/spanien/barcelona/forum/370.aspx/spanien/barcelona/forum/370.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Funeral Canticle
2017-07-30 15:11
@Barcelonistas:

Har du inte förväxlat honom med Lucas.v då?
Tyckte han var bra samt Kovacic utmärkte sig bra igår.
Barcelona Meneysuarez91011
2017-07-30 15:10
Alen Halilovic tillhör inte oss längre. Han ägs av Hamburger sv.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Criff
2017-07-30 15:08
Tänk om den här superligan hade blivit verklighet, Real Madrid hade kommit sist varje år ju.
Maken till ett sämre lag mot bra motstånd har jag aldrig sett.
Känns som de skrällt varenda stormatch de tagit sig igenom de senaste åren.
Barcelona Gio Style
2017-07-30 15:06
@Barcelonistas:

Krävs ett jävligt dåligt fotbollsöga för att missa Asensios talang och kvalité :)
Barcelona DM1982
2017-07-30 15:04
[QUOTE=funB]Och sedan valde vi att gå efter halilovic, resten är historia.... [/QUOTE] Halilovic är en väldigt talangfull spelare som tyvärr lyssnar mer på dåliga råd än att kämpa på planen tyvärr. Attityden påminner om Delafeu som trots allt verkar ha skärpt till sig. Är Halilovic ens med i USA? Fick lite hjärnsläpp och kan inte minnas det.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2017-07-30 14:56
Tack Cules.

Måste säga att jag är jätteimponerad av båda Arsenio och Kovavic.
Bara för att de spelar i R.Madrid ska vi inte förminska deras kvalitéer.

Fick ont i magen när jag såg golfaren Zubi's namn på forumet. Har förträngt den filuren.

Har missat alla försäsongs matcher so far. Hur ser vår spel ut? Ser ni någon skillnad? Försöker Barca att spela som ett lag igen? Eller är det samma visa som med Lucho?

Barcelona oocbgb
2017-07-30 14:54
[QUOTE=Alba4ever]finns inte reprisen på Viaplay?! :( [/QUOTE] Jodå, välj att se hela tablån och scrolla tillbaka till 2 i natt så ligger matchen där.
Barcelona Alba4ever
2017-07-30 14:51
finns inte reprisen på Viaplay?! :(
Barcelona Barcelonistas
2017-07-30 14:50
Köpt*
Barcelona Barcelonistas
2017-07-30 14:50
Asensio tycker jag va rätt usel glad att vi inte köpte honom. Kovacic däremot blev ja imponerad av. Han borde vi sålt.
Barcelona funB
2017-07-30 14:49
@DM1982:

Och sedan valde vi att gå efter halilovic, resten är historia....
Barcelona DM1982
2017-07-30 14:48
[QUOTE=^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^]Måste bara fråga två saker killar och tjejer. Ryktades Marco Arsenio till oss innan han gick till R.Madrid? Och är jag den enda som inte bryr mig om Neymar cirkusen? Gå eller stanna! spelar ingen roll för mig. Jag får inga pengar i fickan ändå :-). Missade matchen igår. Hur var vår mittfält. Tack på för hand. [/QUOTE] Angående Asensio så var allt klappat och klart mellan Barça och Mallorca men sedan så ville Mallorca ha 1 miljon € mer. Då flippade Zubi och avbröt hela transfern.
Barcelona Soko
2017-07-30 14:45
Pique: ”Vad vill Neymar ha? Mer pengar eller fler titlar?”
Barcelona Soko
2017-07-30 14:43
Barca ska, för att acceptera dealen, därför även vilja ha en spelare i gengäld, utöver de 2 miljarder kronor som Neymar kostar. Enligt Mundo så rör det sig om Marco Verratti, Julian Draxler, Adrien Rabioteller Angel Di Maria.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2017-07-30 14:42
Måste bara fråga två saker killar och tjejer.

Ryktades Marco Arsenio till oss innan han gick till R.Madrid?

Och är jag den enda som inte bryr mig om Neymar cirkusen?
Gå eller stanna! spelar ingen roll för mig. Jag får inga pengar i fickan ändå :-).

Missade matchen igår. Hur var vår mittfält.

Tack på för hand.
Barcelona DM1982
2017-07-30 14:36
[QUOTE=Thierry Henry]Den "pengakåte" Alves va Barca trogen i 8 år och är en av vår mest dekorerade spelare och vår bästa högerback genom tiderna..något du glömmer tillägga i ditt lilla argument. Att han valde ett plast lag byggt av oljepengar framför ett annat plast lag byggt av oljepengar vid 34 års ålder säger mig ingenting. Folk säger att Alves väljer pengar för han valde PSG framför city är bara butthurt för han valde staden Paris framför regniga manchester som trots Guardiola inte locka tillfälligt. PSG är ett större lag än shitty. Det är dom vart i snart 30 år. Även innan oljepengarna segla in i båda dessa skithus [/QUOTE] Det var nog mycket jag glömde om man ska vara petig. Eller så tog jag med det relevanta för mina argument nu, vi kan välja att se på det som vi vill. Jag pratar inte om hans prestationer på planen utan hans beteende utanför den.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-30 14:30
Bara jag som hatar PSG? Den klubben är ett virus.
Barcelona Thierry Henry
2017-07-30 14:15
Läs första regeln: man får inte gå till personangrepp, vad du än tycker om skribenten! Spärr/ Mod.
Barcelona Barcelonistas
2017-07-30 14:08
Man vill att den här Neymar sagan bara tar slut. Är trött på detta. Vill ha in dom nya spelarna.
Barcelona messiooooxavii
2017-07-30 13:58
Notera hur lite inlägg soko skriver när vi krossar Real. Hade vi förlorat igår hade han varit all over och skrivit konstant negativitet och påpekat varenda brist som finns i FCBarcelona. Tom planskötaren hemma i Barcelona hade fått sig en känga av mr Soko. Allt för att hälla tonvis med salt i våra brusta barcahjärtan . Nu som tur är vann vi och då slipper man honom ett tag. Snart när det går emot föreningen kommer han tillbaka ska ni se. Han väntar i skuggorna den gode marängen
Barcelona Thierry Henry
2017-07-30 13:54
@DM1982:

Den "pengakåte" Alves va Barca trogen i 8 år och är en av vår mest dekorerade spelare och vår bästa högerback genom tiderna..något du glömmer tillägga i ditt lilla argument. Att han valde ett plast lag byggt av oljepengar framför ett annat plast lag byggt av oljepengar vid 34 års ålder säger mig ingenting.

Folk säger att Alves väljer pengar för han valde PSG framför city är bara butthurt för han valde staden Paris framför regniga manchester som trots Guardiola inte locka tillfälligt. PSG är ett större lag än shitty. Det är dom vart i snart 30 år. Även innan oljepengarna segla in i båda dessa skithus

2017-07-30 13:50
Om vi kan lägga Neymar soppan åt sidan och diskutera det som hände mellan Rakitic och domaren igår?

Han är normalt så lugn och iskall detta var för mig chockerande, vad sa domaren egentligen han vart ju helt galen
Barcelona messiooooxavii
2017-07-30 13:49
vem kan vara negativ när Barca vinner mot Real Madrid ? ju Real Madrid fans bara .. Vad gör det då Soko till ? Ett Real Madrid fan som har förpestat vårat forum för länge nu. Jag försökte mig på samma sak för några år sedan på Real forumet där jag skrev hyffsat neutrala inlägg . Varade i några dagar sen fick jag " skriv av dig där du hör hemma på barca forumet " //spärr. Dom har mycket bättre mods än vi
Barcelona oocbgb
2017-07-30 13:42
[QUOTE=BARCA-més que un club]€200m or €300m Will not bring more to Barcelona than Neymar can.„ (Andres Iniesta) Hmm undra vad man ska tycka isåfall Betyder det att Neymar plats är oersättligt. [/QUOTE] Neymar är ju fortfarande en Barcaspelare, självklart säger vampyren det.
2017-07-30 13:32
@FCB_Messi:

"Some men just want to watch the world burn"
Haha kunde inte hålla mig
Barcelona Diar Shekha
2017-07-30 13:23
Rambla~
Tack för din tydlighet där.
-
Det ska bli så förbannat skönt i fortsättningen att inte behöva betala en enda euro till varken Neymar eller hans vidrige far. :P
Barcelona BARCA-més que un club
2017-07-30 13:23
€200m or €300m Will not bring more to Barcelona than Neymar can.„ (Andres Iniesta) Hmm undra vad man ska tycka isåfall Betyder det att Neymar plats är oersättligt.
Barcelona Rambla~
2017-07-30 13:04
Diar Shekha Den riktiga klausulen innebär ingen kontakt mellan klubbarna, de förhandlar alltså överhuvudtaget inte. Alla spelare registrerade för spel i den spanska ligan måste ha en klausul i sitt kontrakt, enligt lag alltså. Den lagen kom till en gång för att spelarna skulle ha en väg ut från klubben de tillhörde. De kunde alltså själva köpa ut sig från gällande kontrakt oavsett hur långt de hade kvar att fullfölja det. Neymars klausulen ligger idag på €222m, den steg några miljoner 1/6 denna somnar. Han kan alltså själv köpa sig fri från kontraktet han är bunden till hos Barca. Han går bara in på ligaförbundet och lägger den summan, därefter är han fri att gå vart han vill. Självklart är det alltid, well nästan alltid, den klubb som vill värva honom som står för degen, de ger bara honom pengarna så han kan betala Barca. De pengarna han får räknas som en inkomst, även om han bara har pengarna några timmar i sin ägo. Kommer pengarna från en utländsk klubb (PSG) så måste de beskattas till den spanska staten. Det är den summan, uppåt €70m, som PSG vill komma undan. Vilket de gör vid exemplet du hänvisar till för där handlar det om en förhandling mellan klubbarna. Där Barca helt enkelt hänvisar till den summa de ändå får om de vägrar sälja Neymar och låter honom köpa ut sig från kontraktet. De vill ha samma summa om de ska sätta sig ner vid förhandlingsbordet med PSG och de vill då även ha en spelare tillsammans med summan 222m. De gör ju indirekt PSG en tjänst när dessa slipper betala minst 70m extra i skatt och risken att få Uefa på sig för att de lägger för mycket pengar på spelare kontra vad de säljer spelare för (FFP).
Barcelona messiooooxavii
2017-07-30 12:39
[QUOTE=tribente_magico]Har funderat på en sak, vad är det som gör att Barca är såpass överlägset spelmässigt nästan i varje match vi stöter på dom fast Real har spelare för spelare överlag ett bättre lag. Min egen analys så kan det antingen ha med att göra att vi har såpass stort psykologiskt övertag efter alla dessa vinster mot Real. Det andra kanske kan va att Barca har ett mer inpräntat spelsystem (tikitaca) sen långt tillbaks i tiden och som alla nya spelare lär att spela på och som verkar passa Real väldigt dåligt. [/QUOTE] eller så har dom helt enkelt inte bättre spelare
Barcelona tribente_magico
2017-07-30 12:09
Har funderat på en sak, vad är det som gör att Barca är såpass överlägset spelmässigt nästan i varje match vi stöter på dom fast Real har spelare för spelare överlag ett bättre lag. Min egen analys så kan det antingen ha med att göra att vi har såpass stort psykologiskt övertag efter alla dessa vinster mot Real. Det andra kanske kan va att Barca har ett mer inpräntat spelsystem (tikitaca) sen långt tillbaks i tiden och som alla nya spelare lär att spela på och som verkar passa Real väldigt dåligt.
Annons: