/spanien/barcelona/forum/376.aspx/spanien/barcelona/forum/376.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Soko
2017-08-07 13:47
Enligt Sky Sport är Barca på jakt efter Thomas Lemar.
Barcelona Barcelonistas
2017-08-07 13:47
Gio Style - precis det är så jag också tänker. För mig så ska inte Coutinho spela ytter-anfallare. Killen är gjord för att ta över Iniestas position och roll. Lägg upp 1,4 miljarder kosta vad det vill.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gio Style
2017-08-07 13:42
Är inte för att få in Coutinho om jag ska vara helt ärlig.
Nu kanske detta har kommit på tal tidigare, men när jag funderade lite kring det så kunde jag ändå se det fungera.

En ersättare till Xavi är ju i princip omöjlig att hitta då dem enda faktiska alternativen är inte till salu. Men Iniesta skulle ju kunna droppa längre ner och agera i den tidigare Xavi-rollen, eller hur? Har om någon borde förstå den positionen och då skulle man således kunna släppa lös Coutinho i Iniestas roll. Jag tycker att Iniesta har börjat spela ganska uppoffrande i närkampsspelet med hans mått mätt. På så sätt har vi löst en kontrollerande mittfältare och samtidigt fått in en mycket kompetent bolltransportör och magiker.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2017-08-07 13:40
@messiooooxavii:

In med Hazard och coutinho!!!
Barcelona Pep - El Míster
2017-08-07 13:39
Draxler? Tillåt mig skratta. Vi är Barca - inte Arsenal. STOR skillnad. Vi ska värva världsklasspelare och inget annat i detta läge och med dom pengarna vi har. Kom igen nu, hur jääävla inkompetent är ledningen? Vi har 300M på kontot och inte en jävel verkar ens vara nära Barca. WTF?! Vi kan erbjuda en startplats till vänster bredvid Suarez och Messi - ändå har vi problem att locka hit Dembele, Mbappe och Coutinho. Dessa spelare borde kunna be sina respektive lag att förhandla!
Barcelona messiooooxavii
2017-08-07 13:34
VI BEHÖVER INGEN TALANG som ska gå in och få 2--3-4 år på sig att utvecklas, vi behöver få in 2-3 VÄRLDSKLASSPELARE som är några av dom bästa på sina positioner i världen. Vi har råd efter Nyemar pengarna. Varför ? JU för att Messi är 30 år gammal, Han har inte tid att spela coach för en 18-19 åring som kommer darra i 2-3 säsonger bredvid honom. Vi behöver VÄRLDSKLASS spelare som kommer gå in och göra oss redan ikväll till ett FRUKTAT lag i världen igen. EN DEMBELE eller MBAPPE skrämmer inte ens AIKs Backlinje idag. Dom har absolut POTENTIAL att bli något extremt stort i framtiden, men det är en framtid då MESSI har lagt skorna på hyllan. Vi har plågat tidernas bäste med medelmåttor som Arda och Gomes , nu är det dags att agera och BELÖNA HONOM MED ETT SLAGKRAFTIGT LAG IGEN, ett lag som alla fruktar, ett lag som lag av Reals dignitet går in och parkerar bussen mot, ETT lag som vi kan vara stolta över igen. Vi har råd, tänk inte framtiden, tänk nu för det förtjänar tidernas bäste.
Barcelona Katalano
2017-08-07 13:33
@Thierry Henry:

Jag gillar inte tänket att värva dem bästa spelarna och tro att det kommer att innebära framgång pga individuell skicklighet. Det är så Real har värvat genom historien. Crackvärvning efter crackvärvning. Vad som gjort Barca unika är att vi värvat spelare som passar in i Barcas spelmodell snarare än de största namnen. Ibland kan dock det största namnet också passa in i modellen och då är det självklart rätt värvning att göra.

Min poäng är att jag vill se en spelare som passar in i Valverdes syn på Barcamodellen. Någon som inte nödvändigtvis är en starkt lysande stjärna idag, men som passar modellen och på så sätt gör oss till ett bättre lag, även om spelaren individuellt anses vara sämre. Med detta sagt vet jag inte om Draxler är rätt spelare för detta. Jag gillar bara inte strategin att värva de bästa spelarna utan att först ha en plan för hur de ska användas i Barcas spelmodell.
Barcelona Pep - El Míster
2017-08-07 13:33
Ärligt, hur vet man att Seri har en "barca-klausul" i sitt kontrakt? Låter som önsketänkande.. Källa på det.
Barcelona Barcelonistas
2017-08-07 13:32
Jag vill inte ha något att göra med PSG den klubben har bränt sin relation helt med klubben. Otroligt fult och respektlöst gjort jag hoppas Neymar blir avstängd 1 månad.

Hoppas klubben tar detta till domslut då kan Ney inte spela för dom i 1 månad.
Barcelona Gabriel
2017-08-07 13:31
Håller med Thierry Henry här. Draxler är duktig, men han är inte på toppen av berget bland de allra bästa spelarna även om han är duktig. Ska Barcelona slänga pengar så krävs det att man gör det via ett styrkebesked och då skriker inte "Draxler" speciellt strongt av oss.

Coutinho, Dembélé, Mbappé är de enda offensiva spelarna jag är ok med. Seri är jag också okej med som en mittfältsvärvning, även Iñigo då han kan vara nyttig.

Coutinho blir omöjlig att värva tror jag, skit irriterande med dessa spanska och katalanska medier som ständigt rapporterar att Coutinho "snart" ska presenteras. Bullshit, han skulle ju presenteras idag på Gamper? Vart är han? Inte i Barcelona i alla fall. As jobbiga opålitliga journalister som snackar skit. Liverpool och Klopp släpper aldrig deras bästa spelare i Augusti, kanske om det var Juni men inte nu.

Det ska krävas 150M€ för att de ska släppa Coutinho, det är vad jag tror.
Barcelona 1899 - Puyol
2017-08-07 13:27
Kante och Seri är fan inte ens lika. Kante springer och sliter men knappt några poäng men Seri är lite Xavi och Iniesta dvs en poängsspelare. Kante är en grovjobbare, gör allt det där skitiga jobbet som ingen vill göra men han gör det. Kante tacklar, väldigt defensivt lagd. Därför Conte vill ha honom kvar. Matic fick lämna pga Bakayoko köptes in. Seri är en spelare vars kvalité ligger högre upp i banan. Han Seri är en spelare som ligger bakom väldigt många mål. Gör han inte assist så är han den tredje spelare som är bakom mål som har gjorts. Seri Stats: Seri scored seven goals and provided nine assists in just 34 Ligue 1 starts. Han är så mkt bättre än Andre Gomes, Arda och Denis Suarez. Seri kan vi få mindre än 300 miljoner. När Seri skrev ett kontrakt med Nice så var han tydlig med en sak, om Barca hör av sig så gäller det endast Barca inte andra klubbar. Barca kan få honom mkt billigare men andra klubbar måste betala över 400 miljoner för att få honom. Seri alla dagar i veckan och skit i gubben Paulinho. Min lyckad transfer: Dembele, Coutinho, Inigo Martinez och Seri. Inte omöjligt alls.
Barcelona Thierry Henry
2017-08-07 13:23
@Port Olímpic.:
Vem som helst! Dom förnekar oss Verratti, snor Neymar och nu vill du vi ska återvända och tigga efter deras rester? Är du inte klok!? Hazard, Dembele, Mbappe och Sanchez har alla större utvecklings potential eller är bättre än Draxler. Ett stort fett nej tack! till honom. Draxler är en spelare som gör sig bättre i lag av Arsenals kaliber ön i Barca
Barcelona JS22
2017-08-07 13:22
Haha min dröm hade varit att värva Coutinho och köra han som ytter medan han utvecklar kortpassningsspelet i klubben.

Nästa säsong flyttar vi ner honom till Iniesta-rollen, samtidigt som vi snor Alexis och Özil gratis från Arsenal hahaha....
Barcelona Mido
2017-08-07 13:21
Alltså det är 3 veckor kvar och inget händer, om det var en annan klubb då skulle de ha hunnit med att ta in 4 spelare redan.
Barcelona Port Olímpic.
2017-08-07 13:17
Thierry Henry.

Vem vill du istället ha? Draxler är bättre än Dembele i dagsläget och är en smart fotbollspelare med speed och bra passningsspel. En spelare måste inte va ordinarie i sitt landslag för att man ska kunna se fotbollsspelarens kvaliteter. Han är mognare i sitt spel än dem flesta talanger det pratats om. Ingen har sagt att han är i nivå med Neymar. Men vem är det? Endast Messi och Hazard.
Barcelona Thierry Henry
2017-08-07 13:11
Haha vrf är Draxler ens ett diskussions ämne? Vi förlora världens näst bästa fotbollspelare och folk vill på allvar ersätta honom med Draxler? Han är väll inte ens ordinarie i tysklands landslag!?!
Barcelona Andresito
2017-08-07 12:51
[QUOTE=Soko]Som jag förstår det så är Seri en kopia av Chelseas Kanté. Två spelare på plan. [/QUOTE] Raka motsatsen snarare. Håller med SOMISEREM i jämförelsen.
Barcelona Barça_until_I_die
2017-08-07 12:47
Någon som vet vad Coutinho kommer kosta om vi köper honom. Har sett rykten om 143m€. Hoppas inte det stämmer...
Barcelona Gabriel
2017-08-07 12:46
Måste fråga en sak angående Vermaelen. Är det någon som har koll på exakt hur många matcher han har spelat för oss sedan vi köpte honom? Kan fan inte vara mer än 5-6 matcher?

Vilken skandal värvning.
Barcelona Gabriel
2017-08-07 12:44
Draxler är en fin fotbollsspelare men jag äter hellre avföring än att handskas med PSG igen. Sen vadå, de ska kräva... hur mycket för Draxler? Kan lova er att de ska ha tillbaka hälften av de pengarna de la på Neymar, med andra ord minst 100M€ för honom vilket innebär att de kommer ha betalat ca 100 för Neymar.

Aldrig någonsin ever again försöka något med PSG. De enda jag vill se Barcelona göra med PSG är krossa dem i Champions League som vi alltid gör och alltid har gjort.
Barcelona the cameroonians
2017-08-07 12:41
Bartomeu har äntligen börjat fatta;

"Vi ska inte prata om tridenten något mer, vi ska prata om laget"

"Vi har världens bästa spelare, Leo Messi, som ska fortsätta att leda laget"

"Neymar är historia, jag är emot hans beslut - men ingen är större än klubben"

Se nu till att fixa truppen också!
Barcelona Bollinnehavet
2017-08-07 12:38
Draxler?

Fin spelare kanske. Billig kanske. Perfekt för vårt lag kanske. Men det innebär ett samtal till PSG. Så nej tack. Vi ska aldrig, under några omständigheter göra affärer med den klubben. Vi ska fortsätta köra ut dom ur CL, det är det enda vi ska göra med dom.
Barcelona Hristo var kungen
2017-08-07 12:36
[QUOTE=Deulofeu]Gomes plus 750 miljoner ryktas det om till Pool....En rätt ok deal eller hur? Gomes hade vi aldrig lyckats sälja för mer än 350 miljoner och så blir vi av med hackkycklingen... Lite skillnad på tekniken vi får in på mittfältet. [/QUOTE] Sigh. LFC har ju redan sagt att de inte är intresserade av gomez. Är ju bara samma källor hela tiden som går runt runt och spånar. Det enda som gör att det fortfarande pratas coutinho är att ledningen inte kan komma på några rimliga spelare att gå efter. LFC har mer att förlora på att släppa honom än juve dybala tex. Antingen ger man upp honom eller så kommer man få betala varenda krona man fick från neymar affären
Barcelona tribente_magico
2017-08-07 12:31
Jag skulle utan tvekan ersätta Neymar med Draxler istället för Dembele, Draxler teknik,spelförståelse och avighet är bättre lämpad för Barca än Dembele och betydligt billigare. Coutinho,Draxler,Seri = ett lyckat fönster!
Barcelona messiooooxavii
2017-08-07 12:17
@FCB_Messi:

Jag är den första att säga och jag har fått två spärrar på grund av Soko att han är en riktig inbiten Real Supporter. Honom gillar jag inte ett dugg asså

Visst o
vi behöver inte diskutera detta mer men Coutiniho kan helt klart spela som vänster forward men han kan också spela som innermitt och ersätta Iniesta vilket jag tror att han kommer göra då han var en av våra främsta transfertargets innan vi ens visste att vi skulle bli av med Neymar.

Iniesta är tyvärr slut som fotbollsspelare på den högsta nivån. Han kan göra enstaka fantastiska matcher men i det stora räcker han inte till längre. Får vi in Seri + Coutiniho då tror jag också att han kommer spela som ytter
erm
Barcelona Soko
2017-08-07 12:11
Fuerza

Tråkigt att du inte förstod ironi i mitt inlägg.
Barcelona Fuerza
2017-08-07 12:07
@Soko:

Du kan tala för dig sjäv gällande okunskapen. Det har du visat genomgående under din tid i forumet.

För att klargöra:

Coutinho spelar i en roll landslaget som påminner om Iniesta's roll i Barcelona. Med det sagt är Coutinho inte längst ut på kanten i Brasilien och det är inga konstigheter att få för sig att han kan ta upp Iniesta's plats. Coutinho är erkänd för att vara en spelfördelare på det offensiva mittfältet då han inte får ut hela sitt register på kanten (likt Neymar).
Barcelona resa
2017-08-07 12:07
@Bàckis - adoradors de Rivaldo:

Tack för svar :) Tror du att det kommer finnas grymma platser från deras egna hemsida? Vad tror du att biljetterna bakom avbytarbänken ligger på ?
Barcelona FCB_Messi
2017-08-07 12:04
Du har fått 2 varningar på senare tid men fortsätter att skriva respektlöst och provocerande mot andra skribenter. Speciellt en viss skribent i detta forum. Spärr! / Mod
Barcelona Port Olímpic.
2017-08-07 12:04
Wesley Sneijder klar för Nice. Kan det betyda Seri till Barca? :)
Annons: