/spanien/barcelona/forum/348.aspx/spanien/barcelona/forum/348.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Soko
2017-08-01 11:54
Tråkigt om Cillessen lämnar för Benfica .
Barcelona Barcelona_1899
2017-08-01 11:50
Jag hade tagit emot Neymar med öppna armar om han valde att stanna, att fans väljer smutskasta honom så hårt innan allt är officiellt är helt ologiskt för mig. Han är en barca spelare fortfarande! Såvitt jag vet så hade Messi också planer på att lämna (vem vill inte lämna med den här ledningen) men valde att stanna till slut.

Jag hoppas att Neymar gör likadant, han vet innerst inne att nästa spelare som tar hans position kommer att få mycket uppmärksamhet och dessutom att få spela med en spelare som Messi, en dröm för alla fotbollsspelare. Spelare med kvalite kan inte misslyckas med Messi på plan, då tänker jag på hans geniala passningar och ytor man får av att ha honom på plan. Jag hoppas bara Neymar har insett hur bra vi har inlett med Valverde och att detta kommer bli en grym säsong.

Stanna och låt Coutinho komma så att vampyren kämpar lite om sin plats och får tillbaka sin magi. 1% chance 99% faith eller hur var det ;) Visca Barca!
Barcelona Gabriel
2017-08-01 11:41
Corazon Vill du verkligen jämföra M'Bappe med Isco? Sure, här har du uttalanden från Isco när han tom kallar sig själv för en anti-madridista där han bland annat säger att han ser Real Madrid som en väldigt arrogant klubb med arroganta spelare i sitt lag, att han aldrig har tyckt om dem och att utan ödmjukhet så uppnår man ingenting i livet". M'Bappe har åtminstone inte uttalat sig som anti-culé. Det spelar ingen roll att han har tapetserat sitt rum med Ronaldo affischer, det var också Ceballos ett bevis på. Jag skiter i det, hämta honom.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2017-08-01 11:39
Neymar har anlänt till Dubai. Doha (Qatar), Paris eller Barcelona nästa?
Barcelona Hristo var kungen
2017-08-01 11:31
[QUOTE=El Tridente]Har faktiskt ingen bra koll på det, men i Verrattis fall så hade han ingen. Lite märkligt att man inte har någon klausul. Då bör det betyda att Verratti aldrig kan bli såld tills ett kontrakt löper ut och går som bossman. [/QUOTE] Coutinho har ingen. Sitter på ett nytt 5års kontrakt. Spelar i en klubb som har minst lika mycket kosing som barca. Och är minst lika viktig för sitt lag som messi är för barca. Chansen att få loss honom är oerhört låg, tveksamt om det går att ens få loss honom för mindre än neymars klausul. De allra flesta spelare har ingen klausul i sina kontrakt. Det betyder inte att en spelare inte kan bli såld, bara att det är klubben som sitter och bestämmer. Men är det egentligen någon skillnad på att inte ga en klausul och ha klausuler så höga att de är omöjliga att lösa ut? Får ju tänka på att själva iden med klausulerna var att spelare själva skulle kunna lösa ut sig från sitt kontrakt. Gissar att kanske 1% av spelarna i la liga kan lösa ut sig från sina kontrakt, och antagligen ingen i barca eller real
Barcelona Yellow cake
2017-08-01 11:28
Cillessen ryktas (hoppas bara lösa rykten) till Benfica. Han får fan inte lämna..är typ min nya favoritmålvakt. I hela hans karriär har typ startat som andramålvakt men sedan övertygat så mkt att han blivit förstamålvakt..
Barcelona messimal19
2017-08-01 11:17
Neymar sa igår att han inte hade några planer för något annat än fotboll. Kan tolkas på olika sätt, jag väljer och tolka det som att han inte planerar för en övergång, för att sätta press på Barca så han får bättre lön
Barcelona Andresito
2017-08-01 11:11
Boti Boti Boti Dembélé är tvåfotad. Han vet knappt själv vilken fot han är bäst med.
Barcelona Basoli
2017-08-01 11:08
Någon som kan översätta det som Neymar la upp på sin instastory? tror det är portugisiska.
Barcelona Boti Boti Boti
2017-08-01 10:50
Griezmann - Vänsterfotad, ingen ren djupledslöpare som Neymar. + Bra driv med bollen, målskytt och väldigt bra i kombinationsspel Dybala - Vänsterfotad, ingen ren djupledslöpare som Neymar. + Ung, bra driv med bollen, väldigt bra i kombinationsspel och 1-mot-1 Dembele - Vänsterfotad, ingen ren djupledslöpare som Neymar men bättre än Griezmann och Dybala i just det hänseendet. + Ung och stor talang som bara kommer att bli bättre, har bra skott och ett unikt driv med bollen på både korta och långa sträckor. Mbappé - Högt pris, en chansvärvning sett till den lilla perioden han har presterat, passar han i ett bollkontrollerande lag med små ytor att tillgå offensivt? + Högerfotad, otroligt rörlig och tar smarta löpningar, verkar vara en målskytt av rang, grymt driv med bollen och har en unik spelstil. Av dessa spelare känns verkligen Mbappé som det klara alternativet. Drar Neymar har vi liksom råd att ta en chansning. Bär det så blir det bättre än samtliga andra alternativ. Brister det så brister det. Dags för ledningen att sluta ta dumma beslut och gå för det som vi faktiskt behöver. 222 m - 180 m = 40 m över. Lägg de 40 m på en mittfältare alternativt dra ner priset på Neymar för att på så sätt inkludera Verratti. Då behöver vi inget mer. Kommer inte Verratti - lägg 40 m plus mer pengar på en mittfältare som jag inte vet vem det är än. Thiago är drömmen men kommer tyvärr förbli en dröm. Seri? För dålig koll. Coutinho? Känns verkligen inte helt kompatibel. Di Maria? Dra mig baklänges. Özil? Lugn nu. Paulinho? dra åt helvete Barto & Robert. Hellre Aleña och Samper med i truppen än dessa (med reservation för Seri och i en liten mån Coutinho). EDIT: Dybala och Griezmann tycker ju också om att husera mer centralt i planen i något fria roller vilket inte är helt optimalt när vi redan har Messi som är kung i en fri position. Och sen kan jag tillägga att om det är någon av Griezmann, Dybala och Dembele jag föredrar så är det Dembele. Utvecklingspotential och lite mer av en kantspelare än de andra två.
Barcelona Barcadinho.
2017-08-01 10:08
Neymar är väldigt kommers. Sponsorer, kändisskap, pengar o glamour. Kanske ett steg över Beckham o CR. Inte så konstigt att han väljer sikta på pengarna o att vara störst i sin nya klubb.
Finns många spelare som väljer pengarna förre, Carlos Tevez var ärlig med det och sagt rakt ut att fotboll handlar mest om pengar. Finns kanske flera och hur som helst, finns många som känner likadant o på alla nivåer o divisioner.

Det är kanske ett rimligt resultat av hela emonomsika cirkusen, dyra övergångar, unga spelare får ofattbara summor, sponsorer, tv, reklam, ja tom korruption o mutor mm.

Ska en enskild spelare tänka på en ideal romantisk fotboll el på sig själv ? Vi är kanske mer egoistiska nu än tidigare. Neymar är kasnke ett resultat av fotbolls kommersiella utveckling. Pele stannade i Brasilen hela sin karriär, totalt omöjligt idag när det finns så mycket pengar att hämta på andra sidan Atlanten o klubbar dreglar efter varje talang som syns i varenda hörn.

Ja, det är mycket som hör ihop, Niva är säkert mycket bättre på att skriva om sånt.
Barcelona Treyh
2017-08-01 10:07
@Corazon:
Mbappe har sagt i intervju att Real Madrid har försökt värva honom sedan han var 14 år. Om han inte valde att joina Real madrid som en starstruck 14-15 åring(det säger rätt mycket om Mbappes psyke), varför skulle han då överväga det idag?
Barcelona Rambla~
2017-08-01 09:48
Corazon Det må vara så men när det väl kommer till kritan är det där inte värt ett skit och det vet du. Sådana affischer sätter de flesta 13-14 åringar upp i pojkrummet. Ju mer jag tänkt på är jag inne på Gabriels linje, vi måste verkligen gå för Mbappe. Se på RM och deras värvningar de senaste säsongerna. Har värvat unga spelare, max 24 år, snabba och atletiska. Om några år, post Messi-era, kommer vi att vara screwed. RM kommer dominera oss totalt om detta fortsätter och vår kära junta inte vaknar upp ur sin koma. Det håller fan inte att kontra med värvningar som Arda, Paulinho och dylikt, speciellt inte för de summorna de lägger på dessa halvt avdankade spelare. Det måste lägga om strategi när det gäller värvningar och även intern rekrytering från La Masia. Jag får krypa till korset när det gäller Valverde, jag var alltför kritisk till valet av honom för av det jag sett under försäsongen ser det högst livande ut. Nu vet jag att det är alltför tidigt att dra några större slutsatser av några få matcher under försäsongen men det går redan att se Valverde har en klar idé om hur han vill spela och att han dessutom har en taktiskt kunnande man saknat under hela Luchos era. Valverde ska verkligen få chansen att försöka bygga upp något eget innan han sågas efter fotknölarna. My bad. :)
Barcelona Barcadinho.
2017-08-01 09:46
Bosman är väldigt bra och klausuler med. Jag hoppas att flera ligor inför klausuler. Jag tror att det kommer utvecklas åt det hållet, för fler spelare kommer kräva det.
Varför ?
Ni får inte blunda för att klubbar väldigt ofta behandlar spelare som skit, som en egendom som man kan tvinga sig på massa el bara igonera och kasta. Jag har också sett det väldigt nära, i hemklubben här som jag var engagerad i i många år, i mina barn, deras kompisar o bekanter.
Jag står lika mycket på spelarnas sida. Jag ser det positivt att spelarna har verktyg att flytta där de vill när kontraktet tar slut, el riva ett kontrakt (med ekonomsik kompensation från deras sida) om de inte trivs.
Lite mer jämvikt, skönt.
Jag försvarar inte Neymar, jag menar klauseler i allmänhet.
Barcelona Corazon
2017-08-01 09:19
@Treyh:

Har sett isco och modric med nån Barca tröja ja men har inte sett dom tapetsera sitt rum med real affischer och Ronaldo. Du vet lika mycket som mig att han vill till real och att dom jagar honom.
Barcelona A good coach is everything!
2017-08-01 09:13
Om Mbappe kommer då kommer jag bokstavligen glömma bort alla problem jag har den dagen har skriver på !! Där har vi en framtida balon d or premenurant !!!
Barcelona Treyh
2017-08-01 09:08
@Corazon:

Hahaha lika öppet som Isco och Modric? XD
Barcelona Corazon
2017-08-01 08:53
Mbappé har öppet visat vilken klubb han föredrar och håller i sitt hjärta, och vem som är hans idol. Enkelt
Barcelona Bollinnehavet
2017-08-01 08:53
Det ska bli otroligt intressant att följa utredningen mot PSG efter att dom har löst Neymars klausul. Om det stämmer att Qatar löser den och han går till PSG gratis så luktar det mer fisk än sättet han gick till oss på. För hur ska dom kunna ge Neymar 3 miljarder i sponsorpengar och sen veta att han verkligen går till PSG? Det måste ju isåfall stå i sponsorkontraktet att han måste det isåfall och är det dä verkligen ett vanligt sponsoravtal? Isåfall kan ju Rakuten ge Mbappe ett sponsoravtal där det att han måste gå till oss? Ni hör ju hur sjukt det låter. Rakuten köper Coutinho och ger honom gratis till oss? Haha

Men var så säkra på att hur som helst så kommer Neymar lämna för PSG och det är genom klausulen och inget annat. Det är jag 99% säker på. Och jag säger precis som Gabriel, hämta Mbappe för pengarna. Där har vi en framtida legendar om han fortsätter sin utveckling. Den enda risken jag ser med honom är pressen, hur klarar en 18-åring av pressen i Barcelona och att leva upp till förväntningarna om man kostar 1,5 miljarder och dessutom ska ersätta Neymar. Talangen däremot finns där till 100%.
Barcelona Treyh
2017-08-01 08:51
Om ett år när PSG har åkt ut CL och Neymar endast lunkar runt i skitligan så kommer han inser att dom där extra miljonerna inte ett dugg gör honom LYCKLIGARE som person, när han kunnat spela fotboll med världens bästa fotbollsspelare genom tiderna och kunnat skapa historia. Tack och hej Neymar! Ger mig Mbappe nu. Han hade hade tillfört våran anfall ännu mer än vad Neymar gör. Neymar må vara den mest talangfulla som finns där ut men man måste tänka på att Neymar aldrig kommer att spela på samma sätt som säsongen 15-16, då vi vann trippeln. Den säsongen så sprang Neymar ständigt i djupled tillsammans med Suarez. Nu när han fått högre "status" så tar han inte jobbet utan boll längre, han vill nu hela tiden komma ner på planen och kladda på bollen, att spelet ska gå via honom. Vi har redan Messi som ska göra det jobbet och det bli bara pannkaka när båda ska göra det. Med Mbappe i laget så får vi djupledsspelet + att Mbappe är klinisk i sina avslut, något som inte Neymar är. Ni som underskattar Mbappe måste förstår att den svåraste konsten i fotboll är att göra mål. Mbappe har "det där extra" och öga för mål. Tänk er när Messi viker en i planen med vänstern samtidigt som både Suarez och Mbappe löper i djupled och kan avsluta i alla lägen. Det är en mardröm för försvararna.
Barcelona 1899 - Puyol
2017-08-01 07:49
Ni måste bara se denna bilden hahahhahahaha :)
Barcelona Mr Culé
2017-08-01 06:22
@Gabriel:

Har goda nyheter angående Mbappé.

Mbappe is the preferred option to replace Neymar. [CatRadio]

Och som dem flesta vet här, så är CatRadio en av dem mest pålitliga informationskällorna när det gäller Barcelona. Det är bara och hoppas att han kommer till oss.
Barcelona Gabriel
2017-08-01 04:06
Förlåt att jag är jobbig, jag vet, jag vet.. Jag har en tendens att haka upp mig på en spelare och tjata om den spelaren så mycket att det liknar propaganda. Jag gjorde det med Ronaldinho. Jag gjorde det med Alves. Jag gjorde det med Villa. Jag gjorde det med Neymar. Jag gjorde det med Semedo.

Sen har jag självfallet gjort det med spelare som inte kommit också, exempelvis Hummels eller Pogba (som jag idag är otroligt tacksam att vi inte köpte, så nog har jag ibland fel också).

Men denna MBappe. Vilken jävla talang det är. Killen är 18 år och har ALLTING. Farten, tekniken, spelsinnet, målfarligheten. Han är som Neymar ungefär, men 18 år gammal, fransk och utan en jobbig farsa och allt det andra problemen. Seriöst, jag skiter i vad han kostar. Yeah, you heard me. Han är den PERFEKTA spelaren att ersätta Neymar med. Dembélé är fantastisk, men MBappe måste prioriteras nu när Neymar försvinner.

Jag kan garantera er att vi som lag inte kommer gå ner oss i kvalitée om vi ersätter Neymar med Mbappe, vi kan tom bli bättre då Mbappe inte kladdar lika mycket på bollen. Don't get me wrong, individualistiskt sett är Neymar världens andra bästa spelare - men som lag kan vi gynnas enormt av att ersätta honom med MBappe.

Vi kommer att ha pengarna när Neymar lämnar. Ta steget och hämta in denna killen direkt säger jag. Nej, han kommer inte att misslyckas, alldeles för speciell och talangfull och duktig för det. Han kommer att bli en succé oavsett vart han går.

Vill ni se honom gå till Real Madrid? Då gör vi världens jävla misstag.
Barcelona El FenómenoR9
2017-08-01 03:57
Gabriel Fick också den känslan efter jag hade sett Neymar äckla sig med Marcelo och han som är immun mot kort (casemiro). Får vi läge att fixa en klasul så måste en sån fixas. Han kan få dra dit när han är 30 . Han spelar max 3år i Psg, sen är han trött på skiten. Har han gått ner sig lr blivit bättre? Har han blivit sämre ja då går han till nån italiensk klubb, bättre då är det madr*d som gäller. Visca Barça
Barcelona Gabriel
2017-08-01 02:32
På tal om klausuler, vem vågar sätta emot mig när jag säger att Neymar utan tvekan kommer att få en klausul inbakad i hans kontrakt med PSG? Finns inte en chans att Neymar SR går med på att hans son skriver på ett kontrakt där det inte är dem som sitter med korten i deras händer och kan styra som de själva vill.

Om 2 år ser jag Neymar som en Real Madrid spelare. Nästan helt säker på det.
Barcelona Rambla~
2017-08-01 02:22
Det är endast i Spanien alla spelare måste ha en utköpsklausul i sina kontrakt. Inga andra ligor har det som krav. Det om något är medeltida regler Barcelonistas. Alla andra klausuler ni läser om där spelare från andra ligor, är inte klausuler på det sättet utan det är något enskilda spelare har förhandlat in med sin klubb när de senast skrev på ett kontrakt. Alltså inget pga någon lag i den ligan utan något spelaren velat ha in i kontraktet för att inte bli fast i den klubben om de skulle få ett intressant erbjudande från någon större klubb.
Barcelona grande jw
2017-08-01 02:02
Hoppas verkligen det finns substans i ryktet om att vi kommer gå efter Dembele. En bytesaffär där vi eventuellt bakar in Rafinha i dealen hade nog varit väldigt intressant för båda parter. Dortmund hade varit ett perfekt klimat för hans utveckling. Låter lite oförskämt att jag vill skeppa bort Rafinha sådär men han får inte tillräckligt med speltid i vår trupp och han är för skadedrabbad. Tyvärr..
Barcelona Gio Style
2017-08-01 02:01
Såvitt jag vet är spanska ligan den enda av dem större ligorna där det är tvång att ha en utköpsklausul i alla kontrakt. Någon får gärna rätta mig om jag har fel. Jag personligen vill bara att Neymarsåpan ska ta slut, orkar inte läsa alla rykten som svänger om vartannat varje dag. I och med att han inte gått ut och dementerat någonting utan beter sig hal som en ål så ser jag faktiskt honom som förlorad. Och kanske är det lika bra det, han har inte visat någon respekt för vår klubb och då kan han lika gärna dra. Få det hela överstökat nu tack så att vi kan leva vidare med våra liv och hitta ersättare snarast.
Barcelona Barcelonistas
2017-08-01 01:27
Det är så i Franska ligan. Där har dom inte klausuler. Som sagt medeltida regler.
Barcelona El Tridente
2017-08-01 01:24
@Barcelonistas:

Har faktiskt ingen bra koll på det, men i Verrattis fall så hade han ingen. Lite märkligt att man inte har någon klausul.

Då bör det betyda att Verratti aldrig kan bli såld tills ett kontrakt löper ut och går som bossman.
Annons: