/spanien/barcelona/forum/377.aspx/spanien/barcelona/forum/377.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Treyh
2018-07-01 12:19
@Infinit8Don:

Missade den vad sa han?
Barcelona Zyzz
2018-07-01 12:18
Blir det några värvningar denna sommar tror ni? Tycker det är helt stendött på ryktesfronten. Nästa säsong är det dags att vi vinner CL och då behöver vi några nya spelare.
Barcelona Barcadinho.
2018-07-01 10:38
Arg har haft 6 olika tränare på de senaste 10 åren, från Maradona 2008 till nu.
Det är ett tecken på att man inte hittar rätt i hela organisationen. Trycket är alltid hårt o förväntningarna är på gränsen till orimliga under samma period. Nästan otroligt att man lyckats nå final 2014 o var nära vinna allt (tack vare talangen hos vissa spelare).

Spanien idag mot hemmanationen. Bör vara vinst men Spanien är ett frågatecken fortfarande. Blandar o ger. Ryssland har hemmaplan men de är bara ok tycker jag. Jag kommer tyvärr missa matchen för lilla släkten kommer på besök. Livescore på mobilen :-(
Barcelona Lion24
2018-07-01 09:35
Det var väl ganska uppenbart att detta Argentina inte skulle vinna VM. Jag hör/ser ofta att Argentina har Dybala, Kun, Higuain och Icardi utanför truppen. Dom här spelarna är absolut världsklass, men vad spelar det för roll när du har lika dåliga försvarare och mittfältare? Spelas fotboll bara med anfallare? Argentina är väl det enda lag som mitt under turneringen fått byta målvakt för att den första tilltänkta målvakten varit alldeles för dålig.

Normalt sett när man gör tre mål så vinner man matchen. Men ingenting förvånar när det gäller dom här spelarna i Argentina. Den här tränaren har ingen struktur, organisation. Den här tränaren är inte ens tränaren. Tänk dig att vara utan tränare i ett mästerskap.

Med alla dessa fullständigt katastrofala, pinsamma och absurda omständigheterna så här ingen spelare, någonsin, hur mycket talang han än har, någon chans att vinna något med det här laget. Inte ens om du blandar Pelés, Maradona och Cruyffs talanger till en spelare så är det omöjligt.
Barcelona II Barça II
2018-07-01 09:24
När sportexpressens journalist ska summera att både Ronaldo och Messi åkt ut ur VM så inser man hur firma Ronaldo lurat en hel fotbollsvärld. Han menar på att Ronaldo minsann kommer att vara saknad. Detta då portugisen har varit strålande i flera (!!!) matcher. Man väljer att inte nämna något om att han var dålig mot Marocko och Iran, mot sistnämnda var han sämst på plan och borde dessutom blivit utvisad. Även igår var Ronaldo brutalt dålig, men det är inget som nämns. Messi kommer dock inte vara saknad enligt samma journalist, detta då han har varit blek. I samma veva florerar bilder i sociala medier, där ser man hur den gode Ronaldo hjälper Cavani Trots att Ronaldos syfte var, utöver PR, få igång spelet snabbt, så framställs portugisen som en godsportsman. Att han filmade och skrek på domaren är inget som det pratas om. CR har bland världens bästa PR-firma bakom sig, det är inte så konstigt att killen har 5 guldbollar. Det spelar ingen roll hur pass dålig säsong han har haft, media framställer han som världsbäst ändå.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 09Triplete15
2018-07-01 02:36
Otroligt skönt (nästan) att både Messi och Ronaldo åkt ut. Nu kan man kanske titta på turneringen ur ett neutralt perspektiv och bara njuta av fotbollen. Vad gäller Messi och Ronaldo så är dem båda dem två största genom tiderna. Skiter fullständigt i om ingen av dom vunnit VM då det är ett kollektiv som måste vara bra. Ge mig någon annan som presterat på denna höga nivå i 10-12 år i sträck.
Barcelona Davids3
2018-07-01 02:10
Det är lite kul ändå att det med största säkerhet kommer vara någon/några barca-spelare som kommer tillbaka med VM-bucklan. Lär sprida lite positiv energi. Tänkte skriva att om endast Belgien vinner så har vi ingen, glömde nästan Vermaelen för fasen :)
Barcelona Cúles
2018-07-01 02:05
Davids3

Hahaha och Realfansen tror att Ronaldo har gjort mer för sitt land än vad Messi har
Barcelona Davids3
2018-07-01 02:01
Rafael H är på G idag :D

”Since Cristiano Ronaldo reached his prime (2007), Portugal played three World Cups, only winning vs Morocco, Ghana and North Korea. Portugal played three Euros winning vs Czech Republic x2, Turkey, Denmark, Netherlands, Croatia, Wales and the final vs France, in which he played for 25 minutes.

Cristiano Ronaldo has scored 85 goals for Portugal, only four of them were scored against countries that won the World Cup. That’s the same number as Messi has scored only against Brazil, including the only hattrick they have conceded since 1982.

That puts Cristiano Ronaldo’s career for Portugal in perspective. The next time someone mentions how great he was for Portugal, remind them it’s a lot prettier if you only look at the big numbers without context.”
Barcelona A good coach is everything!
2018-07-01 00:30
Jag höll på Frankrike idag. Hade jag unnat Messi att han gick vidare absolut. Unnar alltid Messi bra matcher men idag kunde jag ej hålla på Argentina då Messi inte ens såg ut att njuta. Dom skulle åka ut förr eller senare ! Ronaldo var ingen höjdare att se senaste 3 matcherna ! Frågan är om någon av dessa herrar förtjänar balon d or. Om nu VM betyder så mycket !
Barcelona Infinit8Don
2018-07-01 00:24
Man blir ju lycklig av pogbas intervju om Messi efter matchen idag.
Barcelona Barcadinho.
2018-06-30 23:29
Messi o Ronaldo symboliserar sitt resp landslag väldigt starkt iom att de är deras bästa och viktigaste spelare. Så Barca-Real antagonism spills vidare rill landslaget.
Min äldsta son såg Sverige Mexiko på jobbet och råkade säga att han bryr sig mer om Arg. Han fick straka reaktioner för sitt ärliga uttalanden och han frågade mig hur en sån känsla egentligen kunde komma fram.
Jag svarde, du följer Messi vecka ut o vecka in i ett decennium med otroligt många glädje stunder. Spelarna i Sveriges landslag har du knappt koll på. Det är klart att det bildas starka känslor för hur det går för honom.
Och samma sak gäller många här inte bara min son.

Sen finns det en del här, inkl mig själv som håller på Arg för andra anledningar men det är en annan femma.
Barcelona Infinit8Don
2018-06-30 23:23
Frågan är hem som inte är Messi ”fan boys”? Antingen vill folk leka viktiga genom att inte säga det eller är man lite blåst. Säger som skribenten nedan, missar aldrig en Messi match. All njutning han gett oss genom karriären. Ahhhh fyfan. Anledningen till att jag unnar honom ett vm guld är endast för det skulle göra han lycklig, och jag vill alltid se den mannen lycklig. Jag bokstavligen ÄLSKAR honom och det kan ingen göra nåt åt. Vad som än sker älskar jag honom. MYCKET. och nej, byter han klubb hade jag inte följt med. Jag ÄLSKAR vår kära klubb. Men jag ÄLSKAR även Messi, vilket är en STOR del av vår klubb.
Barcelona Caz
2018-06-30 23:18
@II Barça II:

Jag är också en Messi fanboy, jag missar inte en enda match med honom. Stannar uppe till 4 eller 5 på morgonen för att se en kvalmatch även fast jag måste upp tidigt. Kollar sedan om hans höjdpunkter dagen efter eller andra klipp med honom. Han är avgudad här inne med all rätt.

Mitt problem är bara för det måste man inte nedvärdera Ronaldo hela tiden eller försvara allt Messi gör. Till och med i puertan kan de berömma Messi efter en fantastisk stormatch men gör Ronaldo något är det tur, målvaktens fel, domarens fel osv. Blir lite löjligt ibland.
Barcelona Cúles
2018-06-30 23:14
Pogba: ”When you play against the best footballer of the last ten years, I watch and learn from him. Messi makes me love football. He will always be my idol”

Aldrig säger någon såhär om Ronaldo. Det är bara på puertan som man tycker Ronaldo är bäst i världen, medan alla dem största spelarena då och nu tycker Messi är den bäste någonsin
Barcelona FCB_Messi
2018-06-30 23:07
Mascherano och Biglia meddelar att dom slutar i landslaget . Dröjer nog inte länge till innan några till tackar för sig .
Barcelona II Barça II
2018-06-30 23:06
@Caz Varken du eller Ribohn fan har rätt. Det är snarare helt befängt att anklaga ett helt forum för vara Messi ”fanboys” bara för att man vill att det ska gå bra för Messi. Det Messi har gjort för vår klubb är nästintill i nivån med Cruyff. Tycker ni då att det är konstigt att man som Barca supporter hyser kärlek för Messi och önskar han all framgång? I samma veva som man önskar klubbens livslevande legend, framgång, önskar man det motsatta för hans rivaler. Det är helt normalt. Finns ingen logik i att jag som Barca supporter ska önska Ronaldo framgång i hans sportsliga karriär. Kan även tillägga att jag ger blanka fan i hur det går för spanska landslaget. Vad är det för trams att jag som Barca supporter måste hålla på Spanien? Det ironiska i inlägget, framförallt original inlägget, är att det skrevs av en tvättäkta Neymar fanboy. Det är alltså okej att älska och hylla en svikare men inte en av klubbens största legendarer. Om det innebär att man är ett fanboy av Messi bara för att man önskar han framgång. Ja då är jag Messis största och stoltaste fanboy.
Barcelona Infinit8Don
2018-06-30 23:03
Måste ändå medge att jag är rädd att Messi lägger av helt med fotbollen inom en snar framtid. Grejen med Messi är att han är inte som alla andra. Han skiter i media o allt annat. Han hade kunnat vakna imon o bestämt sig att sluta. Han har hu sj sagt att han slutar när han inte njuter längre. Hoppas jag har fel o att han gör allt i Barca nu som vanligt för att sedan ta hem copa för Argentina nästa sommar. Vm 2022 är en möjlighet också. Man vet ju hur gärna han vill ha dendär vm bucklan....
Barcelona Koeman!!
2018-06-30 22:58
Jag tror inte folk allmänt förstår hur svårt det är att vinna VM med medelmåttor. Tagliafico, Rojo, Armani, Otamendi, Mercado, Enzo Perez, Pavon och Mascherano är spelare som inte håller för att vinna ett VM. Enzo Perez som inte inte ens var kallad till VM innan Lazini gick sönder blev helt plötsligt ordinarie i en slutspelsmatch. Argentina har en bra målvakt i Rulli men han blir inte ens uttagen men istället väljer man målvakter från den inhemska ligan. Vad är det frågan om egentllgen? Dybala är en världsklasspelare som får 22 minuter istället för att spela alla matcher från start. Detta är fan inte okej, men folk blundar för hur många misstag Sampaoli egentligen gör. Man börjar undra om förbundet ville förstöra för Messi..
Barcelona Infinit8Don
2018-06-30 22:49
Only Messi can be blamed for not carrying his team while he drops 2 assists in a 8.2/10 performance against France. Detta är så sant. Och det är endast messis fel. Varför? Jo, han har satt ribban för högt jämfört med andra. Ingen kommer någonsin bli såhär slaktad i media efter en sådan insats. Endast Messi. Och det är en av anledningarna att han är störst.
Barcelona Caz
2018-06-30 22:33
@Meneysuarez91011:

Har svårt att känna så för Sverige trots att jag älskar landet annars. Nu efter vad som hände idag hoppas jag på Uruguay pga Suarez och deras andra lirare eller Brasilien.
Barcelona Kröj14f
2018-06-30 22:30
Spärrad, troll!

Mod
Barcelona Caz
2018-06-30 22:28
Något som är väldigt imponerande med Suarez är hur bra han varit hittills trots ganska dålig service med tanke på hur Uruguay spelar. Löper och kämpar på varenda boll. Har haft en grym karriär för sitt land, vann också Copa America 2011 med en fantastisk insats i finalen.
Barcelona Barcelonistas
2018-06-30 22:27
Det som skrivs i Puertan lämnar vi där!

Mod
Barcelona Meneysuarez91011
2018-06-30 22:25
Sverige är kvar, absolut viktigast och fokus framåt bör ju handla om våra landsman :)
Barcelona Davids3
2018-06-30 22:25
Asså SVT1 studion är för sjukt skön. Nivån är som mellan himmel och jord jämfört med dödstråkiga TV4.
Barcelona Erik Satie
2018-06-30 22:22
@Davids3:

Precis så jag känner. Har mest varit ångest att se Argentina och Portugal. Skönt att de är borta. Sverige är också ångest, men på ett annat sätt. Svårt att förklara.
Barcelona Bentley King
2018-06-30 22:10
[QUOTE=FCB_Messi]Dagens fans . Argentina har Messi. Ramblan håller på Argentina detta vmet. Portugal har Ronaldo. Puertan håller på Portugal . Spanien har hälften Barca , hälften real spelare (typ). Ingen håller på Spanien . [/QUOTE] Jag håller på Brasilien och har gjort det sedan 97 då Ronaldo va min största idol. Självklart hade jag velat se Messi gå längre men han är för mig genom tidernas bästa spelare för mig, oavsett titlar. Dock var det kul att se Suarez gå vidare i turneringen.
Barcelona Davids3
2018-06-30 22:08
Känns skönt att det nu inte finns något lag man varje gång håller andan och hoppas de inte ska vinna. Nu kan man njuta lite mer. Må bästa laget vinna. Hade varit en sjukt oförutsägbar final med Kroatien - Uruguay.
Barcelona Caz
2018-06-30 22:07
Ribohn hade rätt när han sa att detta är ett Messi och Ronaldo forum. Vissa här verkar vara så besatta av Ronaldo att man tror att det påverkar hälsan. Ronaldo började starkt medans Messi började svagt. Överlag slutade det dock lika för båda och man hade hoppats på lite mer.
Annons: