/spanien/barcelona/forum/351.aspx/spanien/barcelona/forum/351.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Corazon
2018-05-20 21:22
Rakitic Busquets sen behövs det ett tungt namn bredvid dem, mitt alternativ är 1 Eriksen 2 Pjanic. Framåt Messi Griezmann Coutinho. Trött på Suarez. Och Dembele går från är snurra upp sin gubbe till att nästa moment återgå till att tappa boll och vara valp så bänk plats på honom.
Barcelona B-D
2018-05-20 21:22
Dembele/Semedo kan inte röra bollen utan att Suarez gestikulerar. Det trofan att man inte utvecklas när det enda som är ”ok” är att slå bollarna på Suarez, som dessutom oftast tar första löpningen och drar med sig bevakningen vilket gör att det sällan är rätt passning att slå. Vi har sett samma situation mellan Neymar och Alba och titta vad som hände med Alba när han lämna. Suarez kostar mer än han smakar för laget. Synd bara att Messi och han nästan sitter ihop.
Barcelona Barca4life98
2018-05-20 21:17
Kolla våra 3 centrala mittfältare asså. Det är ett hav med yta framför backlinjen hela tiden. Dåliga på att ställa om defensivt och offensivt. Suarez måste bort. Han verkar trött, seg och drar ner alla andra spelare med sitt jäkla klagande. Dembele har fina aktioner men det verkar som att han söker Suarez i varje anfall. Verkar livrädd för att inte spela bollen till någon annan eller skjuta själv. Ännu ett offer för Suarez urdåliga attityd.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona jayjay_okocha
2018-05-20 21:11
Dembele är urusel utan boll. I ett lag som Barca är detta vitalt.
Barcelona Soko
2018-05-20 21:06
@zigazaga:

Det skulle vara sorgligt om Messi och Iniesta inte skulle spela tillsammans sista matchen
.
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-05-20 21:06
Vem har gett sopan den makten att bara gå fram och ta frisparkar ?
Barcelona Jarlma
2018-05-20 21:05
Varför låter man aldrig Coutinho skjuta en frispark? Suarez är så jävla passé utan Messi hade han inte ens nätat hälften av gångerna.
Barcelona Bentley King
2018-05-20 20:55
Vad tycker ni om dem nya tröjorna? Själv tycker jag att dem är snyggare är årets :)
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-05-20 20:54
Matchstället är perfekt! Äntligen lite klass
Barcelona BARCA-més que un club
2018-05-20 20:54
Fina dom nya tröjorna är tycker jag smälter bra in nice gjort Nike.
Barcelona Ton
2018-05-20 20:49
Xavi som tränare 2018/19!
Barcelona zigazaga
2018-05-20 20:31
Tanken är att Messi ska bytas in mot Iniesta. Kapten till blivande första kapten. Förbered näsdukar. :(
Barcelona Kubala.
2018-05-20 20:16
@Jarlma:

Att han kan vara nonchalant vid vissa tillfällen stämmer faktiskt rätt bra. Dock är jag mer orolig för hans historia med skador. Känns som att skadorna hämmade hans utveckling något.
Barcelona FCB_Messi
2018-05-20 20:11
Så Messi börjar på bänken . Hur mycke ska han vila inför VM egentligen ? Eller vad är grejen liksom .
Barcelona DM1982
2018-05-20 20:00
[QUOTE=S.Eto'o]Vägrar Inter att betala 35 miljoner för Rafinha efter hans prestationer samt lojalitet mot klubben hoppas jag att Barca vänder sig mot engelska klubbarna istället för att släppa honom på rea. Killen besitter en oerhörd stor potential när han är frisk. Ta en titt på inters forum och läs hur alla hyllar honom match efter match. [/QUOTE] Med betoning på när han är frisk. Tror inte att engelska lag är sugna på en skadebenägen spelare.
Barcelona II Barça II
2018-05-20 19:58
Förstår inte varför vi vill ha tillbaka Thiago ifall han inte ens är tillräckligt bra för Bayern? Är det inte dags att andra får chansen, vi har ju tillexempel Alena och Samper i truppen som inte fått en ärlig chans än. Tycker att det är bättre att någon av de får chansen istället för att försöka få hem Thiago.
Barcelona S.Eto'o
2018-05-20 19:54
Quique Setién (Real Betis Manager): “On the field, I tried to move freely and play my game and it was only when I saw Johan Cruyff's Barcelona play that I started to understand how things really worked. I learned a lot from them.” [marca] Någon som kan berätta mer om Setien och hur skulle han passa hos oss? Hans Real Betis är klara för Europa League plus de har tredje högst bollinnehav i la liga (58%) strax efter real som har 60%.
Barcelona Kröjjff
2018-05-20 19:49
@Jarlma:

Mycket talar för det. Inte minst som tendenserna fanns där, redan innan Thiago "stack".
Barcelona Jarlma
2018-05-20 19:46
@Trio el Mágico:

Jag tror mer han syftar på valet av spelare ledningen samt valverde har prioriterat. Dvs spelare som är lite mer fysiska.
Barcelona S.Eto'o
2018-05-20 19:44
Trio el magico Tror han syftar på valverdes filosofi. Vi eftersöker fysiks starka mittfältare....
Barcelona S.Eto'o
2018-05-20 19:42
Vägrar Inter att betala 35 miljoner för Rafinha efter hans prestationer samt lojalitet mot klubben hoppas jag att Barca vänder sig mot engelska klubbarna istället för att släppa honom på rea. Killen besitter en oerhörd stor potential när han är frisk. Ta en titt på inters forum och läs hur alla hyllar honom match efter match.
Barcelona Trio el Mágico
2018-05-20 19:35
[QUOTE=Xavi #6]Verratti tillgänglig? Vi såg ju förra sommaren att PSGs president aldrig kommer släppa sin bästa mittfältare. Glöm även Thiago, finns ingen chans att ledningen köper tillbaka Thiago efter att dom sålt honom. Dessutom är han inte fysisk nog för att leda vårt mittfält.. [/QUOTE] Menar du att Xavi var fysisk?
Barcelona Xavi #6
2018-05-20 19:21
Verratti tillgänglig? Vi såg ju förra sommaren att PSGs president aldrig kommer släppa sin bästa mittfältare. Glöm även Thiago, finns ingen chans att ledningen köper tillbaka Thiago efter att dom sålt honom. Dessutom är han inte fysisk nog för att leda vårt mittfält..
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2018-05-20 18:41
Cule4life

Precis, Därför jag hellre tar Verratti då vi har täckning på den andra spelartypen men som du säger kan Thiago axla den rollen men inte som Pjanic eller Verratti.
Barcelona Cule4life
2018-05-20 18:28
Thiago behärskar offensiv som att dribbla och göra mål. Han kan också agera nr6 och vara spelfördelare med mer defensiv riktning.

Veratti är helt och hållet en nr6, ett rivjärn och en spelfördelare men kan också behärska pivote rollen.

Thiago är åt Iniesta hållet och Veratti åt Xavi hållet.
Barcelona Soko
2018-05-20 18:15
Arthur blev inte uttagen i Brasiliens trupp till VM. Kommer han kosta billigare nu ?
Barcelona Jarlma
2018-05-20 18:12
[QUOTE=Trio el Mágico]Mino Raiola ska tydligen ha erbjudit Verratti till både real och Barça... Två utav de bästa spelfördelarna verkar vara tillgängliga i sommar, den ena med lite aggressionsprobelm, den andra med en nonchalans i sitt spel som ställer till det ibland... Hmm... [/QUOTE] Där ser man! Tufft val, men jag hade nog valt Veratti före Thiago. Hans känns lite mer "färdig" även om båda har sina tydliga brister också.
2018-05-20 17:29
Thiago eller Verratti till sommaren är de två jag helst ser om Arthur inte kommer nu.

Thiago är lättare att värva (klubbarna i mellan) Skadorna och Thiagos eventuella agg mot ledningen är nackdelar.

Verratti blir jäkligt svår meb är nog ändå den jag hade valt.
2018-05-20 17:25
Hur ser det ut med non-eu spelare i truppen, är det Mina, Paulinho, och Coutinho som tar upp de 3 platserna? (Är väl 3 man får ha?)

Arthur kommer väl först till vintern (hatar när spelare anländer då)

Hade gärna sett både Marlon och Arthur redan till sommaren men då har vi en för mycket även om Mina lånas ut.

En liknande profil som dessa vill jag se värvas till sommaren, Pjanic, Verratti, Thiago, Seri, Jorginho. Alltså en xavi liknande spelare, Arthur kan vara svaret men då måste han komma nu.

Med både Suarez och Griezmann i elvan så blir det en uppställning som saknar ytteranfallare, Vilket gör att coutinho tar iniestas roll och Dembele hamnar utanför elvan. Får dock hoppas på att Valverde vågar bänka Suarez, Då funkar varianter av 4-3-3, 4-2-3-1 osv.

Jag personligen hade kanske hellre satsat på spelare som funkar med messi som falsk 9a med två yttrar, Vilket man kan spela någon gång med coutinho och dembele på kanterna, Men vi lär inte se bpde suarez och Griezmann på bänken allt för ofta.

Med nuvarande trupp+Griezmann borde en startelva se ut såhär (Annars vet jag inte hur valverde har tänkt)

_____________Terstegen______________
___Semedo---Pique__Umtiti____Alba__
_______________Sergio________________
______Rakitic___________Coutinho____
_______________Messi_______________
_______Griezmann______Suarez_____

Om Arthur anländer till sommaren så är mittfältet spikat och så får Marlon stanna i Nice, Men annars måste en mittfältare in, Thiago kanske är den lättaste att värva men vettetusan om han vill tillbaka till denna junta.

Spelare som jag 100% vill ska lämna:

Paco, Mina, Gomes, Deulofeu, Rafinha (gillar han men skadorna har förstört för han), Vidal.

50/50:

Vermaelen, Digne

Truppen om 50/50 stannar och Arthur anländer redan nu:

Målvakter: Terstegen, cilessen

Försvarare: Semedo, Roberto, Pique, Lenglet, Vermaelen, Umtiti, Digne, Alba.

(enda nackdelen är att det blir 3 vänsterfötter och en höger i mittlåset)

Mittfältare: Arthur, Coutinho, Paulinho, Denis, Sergio, Rakitic, Alena.

Anfallare: Messi, Suarez, Griezmann, Dembele.

21 i a-laget ger utrymme för b-laget.

Barcelona Trio el Mágico
2018-05-20 17:19
[QUOTE=Jarlma]Vill vi ha tillbaka Thiago så ska vi slå till nu. Han ryktas bort från Bayern efter hans (och hela lagets) plattmatch i cupen mot Frankfurt. Det har gnällts lite på hans nonchalans så man undrar ju om han kommer visa samma sak här. [/QUOTE] Mino Raiola ska tydligen ha erbjudit Verratti till både real och Barça... Två utav de bästa spelfördelarna verkar vara tillgängliga i sommar, den ena med lite aggressionsprobelm, den andra med en nonchalans i sitt spel som ställer till det ibland... Hmm...
Annons: