/spanien/barcelona/forum/3733.aspx/spanien/barcelona/forum/3733.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2015-05-14 13:23
Det är nya seedningsregler inför nästa lottning till gruppspelet i CL. Real Madrid kan tex lottas in i samma grupp som PL-mästarna Chelsea. Till nästa säsong kommer Pot 1 bestå av ligavinnare från länderna Italien, Spanien, England, Ryssland, Frankrike, Portugal, Tyskland och Holland.

Vi som ligavinnare kan så klart få tuffa lag vi också från Pot 2. Lag som Man U, Man City eller Arsenal.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-05-14 13:20
@jonis:

Vad ska det där va kul för? en print screen på en helt vanlig lagbild i ett word dokument? Vilka är dem som "gillar" sånt och varför?
Barcelona ElRaval
2015-05-14 12:58
Football World Ranking har släppt sin lista över världens bästa tränare som det ser ut just nu. Där Luis Enrique hamnar högst upp med sina 16 754 poäng medan Carlo Ancelotti intar andra platsen. Se den fullständiga topp 10 listan nedan. 1. Luis Enrique - 16 754 poäng 2. Carlo Ancelotti - 15 894 poäng 3. Unai Emery - 13 023 poäng 4. Josep Guardiola - 12 579 poäng 5. Diego Simeone - 11 132 poäng 6. Dieter Hecking - 10 595 poäng 7. Massimilliano Allegri - 10 211 poäng 8. Arsène Wenger - 9 798 poäng 9. Julen Lopetegui - 9 730 poäng 10. José Mourinho - 9 621 poäng Listan utgörs bl.a. utifrån vilka matcher klubbarna spelar, hur viktig matchen är, hur stark motståndarna är, matchens resultat samt var laget ligger på FIFA:s officiella rankinglista. Dessa är bara några av de faktorer som spelar in. Noterbart att det är så många spanjorer och/eller tränare som tränar/har tränat spanska lag. Ändå sitts det i varenda jävla panelprogram och pratas om Tony Pulis, Brendan Rodgers, Mark Hughes med flera i varenda jäkla panelprogram.
Barcelona NoGo™
2015-05-14 12:55
Underbar dag att vakna till :D

@Liunil Masse

Ja de va riktigt uselt! junior nivå på de tyvär...
Barcelona Liunil Masse
2015-05-14 12:47
Gillar inte hur Masche blev så djurigt bortfintad av Lewandowski, vad hände där?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2015-05-14 12:47
BREAKING: Audiencia Nacional suspends the La Liga strike and matches will take place this weekend.
Barcelona dinho the artist
2015-05-14 12:43
"400 000 euro(4miljoner kr) motsvarar ungefär 40 000 000 000 000 ( 40 tusen miljarder kronor)". Var väl något sådant hon sade;) Math on point osv.
Barcelona jonis
2015-05-14 12:40
Den makear sense faktiskt :)
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-05-14 12:29
@Mido:

Det var så också under Pep, Tito, Tata och nu Lucho.

Han är den riktiga ledaren..........
Om nåt inte stämmer eller om tränaren ändrar taktiken så är det är Masken manen tränarna pratar med.

Älskar det ... Det är samma under agentinska landslaget ...
Barcelona koeman92
2015-05-14 12:20
Liunil Masse

Aye. Luis kommer att vara tillgänglig för nästa match.
Barcelona Liunil Masse
2015-05-14 12:19
Härligt!!! Nu vinner vi ligan mot Atleti, Revansch! Någon som vet hur det är med Suarez? Kommer han spela?
Barcelona Maestro Xavi
2015-05-14 12:17
Breaking News: Court suspends La Liga strike. Games to go ahead as normal this weekend. (including Atletico v Barca)
Barcelona the cameroonians
2015-05-14 12:11
Summan Perez spendera under sina 12 år som president är 1.213 miljarder EURO.
Så kan vi lägga den diskussionen åt sidan och fokusera på Barcelona.

Väntar med spänning på beskedet från domstolen huruvida strejken är laglig och vad som kommer bli av slutet av säsongen.
Barcelona kev
2015-05-14 11:51
Härlig känsla när Barca vinner men det känns jääääävligt gött när Real förlorar, speciellt mot ett "underskattat" lag. Men mina kära fans det finns INGETING som tyder på att vi har trippeln. La liga kan lika gärna hamna hos merengues. CL då? Likaså den, till Juventus. Som någon skrev igår, det är matematiskt möjligt att vi inte vinner ett skit i år så tar ingeting i förskott.

Other than that, igår var bästa dagen på länge:);)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-05-14 11:46
@Yellow cake:

Sveriges statsbudget för ett år är runt 850 miljarder. 40 000 miljarder kr är några ggr mer. Sprid inte myter och SD propaganda tack.
Barcelona B-Guden
2015-05-14 11:25
Ja dom som tycker real behöver bredare trupp är rolig dom.
i Början av säsongen spelade vi med Munir och Sandro en hel del, på bänken har vi Pedro Roberto och Adriano som är på väg på nergång och en genom usel Montoya. Sen om jag inte har helt fel så spelade Samper en eller 2 matcher från start ?

det handlar inte om vilka spelare man har, det handlar om att ha spelare som vet vad dom ska göra när dom väl spelar + att dom får mer än en säsong
Barcelona wallmannen
2015-05-14 11:15
@Mido:

Mascherano brukar fira målen med att knyta nävarna. Det är så man firar mål enligt mig. ;-)
Barcelona LeoMessi
2015-05-14 11:03
Smogen Haha den här gången är bilden medveten;)
Barcelona BlueRed
2015-05-14 10:20
@Mido:
Haha, det ser faktiskt ut som det när man ser på matcherna på tv. Faktum är dock att Masken är den spelare som förmodligen visar mest känslor under matcherna. Skriker mycket, gestikulerar och firar faktiskt alla mål. Man blir sjukt imponerad av Masken när man ser honom live. Tycker förövrigt det är en spelare som inte får den cred han förtjänar. Från att ha spelat mittfältare (en position han fortfarande har i landslaget) till att skolas om till mittback i Barca, med den längd han har dessutom och ändå lyckas göra det så jäkla bra är sjukt. Att han dessutom tar på sig den inofficiella "kaptensbindeln" är stort (för let's face it, han är egentligen den sanna ledaren på plan, med all respekt för Iniesta/Messi). Jag förväntar mig inget annat än en stor fest på Camp Nou när han väljer att lämna. Samtliga stolar ska fyllas på Camp Nou och skandera hans namn högt.
Barcelona Mido
2015-05-14 09:58
Är Macherano den enda spelaren som aldrig firar ett mål? När nån gör mål då ser jag honom hos tränaren och diskuterar Hahaha,,, kan tänka mig att även om han gör mål då springer han till tränaren och diskuterar hhhh
Barcelona Mido
2015-05-14 09:51
När sist har vi mått så här bra? Efter alla tradegier kaoset ovissheten,,,, njut mina vänner
Barcelona Smogen
2015-05-14 09:44
LeoMessi hahaha.....den episka bilden! :)
Barcelona Yellow cake
2015-05-14 09:43
Tycker ändå, av det jag läst här på forumet till morgonen, det känns som vi håller en okej ödmjuk ton vilket är bra!

Det kan svänga fort i fotboll, hade vi förlorat mot Real Madrid i derbyt hade ligan kunnat sett mindre ljus ut, kanske ombytta roller med Real Madrid. Det är verkligen små marginaler, speciellt i CL bör påpekas
Barcelona Yellow cake
2015-05-14 09:39
@Canaletes:
Det sjuka var ju att summan stämde..var väl verkligen den summan det skulle kosta för nåt i EU typ!:P
Barcelona LeoMessi
2015-05-14 09:18
Canaletes Haha härligt att se att du rundar av kvällen med lite popcorn och milfporr;)
Barcelona >The Reporter<
2015-05-14 09:16
Det e sjukt att dem på Puertan menar att dem måste ha bredare trupp osv. Dem förnyar hela tiden. Titta på vårt lag. Alves, Pique, masken, Busquets, Iniesta, Messi, Xavi Dessa är spelare som får spela mycket i dagens Barca och dem har varit med sen länge tillbaka. Bortsett från masken så va dem andra med 08/09 om inte tidigare också. Dem har spelare nog i Real, men dem är så dåliga på rotera. Dem måste ju spela med bästa laget hemma mot Granada och eibar för att en viss person verkligen måste vinna skytteligan ;)
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-05-14 08:06
Är det idag det kommer avgöras om det blir strejk eller inte? Har för mig att jag läste någonstans...
Barcelona Corazon
2015-05-14 06:10
Jag tror på en tight final. En final är en final och det finns inte en andra match att reparera saker till. Respekten finns hos oss Barca jag tror definitivt inte man går ut för att köra över utan tänker smart i varje boll behandling.
Barcelona AndreD
2015-05-14 04:09
@Canaletes:

Hahahaha gillar toapappret
Barcelona NoGo™
2015-05-14 03:12
@Heywood Jablome - Andrés:

Leo var ju slut med så...... Haha
Annons: