/spanien/barcelona/forum/369.aspx/spanien/barcelona/forum/369.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Koeman!!
2017-08-02 12:17
@Thierry Henry:

Ronaldinho gick att ersätta (även om man ogillade beslutet av göra sig av med han) och Ronaldinho gjorde betydligt större avtryck än vad Neymar har gjort för Barca.
Barcelona Davids3
2017-08-02 12:16
On this day in 2013, Barcelona secure the Gamper trophy with an 8-0 win over Santos in Neymar's Camp Nou debut.
Barcelona Davids3
2017-08-02 12:12
Detta visar endast hur jäkla stor Messi är. Vilken lojalitet han har, vilket hjärta han har. Den enda någonsin som får en att tveka över påståendet "Ingen spelare är större än klubben".
Barcelona Romelu Umtiti
2017-08-02 12:10
Så fort Neymar drar kommer det bli betydligt betydligt lättare att få in en ersättare. Tror det kommer bli svårt för exempelvis Dembele att tacka nej när det erbjuds en startplats i Barcelona bredvid Messi. Det var en Annan grej när Dortmund och Dembele tackade nej till ett bud i början av sommaren när Neymar till PSG inte ens va ett rykte och Det isf var en bänkplats som väntade Dembele.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Davids3
2017-08-02 12:10
@Romelu Umtiti:

Underskatta inte Neymar Sr girighet. Han har säkert fått till någon klausul som underlättar ett framtida flytt.
Barcelona Thierry Henry
2017-08-02 12:09
@Barca-nist:

Barca vinnare i affären? På vilket sätt? Dom där 222 miljonerna kommer man inte långt med i dagens fotbollsvärld. Vi förlorar en spelare som är oersättlig på planen. En spelare som förmodligen kommer gå till real om något år eller 2. Vad har vi vunnit? Dybala är inte på samma nivå som Neymar och kommer heller aldrig att bli. Hans spelstil passar heller överhuvudtaget inte in i dagens Barca. Han är för lik Messi och rör sig på samma ytor. Lik Messi men sämre på exakt allt.

Det enda som skulle kunna göra den här affären värd mödan är om vi bytt till oss Verrstti eller köte Thiago och plocka in Mbappe, Hazard eller Dembele Mbappe är förlorad till real och Thiago Hazard och Verrstti kan vi glömma och nu verkar vi vara ute efter Dybala framför Dembele. På detta har vi blivit avklädda av PSG och rånade på vår framtida stjärnspelare mot vår vilja. Nej du. Vi ser inte ut som några "vinnare" från där jag står.
Barcelona 1899 - Puyol
2017-08-02 12:06
Rätt väntat att Neymar väljer pengar istället för titlar. I Barca vinner du titlar men i PSG gör du din pappa rik. Vill tacka Neymar för allt han har gjort för laget men tack till hans pappa som gjorde denna affären snabbare än vad vi hade hoppats på så jävla eloge till hans pappa. Nackdel: Neymars Nike kontrakt har gjort att Barca har tjänat massa pengar och nu är han borta så lär vi inte tjäna lika mkt. Killens status är enorm och alla reklamer och affischer och alla turnéer som gjorde att Barca tjänade på är blott borta. Vi skulle ha haft en stor stjärna i laget som hade direkt tagit Neymars plats. Hade vi haft en ersättare som direkt tar pengakåta jävels plats så hade jag varit super nöjd. Just nu är jag lite orolig för ingen i världen har dem skillsen som Neymar besitter. Fördelar med denna försäljningen: Jordi Alba kommer användas mkt mera nu för såg Jag är glad för denna affären kommer göra vårt lag starkare för då har vi en mindre diva i laget. Laget kommer jobba mer med dem defensiva bitar. Neymar var för tok offensiv vilket har kostat oss massa poäng. Sen är allt inte Neymars fel. Jag personligen är nöjd för jag vill hellre ha spelare som vill spela för tröjan än för pengarna. Vi kommer få in en crack frågan är vem kommer det att bli.
Barcelona Romelu Umtiti
2017-08-02 12:03
Om Neymar nu går till Real i framtiden. Vad ska real betala? Ska Nasser helt plötsligt bli god och medgörlig? Börja sälja sina viktigaste och dyraste stjärnor?? Det är otroligt att Neymar någonsin lyckas ta sig från fängelset (PSG) om han går dit.
Barcelona Davids3
2017-08-02 12:02
@Barclasico:

"Want" ? Han har inget att säga om vad han vill. Vill han framstå som hjälte för Brasilien nu helt plötsligt?
Vill han spela matchen tycker jag han bör betala för platsen, typ 200M.
Annars ska Arda starta, så enkelt är det.
Barcelona Barcelona_1899
2017-08-02 12:01
Jag hoppas att Barca fansen respekterar Neymars beslut och tackar för hans tid, förstår all hat men för guds skull visa inte det med bränna tröjan osv.

Det kommer bara att sluta med att han hamnar hos Real, för han kommer att bli världens bästa utan tvekan. Cr har 2-3 år kvar och då är Neymar 27-28.. alla kan lista ut vad han kommer att göra med oss då.

Messi tackade nej till blankt check hos City man älskar honom ännu mer vid sådana stunder. Han har sett otrolig stark ut på försäsongen. Kommer bli ett bra år oavsett vem som anländer (någon lär komma eller?:) ).
Barcelona Romelu Umtiti
2017-08-02 12:00
Barça and PSG will sit to negotiate in the coming hours. [sport]
Barcelona Hristo var kungen
2017-08-02 12:00
[QUOTE=Koeman!!]Evigt tacksam att Messi alltid är med Barca oavsett, det är lojalitet. [/QUOTE] Fast det är ju lätt att vara om man är i en klubb som är i toppen av näringskedjan. Hade det funnits 5-6 klubbar som varit större än barca hade han kanske flyttat också. Det är ju inte riktigt samma sak som tex gerrard, totti eller för den delen del piero. Fast blir ju spekulativt, möjligt att han hade stannat ändå
Barcelona Pichincha
2017-08-02 11:58
Katalano

Fasen...
Barcelona El Pistolero 9
2017-08-02 11:57
Romelu Umtiti

Härliga nyheter speciellt Dybala dock så tycker jag en Seri liknande spelare är mer viktig än Coutinho för tillfället. Men vi har ju Pengarna så Coutinho skulle bara förstärka laget eftersom Iniesta inte kan spela vartenda match.
Barcelona Barca-nist
2017-08-02 11:56
Man byter jobb oftast för att utvecklas till något bättre, byta upp sig och för att man inte trivs.MONEYmar gjorde allt som man inte ska göra. Brassespelare har oftast den tendensen att låta plånboken tala före hjärnan.

Han kommer skapa kaos i PSG också. Girighet har inga gränser.
Barca är vinnare i affären på långa loppet .
Barca behöver fokusera på hela laget och förstäka på både på mittfält och anfall.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2017-08-02 11:56
Om en svårare spelare som Dybala, Griezmann, eller Mbappe kommer istället för Aguero så är jag givetvis också nöjd.

Barcelona Koeman!!
2017-08-02 11:55
En anfallare på vänsterkanten och en innermittfältare är det vi behöver.

Säger det igen att vi har tillräckligt med kvalité på mittbacksplatserna.

Umtiti och Pique som startspelare och Mascherano samt Marlon som backups. Marlon visade i slutet på säsongen att han fixar att spela i a-laget
Barcelona Katalano
2017-08-02 11:54
Pichincha

Om PSG aktiverar Neymars klausul istället för att förhandla med Barca så har inte Barca någon möjlighet att påverka för att få någon anti-RM klausul. Det är endast om Barca accepterar ett bud som man har möjlighet att lägga till en sådan.
2017-08-02 11:54
Aguero, Seri, och Manolas är de tre spelarna som känns möjliga och de hade jag varit nöjd med (manolas som Bonus)

Barcelona FC Barcelona #10
2017-08-02 11:52
[QUOTE=Romelu Umtiti]The main objectives for Barça with the Neymar money are: • Coutinho • Dybala • Laporte/Marquinhos. [@JORDI_ANJAUMA via @CatalanEdition] Sett Marquinhos dyka upp ett par gånger. Vill aldrig ha en brasilianare från PSG i Barca. Förstår inte riktigt vad vi ska med en mittback i Laporte/ Marquinhos kalibern till? [/QUOTE] Eventuellt om man går över till en trebackslinje vilket jag inte tror eller hoppas.
Barcelona Romelu Umtiti
2017-08-02 11:50
The main objectives for Barça with the Neymar money are: • Coutinho • Dybala • Laporte/Marquinhos. [@JORDI_ANJAUMA via @CatalanEdition] Sett Marquinhos dyka upp ett par gånger. Vill aldrig ha en brasilianare från PSG i Barca. Förstår inte riktigt vad vi ska med en mittback i Laporte/ Marquinhos kalibern till?
2017-08-02 11:50
Hoppas nu inte ledningen gör en massa ogenomtänkta köp.

Kan tänka mig att Messi vill spela med Di Maria, och endast då skulle jag inte hata tanken på att se honom i laget..Hade dock varit skeptisk.
Verratti kommer inte att ingå i en deal så då är det enda jag hade gått med på Utöver klausulen:

200milj euro+ Di Maria+ Draxler alternativt 250milj euro+Draxler (vill helst inte ha hit Di maria)

utöver Neymar Transfern så vill jag att ledningen jobbar på dessa spelare:

Coutinho
Seri
Manolas
Mbappe
Aguero
Dembele
Griezmann (omöjlig denna sommar)

2-3 av dom så får vi vara nöjda.

Manolas, 35milj euro+Vermaelen.

Coutinho, 80milj euro+Rafinha (mycket svår övergång)

Seri, 25-30milj euro

Aguero, 40milj euro. (Önsketänkande pris?)

Totalt ca 185milj euro + Rafinha och Vermaelen.

Mitt önsketänkande gällande Neymar är 250mil euro + Draxler.

Summering transferfönster

Ut: Masip, Douglas, Arda 25milj euro, Neymar 250milj euro, Mathieu, Vermaelen, Rafinha

In: Marlon, Samper, Deulofeu 12milj euro, Draxler, Manolas 35milj euro, Semedo 35milj euro, Coutinho 80milj euro, Seri 30milj euro (om han nu inte har den omtalade barca-klausulen), Aguero 40milj euro.

Kostnad in 242milj euro+ Rafinha och Vermaelen (Delvis Neymar)

Ut 275milj euro

+33milj euro totalt.

Önsketänkande angående Neymar affären samt Coutinho men bortser man från Draxler och Coutinho in så hade jag ändå varit nöjd då det finns plats för tex Alena.

Barcelona Pichincha
2017-08-02 11:44
Jag har inte skrivit så mycket här överhuvudtaget och än mindre sedan säsongsslutet.

Känner ändå att jag måste lufta några tankar om den här berg- och dalbanan som pågått ett tag nu.

1. Det är trist att Neymar (som det ser ut nu) kommer lämna Barcelona för PSG. Jag gillar Neymar. Han är en showman och tillsammans med Messi de som kan bjuda på något riktigt sjukt och det där extra (6-1).

2. Det är trist att det blivit en så här stor grej av det. Varit en jäklans massa fuffens och dumheter bakom. Vilket i sin tur har smutsat ner Neymars namn för oss fans.

3. Hur blir slutgiltiga dealen? hur mycket pengar kommer klubben ha att röra sig med?
Även om det säkerligen inte går att ersätta Neymar direkt av så kommer det behövas någon sorts ersättare och då lär det handla om en storvärvning. Får vi hoppas.
Det är väl det som gör det hela lite spännande. Men det ser väldigt knapert ut på marknaden när klubbar runt om vägrar sälja sina stjärnor.

4. Kan inte låta bli att oroas över att PSG bara är en mellanklubb för Neymar och det definitivt inte är omöjligt att vi får se honom i den vita tröjan på Bernabeu om en sisådär två till fyra säsonger. Sorry om man blandar in rivalerna men det går inte att blunda för att det kan hända. Kan inte se att vi fixar någon anti-RM klasul eller liknande som Perez & Co är så duktiga med när de säljer sina spelare.

5. Hur illa det här än sett ut så kan man inte ta bort att Neymar fotbollsmässigt är underbar att skåda när allt klaffar. Kommer inte tillhöra den skara som hädanefter kommer hata honom, men förbannat tråkigt är det att han lämnar på detta sätt. Det kommer bli en stor förlust för laget, men vi står och faller inte med honom. Med 1-2 kraftfulla nyförvärv och ny coach inför kommande säsong så tror och hoppas jag återigen att vi kan komma tillbaka och visa oss starkare. Icke att förglömma är att vi har fortfarande världens bäste att tillgå, och det är f'n inte dåligt!!

333

Barcelona socccerfan1
2017-08-02 11:44
Jag hade gått för mbappe direkt. För att markera. Kanske ge ngn spelare till Monaco plus pengar .
Barcelona Cule4life
2017-08-02 11:41
Läste att Hazard paja ankeln precis i slutet av säsongen. Fortfarande skadad tror jag. Det var synd.
Barcelona El Pistolero 9
2017-08-02 11:34
Nu när Neymar är borta så är prio ett att hämta in en riktig stjärna uppe på topp sedan kan vi fokusera på Seri. Men ledningen måste verkligen jobba snabbt som fan.
Barcelona Treyh
2017-08-02 11:33
När vi fått in Neymar-pengarna i 220 miljoner euro i cash(holy shit vilken klubb har ens så mycket i rent cash. Jävla Qatar badar i pengar) så kommer det gå undan. Behöver inte ens förhandlar. Tänkte mig nått sånt här

*Telefonsamtal*

SötBarto - "Bruh vad kostar ******?"

Den andra president - "Denna summa $$$$$ M*therf*** allt eller inget!"

- "Oki bruh swish elr kontant? Kram"

- "KONTANT! Kram"
Barcelona Romelu Umtiti
2017-08-02 11:30
Neymars Du var för snabb heh
Barcelona Romelu Umtiti
2017-08-02 11:30
Jean Michaël Seri convinced Valverde, but Barca wants to sign a star player first before moving forward on 'case Seri'. [le parisien]
Barcelona Neymars
2017-08-02 11:29
Jean Michaël Seri convinced Valverde, but Barca wants to sign a star player first before moving forward on 'case Seri'. [le parisien]
Annons: