/spanien/barcelona/forum/371.aspx/spanien/barcelona/forum/371.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andres Iniesta #24
2017-07-31 16:36
Hämta tillbaka Thiago och hämta in Hazard! Och vi har den playmaker vi saknar och en ny anfallare utav världsklass. Coutinho kommer inte acceptera bänk och Iniesta är inte helt slut än... Den positionen kan fokuseras på i kommande fönster, dvs nästa sommar. Ge istället våra ungdomar som Alena och Suarez en större chans detta år. Då vi har gott om mittfältare idag.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona S.Eto'o
2017-07-31 16:27
Vad har Hazard Visat som inte Coutinho Visat, really? Blev Ligue 1 bästa yngsta spelare som 18 och 19 åring. Senare vann han Ligue 1 med lille(!) och utsågs till ligans bästa spelare två år i rad därefter. Flytta till Chelsea där han vann ligan två gånger och vann ligans bästa spelare samt Chelseas bästa spelare två år. Enda spelare tillsammans med bale och Ronaldo som vunnit ligans bästa,ligans yngsta och journalisten bästa spelare samma år. Kom sjätte plats i ueafas bästa spelare i världen samt kom 8:onde plats i ballon dor. Har sänkt alla stor klubbar i premier League samt har en bollbehandling som få spelare är har. Skulle han spela i ett mer offensiv lag tror jag verkligen folk skulle hypa upp honom ännu mer.
Barcelona Suarez9
2017-07-31 16:26
Tycker att hela situationen att Barcelona tappa i marknadsvärde för att Neymar försvinner är ganska löjligt. Om vi bara tar en titt på de dyraste spelarna som var just bäst när de såldes, alltså Zidane, Ronaldo, Bale och även Zlatan. Så värderades alla de till en tredjedel av det Neymar värderas just nu. En ung Pogba med sitt varumärke kostade ca. miljarden Neymar går totalt för nästan tre.

Är det Barcelonas fel att detta händer? Absolut inte. Neymar vet exakt vilken klubb han spelar för, han vet exakt vilka krav som ställs och vilka förväntningar spelarna har på sig. Vissa av er tycker att summan är för låg och det är jättelöjligt. 300 miljoner euro för en människa är löjligt högt. Ledningen kritade på ett nytt kontrakt redan förra året och han fick ett rejält lyft. Ska vi börja be och böna för att Neymar ska stanna? Ska vi skriva på vilket kontrakt som helst? Såklart inte. Ledningen har gjort sitt, medspelarna har redan gjort sitt yttersta.

Om han nu drar eller inte, så är 222m euro NETTO en fantastisk summa och det spelar ingen roll hur stort varumärke Neymar är, med sin lön och kostnader hade han aldrig givit klubben den vinsten.

Kommer vi kunna ersätta honom? Såklart inte det heller, för vem kan ersätta Messi, Neymar och CR. Det finns INGEN därute. Det vi får jobba på är kollektivet, få in mittfältare och en ytter för de pengarna så har man boostat upp ekonomin och förmodligen minskat lönekostnaden också. Att någon av MSN skulle få nog det visste vi alla. Frågan var bara när.

Men trots det så ser inte Barcelona svaga ut. Det finns kontrakt och det är bara något man måste acceptera. Precis som vi accepterade att Veratti är en omöjlig sak, så är det omöjligt att stoppa en spelare med en utköpsklasual och som inte vill stanna att stanna. Men vi ser inte svagare ut för att ha dubblat priset på världens dyraste övergång någonsin...
Barcelona Cule4life
Hazard var avgörande för Chelseas ligaguld detta året och förr förra årets guld

Säsong 16/17 - 17 mål, 7 Assist - Liga Guld
Säsong 15/16 - 19 mål, 13 Assist - Liga Guld.

Jag vill ha Coutinho i Barca men kom inte och säg att han har bevisat mer än Hazard. Båda behövs. Hazard klipper Neymars plats med bravur. Coutinho ersätter Iniesta. Hazard är den enda högerfoten som kan gå rakt in i Barcas vänsteranfall och ersätta utan att folk kan säga att vi gör en nedgradering.
Visst Dembele,Griezman,Dybala osv men ingen av dessa är högerfotade.
Hazard är sylvass.
Barcelona DizzLow
Barcelonistas

Dem andra har aldrig spelat i en stor klubb, och ingen vet exakt vad som förväntas av dem.
Vidare tänker jag lite på hur stor skillnad det egentligen spelmässigt är mellan exempelvis Martial, Mbappe, Rashford eller Dembele!?
Jag älskar alla fyra, med en lite förkärlek till Martial.

Där har vi nån vi kan lägga lite mindre pengar på, med lite mindre förväntningar, och vi slipper dessutom att se ut som silly seasons åsnor vid fönstrets slut.

Det sista vill jag inte ens svara på :P

Robben är topp tre skadefri, och grymt vältränad i kroppen än idag.

Hazard vinner titlar, och kan göra saker på egen hand (som mot Arsenal)

Har läst mkt om vad liverpool fans säger om Coutinho, en mkt talangfull spelare, men alldeles för ojämn.
Mina favorit kandidater är följande. Veratti/Thiago till mitten Mbappe/Hazard som vänster anfallare Förutsatt att vi kör klassiska 4-3-3. Ser inte riktigt nyttan med Coutinho. Då vi har tillräckligt många mittfältare. Det vi saknar på mitten är en playmaker av världsklass som både Thiago och Veratti kvalar in som. Valverde verkar även vilja dumpa några spelare på mitten. Gomes verkar vara en utav dem som kan ryka, även Rakitic och eventuellt Arda. Coutinho är ingen bänkspelare och vi har inte sett det sista utav Iniesta ännu.. Alternativet är väll att man sätter Coutinho i anfallet, och sedan flyttar ner honom ett steg längre fram i tiden och då hämtar in en ny anfallare istället...
Barcelona Iniestas vänsterfot
2017-07-31 16:25
Till alla PSG-läsare som är här:

Ni får vänta på övergången ett litet tag till: Neymar skall bara invänta sin "lojalitetsklausul" först. Varsågoda!
Barcelona Lion24
2017-07-31 16:22
Stegen/Cillessen
Semedo/Vidal-Piqué-Umtiti-Alba
Verratti-Busi-Iniesta
Messi-Suarez-M'Bappe

Andra elvan:
Stegen/Cillessen
Semedo/Vidal-Marlon-Masch-Digne
Sergi-Samper-Denis
Delo-Paco-ingen vänsterytter

Det här är egentligen en för stor trupp för min smak. Jag har alltid föredragit en liten trupp med minimal rotationssystem där man håller igång 14-15 spelare hela tiden. Jag har inga problem med att Coutinho kommer om man har en plan för honom.

Alltså innebär detta att vi säljer: Vermaelen, Arda, Rafinha, Gomes, Rakitic, Munir. Jag har inget förtroende för Rakitic längre som mittfältare under Valverde. Hade Lucho varit kvar så hade jag haft kvar honom men med Valverde så börjar vi återigen spela fotboll på motståndarens planhalva. Rakitics teknik och första touch är för dålig för att spela som mittfältare på motståndarens planhalva när dom är tillbaka trycka. Rakitic är ingen som hittar lösningar eller tar sig ur svåra situationer.

Stegen måste verkligen passa sig för Cillessen har gjort det fantastiskt bra. Skillnaden är att Cillessen inte överdriver med bollen. Stegen är mer en ''show-man'' som också sänker tempot när han får bollen. När Stegen saktar ner farten på bollen så saktas även våra spelare ner. Tänk att du är på hög adrenalin och Stegen får bollen och ska stå kvar där med den i typ 10 sekunder. Du går din adrenalin ur kroppen och du måste få tillbaka den. Just dom omställningarna är extremt svåra för kropp och hjärna. Jag vill att bollen ska ständigt vara i rörelse.

Med de försäljningarna så får vi nästan en miljard, förutom Neymar då. Alltså kommer vi ha typ en budget på fyra miljarder. 1 på de spelare som jag ville sälja, Neymar ger 2.2 och resterande 800 miljoner är från våran budget. Det är en otrolig läge man har kommit till.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2017-07-31 16:14
Griezmann lämnar inte denna sommar...Isåfall hade han redan lämnat för united.

Barcelona Barcelonistas
2017-07-31 16:08
Robben? Du tycker alltså att glasmannen är ett säkert kort? SMFH! Hazard? Vad har Hazan visat som inte Coutinho visat? Mbappe är den största talangen idag.
Barcelona Mido
2017-07-31 16:07
Kan inte så att qatars fotbollsförbundet eller staten betalar pengarna, så att psg som lag inte spenderar en krona? Om någon har koll på reglerna?
Barcelona Barcelonistas
2017-07-31 16:04
Vi har råd med både Mbappe och Coutinho. Vi har minst 1 miljard av denna mercatos budget. Sen om Ney sälja drar vi in 2,2. Alltså 3,2 miljarder. Får vi in både Mbappe och Coutinho så är vi redan bättre än när vi hade Ney.
Barcelona DizzLow
2017-07-31 16:04
Mbappe, Coutinho, Dembele är samtliga osäkra kort i ett barca lag, ändå står ni där och praisar dem, som dem vore Zidane eller Gaucho. Det som tidigare verkade vara ett vanligt intresse, har nu blivit en slags fixering, och vi står offer för denna fixering. Ingen av oss här skrev om att ta in Coutinho eller Mbappe, när det inte fanns ett medie intresse för dem. Nu står vi och törstar efter dem, som vargar a la Real maränger. Ledningen har lyckats med att sopa Veratti sagan under mattan, och vi bara följer med som ett gäng veranda apor.
Vi som vet, vet ju att Ledningen har en god insyn hos katalank media, och istället för att katalanska media, verkar som en kritisk oberoende medie part, så används dem som ledningens megafoner.
Allt ledningen säger och zipprar ut, läcks ut som det vore nån Amelia blaska. Värvningar som Douglas eller Paulinho är såna sätts på första sidorna, men såna spelare skall vanligen in via köksvägen.
Stolthet, Integritet, Relationer sätts på spel, när vi öppet länkas med varje spelare i världen, och signalerar en sådan desperation år efter år.

Just nu känns det som att det finns två spelare vi kan lita på, ifall Neymar drar.
1, Hazard
2, en skadefri Robben

Resten är osäkra på den här nivån, och en direkt inverkan från såna spelare, händer knappast, lets be real
Barcelona Barca4life98
2017-07-31 15:56
Gabriel Jaha okej, tycker ändå att det är bättre med Griezmann som dessutom kommer att vara billigare än Mbappe. Då har man 100 miljoner euro kvar att lägga på ytterligare en stjärna eller så sparar man till nästa sommar. Coutinho in (nuvarande budget) Griezmann in (100 milj euro) Neymar ut (220 milj euro)
Barcelona Barcelona_1899
2017-07-31 15:56
@Gabriel:

Ingen av de accepterar bänken om de köps in för 100 euro+.. och nej det går inte att rotera då vi redan har hämtat tillbaka deu samt har flera spelare på den positionen. Arda verkar vi inte bli av med, en kostrådgivare hade hjälp honom och oss för den delen. Han var trots allt lysande emellanåt förra året när Ney spelade OS. Bidrog med poäng och finess.
Barcelona Gabriel
2017-07-31 15:45
Barca4life98 Budgeten vi har nu använder vi för Coutinho och sen använder vi Neymar pengarna för M'Bappe.
2017-07-31 15:31
Drömscenario.

Imorgon, Coutinho bli officiellt klar för barca. Rafinha+60milj euro

Onsdag, Neymar lämnar för 200milj euro + Verratti.

Andre Gomes säljs för 40+ milj euro.

Arda lämnar för 25milj euro.

Vermaelen lämnar för 5milj euro.

210milj euro blir över.

Köp en eller två av dessa: Manolas, Dembele, Mbappe, Dybala.

In: Semedo, Coutinho, Verratti, Manolas, Dembele, Deulofeu

Ut: Neymar, Arda, Gomes, Rafinha, Mathiue, Vermaelen.

Semedo 30milj euro, Coutinho 60+Rafinha, Verratti 0milj euro, Manolas 40milj euro, Dembele 80milj euro, Deulofeu 12milj euro.

Kostnad in: 222milj euro + Neymar, Rafinha.

Ut: 270milj euro

= + 48milj euro

OBS inget av dessa är realistiskt utan set här är ren och skär fantasi och jag vet att det är FM fasoner. Men om några av övergångarna ovan går igenom så är jag nöjd.

Barcelona Barca4life98
2017-07-31 15:30
Mbappe och Coutinho, hur tänker ni där? Inte ens Neymar-pengarna räcker för att få båda. Griezmann och Coutinho är mer rimligt. 100 var på båda.
Barcelona Barcelona_1899
2017-07-31 15:18
@Reymar:

Du kan inte ha sett många matcher med Mbappe på plan?? Han har teknik, kreativitet, målsinne och mycket mera. Hellre Mbappe/Coutinho än Dembele som dessutom spelar på högerkanten..
Barcelona Hristo var kungen
2017-07-31 15:13
Så, fransk media idag. Nabil Djellit(journalist) säger att det är 1000% säkert att coutinho stannar i liverpool. Men Don Balon säger att barca letar alternativ och enligt dem är özil det då han bara har ett år kvar på kontraktet. Övrigt skriver liverpool echo som har bra koll angående sports uppgifter om 85m euro att inte ens om det var pund skulle han säljas till det priset för om de gjorde det skulle ledningen bli lynchad. Verkligen lynchad, liverpool är inte en tillräckligt stor stad att gömma sig i speciellt när alla håller på liverpool eller everton. Svårt att säga om di maria eller özil är största skräcken. Borde gå för sanshez om man vill ha någon som är relativt enkel och billg att få loss
2017-07-31 15:03
Yes! He's gone! Enligt Sport dvs...
Barcelona Davids3
2017-07-31 15:03
Massa skriverier nu om att Neymar har blivit vän med Semedo efter den där kramen. Den som inte ser att Neymar försökte undivika ögonkontakt är antigen blind eller naiv.

En sak som jag har funderat på. Som känt så är Neymar typ Gud i Brasilien. Hur många cules finns det i Brasilien. Jag menar, hatar de honom nu efter allt detta lika mycket som vi gör?
Barcelona Reymar
2017-07-31 15:00
Lämnar Neymar så tycker jag att deras ersättare bör heta Coutinho och Dembele. Vissa härinne vill hellre ha Mbappe än Dembele men en sak ni glömmer bort är Mbappe inte är en riktig ytter, har varken tekniken eller kreativiteten för att ersätta Neymar. Vet inte om ni har noterat detta men motståndarna har läst av Messis djupledsbollar till Ney.
Barcelona Davids3
2017-07-31 14:59
Håller med Gabriel om Samper. Orkar inte att man ska fega ur hela tiden. Jag förstår inte, ska man sitta och vänta tills en spelare uppnår Xavi och Iniesta klass innan de blir ordinarie? Tills dess ska de lånas ut och värma bänk?
Hade Bayern haft samma tänk hade vi inte känt till en spelare som heter Kimmich.
Barcelona LennyRomario
2017-07-31 14:51
Läser att Neymar i stort sett är klar för PSG!!?? Det kan väl inte stämma? Jag minns tydligt hur Pique gick ut och sa att Neymar stannar! Han hade tydligen postat det på insta. Jag läste fullt av kommentarer om hur Pique är presidenten, kungen och såväl Twitter som forum och insta var sprängfyllt av hån mot PSG. Nån måste meddela media detta. Obegripligt att de fortsätter skriva om det.
2017-07-31 14:39
Som ett tillägg kan jag säga att enda förutsättningen att vi ska förhandla med PSG är att vi får verratti.

Barcelona Barcelonistas
2017-07-31 14:38
Messi håller nog en 4-5 år till
2017-07-31 14:34
In med Coutinho oavsett om/när Neymar lämnar..Han kan spela på Neymars position, iniestas position, samt släpande anfallare (Hans mest naturliga position)

Barcelona ElRaval
2017-07-31 14:30
Jag tror inte heller att vi försämras som ett lag med en Neymar försäljning. Inte om det betyder att vi får pengar som innebär att ersätta på områden vi har större behov av att få in nya spelare.

Däremot är jag rädd för vad det innebär för Barcelona i långa loppet. Att vi sakta med säkert tappar marknadsmässigt och ser att folk kommer upp i vår nivå och till och med över. Neymar är viktig som ett av våra stora affischnamn. Hur länge håller Messi på högsta nivå?

När Messi har slutat, har vi då ens dragningskraft (och pengar) för att värva de största spelarna längre?
Kommer vi bli nya Liverpool?

Real Madrid med Perez hänger med i svängarna och utstrålar en typ av "mäktighet", något som vi gjorde för några år sedan. Men nu känns inte Barcelona längre som klubben "alla vill gå till".

Hoppas att jag har fel.

Barcelona El Pistolero 9
2017-07-31 14:28
Tror Samper kommer få relativt mycket speltid eftersom defensiva mittfälts rollen är relativt tunn. Busquets kan spela nästan varje match men tror Samper kommer få bra speltid i Cdr samt lätta hemma matcher i la liga och CL sedan får han kanske speltid mot det bättre lagen i La Liga som Athletic och Villareal så att han testas lite också. Samma gäller Aleña och Marlon hoppas jag. Den här killen förklarar vote of no confidence rätt så bra om ni är intresserade.
Annons: