/spanien/barcelona/forum/357.aspx/spanien/barcelona/forum/357.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Soko
2018-05-18 00:00
@Davids3:

Pep behöver fler år nu för att vinna CL.. Hade han vunnit det i år hade han inte förlängt. Var ska han annars ta vägen?
Nästa år kommer det bli ännu svårare för Barca att vinna CL då Pep kommer satsa allt på den..
Vi missade en jätte möjlighet i år kan man säga.. Roma skulle bara klaras av , Liverpool och så drömmodtåndare Real i final..
Barcelona Cule4life
2018-05-17 23:34
För att ha en så bred trupp som möjligt så att man orkar på alla fronter kan jag behålla Luis 1 säsong till. Vill se att vi orkar i CL och har matchavgörarande spelare pp bänken som man kmr göra kaos med inhopp i knivig situation.

Backlinje/målvakt - Ter Stegen Cillisen - Semedo/Sergi, Pique, Umtiti, Lenglet, Marlon, Alba/NY

Mittfält - Busquets Arthur Coutinho Alena Denis Paulinho

Anfall - Messi Suarez Dembele Griezmann

Sälj resten - Gomes Vidal Paco Digne Mina Vermalen Rakitic ( Iniesta) Munir Rafinha Deufoleu.

11 ut
6 in.
Barcelona Soko
2018-05-17 22:44
Cedric som spelar i Southampton?
Skulle han kunna spela i Barcelona?
Barcelona Xavi #6
2018-05-17 22:37
Cedric är ju Portugals ordinarie högerback och då är det ju självklart att han går före Semedo. Nu får ju Semedo en försäsong där han kan cementera sin plats före Roberto.
Barcelona Andresito
2018-05-17 22:34
Hur fan går Cedric före Semedo i en 23-mannatrupp?
Barcelona Soko
2018-05-17 22:29
@Criff:

För Gomes är det helt väntat men att Semedo inte tar plats bland 23 spelare är en gåta. Har Portugal verkligen två bättre högerbackar?
Vem trodde att Valverde och Roberto skulle förstöra för Semedo ?!
Barcelona Barça_until_I_die
2018-05-17 22:29
@DizzLow:

Sälja Busquets??????????!!!!!! BUSQUETS!!!!!!!
Läste jag fel eller stod det Busquets? Visst får du tycka det om du vill men då undrar jag verkligen vad du grundar det på. I mina ögon är Busquets våran näst viktigtaste spelare just nu och jag har svårt att se varför han skulle bli sämre, förhoppningsvis kan han fortsätta på samma skyhöga nivå åtminstone 3 säsonger till och då kan iallafall inte jag se någon anledning att sälja en nyckelspelare som dessutom är en av de få La Masia produkter vi har kvar i laget
Barcelona Andreas FCB
2018-05-17 22:21
@Rivaldo=Gud:
Skrev det längst ner i mitt inlägg. Såklart du får ha din åsikt. Håller med om att vi behöver bredden. Frågan är om vi har råd. Varför inte byta Suarez mot Aguero? Lite ombyte för alla? (En slant från vår sida också.). Jesus lär City aldrig gå med på så känns inte realistiskt.
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-05-17 22:20
@Andreas FCB:

Skriv bara att du inte gillar människan då. Istället för att attackera honom som spelare och attackera min åsikt.

Jag bygger mina åsikter helt på forbollsrelaterade grunder. Att sälja suarrz nu vore ett misstag. På sin höjd byta ut honom mot G.Jesus i city. Men sälja utan ersättare? Aldrig! Vi behöver bredden..om vi ska slå jämt med real bayern och city i nästa års cl slutspel ocj samtidigt hålla stång i ligan
Barcelona Criff
2018-05-17 22:16
Herregud, varken Andre Gomes eller Semedo i Portugal till VM.
Barcelona Andreas FCB
2018-05-17 22:15
@Rivaldo=Gud:
Jag skrev att Messi gör att Suarez framstår som bra. Suarez är inte ens bra i presspelet. Han ligger alltid ett steg efter i pressen. Jag vet inte vad folk ser i Suarez. Ja, han är helt okej och han kommer göra ett par mål men det är för att han blir serverade lägen som jag själv knappt (som korpen spelare) hade missat. Det enda jag ser på planen är en gnällig spelare som fuskar, överdriver och beter sig allmänt risigt. Sen gör han något fint avslut mellan varven men det är allt. Som tur är så måste jag troligtvis bara stå ut med Suarez i 1 år till, om ens det. Ska bli så skönt att slippa hans gestikulerande och gnällande och filmande där han alltid sträcker upp handen i luften som att han blivit skjuten. Patetisk är han! Ja, Messi var inte bra mot Roma men det är också det som är vårt stora problem just nu. Vill/kan inte Messi prestera för dagen så ser spelet ut därefter. Oroväckande tider framöver.. Respekterar din åsikt men jag gillar inte Suarez. Skulle inte ens göra det om han gjorde 100+ mål.
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-05-17 22:06
@Andreas FCB:
Jaha. Du har svar på allt du. Du kanske sitter inne på botemeldet för aids också? Doppa en bomullstuss i getmjölk och dutta den 3 gånger mot pannan. Dutt...dutt...dutt... eller va säger du? Ungefär så låter ditt resonemang. Först säger du att alla skiner brevid messi. Sen när det är bevisat både i barca (zlatan) och i argentina att så inte är fallet. Så ska du dra upp att han är "costum built" för barca men ändå så skulle inte argentina va i vm utan honom. Alltså va? Error... Suarez skiner överallt. Han dominera både i holland och england och i uruguays landslag. Han behöver inte messi för att skina någonstanns vilket en hel karriär vittnar om. Argentina skulle inte va i vm utan messi. Och uruguay skulle inte va i vm utan suarez. Så vart vill du komma? Messi är tidernas bästa spelare. Ingen somjäämför suarez med honom men Messi va också på plan mot Roma när vi förlora med 3-0 och va lika osynlig han. Ända sedan Ronaldo börja ösa in mål i cl så börjar folk prata som om det är den enda turneringen som gäller något. Hellre ösa in 5 mål mot malmö än alaves. Det är tydligdn mer prestige helt plötsligt. Cl är helt plötsligt definitionen av allt..... tror du på allvar spelarna springer runt och tänker ja nu är det cl å jag har inte gjort mål på länge här så nu j#ddrar!? Suarez mål i ligan mot atletico, real, valencia och sevilla är mindre värde för dom kom i ligan och inte i cl? Vilken värld lever folk i? Vi går inte vidare i cl för våra stjärnor (messi, Suarez) är utbrända på vårkanten som vanligt. Botemedlet för det stavas r-o-t-a-t-i-o-n. Inget annat. Och för att rotera brhöver vi likvärdiga spelare att rotera med på bänken. Vilket vi kommer ha såforr griezmann skriver på.
Barcelona Andreas FCB
2018-05-17 21:58
@Rivaldo=Gud:
Messi är Custom-built för Barcelona. Går inte ens att jämföra. Sen vadå inte i Argentina? De gick till VM final senast? Och var en stolpe från att vinna VM guld. Allt p.g.a Messi. Utan Messi hade Argentina inte ens varit i närheten av VM...kanske B-VM med Nicaragua, Belize och Dominikanska Republiken. Men fortsätt du med Suarez så får vi respass i kvartsfinalen i CL även nästa år.. blir bra det!
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-05-17 21:55
@Andreas FCB:

Ja vi har ju sätt detta i argentina....
Barcelona Andreas FCB
2018-05-17 21:45
Finns enligt mig ett 50-tal spelare som hade kunnat ersätta Suarez. Suarez skiner till stor del endast p.g.a Messi och många anfallare hade gjort det lika bra/bättre om de fått starta lika stort antal matcher som Suarez. Helt övertygad. Suarez sänker gemenskapen och lagmoralen med sitt jävla beteende. Hade jag varit tränare hade jag suttit han på bänken och spelat med Paco sista matcherna när ligan var klar. Det är ett som är säkert. Alcacer är faktiskt rätt bra och hade han fått spela in sig i laget under en längre tid och fått förtroende tror jag han hade gjort lika mycket mål som Suarez. Går ju inte att ha sådana förväntningar på en sub. Ger mig fan på att vi kunnat slänga in Pa Dibba på topp och han hade gjort det lika bra... Messi kan få nästan alla spelare att skina.
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-05-17 21:03
@Trio el Mágico:
Det spelar ingen roll om han inte är i sin prime. Killen har gjort 31 mål på 50 mstcher denna säsongen (antar det är dom "gamla" meriterna du pratar om?) Och hsn har gjort mål i nästan samtliga stormatcher och vart vital för vårt liga och cup guld. Suarez är den bästa strikern i världen i konkurans med Kane och Lewandowski. Inte heller drssa dansar piruetter runt backarna. Dom gör mål. Det är det som är deras uppgifter. Vi behöver en stark trupp som kan utmana real på alla fronter. Vi behöver kunna roterna dom där framme. Precis som real kan med Bale eller asensio på bänken. suarez ska ingenstanns! Vi kan inte matcha messi och startspelarna så hårt som vi gjorde denna säsongen 1 gång till för att Valverde inte kan eller vågar göra byten. Folk sitter och drömmer om Arnaiz på bänken som om det är lösningen på våra problem. Messi börjar bli gammal. Vänta till hans knä eller något ryker av den hårda mstchningen han måste utstå pga brist på kvalite i truppen att rotera med. Situationen är ytterst allvarlig. Vi sliter ut vår talisman i förtid och våra stsrtspelare är slutkörda säsong efter säsong på våren för det inte finns fullgoda aöternativ att rotera med. Både meddi och suarez prestarioner har tagit hård stryk pga våra brister i truppen. Med griezmann så har vi nu en fantastisk anfallaupsättning som kan utmana på alla fronter nästa år och rotrra friskt så vi är fräscha till våren! Ta bort Alcaser, Gomes och all annan mellanmjölk som vi ändå inte vill se på plan när det drar ihop sig.
Barcelona Trio el Mágico
2018-05-17 20:55
Rivaldo=gud Du verkar ha svårt att inse att Suarez inte är i sin prime längre. Precis som honom så lever ditt inlägg du precis skrev på gamla meriter...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Kröjjff
2018-05-17 20:45
Bollinnehavet.

Som du förmodligen redan vet, står jag tveklöst på din sida i dina meningsutbyten med "Soko". Och även om den senare kunde erkänna sig ha "överdrivit" när han så fort som bara möjligt tog tillfället i akt att avfärda Alena som en spelare med "0 spelförståelse". Men skadeglädjen över att den egna produkten inte motsvarade mångas förväntningar, efter att ha fått sin chans cirka en halv halvlek innan nämnda slutbetyg sattes av det aktuella oraklet, var svår å nästintill omöjlig att ta miste på.

Och inte heller kunde experten ifråga avstå från att följa upp sin diplomatiska dementi av sitt egna utlåtande, med några talande punkter efter det att han dristat sig till att plitat ned ordet nervös...Så ska en slipsten dras, om man vill lyckas med bedriften att dementera en dementi, i en och samma mening...

Jag bifogar en länk som inte kräver särskilt mycket spelförståelse, för att fatta vad ögonen ser. Men där det i undantagsfall kan var en klar fördel om man förstår vad som blir sagt på engelska. Enjoy!
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-05-17 20:44
@Trio el Mágico:

Hahahaha. Du kan drömma att Paco gjort det minst lika bra. Vad tror folk egentligen? Isf kan vi starta med Guidetti på topp då om det är så enkelt.

Du pratar om en av dom största målskyttarna i modern tid med nästan 400 mål gjorda under karriären, Uruguays bästa målskytt genom tiderna, en spelare som vunnit skytteligor i holland england och spanien och europeiska guldskon. En spelare som garanterar 30+ mål
Mpl per säsong (som han uppnåt 5 av dom senaste 6 säsongerna). Men visst "paco alcaser kan klara det".

Ey jag vet varför köper vi inte Nicklas Bendtner bara istället då alla tydligen kan göra det bara dom får spela tillräkligt? Real borde byta ut C.Ronaldo mot sebastian Larsson. Bara grabben får speltid så stänker han nog in 50+ mål per säsong för marengerna. Lätt som hen plätt!
Haha alltså ibland undrar man....
Barcelona Cule4life
2018-05-17 20:37
Sälj Suarez. Inget snack.
Barcelona Trio el Mágico
2018-05-17 20:07
Med tanke på att Suarez startar varenda jävla match så är det klart att han sätter några bollar. Tack vare fina assist i 9/10 av målen. Paco hade nog gjort det minst lika bra...
Barcelona Davids3
2018-05-17 19:49
Pep skriver på för 2 år till med city. Han kommer träna de längre än vad han tränade klubben han verkligen älskar. Bevis på hur korrupt ledningen är.
Barcelona Kröjjff
2018-05-17 19:43
Till den saknar klubbkänsla och vill bygga egna lag, finns det forum som detta att få utlopp för sina fantasier på. Och det fina i kråksången är att det inte kostar mer, än att man har råd med än den ena och än den andra stjärnan. Ett abonnemang är allt som behövs och att elräkningarna blir betalda. Så ring ut det gamla, ring in det nya.
Barcelona Xavi #6
2018-05-17 19:26
Att folk fortfarande försvarar Suarez.. Skiter fullständigt i om han gör ett par mål i copan eller enkla mål mot Real som vilken anfallare som helst sätter. Om han nu är såpass viktig vart var han under våra viktiga matcher mot Roma, Chelsea eller Levante? Faktum är att han var bland dom sämsta i samtliga tre matcher om inte den sämsta.

Dålig attityd mot sina lagkamrater, osportslig, ständigt filmande och klagande samtidigt som han är såpass dålig med bollen kanske den sämsta jag bevittnat dom senaste tio åren hos Barca.

2 mål i sina senaste 18 matcher i CL? Inte ens Benzema har så dåliga sifffror och det säger väl det mesta.
Barcelona funB
2018-05-17 18:53
@DizzLow:

Denhär människan vill bokstavligt talat sälja busquets o ingen reagerar??
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-05-17 18:48
@Trio el Mágico:

Hahaaaah inte viktig??

Han gjorde mål i båda liga matcherna mot real, han gjorde mål i båda liga matcherna mot valencia och i copa semi finalen mot dom, han gjorfe mål i ligan mot atletico och rädda 1 poäng för oss där han gjorde 2 mål i copa finalen mot Sevilla.

Han gör nästan alltid mål i viktiga matcher för oss. Statistiken talar för sig självt. Vad är viktigt i dina ögon? Att han ska stå orörlig utanför straffområdet och dra 20 sidledspass till rött adress eller göra sitt jobb och avgöra matcher?

Vi som lag har inte gjort många mål i cl överhuvudtaget. Det gäller inte bara Suarez utan hela truppen. Messi gjorde 6 mål denna säsongen i cl. Suarez ikte viktig? Isf vem är viktig för oss. Ingen klev fram i cl. Inte ens messi.

Barcelona Trio el Mágico
2018-05-17 18:41
Men vi får se, jag tror och hoppas att han lämnar.
Barcelona Trio el Mágico
2018-05-17 18:39
[QUOTE=Romelu Umtiti]Katalano Håller med dig om att det finns en ledig plats på mittfältet med tanke på att Iniesta lämnar oss, dock är det stora problemet att Suarez inte kommer lämna, vare sig Griezman anländer eller inte, vilket gör att Coutinho måste ta Iniestas plats om vi inte vill Sälja/Låna ut Dembele. Det mest rationella är att Suarez blir såld men med ett kontrakt som sträcker sig till 2021 med en utköpsklausul på 200 miljoner, samtidigt som han är Messis bästa vän så är det extremt svårt att han blir såld, omöjligt skulle jag vilja påstå. Ser hellre att exempelvis Pjanic ersätter Rakitic än att vi satsar på Eriksen. I mitt tycke hade det varit betydligt nyttigare för vårat mittfält med mer kreativitet på den fronten, om vi ändå ska ha så många anfallsalternativ (och spela Coutinho på Iniestas position). [/QUOTE] Du sa det. :)
Barcelona Romelu Umtiti
2018-05-17 18:15
@Trio el Mágico:

Vem har sagt att han är omöjlig att sälja? Skillnaden på "han kommer inte lämna" och "det är omöjligt att sälja Suarez" är markant. Jag grundar mitt påstående på att ingen det inte finns så många incitament för någon part att trigga en övergång av Suarez.

-Suarez verkar trivas.
-Barca kommer inte att rea ut honom.
-Inte många som kommer att betala 100+ miljoner för honom med tanke på ålder och andra aspekter (om vi utgår från ditt påstående att utköpsklausulen inte behöver triggas).
-En glad Messi= Gynnsamt för hela laget.

Vem skulle då kunna tänka sig köpa Suarez, en striker med oerhörda egenskaper, som är väldigt ojämn och som förmodligen sett sina bästa dagar passera, men som trots det nog är den bästa strikern när allt väl klaffar?
Kanske PSG? -Har svårt att se att Suarez ska låta sig köras av Neymar, har väldigt, väldigt svårt att se att han kommer att acceptera behandlingen Cavani fått gå igenom. City då? Tror inte han skulle acceptera en bänkplats bakom Gabriel Jesus i kalla England som han redan upplevt, spontant så tror jag nog att han hellre sitter på bänken i Barca i sånna fall. Sen är ju Kina ett alternativ, kanske Qatar? -Tror att han är för stor vinnarskalle för att redan nu trappa ner.
Kan ju ha fel i mitt resonemang och i min övertygelse om att han inte kommer bli såld. Dementera mig gärna och ge gärna exempel på vem som skulle kunna tänka sig köpa honom.
Barcelona Trio el Mágico
2018-05-17 17:55
Läste nånstans att Suarez bara gjort 2 mål på de 18 senaste CL matcherna... Han är inte livsviktig nånstans. Hans dåliga attityd mot övriga spelare väger tyvärr tyngre än det som han bidrar med fotbollsmässigt idag. Det är ingen idé att snacka om de mål han gör, alla hade kunnat göra de målen på de smörpassningar som levereras utav Messi.
Annons: