/spanien/barcelona/forum/352.aspx/spanien/barcelona/forum/352.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BARCA-més que un club
2017-08-09 15:53
Hahaha jaså vadå har hans pappa stoppat dessa 220€ m i ficka. Haha Va fan händer med denna klubb alltså hela denna sommaren har varit cirkus för oss medan andra lag har gjort klart med spelare och sålt hi och ditt. Vi står med samma trupp dött kött och en storstjärna mindre bara i Barca händer sånt, alla andra storklubbar skrattar åt oss, vi har skämt ut oss !!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Cúles
2017-08-09 15:48
Barcelona haven't received Neymar's €222M yet. [rac1]

Wtf?
Barcelona Soko
2017-08-09 15:36
Tänk om Barca åkte till Dortmund för att fixa Dembélé men kommer h2m med Aubameyang ?! Tänk er en Messi boll till Bolt.
Aubameyang har jag för mig kostar dubbelt så mindre än Dembélé och killen har rutin och känsla för mål. Han hade gjort dubbelt så fler mål än Neymar på alla de chanser han hade fått.
Barcelona LennyRomario
2017-08-09 15:31
@Soko:

Som i "folk från Barcelona". Han postar ju själva mailet sen, som hänvisar till rapporteringar i El Peridicio. Rent trams alltså.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2017-08-09 15:31
Coutinho? suck! Kommer säkert hamna å 1,5 miljd eller nåt. Har get upp om den här ledningen. Skulle acceptera mer om det var Dembele eller Mbappe. Men när man inte förväntar sig något från den här ledningen spelar det ingen roll om Barca så värvade Gamla Xabi Alonso för 2.2 miljd. Anyways, kom *inte* in här för att jag är exalterad p.g.a vår värvningspolicy utan jag kom in för att få svar om hur Messi försäsong har sett ut hittills. Den här videon dök upp på min Youtube konto. Brukar inte köpa grisen i säcken så där lätt. Så jag frågar folket här inne som har sett alla försäsongs matcher med Barca. Har Messi verkligen setts så pigg och alert ut på försäsongen? Påminner lite om den hungriga Messi som vi alla älskar :-)? Eller är det bara en show från youtube- kontot?
Barcelona Jarod The Pretender
2017-08-09 15:30
@Soko:
Du har självklart en poäng i det du säger, men problemet är inte endast att det går trögt vad gäller spelarinköp, utan också att vi har flera spelare i truppen som ej är önskvärda. Varför har man inte startat processen tidigt med att bli av med all dödkött i laget? Munir, Douglas, Arda, Vermaelen etc. är alla ännu kvar i truppen. Real sålde Danilo för 30 miljoner euro och killen har nötat bänk under åren som han har spenderat i Real. Morata såldes för 80 miljoner euro (!). Där snackar vi om en handlingskraftig ledning som får sina spelare sålda för saftiga summor.
Barcelona Barcanist
2017-08-09 15:29
@yeezus:
Haha, det där är inte Ousmane Dembele.... Edit: såg nu att du insåg misstaget. Ändå en intressant lirare även denna Dembele, undrar vart han hamnar.
Barcelona yeezus
2017-08-09 15:27
Dembele bekräftar nu ett "big announcement". Övergång klart? Edit: helt fel Dembele... fail från min sida!
Barcelona Bossquets
2017-08-09 15:26
@Nesto:

Vi spelar FM. Arsenal hade inte tagit arda om det vore liv eller död. De la vermaelens lönekostnader på oss med all rätt.
Barcelona Soko
2017-08-09 15:26
Vi ska inte panikvärva säger ni, så lugnt nu .
Varje gång det nämns och skrivs om eventuella nyförvärv då står det någonstans i artikeln att Barca har sålt Neymar för 222 och har mycket att spendera. Klubbarna utgår nu hela tiden efter att pressa ut oss på så mycket pengar som möjligt. Ledningen spelar därför smart och stressar inte med all rätt. Till Real matcher är det svårt att hinna med någon oavsett om der blir klart nu eller på fredag. Sen har vi bara två matcher i augusti innan det är dags för landslsgsuppehåll. Vi ska alltså möta Betis hemma och Alaves borta, der ska nuvarande trupp fixa.
Vi kommer att värva det är ingen tvivel, klubben sköter det bra så lugnt i båten. Här vet man inte vad man vill, många är så frustrerade. Vissa vill ha dyra spelare andra inte , visa vill att man går efter billigare alternativ andra att satsa på la masia . Stackars ledning att hur de än gör blir hälften missnöjda.
2017-08-09 15:25
Här kommer en artikel från Sport som adresserar Valverdes oro om att truppen inte har spikats i tid. Can't say that I don't blame him...

Barcelona Cúles
2017-08-09 15:25
Negotiations for Coutinho have accelerated significantly in last few hours & Barça could be ready to present him as on Friday [El Periódico]

Hur många gånger har man inte läst det här? Hahaha
Barcelona Soko
2017-08-09 15:14
BT-Sports, som har sändningsrättigheterna till Champions League, ska ha fått mail från Barcelona där klubben bjuder in journalister för att bevaka presentationen av Philippe Coutinho. Det hävdar tv-kanalens journalist Andy May.
Barcelona Soko
Barcelona Nesto
Om inte Dembele går att landa för ett rimligt pris, vad säger ni om Arda Turan+ 30m€ för Alexis? 2 flugor i en smäll.
Alexis har utvecklats och gör en hel del mål i Arsenal. Stänker nog in en del baljor även från vänsterkanten.
Barcelona Illusionista
2017-08-09 15:13
Already getting emails from Barcelona offering television coverage of @Phil_Coutinho Barca presentation this Friday #keen

— Andy May (@andymay) August 9, 2017

Andy May är journalist på BT-Sports
2017-08-09 15:08
Vad Bartomeu/Rosell lyckats med: 1) göra sig ovän med mannen som formade Barcas identitet och utgjorde grunden till lagets framgångar i modern tid. Jag snackar om Cruyff såklart. 2) kriminaliserat klubben i form av "shady" deals som till slut ledde till en backfire utan dess like. Jag snackar såklart om Neymargate. 3) gjort dumma beslut som har satt klubbens rykte på spel. Jag snackar om utkörningen av Abidal, en man som kämpade och kämpade för att komma tillbaka till elitfotbollen. Någon som minns Thiago? Grimaldo? Vad hände med La Masia? Under Laportas tid hade vi spelare som Iniesta, Messi, Pedro och Busquets som kom från vår egna talangfabrik. Hur många spelare har lyckats ta det sista steget under Bartomeu/Rosells tid? 4) denna punkt är lite relaterad till punkten ovan. Om vi ej satsar på La Masia, då förväntar man sig istället att köpa spelare som passar Barcas identitet. Men nej, vi köper istället spelare utan vidare planering (t.ex. Arda, Song, Douglas, Vermaelen, Mathieu etc). Sedan 2014: Real 3 CL-titlar, Barca 1. Vi kan självfallet välja att skylla Reals CL-framgångar på domarmisstag och korruption, men samtidigt måste vi då också uppmärksamma de domarbeslut som vi fick med oss när Barca vann CL (t.ex. semifinalen mot Chelsea 2009 och Milan 2006). Jag vill verkligen ge Messi ett stort eloge för hans tålamod. Den mest underhållande spelaren jag har någonsin skådat tillsammans med Ronaldinho.
Barcelona Thierry Henry
2017-08-09 14:50
Jag är en av dom som vart för ett köp sv Dembele eller mbappe. Men ska monaco ha lika mycket som vi fick för Neyamr för Mbappe och Dortmund yrkar på 130 miljoner för Dembele så är det dags att tänka om. Sanchez är en klart bättre spelare än båda dessa och han sitter på utgående kontrakt och har tydligt sagt att han vill länna lägg 70 på honom så har vi premier leagues bästa spelare efter Hazard i anfallet. Sen aktiverar vi Seris utköpsklausul på 40miljoner. Då har vi 2 väldigt fina spelare för blott hälften av neymar pengarna. Ta sen Resterande dryga 1,9 miljarder i transfer kassan och lägg på Hazard för att statuera exempel för resten av världen. Rea sen ut skiten ur truppen. Arda, Gomes eller Rafinha kan man använda i utbyte mot Sanchez. Vaermelen skall även han bort Ter Stegen Semedo-Pique-Umtiti-Alba Busquets-Seri Hazard-Messi-Sanchez Suarez
Barcelona messimal19
2017-08-09 14:48
Strunt i dembele gå för mahrez billig och spelartyper vi söker, coutinho kommer inte heller för Liverpool har kommit långt in i försäsongen och har inte för avsikt och sälja deras bästa spelare som är oersättlig för dem. Gå för dybala, Mahrez och seri. Om inte buda 90 mille på thiago och hämta hem den förlorade sonen. Denna ledning ser vår kära klubb som ett företag även Messi kritiserade någon i ledningen för det! Avgå Bartomeu O Co in med laporta trots att han köper Gucci och etc till sin dotter så gjorde han klubben framgångsrik går inte att ifrågasätta detta! Vi har förlorat vår identitet pga den här inkompetenta ledningen!
Barcelona Fcb88
2017-08-09 14:40
Thierry Henry De är den sannerligen.. förstår inte hur de kan vara så oerhört svårt för oss att värva och sälja.. man blir fan förbannad när man ser bilder från träningarna på Arda, Douglas, Vermaelen etc va i helvete gör dom kvar ens?!?!?! Kan ledningen bara visa lite stake till spelarna som inte ingår i valverdes trupp..
Barcelona socccerfan1
2017-08-09 14:33
Är fortf 3 veckor kvar:) allt kan hända
Barcelona Thierry Henry
2017-08-09 14:30
@Fcb88:

Det här är den sämsta barca ledningen jag upplevt tillsammans med Gaspart!
Barcelona || Cillessen #1
2017-08-09 14:16
l.a.m Han fick några minuter igår och tvivlar på att Zidane kan hålla honom på bänken. Kommer bli intressant att se hur real hanterar pressen Valverde har satt. Ska vi gå vinnande ur striden så måste suarez leverera och inte fortsätta sumpa som han gör. Hoppas Valverde sätter högre krav på fysiken på spelarna. Messi ska inte behöva göra allt offensivt även den här gången.... Hoppas på en liknande match som den på Bernaleo med 2 lag som satsar offensivt.
Barcelona Corazon
2017-08-09 14:16
@Neymars:

Its Only a matter of houers haha
Barcelona Den vise mannen
2017-08-09 14:10
Att vi inte kommit längre med våra spelarköp har ju sina förklaringar. Ney-gate ställde ju det mesta i oordning. MEN varför har vi inte kommit längre med våra försäljningar? 3-5 spelare måste ju iväg omgående. Dels för att frigöra platser i truppen men även bli av med löneposter. Mkt pengar som försvinner varje månad på ingenting. Den sportsliga planering borde ju det funnits en plan för sedan lång tid tillbaka. Bedrövligt skött!!
Barcelona Tiki-Taka
2017-08-09 14:10
Munir Vermaelen Douglas Turan Rafinha A Gomes Vfr är dessa luffare kvar i denna trupp!?! Sälj !!!!
Barcelona Rambla~
2017-08-09 14:05
cameroonians Ska vi enas om lån och option för €12m där Roma om ett år säger. Jo, vi är villiga att värva honom fast vi är bara beredda att betala 8m. The Barca way.
Barcelona L.A.M Nr 10
2017-08-09 14:02
|| Cillessen #1

Jag håller helt med dig om konkurrensen i truppen. Angående själva matchen blir det som alltid viktigast hur vi hanterar mittfältskampen. Detta var enligt mig anledningen till att vi gick vinnande ur striden i våras. Iniesta, Busquets och Rakitic steppade upp och lyckades spela lika med Reals mittfält. När vi då plockade ner Messi gick vi på KO, det blev omöjligt för Casemiro att hantera honom ensam. Om vårt mittfält gör samma typ av insats i de här matcherna har vi alla möjligheter att vinna.

Vet någon förresten om Ronaldo kommer till spel?
Barcelona Fcb88
2017-08-09 14:01
Frustrationen bara växer och växer.. inga nyförvärv och truppen består av vadå, ca 30 spelare? Dödkött så de bara skriker om de.. vi lyckas vare sig köpa eller sälja av.. allvarligt vad fan är fel egentligen.. tittar man på pappret över truppen så blir man deprimerad.. ålderstigen och usel..
Barcelona || Cillessen #1
2017-08-09 13:58
inte vad som står på ryggen*
Annons: