/spanien/barcelona/forum/3629.aspx/spanien/barcelona/forum/3629.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LennyRomario
2015-06-09 18:12
Coach pep. För mig är det så att Peps fotboll höjt förväntningarna för vad jag anser vara tilltalande fotboll gällande Barcelona. För jag har inga problem att kolla på exempelvis fotbolls VM och vara med nöjd med vad jag ser i väldigt många av matcherna. Det är som du säger - det handlar om förväntningar. Och för mig har förväntningarna på Barcelona blivit gigantiska då jag jämför det jag ser med Pep-eran. Men vilka jämför du med då? Det måste ju vara någonting som fått dig ha att ha så högt ställda förväntningar? De allra flesta är ju annars av uppfattningen att Barcelona spelar en underhållande fotboll. Hur många lag i världsfotbollen tycker du kan leverera den fotboll du vill se?
Barcelona MrKnowledge
2015-06-09 18:01
coach pep de är iaf bra att ett lag av miljoner försöker skapa den perfekta fotbollen, som du ser är de jävligt svårt och allt ska stämma med tränare, rätt ålder för spelare osv osv
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2015-06-09 17:59
Aldrig en förlängning med Qatar, vem vet vilka sidokontrakt det finns i den deal som Faus förhandlat fram. Förra gången kom det ju inte fram att Qatar fick byta sponsornamn t ex (från Foundation till Airways).

Ska det finnas tröjreklam ska det vara med det starkaste varumärket inom den branschen sponsorn verkar - det måste reflektera Barcelonas status i fotbollsvärlden, och framför allt måste vi ha rejält med avkastning om man ska få en plats bredvid vårt klubbmärke.

Om inte annat ska dealen med Nike förhandlas om till ett mycket bättre avtal.
Barcelona Lion24
2015-06-09 17:59
Diar Shekha

Jag är inte alls lika säker och bekväm som du. Jag känner redan nu (!) en sån stor nervositet att jag blir tokig. Bartomeu har varit smart och jag tror att väldigt många medlemmar går på hans spel. Sedan så får vi se hur valkampanjen ser ut och jag vet inte om det kommer bli en ''debatt'' mellan kandidaterna så båda kan göra ett ryck under slutspurten också. Nu har, trots el Flacos fantastiska artikel tidigare om valundersökningarna där Laporta hade en ledning, Bartomeu en liten fördel i mina ögon. Jag har sagt det i två år och jag säger det igen, juntants största önskan är att bli av med Messi och göra Neymar till största stjärnan och dom kommer göra allt för att det ska ske. Det kommer förmodligen också se ut som att det var Messis egen vilja att lämna så att ingen väljer att kritisera Barto. Sakta men säkert har man börjat när man sparkat/gjort av sig med personer inom klubben som är viktiga för Messi.
Barcelona Vampíro
2015-06-09 17:58
Prio nr 1 för FC Barcelona bör vara att få bort äckliga Qatar från klubben. Man vill ju kunna köpa tröjor igen.
Barcelona Coach Pep.
2015-06-09 17:57
@LennyRomario:
Bortskämd? Nja, som supporter investerar man tid i laget, och jag tycker det är fullt rimligt av dig att kräva valuta för det. Den här säsongen har jag slösat en massa tid genom att sätta mig i soffan och bemötas av ett destruktivt och oestetiskt spel. Bara för att man vill se bra fotboll betyder det inte att man stirrat sig blind på Pep-eran. För oss som är mentalt mogna faller Luchos Barca platt jämfört med andra stora lag genom historien. Jag sitter inte och försöker ta något ifrån vår trippel, utan konstaterar blott att säsongen inte varit särskilt underhållande för mig personligen rent spelmässigt. “Quality without results is pointless. Results without quality is boring.” – Johan Cruyff Folks åsikter om vad som gör en underhållande match varierar beroende på kunskapen man har om fotboll, anledningen varför man kollar och förväntningarna man har på matchen. Problemet är att folk bryr sig mer om resultat än finess, still och perfektion. Man kollar på eller snarare konsumerar fotboll som lättvindig underhållning och följaktligen har man inte heller några andra förväntningar på matchen än att ta 3 p, där ändamålet helgar vilka medel som helst. "Because football players are not robots, they have to be able to switch over from a high pace to positioning play in order to take a breather. This positioning play just needs to be executed on the midfield and not in defence, where there cannot be taken as much risks. So, taking a breather on the midfield with positioning play based on simple passes, the most difficult thing in football." - Johan Cruyff Detta summerar vad som saknas i Barca ganska bra, d.v.s. possession-spel samt klass och stil på mittfältet.
Barcelona Blaugrana91
2015-06-09 17:55
[QUOTE=Rambla~]Alltså, jag hade tom kunnat acceptera att Bartro forsätter, alla förtjänar en andra chans, men då finns det vissa förhållningregler som gäller och som ska uppfyllas enligt mig. Först och prio nr 1, se för fan till och tvätta bort den smutsiga stämpel klubben har fått sen Rosell tog över. Där innebär det tex att under inga omständigheter fortsätta sammarbetet med Qatar Airways och framför allt inte ha deras logga på tröjan som det ser ut idag. [/QUOTE] Håller med ang. Qatar Airways, jag hade dock kunnat acceptera en förlängning, MEN isåfall ska kontrakt vara värt €70M-€80M per år och inte €50M- €60M vi ska ha fått som erbjudande nu...
Barcelona Rambla~
2015-06-09 17:47
Alltså, jag hade tom kunnat acceptera att Bartro forsätter, alla förtjänar en andra chans, men då finns det vissa förhållningregler som gäller och som ska uppfyllas enligt mig. Först och prio nr 1, se för fan till och tvätta bort den smutsiga stämpel klubben har fått sen Rosell tog över. Där innebär det tex att under inga omständigheter fortsätta sammarbetet med Qatar Airways och framför allt inte ha deras logga på tröjan som det ser ut idag.
Barcelona Diar Shekha
2015-06-09 17:42
Det är uppenbart att Bartomeu försöker fiska röster med alla möjliga drag. Den här månaden har varit som Julafton för honom. En trippel, nya kontrakt för tränarstaben, Alba, Pedro & Alves och man har redan börjat värva inför nästa säsong. Det är bara propaganda för att tvätta bort gamla fläckar under åren.

Hur som helst, han har ingen chans så länge Laporta ställer upp. Däremot tror jag att han kan mäta sig med Benedito om nu Laporta ej ställer upp.

Bartomeu sa nyss att klubben dragit in 600 miljoner euro denna säsong vilket är mest i hela världen. Nu får ju inte journalisterna ställa frågor men Bartomeu kan väl inte vara så dum & leka med siffror inför ett presidentval om han nu vill att folk ska ta honom seriöst?
Barcelona Blaugrana91
2015-06-09 17:42
Allting tyder på att Bartomeu kommer vinna valet. Han kommer använda sig av det faktum att vi vann trippeln, att det var HAN som förlängde Alves, Enriques, Alba och Pedro. Att han står för kontinuitet, lägg till att han säkert kommer försöka krydda med stjärnvärvningar också.... Vi får väl se vad som händer när Laporta bekräftar att han ställer upp. Men som sagt jag är inte alls säker på att han vinner längre om han ställer upp.
Barcelona Rambla~
2015-06-09 17:40
Det känns som om spelarna numer har accepterat Lucho och han sin tur har tullat lite på sina regler och envishet och lyssnat mer på spelarna. De har helt enkelt varit överens under våren. Antingen så har de bitit ihop eller så har det inte varit speciellt svårt att sammarbeta och acceptera varandra i och med resultaten på planen. Jag tror att Laporta hade stämt av stämningen mellan spelarna och Lucho på något sätt. Hade det varit lugnt, så hade han självklart inte skickat iväg Luhco efter den här säsongen. Det fattar ju även Laporta, han är inte korkad, att efter den här magiska avslutningen, så kickar man bara inte tränaren det första man gör. Även om man råkar ha en deal med en annan tränare innan valkampanj och allt.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-06-09 17:39
Kröjf Bra ställd fråga där min vän! det var aldrig Suarez spel på plan jag ifrågasatte förra sommaren, inte ens hans glädje och sammanhållning med egna lagkamrater utan mer vilken sorts person han var på plan fram tills dess med en oerhört skandal fylld karriär med rasistiska utspel samt att han varit på bettet vid flertalet tillfällen med böter och avstängningar som påföljd. Tyckte inte att han var tillräckligt gjuten för att representera Fc Barcelona och vårt "seny" tänk. Att han skulle prestera på planen var det aldrig något snack om och jag visste redan där och då vilken kvalitetspelare vi hade införskaffat vilket jag även påpekade om och om igen. Mina problem med Dani Alves är annorlunda. Hans loja strandfotbollsinställning i flera år har gjort att bägaren runnit över för min del. Sedan gillar jag inte när en spelare kritiserar klubben i media överhuvudtaget, må det vara den här juntan tom. En sådan spelare tappar mycket av min respekt. Att han sedan gått ner sig kraftigt och lär göra allt mer eftersom stagnation en är påbörjad då den gode Dani fyller 33 snart ska jag inte ens gå in på. Känns som vi fått grisen i säcken lite grann och jag hade gärna sett fram emot en ny ledning, en fräsch start och att vi bygger för framtiden på högerbacks platsen. Istället fortsätter vi med Dani vilket för mig känns lite suck. Så det är två helt olika anledningar som dy ställer mot varandra här men jag hoppas att du fick lite klarhet i det hela iaf ).
Barcelona Junta Dimision
2015-06-09 17:37
Laporta var ju ändå den som anställde Lucho till B-laget.
Barcelona Barcelonistas
2015-06-09 17:37
Jag vill ha en mittfältare som kan snart ersätta Iniesta. Jag vill ha Veratti. Men den värvningen känns omöjlig.
Barcelona Barcelonistas
2015-06-09 17:35
Tror inte alls på att Barto vinner så mycket röster ändå. Iom Luchos sjuka säsong då tror jag nog alla hade förväntat sig att man förlänger Luchos kontrakt oavsett vilken president. Tror ni Laporta hade kickat Lucho? Kon igen.
Barcelona Rambla~
2015-06-09 17:31
@the cameroonians:

Det här stör mig som fan, j-a grisar Barto och hans hejdukar (ursäkta språket). Vi ska alltså fortsättas sponsras av ett bolag från ett land där dess regering har inflyttade i samma bolag? En regim som till idag har dödat 1200 människor (arbetare) i sin hets att bygga moderna superarenor inför Vm 2022. Fy fan, jag mår illa.

Det finns dock hopp. Jag läste idag att, vet inte vad det heter på svenska, men den beslutande församligen av medlemmar eller vad man ska kalla det, har rätt att inom 2 månader rösta bort det här kontraktsförslaget från nuvarande ledning. Detta måste de väl ändå göra om inte Barto vinner valet? Dessutom, 50/60m per år bara? Varför säljer de ut tröjan så förbannat billigt om vi jämför med andra klubbar som tex ManU?

Med Bartos junta så gör klubben ca 30m i vinst årligen. Jag vill minnas att det var liknande siffror under Laporta och detta utan Q A T A R med stora fula bokstäver på tröjan framtill.
Barcelona Andresito
2015-06-09 17:28
[QUOTE=Rambla~]Vad är vitsen med att förnya med Lucho nu? Inte för att det stör mig, det är helt okej, men det där kunde den nya styrelsen tagit hand om när de stiger in kan jag tycka. Är det för att han får en bättre "fallskärm" om den nya styrelsen, knappast troligt, skulle väja en annan tränare innan 2017? [/QUOTE] Fansen vill ha kvar Lucho, som man bland annat hör på Camp Nou. Bartomeu vinner nog en del röster på detta.
Barcelona Diego Armando Maradona
2015-06-09 17:26
Förlusten mot Inter i semifinalen var riktigt bitter. Det var mycket som gick emot oss där som inte rörde själva spelet. Dessutom så håller min chef på Inter.

Tycker det är märkligt att någon skulle anse att den här upplagan av FCB skulle spela defensiv eller tråkig fotboll.

Det var även två nya mycket centrala spelare som spelades in i år. Suarez var dessutom avstängd i början av säsongen. Hur många mål tror ni inte MSN har potential att göra nästa säsong när de är samspelta, med mera.

Skulle vilja ha in en ny mittfältare för att bredda truppen och spetsa till konkurrensen dock. Pogba hade inte varit fel, mycket pengar dock. Nästa säsong kan bli riktigt häftig och jag längtar redan, klart att det alltid finns en del saker som kan skruvas till ännu mer, men det litar jag på att Enrique fixar.
Barcelona LennyRomario
2015-06-09 17:25
@Barcelonistas:
Hur gammal? Närmare 40 än 30! Jag är medveten om att vi med största sannolikhet inte kommer att se något liknande igen. Framförallt inte jag, med tanke på hur gammal jag är :) Men jag kan inte släppa det. Eller så är det en begynnande 40-års kris där jag inte vill acceptera att tiden har sin gilla gång, och att jag omedvetet för över denna ovilja att bli äldre på Barcelona. Fullt tänkbart. Oavsett, det är ett helvete att vinna trippeln men finna sig själv inte vara riktigt nöjd.
Barcelona Junta Dimision
2015-06-09 17:22
@the cameroonians:

Är rätt förvånad att de endast var fem minuter sena med presskonferensen, när det vanligtvis är minst 30 minuter.
Barcelona Rambla~
2015-06-09 17:22
Vad är vitsen med att förnya med Lucho nu? Inte för att det stör mig, det är helt okej, men det där kunde den nya styrelsen tagit hand om när de stiger in kan jag tycka. Är det för att han får en bättre "fallskärm" om den nya styrelsen, knappast troligt, skulle väja en annan tränare innan 2017?
Barcelona 11-9-10
2015-06-09 17:11
Och nu är lucho klar fram till 2017 Haters gonna hate
Barcelona Barcelonistas
2015-06-09 17:10
Folk här inne som är missnöjda bara för att vi inte spelar som Peps Barca. Hur gammal är ni? Peps Barca var historiens bästa lag det vi gjorde kmr vi aldrig mer se i fotbollsvärlden.
Barcelona Liunil Masse
2015-06-09 17:07
@Coach Pep.:

Tror du har för stora förväntningar på laget. Det Pep gjorde kommer inte upprepas någonsin i fotbollsvärlden och det vi har nu är ett trippelvinnande lag som är bäst i världen, visst inte lika fint spel som under Pep men So what om vi inte spelar lika fint som under Pep? Vi var fortfarande ett snäpp bättre än Juventus som vann över Real Madrid. Vi är just nu världens bästa lag, ingen kan ta ifrån oss den titeln.

Vill du se ett dominerande mittfält som under Tata där han överbelasta mittfältet med fyra spelare, Fabregas- Busquets, Xavi, Iniesta där vi dominera vartenda match men blev manglade på kontringar mot lag som Real och Atletico. ett dominerande mittfält som var så tråkigt, inget hände bara pass i sidled hela tiden så man somna. Nej jag föredrar detta raka spel som har tagit oss till en trippel.
Barcelona LennyRomario
2015-06-09 17:04
@Coach Pep.:

Hade jag inte vetat att bättre så hade jag trott att det är jag själv som skrivit ovanstående.

Jag finner mig ideligen ha svårt att uppskatta nuet, eftersom dåtiden med Pep var så unik och bra. Jag är på allvar rädd att jag blivit bortskämd för evigt.
Barcelona the cameroonians
2015-06-09 17:00
Bartomeus presskonferens börjar om några minuter.
Barcelona Lion24
2015-06-09 16:56
Jag är mycket glad över att Dani stannar. Till skillnad från tidigare säsonger så har Dani fått en rejäl konkurrens på högerbackspositionen. Presterar han inte? Då finns det en livlig och energisk spelare att sätta in. Med tiden kan Dani också förhoppningsvis agera en ''Pinto'', alltså en pappa, en storebror eller bara vara glädjespridare i omklädningsrummet. Vi som följer Barca noga vet vilket inflytande Dani har i omklädningsrummet och såna egenskaper är viktigt. Vi behöver spelare som kan få andra spelare att glömma bort en förlust så snabbt som möjligt och Dani har sådana egenskaper. Sedan blir vi förhoppningsvis av med Douglas och Montoya och med all respekt åt dom så är det bara bra. FC Barcelona ska ha bättre spelare än dom, jag kräver inte 20-25 superstars men tillräcklig kvalité för att representera klubben.

Jag misstänker nu men jag är mer än säker på att Dani pratade för de flesta i truppen när han avfyrade några skott mot Barto, tvärsäker. Spelarna behövde inte komma överens om att Dani skulle ut och prata men jag är säker på att de flesta spelarna är missnöjda med Barto och Dani tog ''smällen''. Istället för att skaka hand med Barto, le med Barto och fiska röster åt Barto som Pedro och Alba gjorde så gjorde Dani sig själv omöjlig för Barto. Till slut måste han acceptera det eftersom hans hjärta för klubben är betydligt större än hatet mot Barto. Det är min misstänksamhet men jag personligen är tvärsäker på att så var fallet. Jag är också säker på att många spelare i truppen uppskattade och blev glada över Danis skott mot juntan. På grund av sin personlighet så kommer Dani förmodligen aldrig vara en favorit. Det finns folk som är så enormt ''försiktiga'' och Dani är inte ''försiktig'' men vad Dani än gör och säger så vet jag att allting är för FC Barcelonas bästa. Kritiserar han fansen? Då vet jag att det är för FC Barcelonas bästa, även om det inte är roligt och höra för en sån stor hjärta har han för den klubb som vi supportrar här i Sverige älskar.
Barcelona Liatzo
2015-06-09 16:54
"Official: Barcelona announce that there's a deal on the contract renewal of coach Luis Enrique (45) until 2017 #fcblive" VAMOS! Härligt med lite kontinuitet i klubben!
Barcelona Maestro Xavi
2015-06-09 16:53
Jag skulle hävda, om man tycker att man har spelat en fotboll som klassificeras som defensivt så är man inte klar där uppe.
Barcelona Barcelonistas
2015-06-09 16:52
Coach Pep - i jämförelse med Peps Barcelona så kanske detta spel som vi har under Lucho framstås som dåligt. Annars håller jag inte med dig alls. Att andra lag har dominerat oss. Vilka matcher syftar du på? Snarare vi som ätit upp alla förutom Real borta.
Annons: