/spanien/barcelona/forum/3551.aspx/spanien/barcelona/forum/3551.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-02 02:39
tycker inte att vi ska värva någon. vi har bra mittfält ge rafinha en roll i år. kommer blir riktigt besviken ifall rafinha offras.
Barcelona SOMISEREM1899
2015-07-02 01:39
Även om jag inte är säker på att Arda Turan är det absolut bästa tillgängliga alternativet så känns det ändå som att Lucho haft en förståelig tankegång gällande denna påstådda värvning.

Det är en mångsidig spelare, som både kan ta plats på det centrala mittfältet, men också på båda kanterna i tremannaanfallet om det så skulle behövas. Dessutom tar han ett väldigt stort arbete på planen, både offensivt och defensivt, vilket Lucho vanligtvis är väldigt svag för.

Att Turan därtill är en otroligt skicklig spelare med boll som besitter fina passningsfötter gör chanserna ännu större att han kan komma att passa som handen i handsken i Luis Enriques spelidé.

Hur situationen ska bli säsongen 16/17 är väl det största problemet med denna värvning. Mittfältet kommer bli överfullt, och ett ytterligare tillägg av Pogba kommer skapa en konstig situation för spelare så som Denis Suárez, Sergi Roberto, Rafinha, möjligen Samper (beroende på vad Lucho har för planer gällande hans position) osv.
Barcelona Nemesis 10
2015-07-02 01:35
Om jag har förstått det rätt så försöker både Bartomeu och Laporta att locka till sig röster genom att lova värvningar. Det är inte direkt något nytt när det är presidentval. Bartomeu har förmodligen gjort en deal med Atletico och Arda som går igenom om han blir omvald. Samma sak har väl Laporta gjort med Juventus och Pogba om man läser Abidals senaste uttalande om spelaren: "If Joan wins, we'd make the move. I don't know if it's a problem that he can't play until 2016, but I hope he comes. Det kan också vara anledningen till att Juves president nekade Barcas senaste bud då dom förmodligen väntar på presidentvalet.
Barcelona Lion24
2015-07-02 01:33
BlueRed

Jag personligen har inga problem med värvningar men när det går till överdrifter, då har jag problem. Att köpa en mittfältare för kommande säsong är nödvändigt anser jag men att köpa ännu en för 800 miljoner kronor nästa år anser jag vara problematiskt. Då har vi fem mittfältare på två positioner. Rakitic har nyss kommit till klubben, kan bara bli bättre och är runt 26-27 år. Rafinha spelade sin första säsong med A-laget och normalt så är det en ''inlärningsperiod'', den perioden skötte Rafinha bra och för att utveckla honom ännu mer och se till att han tar nästa steg så måste han spela. Iniesta är kanske inte Iniesta för några år sen men denna Iniesta är fullt duglig för att fortfarande vara startspelare. Sedan måste man ''gambla'' med egna talanger.

Jag kan skicka frågan tillbaka och säga ''tänk om den nya spelaren inte anpassar sig till spelet, landet och klubben''? Då har vi gått miste om hundratals miljoner kronor. En spelare som Samper har spelsystemet i sitt blod och DNA, risken för att han ska misslyckas är mindre än Pogba eller Arda. Men högsta nivån hos Pogba och Arda är mycket högre än Sampers, jag tog ett exempel nu. Pep chansade med Busi och han konkurrerade ut självaste Yaya Touré. Kolla vad det blev av Pedro. Saker och ting sker om spelaren har potential och om spelaren tar för sig. Jag anser att Samper, Halilovic och Denis Suarez har tillräckligt med potential och man vet aldrig om dom blir nästa Montoya eller nästa Xavi. Man gamblar, precis som när man köper spelare. Skillnaden är att den egna produkten är gratis, egenlärd och har ett enormt hjärta för klubben. Köp en mittfältare, ja! Det behövs onekligen men ännu en nästa år? Jag ser hellre till att nån av talangerna blir femte val och spelar sparsamt för en inlärningsperiod.
Barcelona BlueRed
2015-07-02 01:06
Arda är tamejfan en märklig värvning. Förstår inte vart han ska spela och vems plats han ska ta... Däremot så tycker jag att många härinne är alldeles för anti-värvningar. Är Samper, Rafinha och Halilovic så bra som alla säger och tycker så ska inte spelare som Pogba, Gundogan eller Arda (wtf...) stå i vägen. Är dem bra nog under träningar, träningsmatcher och dem chanser dem får i riktiga matcher, så kommer givetvis Lucho eller nästa tränare ge dem chansen. Detta är vad som driver en spelare. Att få konkurrens. Klarar dem inte pressen och skiter i att kämpa sig upp och före alla andra, well då har du hamnat lite fel. Vad händer om Rafinha eller Halilovic aldrig blommar ut, och vi har skitit i att värva någon? Varken Xavi eller Iniesta hade dussinlirare framför sig. Men båda stannade och krigade. Båda är också dem två absolut bästa mittfältarna i klubbens historia, om inte världens.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Lion24
2015-07-02 01:05
Vissa säger ''Arda i år och Pogba nästa år, finns inga problem i det''.

Jag säger: Herregud, vart har vi tagit vägen? Vad har vi blivit av? Värvningar, värvningar och värvningar. Vi har redan Iniesta, Rafinha & Rakitic. Om Arda nu kommer till den här säsongen så kan jag inte i min vildaste fantasi förstå hur man kan vara nöjd med att ha så många bra mittfältare på två positioner. Räknar folk med att Iniesta ska lägga av när han blir 32? Eller att han ska röra på sig? Är det här respekten för Andres Iniesta? Vad händer med B-laget? Vi har onekligen några intressanta namn som Samper, Halilovic och Denis Suarez som också ska komma nästa säsong. Tragiskt är bara förordet...
Barcelona 11-9-10
2015-07-02 00:48
Kom tänka på en slump som har uppstått under sk värvnings försöken Illkay krävde tydligen 12 miljoner € i lön Pogba kräver tydligen 12 miljoner € i lön med, slumpen?
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-02 00:45
the cameroonians

jag syftade mer bara på att barto o laporta gör att för att vinna röster. tycke inte att dom gör det på rätt sätt heller...

sen håller jag faktiskt me dig, gör mig oxå ledsen ifall ilkay nobbades...

att lucho vill ha fysiska spelare ja. absolut men barca är inte vilket lag som helst. skära ner på bollinnehav o köra direkt, visst ingen fara. men att värva för många fysiska o vi blir nya chelsea i mitten tycker jag är skit tråkigt. jag älskade mixen vi hade förra året..så pogba ja in med han iniesta är slut snart. men han och arda gör mig bara ledsen..
Barcelona the cameroonians
2015-07-02 00:15
KiNg -PuYi

La Masia behöver räddas ja, men Pogba är inte någon som står i vägen för det. Han är en spelartyp som vi inte får fram i akademin eftersom fysik är något som inte prioriteras. Därför har vi alltid köpt in dessa typer i stället.
Samma sak med strikers som Suárez.

När man däremot plockar in en spelare som Arda, ja då börjar man frångå den linje som, åtminstone tidigare, funnits.

Men kanske är det så Lucho vill ha det, att mittfältarna ska vara mer fysiska tvåvägsspelare medan lirare som Iniesta tvingas att utföra mer yttäckande och då är det svårare för Rafinha, Denis och Halilovic att ta plats.

Jag är glad att Gundogan var på listan för han har (gamla) Barca-DNA i sig, men att läsa att Arda är före honom - det får mig att bli lite ledsen. Förutsatt att man nu, som Bartomeu sa i intervjun jag länkade, ville ha en spelare av "Xavi´s profil". Det är också därför jag på riktigt är oroad över Sampers framtida chanser. han blev ju duktigt bänkad i B-laget när de började spela en mer fysisk fotboll på slutet.

Slutligen måste man ändå ha i åtanke att Lucho vann trippeln genom att få ut i princip 100% av MSN och det är svårt att ha två lagdelar som ska vara kreativa samtidigt. Någon balans i laget måste det ju finnas trots allt.

Barcelona Rambla~
2015-07-02 00:08
Tyvärr men Benedito är chanslös i valet. Det har han även varit i alla tidigare val han ställt upp i. Önskar jag hade fel men det är den bistra sanningen.
Barcelona Junta Dimision
2015-07-02 00:06
Varför skulle Lucho vilja ha en mittfältare som inte ens kan spela förrän i Januari? Det är ju helt ologiskt.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-01 23:59
Barclasico

ifall det stämmer så kallar jag det efterblivenhet av vår kära klubb o tränare. vi hade den perfekta balansen och varje spelare var olik den andra o kunde skapa olika matchbilder. ilkay hade varit klockren att ta över xavi roll. men men hoppas det bara är rykten
Barcelona Barclasico
2015-07-01 23:55
Barcelona had pre-deal with Ilkay Gundogan, number three on midfield wish list, but coach prefers one of top-2, Arda Turan among those [ara] Haha Silly Season kallas det
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-01 23:53
värvas arda, och pogba. så kan vi säga bye bye till samper, rafinha och halilovic. bara för att vinna röster. LAPORTA DU SKULLE JU RÄDDA LA MASIA???? ändå letar han efter cracks(pogba). benedito är räddningen grabbar resten kör bara ett smutsikgt spel. snälla benedito vinn ber till gud
2015-07-01 23:52
Luis Enrique wants an extra midfielder before Barcelona's pre-season starts on 13 July. He handed the club a list with 4 names. [ara]

Barcelona had pre-deal with Ilkay Gundogan, number three on midfield wish list, but coach prefers one of top-2, Arda Turan among those [ara]

ARA är en pålitlig tabloid. Skulle ge mycket för att veta alla namnen...
2015-07-01 23:49
Bartomeu´s intervju igår översatt på engelska. Här pratar han bland annat om den tillförordnade ledningens mandat, Qatar och Pogba. En sak som är lustig är att han säger att han inte vill använda namn i sin kampanj. Anledningen till att detta är lustigt är att han har haft Braida, MD och la Vanguardia som sett till att sprida namn hela året från det att valet utlystes. Men NU när de väl ÄR val och kampanjer, ja då ska man inte prata namn va? well well, artikeln är hur som helst läsvärd, ingen person är som jag tidigare sagt helt genomrutten.
Barcelona petersays
2015-07-01 23:38
@Blaugrana91:

Inte för att vara sådan, men bara intäkter säger ju inte så mycket. Dels för att pengars värde alltid förändras över tid (precis som att bensin, mjölk, whatever blir dyrare för varje år så bör våra intäkter alltid öka rent siffermässigt, även om värdet kanske är detsamma som året innan..€600M 2014 är värt lika mycket som €590M var 2013 osv osv) och dels för att intäkter inte är detsamma som vinst.
2015-07-01 23:34
Bulut (agent Arda): "Si l'Atlètic de Madrid i el Barça haguessin arribat a un acord (pel traspàs) jo seria el primer a saber-ho" Om Barça och Atletico kommit överens om en deal skulle jag vara den första att veta det. Innan fredag kommer svaret på vilken klubb Arda valt.
Barcelona petersays
2015-07-01 23:32
@Blaugrana91:

Måste bara fundera över hur laget egentligen ska se ut nästa sommar om vi värvar både Arda och Pogba. Det blir ju inte direkt mycket Barca-DNA kvar i startelvan. Pique, Alba, Busquets och Messi typ. Och då räknar jag inte ens med att Arda tar en ordinarie plats utan att Pogba och Rakitic spelar på mitten. Hmm.
Barcelona Rambla~
2015-07-01 23:26
Det här kan inte vara sant. De andra kandidaterna kan omöjligen sitta tysta ner i båten om Barto och "la junta gestora" försöker sig på något sånt här. De måste göra uppror och protestera.
Barcelona Junta Dimision
2015-07-01 23:23
@the cameroonians:

Att han sen ber samtliga kandidater att använda fair play gör det hela ännu mer ironiskt...
2015-07-01 22:57
Enligt Sport har alltså Bartomeu nyligen varit på Ibiza och förhandlat med Atléticos president Gil Marin. Den tillförordnade ledningen har nu slutfört affären.
Detta kan ju inte vara okej nånstans - det är ju uppenbart att "la junta gestora" går den ovaldes vägar.
Skiter totalt i om Lucho ville ha honom eller inte, har du avgått kan du inte förhandla i klubbens namn.

Helt otroligt at Bartomeu har mage att agera på det här sättet.
Först tar han presidentposten utan nyval, sen avgår han men uppträder fortsatt som om han vore just president.

Okej, Sport är källan så jag ska inte gå händelserna i förväg - men...
Barcelona enkos
2015-07-01 22:53
När slutar valet?
2015-07-01 22:44
11-9-10

Bartomeu tror ff stenhårt på att han kommer vinna valet och är ff mycket mån om att en dag signa Pogba. Tyvärr, för hans del, har Braida inte kunnat ro iland någon deal, det enda de lyckades med (enligt MD & ara.cat) var att blockera en försäljning denna sommar.

Så någon cockblocking är det nog inte fråga om, däremot valde Barto att prata om en "spansk mittfältare" så fort Laporta började prata om sina planer med Abidal etc. Och när Laporta började prata Pogba började svetten lacka i nacken på den ovalde.

Frågan är bara om Arda var förstavalet på Lucho och den tekniska ledningens transferlista, eller om det kanske ändå var den "spanska mittfältaren" Koke. Och detta leder mig osökt in på frågan om Lucho kommer vara öppen med detta under försäsongen eller om han kommer att tystas ner.

Frågor vi kanske aldrig får svar på, men en sak kan vi vara säkra på - det sista ordet är inte sagt i detta virrvarr av rykten och halvsanningar.
Barcelona enkos
2015-07-01 22:34
@Rambla~:

Om nu Barca vill värva Arda så tror jag att man tänker att han ändå inte kommer kosta så mycket som man först tror då Arda är en stor stjärna i ett land med över 60 miljoner invånare där många turkar kommer köpa bla tröjor och resa till Barcelona och se matcher.. Ungefär samma blir det med Pogba som kommer från ett stort europeisk land...
Barcelona Blaugrana91
2015-07-01 22:32
Jösses man letar verkligen efter saker att anklaga Bartomeu för, håller med att denna ledning skapat massa kaos, men lägg ner nu. Turan värvas för att LE vill ha spelaren ifråga. Pogba värvas nästa år så betalning görs väl antagligen då, blir det i år som betalningen sker så har vi säkert råd, vi vann CL och sägs ha rekordintäkter på över €600M.
Barcelona 11-9-10
2015-07-01 22:29
Rambla~ Benedito den ende seriöse av alla! Jag kommer fullständigt skita i crackvärvningar ifall han blir president Mycket skit som ska ordnas upp inom klubben innan vi börjar bränna pengar La masia Renoveringen av camp nou Sponsor
Barcelona Rambla~
2015-07-01 22:27
el Flaco har tyvärr rätt. Den här valkampanjen handlar än så länge nästan bara om värvningar. Barto och Laporta jagar bara cracks istället när fokus borde läggas på de institutionella problem klubben faktiskt har. Sorgligt men sant.
Barcelona 11-9-10
2015-07-01 22:19
Barto försöker hindra laporta värva pogba genom att bränna pengar Barto ville åt pogba men misslyckades (tack raiola) nu vill han endast göra livet surr för laporta. Då
Barcelona Rambla~
2015-07-01 22:06
Ok, tro vad ni vill men ta och räkna på vad Arda kommer kosta, transfer + lön (ska vi gissa på ett 4-års kontrakt?). Tror ni efter det att Pogba fortfarande kommer värvas? Om Laporta har en deal färdig med Pogba och Raiola är det då så konstigt att Barto tillsammans med Braida misslyckas med den värvningen? Mitt under valkampanj och allt. Nä just det. :)
Annons: