/spanien/barcelona/forum/359.aspx/spanien/barcelona/forum/359.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona S.Eto'o
2018-08-02 16:50
Om det är en spelare som kommer hämma arthurs utveckling är det Thiago och inte Vidal. Vidal skulle vara ett nyttig tillskott ala Paulinho sålänge han används som en bänk/rotation spelare men först MÅSTE vi sälja all dödkött/överflödiga spelare vi har i truppen. Mina Vermaelen/Marlon Samper (för skadebenägen) Aleix Vidal Denis Gomes Paco Munir Stegen Cillisen Semedo/Roberto Pique/marlon/Vermaelen Umtiti/Lenglet Alba/Cucurella Busquets/Arthur/Rakitic/Rafinha/Vidal/Alena Messi/Suarez/Malcom/Dembele/Coutinho Det här känns för kraftigt och orealistiskt ut. Tror det slutar med att Gomes,Denis och Paco/Munir stannar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2018-08-02 16:49
Vidal har ett år kvar på kontraktet och är 31år så varför 30m? Känns fan inte rimligt att lägga den summan på en halvt alkoholiserad 31-åring som dessutom är väldigt skadebenägen. Hans knän är i praktiken slut. Lägg där till att det talades om 20m som Inter skulle låna honom för, det kan ju ses som en transfersumma då kontraktet går ut nästa sommar. Varför ska Barca betala så mycket mer än Inter? Det här stinker Segura lång väg.
Barcelona DM1982
2018-08-02 16:47
Screenshot: Arturo Vidal has liked a tweet saying he is close to signing for Barça. [via @barcastatar] https://t.co/PCUejLXDF9 Intressant. Bra spelare med stor kvalitet men lite dålig attityd kan jag tycka.
Barcelona Alvés - Por Que?
2018-08-02 16:40
En reporter från Mundo Deportivo skrev detta på twitter nyss. Arturo Vidal. 31 år gammal. Nyligen opererat knät, återvände i går till träning med Bayern efter 4 månader skada. Attitydproblem på plan och oprofessionellt beteende utanför det. Jag förstår ingenting... Vi tappar mer och mer av Barcas filosofi att ha spelskickliga mittfältare, under våran storhetstid så hade vi inga fysiskt starka spelare utan mer spelskickliga och smarta spelare. De spelarna vi har länkats med under fönstret tyder på att Valverde vill ha en fysisk spelare, Rabiot,Pogba,Vidal är ju lite större fysiskt sätt än normala mittfältare i Barcelona. Frågan är vad som händer med Rakitic t.ex eftersom han är samma spelartyp som Vidal. Kommer Vidal att acceptera bänken
Barcelona Infinit8Don
2018-08-02 16:30
Och jag som var så säker på thiago.... helt fel hade jag. Vidal alltså. Paulinhos ersättare som det verkar vara, om så är fallet så är Vidal den perfekta spelaren för jobbet. För han är ju trots allt en världsspelare. I form är han ruskigt bra. Sen om det är rätt köp Vetifan.... får tiden utvisa. Men tycker inte man ska ge Vidal fingret direkt. Men nåja, jag får sitta i mitt hörn o fortsätta drömma om pjanic o thiago.
Barcelona Cule4Life
2018-08-02 16:29
Alves

Du glömde Roberto och Alena.
Barcelona Alvés - Por Que?
2018-08-02 16:23
30M€ för en 31 årig Vidal medans vi kan få Thiago för 50M€ som är 27 är ju skandal.. Allt detta för att Valverde vill ha en spelare som är lik Paulinho till laget. Hoppas verkligen att dom får riktigt mycket skit för detta om det går igenom.. Vi har redan ett överflöd av mittfältare och kommer bara hämma utvecklingen av Arthur. I nuläget har vi Busquets Rakitic Arthur Coutinho Gomes D Suarez Rafinha som kan spela på mitten och ska vi in med ännu en spelare som inte går rakt in i elvan kommer det bara bli problem för tränarstaben. Och om folk pratar om att Thiago är skadebenägen så bör de ta upp att Vidal är väldigt skadebenägen han med. Tar hellre Rabiot som är betydligt yngre än Vidal.
Barcelona Iniesta.70
2018-08-02 16:21
Puig, ja, vad kan man säga? Själv tjata jag på the cameroonians med jämna och ojämna tillfällen för att få fram det senaste angående Puigs kontrakt-förlängning. Och, sent om siders så lyckades jag skramla fram en del information om att Barca hade erbjudit nåt halvskafsigt banankontrakt i elfte timmen som Puig ruskade på huvudet åt och lämnade Bartos/Seguras kontor, helt utan representanter utan grabbhalvan representerade sig själv. Tottenham gnuggade händerna och var på väg att värva junisen. Men, enligt rykten, precis som Rambla skrev häromdan så klev Valverde himself in och slog näven i bordet och såg till att Puig blev kvar i vårt kära Barca. Thank God att han blev kvar. Jisses vad jag är svag för killen. Nix, inga krokodiltårar eller strejkande för att vara kvar i klubben...endast baserat på ett sjuhevetes lir och en önskan att representera klubben han brinner för... Miranda och Ruiz? Ja jag tar de som exempel då jag personligen haft ett synnerligen gott öga åt de talangerna och spår dom en ljuvlig framtid som fotbollsspelare. Har allt jag begär av ett par Barca-lirare. Så, nu kommer jag till själva poängen med mitt inlägg. Dembele. Miranda och Ruiz har det senaste året vunnit EM för U-17 och nån månad senare spelat VM final för U-17 landslag. Förlorade en tuff final mot England. Men släpade hem en silvermedalj. Samtidigt så har grabbarna vunnit Youth league med Barca där dom i stort sett krossade allt motstånd, tillsammans med Puig, bl.a.. Miranda och Ruiz har också hunnit med att spela EM-kval för Dpaniens U-19 landslag och under tiden harvat i Segunda A med B-laget. Ruiz med fler minuter än Miranda. Och, när VM lirades så blev de två kallade till Spaniens U-18(?) landslag för att lira the Mediterranamean cup där Ruiz formligen pulveriserade allt motstånd och avslutade turneringen med ett hattrick i finalen mot Italien. 3-2 blev slutresultatet. Så, de grabbarna har knappast vilat eller haft en sekund ledigt under det senaste året. Men, med en jävla inställning så är dom med på Barcas preseason turné i USA. Självklart så tackar man ju inte nej i deras position att följa med de stora grabbarna när det vankas speltid. Dembele? Ja, han köptes för ett superstjärne pris, bland de dyraste genom historien. Han fick en superstjärne lön som ruckade på vår löne hierarki som bland annat fick Umtiti att go bananas. Han lipade sig hela vägen till klubben han drömt om att representera genom strejk och krokodiltårar tills han blev såld. Han blev skadad. Han har inte tagit en ordinarie tröja sen han kom tillbaka i till Barca. Han gjorde inget väsen av sig under VM utan rullade tummarna på bänken. Så, han hade en prislapp som en superstjärna. Han har en lön som en superstjärna. Han beter sig som en superstjärna. Tyvärr så lirare han inte som en superstjärna. Helt enkelt ÄR han ingen förbannad superstjärna. Så. Två 18 åringar frånn La Masia sliter året runt. Puig släntrar in utan en representant och lyckas klammrar sig kvar i klubbe på grund av sina kvaliteer. Dembele glider runt och tar selfies med basket lirare och kör highfives med andra idrottsstjärnor medan Messi och Alba är i Barcelona och fixar sina medicinska klartecken. Dembele...??? Personligen så kan dom rea ut grabben om dom vill. Känner inte ett smack för killen.
Barcelona Cule4Life
2018-08-02 16:16
Tror helt ärligt att Malcom och Dembele kommer få minimalt speltid i år. Och om dom spelar kmr det vara på Coutinhos bekostnad. Han byter aldrig ut Suarez lr Messi. Kanske Rakitic nångång och Coutinho.

Kör han 433 däremot så finns det mer speltid och att man byter ut Suarez ofta så att Messi flyttas in i mitten och att Coutinho spelar på Inkesta platsen. Sen kan Arthur rotera med Rakitic och Busquets. Sen ska ju alla mittfältare få speltid. Det blir tufft för vissa. Priserna kmr sänkas på många som inte kmr spela.
Barcelona Nelson Umtiti
2018-08-02 16:10
The Octopus of Badia Är inne på samma spår, Vidal blir en kortsiktig lösning just för att vi har många unga mittfältare, De Jong är jag nästan säker på anländer förmodligen nästa sommar också så det är nog planen.
Barcelona Infinit8Don
2018-08-02 16:08
För helt ärligt. Om det nu är paulinhos ”ersättare” som det ryktas så är Vidal den bästa vi kan få. Tar ju hellre Vidal för 30 än tex Parejo för mer.
Barcelona Infinit8Don
2018-08-02 15:54
Ryktas om 30m. Är väl ett bra pris. Hands down, Vidal är en komplett innemitt. Dock inte dendär finliraren. Hade bidragit en hel del. Kortsiktig lösning som sagt. Tills Arthur, Alena, Puig tar klivet och tills frenkie anländer.
Barcelona The Octopus of Badia
2018-08-02 15:46
Värvas Vidal är han väl inte tänkt att vara i laget i mer än 2 år, vilket är helt okej för min del. Coutinho är 26, Arthur fyller 22, Aleñá 20, Puig 18, och ifall De Jong, som fyller 21 i år, istället värvas nästa sommar är mittfältet säkrat i 10 år framåt. Vidal kan nog visa sig vara en väldigt nyttig spelare för oss. För mig är dock bekymret hans karaktär, som jag har väldigt svårt att ha överseende med.
Barcelona Infinit8Don
2018-08-02 15:43
Rafael hernandez skriver att Vidal är nära... vad kan priset ligga på?
Barcelona Infinit8Don
2018-08-02 15:42
Värvar man Vidal är det ett väldigt kortsiktigt tänk.... han är ju en rätt så komplett innemitt men Vetifan... känns helt fel. Isf är det väl en innemitt som värvas för att vara ”mellanlandning” innan frenkie anländer, innan Arthur tar nästa steg o innan Puig kommer upp. Säger inte att jag vill ha han, försöker bara hitta ett sätt som ledningen kan resonera på.
Barcelona Meneysuarez91011
2018-08-02 15:27
Vidal? Nejtack, 31 år. Thiago är den mannen vi ska ha!
Barcelona Infinit8Don
2018-08-02 15:23
Barca have real interest in Arturo Vidal, and could compete with Inter Milan for his signature. [MD] Jahop. Vad säger man om detta då?...
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-08-02 15:19
Det hjälper inte en när man själv lånar ut, watford har pengar så dom bör kunna punga ut 20 miljoner £. Ska vi syssla med välgörenhet så ska det endast ske till spanska klubbar. Italienska, engelska, franska, tyska osv ska betala eller ingen affär.
Barcelona FCB_Messi
2018-08-02 13:59
En utlåning kan bero på FFP regeln . Man kommer lättare runt den ifall man lånar spelare . Det är därför Inter oftast lånar. Det var väl så Paris klarade Mbappe situationen ?
Barcelona Unicef1983
2018-08-02 13:33
#5 sergiobusquets: På lån? Sälj spelare, Vad f— är problemet?
2018-08-02 13:31
Paco påväg till pl och watford, utlåning under 2 år......
Barcelona Unicef1983
2018-08-02 13:30
Skrev inte någon att Arnaiz blev såld? Ser att han är tillbaka i träning med B-Laget. Vad väntar vi på? Sälj Munir och Paco nu! Arnaiz är ju ett perfekt komplement till en Messi som spelar centralt, jag hade mer än gärna sett Coutinho och Arnaiz ta hand om en vänster flank och Malcom/dembe den högra. Sälj Paco Munir Gomes Denis Vidal Vermaelen och plocka hem Thiago så kan vi blicka mot en jävligt ljus säsong!
Barcelona Infinit8Don
2018-08-02 12:48
Moussa Wague will sign for FC Barcelona in the next few hours. The right back, 19 years old, will join Barça B but is expected to be promoted to the first team quickly. [sport] Då Måste väl tanken vara att semedo är val nr 1 på hb-platsen och denna killen backup. Sen flyttas Roberto upp till mitten. Annars skumt.
Barcelona Ninja
2018-08-02 11:32
Hur ser det ut med rättigheterna för La Liga? Blir fan tokig om Viasat inte köper rättigheterna. Så skönt att ha CL och La Liga på samma plats
2018-08-02 11:32
Han har gott om tid att hitta formen på träningarna, startplats kommer han inte att ha till en början åtminstone.Dock intressant att se om han har psyket för att spela i Barcelona, konkurrens från en jämnårig lirare som har en grym potential blir inte en lätt match. Malcom är redan betydligt mognare i sitt spel, kommer även ha det lättare med medspelarna då han är bra på att värdera sin lägen. Inte nog med det så tar han jobbet defensivt med.... ——————— Till något helt annat, jisses vad Juventus sköt sig i foten när dom värvade Ronaldo. Denna säsongen kommer troligtvis gå bra men deras ekonomi kommer brista om dom inte säljer spelare varje säsong. Nästa säsong kommer dom få panik med dybala/costa.
Barcelona Carles Puyol 1899
2018-08-02 11:28
Dembele kommer vara utvilad o han vet att klubben räknar med honom. Han gör bäst att vila o ta de lugnt på sin semester för han hade en jobbig säsong. Tänk er själva att vara borta i 4 månader sen när du kommer tillbaka så vet du nej jag känner mig inte helt 100 så egentligen så tog det 6 månader tills vi fick en HEL Dembele. Killen är ung o han kommer lära sig mkt från Messi så som Messi lärde sig från Ronni. Allt handlar om tid och mognad. Vi ska kasta en sån talang. Jag är säker på att Dembele kommer ha en sjuk säsong speciellt nu när Malcolm är här. Då kommer han visa hans fulla register.
Barcelona Suarez9
2018-08-02 11:18
Nelson Umtiti och Bollinnehavet Hade gärna önskat att någon av de som skriver att han ska korta ner sin semester, gör samma sak i sitt liv. Som ni säger ibland är det viktigt att vila om man har haft en jobbig säsong och se till att ladda om. Gör han en bra säsong nästa gång då kanske han väljer korta mer sin semester för att fortsätta vara på hugget. Oavsett så kan han inte kritiseras för att han tar ut en ledighet han har rätt till...
Barcelona Nelson Umtiti
2018-08-02 10:53
Bollinnehavet

Förstår inte heller hela grejen med att spelare ska kritiseras för att dom inte avbryter sin semester i förtid. Fotbollsspelare har inte så mycket semester så varför ska dom inte kunna njuta av den fullt ut? Även om Dembele inte har spelat så mycket så måste han ändå träna och alltid vara redo fysiskt och mentalt för att kunna spela om han behövs.
Att vi har värvat Malcom tycker jag är bra för att nu får Dembele tillräckligt med press på sig att leverera och träna hårt. Tycker inte fans ska hoppa på honom så som många har gjort på hans sociala medier, det är resultatet på planen som räknas och så länge han inte bryter några regler så kan han väl göra det som känns bäst för honom själv. Jag tror han vet själv att han har mycket att bevisa.
Barcelona Bollinnehavet
2018-08-02 10:39
Helt ärligt så tycker jag att Dembele gör rätt som använder sin semester. Det handlar inte bara om att inte ha spelat så mycket under säsongen/VM. Kroppen pallar säkert att ”jobba” nu, precis som alla snickares kroppar också hade pallat jobba under juli månad. Det sitter i huvudet. Man behöver vila, koppla bort allt, starta om mentalt osv. Det är inte så att han likt det man läser om Martial, inte har dykt upp när han ska. Det går enligt mig inte att bli arg på honom för att han inte avbryter sin semester i förtid. Han kan visa Valverde och gubbarna att han är att satsa på när han väl är på plats igen. Efter sin semester.
Barcelona Ribohn Fan
2018-08-02 10:07
Ännu en gång 4-3-3, med en offensiv triangel på mittfältet. Som resultat väldigt trevligt spel att titta på, lite för få målchanser för att vara helt nöjd. Men man undrar hur Valverde tänker! Har han spelat dessa två matcher för att se hur han ska spela dem få gånger Messi ska rotera. Eller har Valverde fått Messi att spela högerytter, så att vi kommer att spela 4-3-3 denna säsong????? En annan sak jag tyckte var synd i matchen mot Roma, var att varför fick inte Arthur spela balansspelare. Roberto vet vi vad han kan på den rollen(han var bäst på plan matchen mot Tottenham, även tillsammans med Rafinha bäst mot Roma). Det hade varit kul att se hur Arthur hade klarar dem defensiva delarna som ensam balansspelare. Det är ju som balansspelare han har sina kvalitér, men i Gremio spelade dem alltid med två balansspelare. Arthur stod för uppbyggnad av spelet och Maicon bollvinnare. Men det är väl högst troligt att det blir 4-4-2 när Messi är tillbaks och då blir det mer ett spel som gynnar Arthur. Arthurs roll i dem två inledande matcherna i en(ska vara) offensiv roll, passar inte honom tycker jag. Han har inte t ex Coutinho förmåga att få spelet att gå framåt, slå motståndare genom passningar framåt eller att flytta bollen framåt. Det blir för mycket bakåt och i sidled, som någon här inne brukar säga för mycket alibi spel.
Annons: