/spanien/barcelona/forum/382.aspx/spanien/barcelona/forum/382.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2018-03-19 17:14
Hur ska Real få fram så mycket pengar för att värva Neymar då? Han lär ju kosta det dubbla om inte mer än det PSG köpte honom för.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Visca el Barça i visca Catalunya
2018-03-19 17:03
llTriplete Skillnaden är att han nog tänker att Ronaldo är 33 år gammal och trots hans sjuka mål form på senare tid så äre rätt uppenbart att han är på väg neråt i sin karriär, Messi är liksom minst lika bra som han var för några år sedan man kan t.om säga att han blivit bättre. Cristiano är inte heller en egen produkt som Messi är så de nog enklare för Real att flytta på honom än vad det vore för Barca att flytta på Messi, för Florentino är det bara bussnies.
Barcelona Beast Puyol
2018-03-19 17:02
||Triplete Hahahaha. Snacka om att Neymar gjorde allt svårt för sig själv. Han hade allt här i Barca för att lyckas att ta hem Ballon Dor hos Barca men han valde fel väg. Ska han till Real så måste CR bort och Zidane älskar CR allt för mkt för de ska ske bara sådär. Neymar hade endast varit Perez värvning för Perez gör allt för göra livet surt för alla Culés. Känns som mkt kommer hända i sommar. Lär bli minst sagt en händelserik transfer som väntar alla.
Barcelona IlTriplete
2018-03-19 16:41
Är det bara jag som inte förstår Neymar till Real Madrid-ryktena? Han lämnade väl Barcelona för att inte stå i skuggan av Messi och för att bli nummer 1 i ett annat klubblag. Hur ska han åstadkomma det genom att bilda en anfallsduo med Cristiano Ronaldo?

Lycka till med att INTE stå i skuggan av deras främste målgörare genom tiderna och en av Ballon d'Or favoriterna varje år.
Barcelona nemo
2018-03-19 16:37
@ 9 || #5 sergiobusquets:

Nej, jag kunde köpa biljetterna direkt via officiella sidan. De har funnits där ett tag.
Barcelona nemo
2018-03-19 16:37
@S.Eto'o:
Det var något fel på webbläsarinställningarna, försökte med annat och då fungerade.
Barcelona Bosketts
2018-03-19 14:15
@Josep Guardiola:

Haha, det är på håret ändå. Fortfarande mycket som ska till. Vi har ganska svårt schema kvar ändå, med matcher mot exempelvis Sevilla (borta). Celta Vigo (borta), Valencia (hemma) och Villareal (hemma).
Först måste vi vinna alla dessa samtidigt som Atletico tappar poäng. Mitt i detta ska vi också spela CL-kvartsfinaler också.

Men det ser ändå hyfsat bra ut inför klassikern.

Det vore dessutom extra roligt om Real Madrid tog poäng av Atletico, vilket eventuellt skulle innebära att priset för dem blir att stå El Pasillo på Camp Nou :)
Barcelona Josep Guardiola
2018-03-19 14:05
@Bosketts:

Jaså, se på fan! Jag som trodde att det bara var första laget som vi möter efter att vi blivit mästare som radar upp sig. Men då är det nästan klart, Ramos, Ronaldo och co kommer klappa in oss. Jag kan knappt bärga mig, haha!
Barcelona jonis
2018-03-19 13:53
Blev ännu en gång påmind om detta klipp, fasen vad jag saknar honom på planen! Märker tydligt att jag inte alls haft samma intresse av att följa Barca sedan han slutade (tur att Messi är kvar). Detta är definitionen av en riktig ledare och kapten. Om det är någon som tar över denna roll är det förhoppningsvis Umtiti som det ser ut just nu. Sen är det alltid lika kul med Song och trofé-momentet i slutet av klippet :)
Barcelona Bosketts
2018-03-19 13:51
Josep Guardiola

Du har både rätt och fel.

Det stämmer att vi måste ha 12 poängs försprång (nu står vi på 11). Detta tack vare matchen mot Sevilla(?) sköts upp till efter klassikern då den egentligen skulle spelats på samma dag som vi möter Sevilla i cupfinalen. Hade vi spelat den matchen hade det varit tillräckligt med 9 poäng.

Däremot, om vi blir mästare redan i någon omgång innan mötet med Real så måste de ändå göra El Pasillo. Det gäller nämligen alla lag vi möter efter att vi blivit mästare.
Barcelona IlTriplete
2018-03-19 13:42
Josep Guardiola

Tror du har rätt faktiskt. Tittade över det jag skrev igår med att om vi går rent i 5 omgångar nu borde vi få en Pasillo. Det stämmer inte tydligen, vi behöver ett till poängtapp från Atletico. Vi måste ha minst 12 poäng ner till tvåan innan matchen mot Real, då har vi säkrat titeln.
Barcelona Josep Guardiola
2018-03-19 13:02
Jag skrev igår om el pasillon. Det är inte i våra händer om Real ska få göra en El Pasillo eller inte på Camp Nou. Om Real och Atletico tappar poäng framöver så kan vi komma att bli mästare tidigare, vilket gör att laget vi spelar mot innan El Clasico får ge oss en El Pasillo. Har jag fel?
Barcelona S.Eto'o
2018-03-19 13:02
Ansökte precis om cl final biljetter och jag undrar om någon vet vad chansen att få en biljett är? Väntas få svar runt början utav april.
Barcelona Den vise mannen
2018-03-19 12:12
Vet inte om ni tänkte på det igår men det var 28 pass inom laget innan bollen låg i nät vid första målet. Alltid roligt med ordentliga upprullningar.
Barcelona S.Eto'o
2018-03-19 11:41
Nemo Du kanske ska ändra ”säkra internetköp” till ”alla internet köp” brukar oftast hända mig. Var så när ja skulle köpa Barca biljetterna från viagogo i början av augusti.
Barcelona 9 || #5 sergiobusquets
2018-03-19 11:24
Nemo Är inte biljetterna Enbart ute för medlemmar nu? Ska själv till den matchen och väntar på matchbiljetterna tills veckan innan.
Barcelona nemo
2018-03-19 11:10
Jag försöker att köpa biljetter till Barca - Sociedad via officiella hemsidan. Jag får inte igenom köpet trots att jag har prövat med 3 olika kort och har täckning på samtliga.

Det jag får upp efter att jag fyllt i kortuppgifterna och tryckt på köpknappen är "Your purchase could not be completed. We have not charged your card."

Någon som varit med om det och löst problemet?
Barcelona Soko
2018-03-19 10:55
Tack vare Villareals seger mot Atletico så känner man lättnad inför avslutningen. Hade Atletico vunnit hade jag känt en viss oro då vi hade svårare matcher kvar med Sevilla, Celta, La Coruna och Levante borta och Real, Valencia och Villareal bla hemma samtidigt som vi har både CL och copa finalen att tänka på. Nu är 11 poäng skillnad mot 8. 

Vid sidan om följer jag kampen om guldskon och skytteligan.  I helgen gjorde hela tre spelare 4 mål var Salah, Icardi och Ronaldo.  Minns inte när sånt hände tidigare i topp ligor under en och samma helg.  

Salah har nu ryckt ifrån Messi med 3 mål.  Cavani, Imobile och Lewandovski gjorde inga mål I helgen medan Keane och Suarez inte spelade.  Messi har två mindre omgångar spelade än Salah.  

I Spanien har plötsligt Ronaldo passerat Suarez och finns nu bara 3 mål bakom Messi.  För en månad sedan var det omöjligt men medan Messi gör mål här och där och sällan 2 eller fler så gör Ronaldo aldrig 1 utan 2 3 eller 4 i varje match han spelar. Om det beror på att han vilar och hoppar över vissa matcher är en fråga. 

Med tanke på vilken säsong Messi gör skulle det göra ont om nu Ronaldo snuvar honom på skytteligasegern.  Det som talar för Messi är att jag tror att Ronaldo kommer att avstå Las Palmas i nästa omgång för att satsa allt på Juve.  Även Atletico mellan han kanske spelar inte hela matchen för att vila inför returen. Så länge Real är kvar i CL kommer det att tala för Messi.  Annars är Real sjukt duktiga på att mata honom med bollar allt för individuellt pris.  

Messi vill spela varje match och skapar massor med chansen som igår men levererar inte mer än det behövs för laget.  Förutom lagtitlar så blir det alltså spännande att följa även kampen om guldskon och skytteligan.  Hoppas innerst inne att Messi tar hem både i Europa och Spanien.  Tillsammans med lagtitlar hade det varit ett kvitto på drömsäsong..
Barcelona 9 || #5 sergiobusquets
2018-03-19 10:51
Iniesta, Messi och pique kan ha trippeln i tripplar! Men obesegrade i ligan är nog det vackraste! Kan ju vara så illa att vi hade kunnat vara obesegrade i alla turneringar förutom den jävla cup förlusten mot Espanyol.....
Barcelona Soda Popinski
2018-03-19 10:26
Tänkt om ...... Xavi avslutade sin karriär i den finaste av tröjor med en TRIPPEL! Iniesta kan komma att göra samma sak. Bara tanken får mig att le. Ett värdigt och välförtjänt avslut. Obesegrade i ligan på det skulle inte vara helt fel som pricken över i:et.
Barcelona Beast Puyol
2018-03-19 09:04
RandomHero Tack :) Skulle vara skönt för Stegen att få känna på en viktig titel som målvakt. Men Oblak är minst lika sjuk i år. Bägge förtjänar priset om jag får lägga min personliga åsikt.
Barcelona oocbgb
2018-03-19 08:40
[QUOTE=rANDOMhERO]Jämnt är det. Kolla länken [/QUOTE] Båda står dessutom på 18 hållna nollor..
Barcelona rANDOMhERO
2018-03-19 08:27
[QUOTE=Beast Puyol ]Någon som vet kampen mellan Stegen o Oblak? Mkt snack om CR o Messi men vi har ett annat viktigt o de är hålla nollor. Hoppas bara Stegen tar hem titeln. [/QUOTE] Jämnt är det. Kolla länken
Barcelona Beast Puyol
2018-03-19 07:49
Någon som vet kampen mellan Stegen o Oblak? Mkt snack om CR o Messi men vi har ett annat viktigt o de är hålla nollor. Hoppas bara Stegen tar hem titeln.
Barcelona Beast Puyol
2018-03-19 07:39
FCB_Messi Hahahahahaha. De är Suarez för hela slanten hahaha. Han måste ha 10 offside innan matchen slut :)
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2018-03-19 02:31
Kom över den här highlitsen med Dembele från gårdagens match mot A.Bilbao..

Så jaa!! Nu börjar man se den riktiga Dembele. Men att det skulle gå så snabbt för en 20 åring att börja ta för sig (Efter alla dessa skador i första säsongen, utan försäsong med laget, i en så stor klubb som Barca. Mitt hjärta ler.

Som sagt missade matchen.
Det jag inte kan förstå är dock hur man kan fokusera på den tråkiga andra halvleken när Dembele som vi kommer behöva i cl och ligan presterade så som han gjorde idag.

Ok, ok jjag slapp kolla på andra halvleken som er andra. Men hur som helst blev riktig glad av att se Demebel spela så som han gjorde idag.

Det enda som gör mig ledsen är att inte se Yeri Mina har fått de där minuterna. Men hoppas att det kommer om vi vinner ligan tidigt.

the cameroonians
Tack för informationen om Yeri Mina. Jag finner det väldigt konstigt att låna en spelare bara så där när han inte ens har fått chansen att visa sig. Men är det nånting vi har lärt oss om den här ledningen så är det att allting kan hända.

Till er CR7 och Puerta fantaster. Ok, erkänner att jag brukar gå in där när de förlorar stora matcher eller titlar och äta popcorn medans jag njuter.

Jag säger till er. Låt CR7 vinna skytteligan båda i cl och ligan så länge Barca firar båda två sluten av säsongen. Ja, jag offrar också copan med för att ta hem de två. *Bara mina två cent.

Men än är ingenting klart, så tålamod och lite ödmjukhet.
Barcelona FCB_Messi
2018-03-19 02:24
Beast puyol Saknade du inte hans offsider och bolltappande med ?
Barcelona jayjay_okocha
2018-03-19 01:18
Ni får ursäkta mig för stavfelen och den bristande grammatiken, då jag skriver detta inlägg från min mobil samt att eutocorrect har sitt eget lilla liv!
Barcelona jayjay_okocha
2018-03-19 01:14
Som vanligt så har diskussionerna börjat om vem bästa spelaren är efter att ronaldo gjort 3 mål. Fotboll har under Messi- ronaldo eran reducerats till at enbart handla om mål och assist. Det har gjort att fokus hade skiftat från viktiga spelare som inte befinner sig i den sista tredjedelen av planen. Med dagens förutsättningar hade spelare som Zidane, Rivaldo, Figo och Ronaldinho inte kunnat anses vara världens bästa då dessa herrar inte stod för många mål, och i en viss mån även assister. Under denna era har spelare som Modric, Yaya Toure, Kroos, Iniesta (har ändå fått något erkännande), Marcelo, Dani alves, Kante, busquets och fått stå i skymundan. Detta är tyvärr beklagligt då det underminerar genier och trollkarlarna inom sporten. Att Cristiano ens är med i diskussionen om vem bästa spelaren i världen är för mig väldigt löjeväckande. Det har funnits spelare som de bruyne, Kante, Busquets, Mo Salah, Messi, David Silva och även Marcelo har varit längder bättre än ronaldo. Med det sagt vill jag ändå poängtera att jag anser Ronaldo vara en exceptionell fotbollspelare som definitivt varit en av de allra bästa i vår tid. Däremot har hans rivalitet med Messi tyvärr bidragit till att fotboll har blivit mer likt en amerikansk sport där poängskörden är det enda som spelar roll. Jag är rädd att vi framtiden får uppleva ett scenario inom fotbollen likt när Cleveland vann NBA titeln, och där LeBron James var den enda som höll i bucklan samt upphöjdes som om han var enda spelaren i laget.
Barcelona Beast Puyol
2018-03-19 01:01
Saknade Suarez idag och jag saknade hans löpningar. De som verkligen definierar Suarez är fan hans slit och hur han drar isär all försvar han möter. Visst Suarez gnäller här o där men är så viktig för vårt lag och tillför mer gott än ont. Sevilla bör se upp för en hungrig Suarez :)
Annons: