/spanien/barcelona/forum/385.aspx/spanien/barcelona/forum/385.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cule4life
2018-03-23 20:33
Bolltrillare hela högen i Spaniens elva.
Barcelona Cúles
2018-03-23 18:34
Paulinho och Coutinho målskyttar för Brasilien.
Barcelona Jarlma
2018-03-23 17:59
[QUOTE=Soko]Suarez har gjort mål på straff . Idag spelar många andra av våra spelare. Hoppas Messi inte har problem med muskler. Vore roligt att sänka Buffon en gång till. ps. Enligt flera franska medier som b92 hänvisar till så har Neymar "beordrad" PSG shejken att anställa Enrique som PSG tränare. ps. Jag vet inte hur mycket sanning det ligger i att Sampaoli ska ha sagt att han inte tänker ta med Icardi och Dybala till VM. Icardi förstår jag pga "omoraliska handlingar " men Dybala tycker jag måste med. Vad händer om Messi skadar sig? Då är Dybala en klar ersättare . [/QUOTE] Sampaoli är inte rätt man för Argentina och borde fått foten efter kvalet.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Corazon
2018-03-23 17:40
Messi wont play against Italy tonight, he’ll also miss the game ?? Spain. [espn]
Barcelona Barca4life98
2018-03-23 17:25
Intressant att kolla på Ryssland-Brasilien just nu. Coutinho spelar till vcm (vänster central mittfältare) i ett 4-3-3. Intressant att kolla hur han hanterar "Iniesta-rollen"
Barcelona Krabban94
2018-03-23 15:32
@Soko:

Han har väl inte sagt att de inte kommer inkluderas, utan snarare att det är annat att spela för landslaget än för klubblaget. Vilket då syftar på att de riskerar att lämnas utanför...
Barcelona Blårö
2018-03-23 15:12
Agustí Benedito: "It's very likely that there will be elections at Barça this year. Bartomeu has decided to leave the presidency and the current directive is already working on this hypothesis in order to prepare a continuist candidacy. The titles will mark the date of the elections."

Taget från viva Barca på Fb.
Barcelona Soko
2018-03-23 13:59
Suarez har gjort mål på straff . Idag spelar många andra av våra spelare. Hoppas Messi inte har problem med muskler. Vore roligt att sänka Buffon en gång till. ps. Enligt flera franska medier som b92 hänvisar till så har Neymar "beordrad" PSG shejken att anställa Enrique som PSG tränare. ps. Jag vet inte hur mycket sanning det ligger i att Sampaoli ska ha sagt att han inte tänker ta med Icardi och Dybala till VM. Icardi förstår jag pga "omoraliska handlingar " men Dybala tycker jag måste med. Vad händer om Messi skadar sig? Då är Dybala en klar ersättare .
Barcelona Beast Puyol
2018-03-23 12:43
|| #5 SergioBusquets Lewa är 10 gånger bättre än Benzema så dem kommer bli farligare sen är frågan hur kommer CR tycka om detta. Benzema gör allt för CR ska se bra ut dvs assistera till CR o underlätta för honom anfallsfasen dock så är tveksam om Lewa kommer göra samma jobb som Benzema gör för CR.
Barcelona 9 || #5 sergiobusquets
2018-03-23 12:36
Jag har faktiskt svårt att se storheten i lewa, real får mer än gärna ha honom i laget.
Barcelona Beast Puyol
2018-03-23 12:32
Lewandowski är mkt nära Real Madrid. Han har bytt agent dels för att göra en övergång till Real lite lättare. Nu siktar FC Bayern in på Timo Werner. Får Real in Lewandowski då blir dem jävligt farliga. Stora frågan är om Zidane har stake nog att peta sin favorit son Benzema. Perez är trött på Benzema. Bale kommer 100 bli såld där tror jag att Man.United blir hans nästa destination.
Barcelona Cúles
2018-03-23 11:44
Vore förjävligt om dem chansade med honom och han blir långtidsskadad
Barcelona Andresito
2018-03-23 08:45
Verkar som att Messi har en överbelastad muskel och det är oklart om han kommer spela mot Italien ikväll. Lika bra att han vilar.
Barcelona Katalano
2018-03-23 08:30
Davids3

Tack för informationen, men glöm inte att ange källorna.
Barcelona Maykii
2018-03-22 22:55
Davids3, grymma roliga artiklar du lägger upp här för oss!
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2018-03-22 22:07
@Davids3:

I länktips ligger hela artikeln för er som vill. Läsvärd, må jag säga.
Barcelona Davids3
2018-03-22 18:52
Samper: “At 16, me, Bellerin & J. Toral received offers to join Arsenal. We won Nike Premier Cup at Old Trafford & offers came after that. Hector & Jon moved to England. I also had an offer from Chelsea. Money was far more than at Barca but my dream was to play for Barça.”

“I’ve seen other players suffer, too. My close friend Sergi Roberto had many years without playing and he had offers to leave. He didn’t start to play very regularly until he was 23, 24, but Lucho liked him and then he had more chances after Alves left. It can be done.”

“I was asked to train with the first team at 16 under Pep Guardiola. It was incredible, the ball moves around so quickly. Pep explained everything in so much detail and why each action led to the next. Training with him was short and intense.”

“Barca is the best club in the world for me and I realised a dream playing for the team I’ve always supported, but it’s not going to be easy in my position. If I have to go and search for other opportunities, then that’s what I’ll have to do.”

“I was convinced Xavi had eyes in the back of his head. He’d see everything first and rob the ball from others if they weren’t quick enough. They say don’t meet your heroes – I’m glad I met mine. Xavi was a great help to me.”
“Xavi, I’m pretty sure, was human. Messi is not; he’s from another planet. His will to win is clear in training. He hates to lose, that’s a key to his success. His friend Suarez is equally as competitive. They’ve an amazing rivalry in training, they’re both driven to win.”

“Andres Iniesta was as good as you would expect, but I was most surprised by Sergio Busquets. He’s serious, professional, tactically faultless, but it was the way he uses his legs so that you can’t get past him, closing the space around him.”
Barcelona Davids3
2018-03-22 16:37
Pique: "I'm going to let you in on a little inside information, Everybody knows that footballers have text groups on WhatsApp."

"I have one just for my friends from home, and I have another just for my Barca teammates. But my favourite one might surprise you."

"Earlier this season, when we were already eight or nine points clear of Real Madrid in the league, I started a special group for some of the guys on the Spanish national team who play for Real Madrid and Barcelona."

"All we do in that group is talk s*** to one another about Barca and Real! It's the best."

"We're just like little kids. And the truth is, it's especially hilarious for me right now, because now we're up 15 points on Real in the league, so I'm getting very creative in my responses."

"Last season, when the Real guys were winning everything, they were feeling pretty good. They were talking s*** constantly whenever I saw them at national team training."

"Man, every time they won a match last season, they were posting shirtless photos on Instagram from the locker room. Remember that?"

"They were smiling and flexing their muscles like The Rock and saying '#HalaMadrid' and posting little trophy emojis."

"This season, though, it's a different vibe. All their Instagram photos are looking very sombre. 'Three points today. We must keep working harder!'"

"So I'm texting them in the WhatsApp group, 'Come on guys, why so serious?!' Then I put a little crying emoji, and a laughing emoji."

"I even made a special name for the group. It's called: CONGRATULATIONS."

Hahaha, legend!
Barcelona Illusionista
2018-03-22 15:33
@IlTriplete:

Precis, har läst den artikeln tidigare och såg en del misstänksamma saker i en del videoklipp på youtube. Det kommer ju definitivt att komma fram för eller senare. Se länktips för ett av alla videon. Det är ju lite skumt alltså.. så tråkigt om det nu stämmer. Alla titlar allt är en ända stor bluff isåfall.
Barcelona Andresito
2018-03-22 14:44
För helvete Andrés, stanna!! Hade gärna sett Iniesta i samma roll som Xavi hade under trippelsäsongen, att hoppa in och ta över kontrollen. Men skulle vi vinna CL i år så tror jag definitivt att Iniesta lämnar, plockar vi "endast" dubbeln så vill han säkerligen kämpa i ett år till för att lyfta CL-trofén. Räkna med en hel del rop om "stanna Andrés" på Camp Nou hela våren. No te vayas!
Barcelona Meneysuarez91011
2018-03-22 13:34
Oavsett hur Iniesta gör efter denna säsong så är jag varken för eller emot. Levande legend. Återstår att se efter säsongen om han blir kvar eller inte!
Barcelona Beast Puyol
2018-03-22 13:14
the cameroonians Bara fortsätt de du gör och vi uppskattar enormt de du gör, tack! Du förtjänar all cred, en extra stjärna borde du få, de är fan värt att gå in på forumet mkt tack vare dig :). Well done.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2018-03-22 12:50
[QUOTE=Presas Oleguer] Var tvungen o ändra min respons till dig? Livet är tufft. Hoppas du får en bra dag.
Barcelona Presas Oleguer
2018-03-22 12:26
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Du kan alltid ge honom din lön :p
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2018-03-22 11:44
Kröjjff

Mer anekdoter för folket. Gärna för kulturen och konsten.

the cameroonians
Hade jag möjlighet att ge dig lön för jobbet du gör i det här forumet så skulle du få högsta lönen. Fortsätt och tack så mycket..
Barcelona the cameroonians
2018-03-22 08:45
@S.Eto'o:
Mboula imponerade under försäsongen men drog oturligt nog på sig en muskelskada som höll honom borta under augusti/september. Därefter har han inte kunnat jobba sig tillbaka in i A-laget vilket inte är så konstigt då Rony Lopez gjort en fantastisk säsong och Lemar/Keita Baldé står för konkurrensen på andra kanten. När han väl fick chansen i truppen blev han skadad direkt och borta ytterligare en månad. Så han har hållit till i U-19 laget där han bland annat gjort 4 mål och 1 assist på 5 matcher i Youth League MEN. I januari förlängde Monaco med ytterligare 2 år fram till 2022 och både klubben och tränaren Jardim har en stark tro på 19-åringen. Och ska man vara helt krass så har ju Monaco visat sig vara bättre på att utveckla talanger än Barcelona och Gerard Lopez på senare tid. Sen blir ju inte alla talanger the real deal, den mesta utvecklingen sker ju mellan 19-21 och det är nästa säsong när Lemar och nån annan lämnar som Mboulas riktiga möjlighet uppstår.
Barcelona ElRaval
2018-03-21 23:51
[QUOTE=Davids3]Xavi will only coach Barcelona if he's given the job to coach the first team, not the B team and below. [catradio] Hm, vet inte vad jag ska tycka om detta. Är det bara han som tror att han blir en succetränare på en gång eller är kommer han bli det på riktig? [/QUOTE] Jag tolkar det som att han inte kommer komma som tränare för oss förrens han är redo för a laget och att han hellre tränar något extern lag än vårt b lag.
Barcelona the cameroonians
2018-03-21 22:44
Det finns ff över 5700 biljetter kvar till Copa del Rey-finalen efter att medlemmarna fått första tjing. Därför öppnar Barça upp för medlemmar med commitment card samt fans som är medlemmar i en Penya att köpa resterande biljetter. Tänk dock på att biljetterna måste hämtas ut i Madrid dagen innan match eller på matchdagen. Försäljningen startar på hemsidan klockan 10.00 den 28:e mars.
Barcelona Barcadinho.
2018-03-21 21:40
Kröjjff.

Smak sak men jag tyckte att det var kul :-)

Har inga roliga anekdoter just nu men kan berätta att ägarna, nya el gamla till en gammal hederlig pizzeria här i närheten alltid kallat mig för Barca. De vet inte vad jag heter på rikitgt, men alltid, ”tjena Barca”, ”vad ska du idag Barca” och det går i arv. Kul att göra gratis reklam för klubben.
Barcelona Davids3
2018-03-21 21:27
Xavi will only coach Barcelona if he's given the job to coach the first team, not the B team and below.
[catradio]

Hm, vet inte vad jag ska tycka om detta. Är det bara han som tror att han blir en succetränare på en gång eller är kommer han bli det på riktig?
Annons: