/spanien/barcelona/forum/3674.aspx/spanien/barcelona/forum/3674.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ali G
2015-06-04 19:17
Pedro borde lämna nu on han vill rädda sin karriär, killen är redan 28 år och skulle gå in rakt i startelvan i vilket annat topplag som helst men istället väljer han o ruttna på bänken och hoppa in sista tio varje match.. Varför förnya Pedro och inte Alves? Är du katalan och helt bedrövlig får du ett kontrakt, Pedro, Bartra och Roberto är några exempel. Men är du icke katalan slänger de ut dig med huvudet före oavsett vad du presterat likt Etoo, Abidal och nu Alves..
Barcelona enkos
2015-06-04 18:51
Barca och Messi hatarna kan inte aceptera att Barca är bäst och Messi från en annan planet att Messi kallas till dopninstester gång på gång.. Är bara rädd att hatarna ska göra en fälla och bara hitta på nåt bara för att hindra honom att spela finalen men även att stoppa honom från att bli bäst genom tiderna genom att sen bara snacka "han använde doping bla bla"...
Barcelona Lion24
2015-06-04 17:56
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Jag håller med dig. Med Delo så känns som om han inte behöver kriga för nånting utan att allting ska komma gratis till honom men så funkar inte top fotbollen. Delo måste verkligen börja fundera riktigt ordentligt nu under sommaren angående sin karriär och vilken väg han vill gå. Han är väl 22 år nu om jag inte är ute och cyklar och man kan inte vara en talang för evigt. Jag anser att en spelare inte riktigt är en talang när han fyllt 21-22 år. Delos problem verkar ligga i framförallt psyket men ska jag vara ärlig så gillar jag inte hans spelstil heller. För mycket titta ner på gräset, kladd på boll och osmart bland annat (!). Jag har också svårt för Adama då jag ser han som ganska lik Delo i spelstilen fast betydligt mer explosiv men han är jag villig att ge en chans då han verkar vara professionell, jobbar hårt och verkar vilja lyckas. Jag hoppas man säljer Delo i sommar och får in en slant för honom när han fortfarande räkans som en ''talang''.
Barcelona Yellow cake
2015-06-04 17:33
@the cameroonians:
Tello trodde jag på. Ett tag kändes det som att han kom in i flera matcher och gjorde ett par, tre mål.
Barcelona Gabriel
2015-06-04 17:13
På tal om Deulofeu, kommer ihåg när det fanns vissa här inne som på fullaste allvar var emot en värvning av Neymar för att "vi redan har Deulofeu som kommer bli minst lika bra om inte bättre". La Masia i all ära, vi ska vara stolta över den och alltid ge de bästa talangerna chansen, men ibland går hypandet till överdrift. La Masia finns inte för att hindra oss att köpa stora spelare utifrån, den finns för att krydda våran trupp och i bästa fall startelva med egna talanger när det kommer upp spelare som är tillräckligt bra. La Masia finns inte för att "det ska ges plats åt de egna talangerna", den finns för att talangerna ska ta vara på sin chans och bevisa sig vara tillräckligt bra - oavsett konkurrens. Konkurrensen hindrade inte Busquéts som hade Yaya Toure på hans position eller Pedro som hade Zlatan, Henry och Messi i laget. Även Bojan hade ett halvår där han faktiskt tog vara på sin chans och bänkade Zlatan. Är man tillräckligt bra får man sina chanser. EDIT: Även Piqué, som förvisso köptes tillbaka, hade en hård konkurrens med Puyol och Marquéz. Nu skadade sig Marquéz mot slutet av trippel säsongen och Piqué tog sin chans, hade han inte gjort det hade han med största sannolikhet bänkats till nästa säsong och Pep hade ersatt honom fortast möjligast med ingen som helst hänsyn till att Piqué är en La Masia produkt.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-06-04 17:10
Deolofeu får kriga på!

Det finns inga lätta vägar. Han får byta lag och satsa på en annan spanska lag. Därefter får han träna/spela matcher som om det vore final.

Varför inte anställa en PT. Han har kommit så långt nu får han se till att jobba på den mentala biten..

Vad är det jag hör/läser här inne.
Verrati till R.Madrid?
Nej, i helvete heller!! Ska gubben köpa allt som har ett värde???
Det kan väl inte stämma att PSG skulle släppa sån guldklimp.
Å andra sidan så kan Perez köpa vem fan han vill!! Skulle inte förvåna mig om PSG släppte honom och köpte Pogba stället. (självmord för dem).

Fan Thiago! kom tillbaka snart..
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-04 16:47
DM1982

jag håller med dig, ser allt annat än bra ut=).
deulofeu och thiago var absolut mina favorit talanger. jag har svårt att bara svälja att ena är helt borta o den andra kanske lyckas nån annan stans. vill typ att han ska floppa i a laget för att jag ska acceptera det=(
Barcelona DM1982
2015-06-04 16:17
[QUOTE=KiNg-PuYi]tjänstefel ifall deulofeu inte får plats på bänkens nästa år, killen behöver bara lära sig att ha fötterna på jorden. [/QUOTE] Jag vidhåller att den killen inte har något i a-laget att göra. Det krävs grovjobb av spelare och han har inte visat att det är något för honom. Hans sejour i Sevilla har varit väldigt misslyckad, ett förlorat år. Tyvärr har han nog slarvat bort en fin karriär.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-04 16:15
the cameroonians

sjukt tråkigt om killen lämnar, jag vet att mer än hälften här inne tappat för killen men tror verkligen fortfarande på han. vet inte men en känsla säger mig att killen kommer att slå igenom över en natt men frågan är bara när. inte illa mot pedro men att förnya hans kontrakt o inte sälja var ett korkat beslut. sen om alves lämnar vilken är min mardröm. och ge hans position till pedro o sen deulofeu uppe hade varit nice. man kan rabbla upp 10 scenarion hehe, den som lever får se=)

visca barca!
Barcelona the cameroonians
2015-06-04 16:06
[QUOTE=Xavi 6 // Visca Barca]Varför var inte några spelare med i Xavis event igår? Tänker på Messi, Suarez, Pique och några andra. [/QUOTE] pga dopingkontroll kunde de inte medverka på presskonferensen.
Barcelona Andresito
2015-06-04 16:05
[QUOTE=Xavi 6 // Visca Barca]Varför var inte några spelare med i Xavis event igår? Tänker på Messi, Suarez, Pique och några andra. [/QUOTE] Vissa spelare doptestades och kunde inte delta. Messi la upp en bild på Facebook om detta.
2015-06-04 16:05
[QUOTE=KiNg-PuYi]tjänstefel ifall deulofeu inte får plats på bänkens nästa år [/QUOTE] Med tanke på hur lite han (kunnat) utvecklats den här säsongen och sannolikheten att Lucho stannar är hög tror jag personligen att han kommer säljas med återköpsklausul. Däremot är jag samtidigt av den åsikten att Deu ska få samma chans som Tello och Cuenca, dvs en hel säsong i A-laget. Med tanke på hur lite vila MSN får/kräver/behöver samt Pedros förlängning kommer det bli väldigt lite speltid för en 5:e forward. Något jag inte tror Lucho heller anses behövs. Därmed är Deulofeus framtid förmodligen inte i Barcelona.
Barcelona Andresito
2015-06-04 16:03
[QUOTE=Nesto]Neymar kom från Santos. [/QUOTE] Och Douglas kom från São Paulo. Det är definitivt något fuffens med alla dessa brasilianska övergångar/klausuler där man slänger iväg pengar. ------------ Kul att Pedro förlänger! Skulle gissa på att han har en Thiago-klausul inbakad i kontraktet, dvs att att utköpsklausulen minskar från 150M till något mer humant om han inte får spela. Ni som är missnöjda med Pedro: vem ska ersätta honom? Ska Adama sitta på bänken och hoppa in sista 10 varannan match? Unga spelare behöver speltid. Pedro kan klubben ut och in, ger alltid 100% och klagar aldrig. Kan även vara så att han skrev på för att klubben skulle få pengar för honom nästa sommar.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
Våra anfallare kommer behöva längre semester efter Copa America. Pedro kommer få mycket speltid nästa säsong. Finns ingen möjlighet att sälja honom den här säsongen med tanke på Copa America och förbudet av värvningar. Med mer speltid och ett längre kontrakt så har man höjt priset på honom till nästa säsong åtminstone. Det tycker jag är positivt. Bara att vara glad över det och att han faktiskt prioriterar sin klubb trots alla stjärnvärvningar på hans positioner. Som någon nämnde har han startat VM-final och vunnit den och varit en viktig del av Barcas tidigare titlar.
Barcelona Xavi 6 // Visca Barca
Varför var inte några spelare med i Xavis event igår? Tänker på Messi, Suarez, Pique och några andra.
Barcelona Lion24
2015-06-04 15:57
11-9-10

Vad säger att Pedro blir kvar trots kontraktsförlängningen? Man får ut mycket mer pengar av en spelare vars kontrakt går ut om 4 år istället för 1. Det behöver inte vara en halv miljard men 5-10M euro extra tackar inget lag till. Jag är säker på att det står i kontraktet om Barca får ett bud på Pedro som Pedro och klubben är nöjda med så måste dom acceptera det. Jag ser att Pedro gör en tjänst till Barcelona som höjer sitt marknädsvärde. Han gör det svårare för sig själv för klubbens skull.

Att Pedro skulle vara kvar tror jag inte, speciellt när dom 3 där framme vägrar att rotera eller bli utbytta. Man har sett på Pedro att han knappt har motivation att prestera på plan för han vet att vad han än gör så blir han förpassad till bänken och det är svårt att spela fotboll då. Att Pedro gått ner sig i kvalité är också något man måste tänka på. Stannar Pedro kvar så vill jag det enbart för transferbudet annars är det bäst för honom att söka en ny klubb och ny motivation och gör han det har vi förmodligen fått in extra pengar p.g.a kontraktsförlängningen.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-04 15:54
tjänstefel ifall deulofeu inte får plats på bänkens nästa år, killen behöver bara lära sig att ha fötterna på jorden.
2015-06-04 15:47
Dybala klar för Juve. Han får vänta på att ta simturen över Medelhavet ytterligare några år till.
Barcelona Vampíro
2015-06-04 15:27
Tråkigt för Juve som kommer sakna en av sina nyckelspelare. Nu lär säkert Barzagli kliva in, riktigt bra mittback men knappast snabb i vändningarna. Lite trist för matchen men jag kommer knappast förlora sömn pga. detta.
Barcelona DM1982
2015-06-04 15:22
Giorgio Chiellini has been ruled out of the UEFA Champions League final, due to a calf injury. http://t.co/PrrqyHEi6N
Barcelona 11-9-10
2015-06-04 15:10
Alves kommer inte vara kvar
Barcelona Liunil Masse
2015-06-04 15:07
Alves spelar högerback nästa säsong, ingen annan!
Barcelona 11-9-10
2015-06-04 15:04
Motivationsbrist finns det också, så vad jag ska jag med ens lojalitet om inte motivationen finns där? Hade jag varit pedro så hade jag absolut inte varit nöjd över situationen för det är ingen skit spelare direkt. Aja han spelar högerback nästa säsong!
Barcelona enkos
2015-06-04 15:02
Real fans kokar av ilska, de är mer förbannade över att Juventus mittback missar finalen, dessa avundsjuka pajaser kommer inte kunna sova nu och inte minst efter finalen ...
Barcelona tikitaka
2015-06-04 14:52
11-9-10 det finns något som kallas för lojalitet, även om det inte är lika vanligt idag.
Barcelona 11-9-10
2015-06-04 14:28
Helt ärligt så förstår jag inte varför pedro vill förlänga, inte så att hans situationen kommer förändras. Han kommer spela lika lite nästa säsong som ytteranfallare Killen är 27 år gammal och ska vara i sina bästa år, spela match efter match i 90 minuter men ändå väljer han bänken i Barcelona. Ingen motivation/ambitioner kvar ? Aja helt okej att ha kvar honom, men vill inte ha en spelare utan motivation även om det är på bänken
Barcelona Shanghai
2015-06-04 14:03
Folk har en tendens att glömma de spelarna som gjort så mycket för klubben i skuggan av Messi, Xavi och Iniesta. En av de heter Pedro. Vad skall man säga om denna lirare? Han har gjort mål i en CL-final. Sänkt Real Madrid flera gånger. Han startade i en VM-final. Och mycket mer. Hoppas han får mer speltid till nästa säsong, för det är han värd för allt han har gjort för klubben.
Barcelona Mdawg
2015-06-04 13:58
Fan, hade ju även velat se att Chiellini får äta upp sina ord om Messi. Nåväl, det kan han ju ändå få göra även om just inte han är på planen. Juventus försvaret är ändå det italienska försvar han främst syftade på.
Barcelona 11-9-10
2015-06-04 13:55
Xaviesta Håller veratti högre med speciellt för Barcelona. Pogba är exakt den typen av spelare Perez älskar. Flashig, högt marknadsvärde och ett riktigt crack Att Perez inte skulle gå efter pogba finner jag oerhört osannolikt, nu försöker han svara med veratti bara (som han alltid gör när Barcelona värvar någon)
Barcelona Ney
2015-06-04 13:55
Härligt att Pedro förlänger! En oerhört viktig rotationsspelare.
Annons: