/spanien/barcelona/forum/3763.aspx/spanien/barcelona/forum/3763.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona S.Eto'o
2015-05-17 23:50
Aså en dag som denna kan man bara inte vara arg men sen tar man ett titt på Puertan.... Först var det "Messi är inget utan Xavi och Iniesta".... Sen blev det "messi är inget utan Barca" och nu är det "Barca är inget utan Messi" Betyder det inte att Barcelona är Liga mästare samt final i Copa delrey och CL pga Messi? Jo det är exakt det de menar men hur kommer det sig att Ronaldo är fortfarande världens bästa. Joo enligt dem så är Ronaldo tydligen nu bättre än Messi pga Ronaldo har fler mål fast har inga titlar pga Messi lever på Barcas dominans. Jag förstår verkligen inte hur de tänker. Barca är inget utan Messi fast samtidigt så lever Messi på Barcas dominans och trots att både Barca och Messi kan vinna trippeln så är Real Madrid och Ronaldo bättre. Kan tänka mig att mindre än hälften härinne förstår vad ja har skrivit, tro mig jag är minst lika förvirrad när mina maräng vänner börjar öppna munnen. Nu ska jag fan njuta tills Copa Del Rey finalen och förhoppningsvis njuta ännu mer!!!! Vet inte om 17 Maj är en tur dag eller inte med tanke på Atleticos Liga vinst i Camp nou
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Maestro Xavi
2015-05-17 23:46
Since the death of Spanish dictator Franco, no player has won more Liga trophies than Xavi (8) #fcblive.

Maestro Xavi!
Barcelona 11-9-10
2015-05-17 23:46
Eh jag är kaxig, trippeln ska vi ta. Vi ska bara ha den and thats it Trött på det här ödmjuka, nu skall vi visa Europa vart skåpet ska stå och vart titlarna hör hemma Bilbao skall köras över Mot Juventus skall spelarna explodera
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-05-17 23:37
Barcelona 1899

Det kan man lugnt säga. Det vi inte ska göra är att underskatta Juventus bara för att några nissar på spelbolagen gagglar om statistik. Juve är lika hungriga som oss. Om deras fans är kaxiga behöver vi inte vara det.

Föresten, ska inte Barca spela cupen först?
Barcelona hematian
2015-05-17 23:34
[QUOTE=Barcelona 1899]Juve fansen är rätt kaxiga. Måtte vi tysta dom med typ 5-0. Finns inga bortförklaringar, det är en skräll om vi förlorar. Det är bara att titta på spelbolagen som erbjuder över 6 gånger pengarna på Juve i finalen. [/QUOTE]blir så jääävla fkn arg när jag är inne på deras forum! De tror att finalen redan är vunnen bara för att de slog ut real!
Barcelona Barcelona 1899
2015-05-17 23:32
Juve fansen är rätt kaxiga. Måtte vi tysta dom med typ 5-0.
Finns inga bortförklaringar, det är en skräll om vi förlorar.

Det är bara att titta på spelbolagen som erbjuder över 6 gånger pengarna på Juve i finalen.
2015-05-17 23:29
Davids3

Jag menar verkligen inget illa. Skrev till dig direkt efter att jag läste vad Gabi sa om Neymar plus så mindes jag När D.Godin rusade mot Neymar idag som om det var UFC titel.

Dessutom är jag bara glad att vi vann ligan för att jag räknade med den här säsongen som många andra här inne att vi skulle hamna 3,4 d.v.s åtminstone en cl plats.

Ber om ursäkt om det kom fel....
Är bara trött på översittarna i Atletico lägret..
Barcelona Davids3
2015-05-17 23:24
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Du inser väl att det är något jag tänkte på några timmar efter matchen. Det är inget som är viktigt bara en liten notis. Ta ett djupt andetag!
Det jag menar är att om jag vill hänga en bild på min vägg så vill jag helst ha den med hemmadräkten. Det är något som är betydelsefullt för mig men kanske inte dig?

Som ex. denna jag har framför skrivbordet från Cl vinsten 2011 (länktips)
2015-05-17 23:18
@Davids3:

Skojar du.. Skiter i vad vi har på oss. Om de spelade med rosa stringtrosor och matchande BH skulle den här liga titeln smaka lika god ändå för mig och för alla spelare.... Så som de har kämpat för den här Liga titeln.

Jag menar, när vi förlorade mor R.Socidead vem/vilka kunde tro att vi skulle vinna ligan???
Barcelona grande jw
2015-05-17 23:16
@enkos:

8 av 10 matcher i omgång 38 har avspark 18.30 på lördag.. Elche-Levante startar 16.30, medans Madrid-Getafe starter 20.30
2015-05-17 23:16
Den där fisen Gabi och D.Godin borde hålla sig till fotbollen stället att jaga Neymar var enda gång vi möter dem. Vad är det för jävla ledare och kaptener..

De beter sig som små fjortisar. Lägg fokus på er jävla fotboll och skit fan i om Neymar försöker dribbla.

Såg ni när D.Godin sprang mot Neymar och Neymar sprang från platsen..

Tror Godin att Neymar är ensam i världen. Jag lovar dig, försöker han sig på några konstigheter kommer han få besök av en och annan galen brasilianare..
Barcelona enkos
2015-05-17 23:13
Sista omgången är det normalt att alla matcher spelas samtidigt men nu när Barca är mästare så kanske kommer att de matcher som inte har någon betydelse i toppen eller botten som tex Real mot Getafe att spela en annan tid?
Barcelona Davids3
2015-05-17 23:12
@hematian:

Tror jag också. Varför skulle de starta med Douglas egentligen, för att de tycker synd om honom? ne finns inget sånt i fotboll. Klubben skall tänka långsiktigt och starta med Montoya. Precis som Parma gjorde idag med spelaren som var klar för Juve, han blev inte ens uttagen till match.
Barcelona hematian
2015-05-17 23:10
[QUOTE=Messi = GOAT]Om alla är tillgängliga tror jag på följande: Ter Stegen Alves - Pique - Mascherano - Alba Rakitic - Busquets - Iniesta Messi - Suarez - Neymar Alltså, efter förväntan. Mot trippeln! [/QUOTE] Fyfaaaaan vilken elva!
Barcelona hematian
2015-05-17 23:09
[QUOTE=II Barça II]Douglas och Vermaelen bör bägge starta nästa match. [/QUOTE] tror montoya får starta istället för douglas
Barcelona Messi = GOAT
2015-05-17 23:09
[QUOTE=hematian]hur tror ni startelvan kommer vara mot juve? [/QUOTE] Om alla är tillgängliga tror jag på följande: Ter Stegen Alves - Pique - Mascherano - Alba Rakitic - Busquets - Iniesta Messi - Suarez - Neymar Alltså, efter förväntan. Mot trippeln!
Barcelona Davids3
2015-05-17 23:07
Hade önskat att titeln säkrats på hemmaplan när spelarna har våra fina färger på sig. Nu kommer alla bilderna från firandet i tidningar som Goal etc. vara med dagens fula bortadräkt :/
Barcelona hematian
2015-05-17 23:03
hur tror ni startelvan kommer vara mot juve?
Barcelona Davids3
2015-05-17 23:02
@11-9-10:

https://www.youtube.com/watch?v=R56_a8Kb5Dk
Barcelona 11-9-10
2015-05-17 23:01
Ingen som har videoklipp på firande efter slutsignalen? Missade allt under min vinnardans
Barcelona hematian
2015-05-17 22:59
la puerta blöder!
Barcelona Davids3
2015-05-17 22:58
Messi vet inte vad "vila en match" betyder.
Barcelona the cameroonians
2015-05-17 22:56
Bravo Montoya - Bartra - Mathieu - Adriano Xavi - S. Roberto - Rafinha Messi - Suarez - Pedro Min startelva mot Depor. Byten med Douglas (Montoya), Vermaelen (Mathieu) och Masche (Xavi) Xavi avtackas med stående applåder och tårar i den 80:e minuten. Legend.
Barcelona Barca Barca
2015-05-17 22:52
@enkos:

Iofs så är det sant, alltid bra att spelarna är igång. Låter LE sköta det, ingen ide att spekulera här, men du har en poäng :)
Barcelona gulu
2015-05-17 22:51
Tänk om det kunde vara så många cules på varje bortamatch.
Barcelona enkos
2015-05-17 22:49
@Barca Barca:

Att vila i 13 dagar är inte bra.. tycker fortfarande att Barca ska köra med a laget nästa vecka men köra inte på högsta växeln. .
Barcelona 11-9-10
2015-05-17 22:38
Inte nog med att vi vann ligan helt kontrollerat ikväll så vann med 5lax med. Dubbellycka är det bästa som finns haha Messi har aldrig varit så bra som han är nu, aldrig! Han är helt jävla fantastisk Han har börjat showa, skaffat attityd på plan och agerar ledare. Han gör mål med högern, huvudet, vänstern. Agerar målskytt, playmaker, spelmotor, bollvinnare
Barcelona Barca Barca
2015-05-17 22:38
@enkos:

Nja, vet inte om det är så, men tycker spelarna bör få vila upp sig lite nu, för det finns två finaler som ska spelas, Depor kommer spela för överlevnad i ligan och då spelar man tufft fult och aggressivt, och en skada på Messi, Neymar, Pique eller någon viktig startspelare skulle inte göra oss stolta när vi står där utan Messi i CL finalen för att vi spelade med fullt lag i sista omgången när ligan var avgjord. Isåfall kan vi spela första elvan men ge Depor seger, för ja vill ha fullt frisk spelare till CL och Copa finalen inga onödiga risker. Det blir Vermalen och Douglas i backlinjen de kan ja lova dig ;)
2015-05-17 22:35
@II Barça II:

Skriver under på den..

Frågan är kommer Messi att vila???

Om han inte villar önskar jag honom att han tar skytteligan också.. Helst vill jag att han vilar.

Barcelona II Barça II
2015-05-17 22:29
Douglas och Vermaelen bör bägge starta nästa match.
Annons: