/spanien/barcelona/forum/379.aspx/spanien/barcelona/forum/379.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Duda
2018-07-28 14:44
Om jag förstått det rätt så är man redan långt i processen med Coutinhos portugisiska medborgarskap och allt ska bli klart innan säsongen sätter igång, dvs så kommer vi att ha Arthur, Malcom och så nån till som icke-eu spelare. Pjanic har medborgarskap från Luxemburg så han är EU-medlem. Räknar man med att Mina eller Marlon ska vara med i truppen kommande säsong?
Barcelona Alvés - Por Que?
2018-07-28 14:13
Dembele har varit på semester med Benjamin Mendy från City efter VM och nu har Mendy avbrutit sin semester tidigare för att delta i Citys försäsongsturné.. Känns som att Dembele bör göra samma sak men det visar tyvärr bara att Dembele inte har mentaliteten att lyckas i Barca förhoppningsvis har jag fel.
Barcelona Arthur Melon
2018-07-28 14:13
Våra givna tre icke-eu spelare: Coutinho, Arthur, Malcom.
De som ryker: Mina, Marlon, Douglas.
Har ingen statistik på hur snabbt man kan få ett eu-pass vid ansökan, tänkte på Coutinho.
Hade gärna tagit De Jong eller Pjanic.
Barcelona Rambla~
2018-07-28 13:57
Tycker tyvärr det där också låter som Willian. Skulle vara så typiskt Barca att värva honom trots att Malcom togs in. Det är känt att Vv vill ha honom. Gillar inte heller när han så öppet säger att Malcom var något som ledningen tog in och inte han själv. Knappast kul för Malcom att höra det, ”jaha så det var inte tränaren som ville ha mig”. Vi behöver en etablerad central mittfältare men är rädd för att man stirrat sig blind på Willian som är allt annat än en central bollhållande mittfältare.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Infinit8Don
2018-07-28 13:55
Känns i nuläget som det är solklart att en till innemitt anländer. En i hög klass. Frågan är bara vem. Känns som pogba passar i VVs spel. Dock blir han oerhört dyr. Blir intressant att följa.
Barcelona Unicef1983
2018-07-28 13:52
Criff Jag håller med dig angående Thiago, tycker verkligen vi borde plocka hem honom. Coutinho Busquets Thiago Arthur Raketic Roberto Alena.”Samper” Det är så bra och så mycket Barca det kan bli. Med Messi Suarez Dembe Malcom Paco/Munir i anfallet och med sån bredd på mittfältet så tycker jag gott det duger med Coutinho och Dembele på vänsteryttern. Men Thiago före Pogba i mina ögon.
Barcelona Puyol5
2018-07-28 13:30
Valverde
– Vi vill ha spelare som passar vår spelstil. Vi behöver spelare som kan fördela spelet centralt. Och om de kan ta sig framåt in i straffområdet också är det ännu bättre.

Tycker det låter som Pogba kan bli en verklighet. Thiago passar inte riktigt in på profilen ta sig in i straffområdet. Egentligen väldigt få av spelarna det ryktas om som passar in förutom Pogba. Håller tummarna!
Barcelona FCB_Messi
2018-07-28 13:29
Får vi ut dom 3 för 70m så ligger vi plus runt 25m. Tycker nästan det räcker för detta fönstret så kan man spara dom pengarna som kommer vara välbehövliga längre fram . Vi behöver inte agera desperata.
Barcelona Criff
2018-07-28 13:15
Ut
Delo - 13 + 4€
Paulinho 50€

In
Arthur 30 + 9€
Lenglet 35,9€
Malcom 41 + 1€

Så just nu -43,9€ om man räknar bort variabler som man aldrig vet om de slår in eller ej.
Om man skulle få sålt de 3 nedanstående lirare för 70€, står vi på 26,1€.

Rafinha, Paco, Andre Gomes och Marlon borde också vara på väg ut om man läser lite rykten.
Bubblare är Cillesen och Denis Suarez.

Känns som man borde ha rätt mycket pengar att värva för om man lyckas sälja.

Frågan är om det blir en crack man slänger alla pengarna på, eller fortsätter tänka ungt. Ser inte riktigt vad man ska med Rabiot till om tanken är att hämta De Jong nästa sommar.
Thiago hade nog kunnat behövas ifall Arthur floppar. Thiago spelar ändå aldrig alla matcher under en säsong så hade varit en bra kompromiss.
Antar att Munir täcker upp för Suarez vid behov.
En vänster ytter skulle också behövas om det är tänkt att Dembele & Malcom ska husera på högerkanten.

Lär ju inte bli en super crack i typ Hazard, eller?
Barcelona CipanBarcelona
2018-07-28 10:30
Sport uppger att Barcelona kommer att få 70m euro för Mina (United), Vidal (sevilla) och digne (Everton)
Barcelona S.Eto'o
2018-07-28 05:59
On whether the team might sign more players: ”We are open to other possibilities. We did lose [Paulinho], an important player in the midfield, but we have other players and are also looking at players from the B team.” On whether he’ll make any changes to the 4-4-2 system used last season: “There are players who have yet to arrive. So we have multiple possibilities to explore regarding the system we use. It also depends on the players we have. We are are looking at variations, especially on defense. But there aren’t too many secrets regarding formations.” On who he is looking to use to cover the losses of Iniesta and Paulinho: “It doesn’t just depend on me, but also the Club officials who make new signings. Nevertheless, I’m looking for players who can adapt to the ones we already have.” On players who are tough to replace, and whether Real Madrid losing Ronaldo will make it easier for Barça to win: “We don’t know. But we have to recognize the kind of player Cristiano was and what he brought to Real Madrid and La Liga. But we lost Andrés [Iniesta].” On Barça’s goal of winning the Champions League: ”We want to win everything. But it’s not easy to play at this Club. We don’t just have to win, but we also have to play well.” Säsongens första PK av Valverde. Han berätta verkligen inget reportrarna eller fansen ville höra utan han körde ganska safe.
Barcelona Barca4life98
2018-07-28 00:34
[QUOTE=Ribohn Fan]Som jag skrev 4-4-2 är grunduppställningen när motståndarna har boll, då har spelarna vissa roller. För Messis del är han då enbart forward, deltar nästan inte alls i defensiven. När vi har boll går han alltid ner och hämtar boll och vi blir en forward mindre. Det är en av anledningarna till att vi skapar mindre målchanser än förr. Ganska logiskt färre spelare framåt innebär färre målchanser. Att en klubb som Barcelona skulle ha så dåliga mittfältare, som inte kan vara konstruktiva nog att leverera bollar till t ex Messi, när motståndarna heter Alaves, Celtic etz. Då har vi verkligen stora problem. [/QUOTE] Jag tycker det stora problemet är att det just är ett 4-4-2 i defensiven. Att vi endast har 2 centrala mittfältare mot motståndarnas 3 är det stora problemet. Då tvingas en av Busquets eller Rakitic att; 1) Chansa och springa upp i press, vilket lämnar ett stort hål. 2) Falla av och backa ner nära backlinjen och motståndarnas mittfältare kan då i lugn och ro slå passningar. Då blir det ett lågt försvarsspel. Försöker man stå högt med backlinjen kan motståndarna bara slå bollar ostört bakom backlinjen. Kolla höjdpunkter från 4-0 förlusten mot PSG så förstår ni. Hela taktiken bygger endast på en massa kompromisser. När Busquets eller Rakitic stöter högt så kan tillräckligt bra motståndare utnyttja ytan framför backlinjen. Då ställs Umtiti eller Pique inför ett val; 1) Falla av och börja backa mot eget mål vilket riskerar ett ostört skott från lite längre avstånd eller ett instick. 2) Gå upp och försöka stötbryta. För att förstå vad jag pratar om, kolla på Real Madrids 1-1 mål mot oss i 2-2 matchen på Camp Nou i våras. Det sammanfattar allt jag har skrivit egentligen. (Länktips) Angående Messi och hans position på planen så anser jag att han ska spela ute till höger som under trippelsäsongen 2015. Vi hade i princip samma mittfält som idag men skillnaden var att vi alltid hade 3 innermittfältare centralt i banan. Messi och Neymar hade koll på motståndarnas ytterbackar i defensiven. Så mot bättre lag blev uppställningen i princip 4-5-1/4-1-4-1. Den våren när Messi spelade ute till höger var enligt mig den bästa Messi jag har sett. Han hade tre djupledslöpande spelare; Alba, Neymar till vänster och Suarez centralt. Då kunde man utnyttja Messis underbara bollar mot vänsterkanten. Valde lagen att stänga Messi på ena kanten hittade han en boll mot andra sidan där Iniesta och Neymar, med en överlappande Alba, kunde få mer yta. Det är så man använder sina stjärnspelare, man lägger inte Dembele/Coutinho i samma yta som Messi ute till höger. Ett exempel är Argentina under VM, i matchen mot Frankrike. Kante och Matiudi växlade mellan varandra om vem som skulle man-man markera Messi. Matiudi spelade som en defensiv ytter för att ta hand om Messi när han drar sig ut till höger och Kante skulle hantera Messi när han spelade centralt. Om Sampaoli hade varit smart hade han satt in Dybala på en av kanterna. Messi och Dybala har liknande kvalitéer och då kan man inte fokusera på endast Messi. Det är väldigt sällan ett lag man-man markerar två spelare samtidigt. När det ena drar sig ut drar den andra sig in mot mitten.
Barcelona Ribohn Fan
2018-07-27 23:25
Som jag skrev 4-4-2 är grunduppställningen när motståndarna har boll, då har spelarna vissa roller. För Messis del är han då enbart forward, deltar nästan inte alls i defensiven. När vi har boll går han alltid ner och hämtar boll och vi blir en forward mindre. Det är en av anledningarna till att vi skapar mindre målchanser än förr. Ganska logiskt färre spelare framåt innebär färre målchanser. Att en klubb som Barcelona skulle ha så dåliga mittfältare, som inte kan vara konstruktiva nog att leverera bollar till t ex Messi, när motståndarna heter Alaves, Celtic etz. Då har vi verkligen stora problem.
Barcelona Infinit8Don
2018-07-27 22:47
Är omöjligt att spela 4-3-3 med både suarez och Messi. Går inte. Dessutom är det inte ett 4-4-2 ändå med en fri Messi. Folk stirrar sig blint på sifferkombinationen ist för att se hur dem formerar sig på plan. Med boll är det allt från 4-3-3, 4-2-3-1, 4-2-1-3 osv osv. Men ett rakt 4-3-3 går inte med dessa 2 på plan samtidigt. Och att angående Messi som hämtar boll djupt tkr jag det är rätt rimligt. För dem senaste säsongerna har vi haft ett rätt mediokert mittfält, ett mittfält som inte kan lösa situationer o sedan servera Messi. Därför tar han saken i egna händer, och gör det galant som ingen annan.
Barcelona Ribohn Fan
2018-07-27 22:36
Som jag har skrivit tidigare är jag helt säker på att Valverde kommer att spela 4-4-2 även den kommande säsongen. Den formation som är den defensiva är också grund uppställningen. Hur vi sedan formerar oss när vi har boll, har också mycket med att göra hur motståndarna ställer upp. Tror att Valverde kommer att offensivt försöka använda sig av dem två olika formationerna använde förra året. När han möter bra lag försöker han centrera med alla mittfältarna. Iniesta vänsteryttermittfält(Coutinho denna säsong) hjälper till i uppbyggnaden och i defensiven. Högeryttermittfältare Paulinho(Rakitic denna säsong) ska fylla på när öppna lägen ges, på den yta Messi lämnar när han går ned och hämtar boll. Busquets och Arthur(eller något nyförvärv) balansspelare. Mot sämre motstånd när Valverde inte är lika rädd för motståndarna. Kommer skillnaden vara att Paulinho(Rakitic) kommer att bytas ut mot Malcom/Dembele. När vi har boll breddar dem som en högerytter, precis som Deulofeu/Paco/Dembele gjorde föra säsongen. Själv gillar jag inte alls Valverdes taktik. Det största problemet för mig är Messi. För mig måste Valverde ta ett snack med Messi och bestämma sig om han ska vara forward eller mittfältare. Det här både och spelet håller inte tycker jag. Vi tappar folk både offensivt och defensivt
Barcelona Infinit8Don
2018-07-27 21:56
Tänkte precis på en sak. Minns 2016 när fifa priserna skulle delas ut, då skyllde journalister på messis skattebrott som en ursäkt att han inte ska röstas på. Eftersom enligt artikel 3 hos fifa ska man ta hänsyn till både prestationer men även beteende utanför plan. Gäller samma villkor för en viss portugis måntro? Även intressant hur det skrevs artiklar dagligen när det hände Messi men knappt något nu. Man förstår verkligen varför Messi tar distans från media. Särbehandling deluxe för portugisen.
Barcelona Ribohn Fan
2018-07-27 21:37
Nöjd med nyförvärven! Det tycker jag att det är svårt att vara, fören man har sett dem spela ett tag. Helst dessa nyförvärv som är helt oprövade i stora sammanhang.
Barcelona Ribohn Fan
2018-07-27 21:14
Coola ned er! 12 dagar sedan han ingick i en VM-final och allt firande efter det.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2018-07-27 20:56
@Bentley King:

Mentala biten håller jag inte med om. Hur många min fick han när kom tillbaka från de olika skadorna? Det handlar snarare om att tränaren pushar och boosta honom med tanke vilken skakig start han fick med Barca.

Mentala biten sa du
Hur var han i Dembele's mentala bit i Dortmund?
Han käkade upp alla stora och småa lag med hans vision, speed, mål farlighet, mål, mod och med hans Gudabegåvade hjärna.

Men håller med dig/er om att han borde avbryta sin semester med en vecka för att visa framfötterna.
Barcelona Nelson Umtiti
2018-07-27 20:13
@Infinit8Don:

Kul! Munir gjorde en bra säsong om jag minns rätt och förtjänar en riktig chans tycker jag speciellt när Suarez håller på går ner sig.
Barcelona Infinit8Don
2018-07-27 19:36
[SPORT] | BREAKING | Munir El Haddadi will continue with Barca this season. Härligt! Då lär Paco lämna. Helt rätt val om det stämmer.
Barcelona Infinit8Don
2018-07-27 19:33
Digne verkar vara väldigt nära Everton. Och Vidal verkar vara nästintill klar för Sevilla. Dessa 2 räknar jag som borta. Nu gäller det bara att skicka ut Gomes, mina (verkar stå mellan manu o Everton), rafinha, Paco/munir, marlon (tyvärr). Kan ha glömt någon. Så jobba nu barto o co!!
Barcelona Meneysuarez91011
2018-07-27 19:18
Det lär väl finnas lag som är intresserade i Rahfina? Känns som han idag, med dessa sjuka priser borde gå för minst 450-500 mille efter säsongen han gjorde i Inter. Hade han ägts av något annat lag än Barca hade han varit såld för dessa priser, vi får honom såld för 200m som max antar jag.
Barcelona El Messias
2018-07-27 19:13
Dembele befinner sig just nu i Miami och laget befinner sig i LA men jag håller med att han borde joina laget. Vi har sjukt bra konkurrens på anfallspositionerna. Dembele kan lyckas men han behöver förtroende och VV behöver gå tillbaka till 433.
Barcelona Bentley King
2018-07-27 19:06
Fan jag håller med er som säger att Dembele borde steppa upp och joina laget i Portland nu när han ändå är där och tar bilder med något basket lag. Han får visa VV samt alla andra att han verkligen vill lyckas i Barca och ta en startplats i laget. Orosmomentet med honom är den mentala delen där han verkar vika sig rätt enkelt. Han har alla kvalitéer för att kunna bli en livsfarlig spelare som kan vinna mycket med oss i framtiden. Jag hoppas verkligen att han tar sina chanser nu.
Barcelona Unicef1983
2018-07-27 18:37
Rivaldo=Gud Håller med dig! Det vore ju såklart det optimala, man blir snurrig nu av alla möjligheter och alternativ som finns i truppen. Jag ser verkligen fram emot den fart och fläkt vi nu skaffat oss på kanterna i Dembele Coutinho och Malcom!
Barcelona Bentley King
2018-07-27 18:35
Spelare måste bort nu!! Det kommer att bli svårt att få en bra summa nu när alla vet att vi verkligen måste bli av med dem. All ära till köpen som gjorts, men herre gud vad dåliga vi är på att sälja!
Barcelona Unicef1983
2018-07-27 18:02
Alltså vår trupp består av 29st A-lags spelare just nu! En spelare till verkar vara på ingång, så 8 spelare ska då alltså hinna med att lämna nu? Nästan ingen av dessa spelare spelade VM. Delofeu och Douglas han man med under tiden! Lär vara fullt upp nu hoppas jag.
Barcelona jerkasss
2018-07-27 17:41
Nesto Är man århundrades bollgenier är man förlåten. Det vet jag dock inte om Rakitic är.
Barcelona Carles Puyol 1899
2018-07-27 16:45
Finns två spelare jag vill ha. En som kan ersätta Suarez är Timo Werner. Sen vill jag ha Pogba. Lägger vi till Rakitic plus cash så har vi ungt o grymt lag. Sen har vi ”bara” världens dilemma att lösa o de är Messi. Vi kommer aldrig lösa de för de finns ingen som kan ersätta Messi men man kan sträva efter just samma kvalite o de jag kan komma på är Dybala.
Annons: