/spanien/barcelona/forum/347.aspx/spanien/barcelona/forum/347.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vronskij
2018-04-08 17:28
Nämen!
Barcelona Visca el Barça i visca Catalunya
2018-04-08 17:25
Sjuka avslut Ronaldo ligger inne på sen nyår typ, verkligen toppat formen
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andreas FCB
2018-04-08 17:25
Ronaldo, ruskig form just nu. 1-0 på volley. Tänk om han varit lite mer som Iniesta i sitt beteende. Hade han ju faktiskt varit en respektabel världsstjärna.
Barcelona Bentley King
2018-04-08 17:10
Barca vinner trippeln i år! Inget snack om saken! Kan någon rekommendera en bra betting sida?
Barcelona Andreas FCB
2018-04-08 16:58
Real har lyckats toppa formen rätt bra till våren alltså.. Rätt stor chans att de tar CL för tredje året i rad. Lär ta många år innan något lag slår det. Hoppas de får möta Liverpool eller oss i CL semin om dessa fyra lag som nu har riktigt bra lägen går vidare. Bayern slår Real lätt.
Barcelona II Barça II
2018-04-08 16:57
Tydligen kan man stå offside på egen planhalva när man möter Real..
Barcelona Bentley King
2018-04-08 16:57
[QUOTE=Vronskij]Ehh, Real är skrämmande överlägsna. [/QUOTE] Ser vi samma match? Jag tycker att det är rätt jämt mellan de två olika spelstilarna. Det här kan sluta hur som helst.
Barcelona Vronskij
2018-04-08 16:28
Ehh, Real är skrämmande överlägsna.
Barcelona JakWah
2018-04-08 15:24
Det är verkligen skönt att veta att Real Madrid har 0 chans på ligatiteln. Då kan man titta på dagens match utan att bry sig om resultatet. Sedan hoppas jag att vi ställer upp med C-laget i El Clasico bara för att förnedra dem.
Barcelona FCB_Messi
2018-04-08 15:21
Någon som vet vad rodrigo moreno från Valencia har för klausul ? Varför kan inte han ersätta suarez nästa säsong ? Hade passat in klockrent . Ge Paco och andre gomes för honom ?
Barcelona 100% AntiMadridista
2018-04-08 07:57
[QUOTE=Mäktiga Messi]vilka ska man heja på imorgon på Madrid derbyt? [/QUOTE] Jag håller på två lag i Spanien. Barca och det lag Real M*drid möter.
Barcelona Barca4life98
2018-04-08 04:29
[QUOTE=09Triplete15]Idag blev det än mer solklart att vi behöver Griezmann i laget. Suarez är inte en garanterad startspelare längre men, om han är villig, får han kämpa för sin plats nästa säsong. Om det inte passar får han tyvärr dra och söka lyckan nån annanstans för det här funkar inte. Första touchen är usel, passningarna katastrofala och missarna ödesdigra. Sen är ju frågan: skulle han acceptera att vara rotationsspelare och nöja sig med att vara andravalet bakom Griezmann? Barcelona 18-19 ter Stegen Semedo - Pique - Umtiti - Alba Dembele - Rakitic - Busquets - Coutinho Messi - Griezmann BÄNK: Cillessen, Vermaelen, Roberto, Arthur, Paulinho, Denis, Suarez/Paco [/QUOTE] Gör om den uppställningen till ett 4-3-3/4-5-1 så är jag nöjd! Med Griezmann kan vi använda oss av "David Villa-rollen" igen. Han finns centralt och hotar i djupet när vi anfaller men försvarar på en kant.
Barcelona 09Triplete15
2018-04-08 04:15
Idag blev det än mer solklart att vi behöver Griezmann i laget. Suarez är inte en garanterad startspelare längre men, om han är villig, får han kämpa för sin plats nästa säsong. Om det inte passar får han tyvärr dra och söka lyckan nån annanstans för det här funkar inte. Första touchen är usel, passningarna katastrofala och missarna ödesdigra.

Sen är ju frågan: skulle han acceptera att vara rotationsspelare och nöja sig med att vara andravalet bakom Griezmann?

Barcelona 18-19

ter Stegen
Semedo - Pique - Umtiti - Alba
Dembele - Rakitic - Busquets - Coutinho
Messi - Griezmann

BÄNK:
Cillessen, Vermaelen, Roberto, Arthur, Paulinho, Denis, Suarez/Paco
Barcelona Alltid min legend , Puyol .
2018-04-08 00:38
Dembele och Coutinho påminner varandra i spelet i det sättet att de spelar på väldigt små marginaler och tar stora chanser i sitt spel vilket leder till många bolltapp.

Däremot får vi inte glömma att de står för två fina assister till Messis båda mål han gör och att deras högsta nivå är makalöst bra, framförallt en mot en. Tycker bägge har varit i finfin form de senaste matcherna och bidrar till mycket målchanser offensivt.

När det dock kommer till Suarez får man allt mer huvudbry.... Han har trots all kritik gjort mycket mål även denna säsong men det känns fortfarande som detta är en position som vi kan förstärka. Spelar du varje match bredvid världens bäste kommer du automatiskt göra mycket mål.

Har stor respekt för el pisoleros tid i vår klubb , men det känns som han blir sämre och sämre även fast han ibland står för viktiga mål. I sommar hade det varit väldigt lägligt att ersätta honom mot en likvärdig världsklasspelare som har framtiden framför sig.
Barcelona Beast Puyol
2018-04-08 00:32
Mod My bad sorry. Kunde bara inte låta bli. Nu till något annat. Är väldigt orolig för B Laget... De finns en hel del poäng att spela om dock så hade dem sin chans att plocka poäng idag men så blev det inte. Hade varit bra om dem kunde klara sig kvar så bara hoppas på de bästa. Sen till sista sak, jag är så sjukt glad att jag får uppleva en sån här tid dvs att se Messi spela är fröjd, han är bara magi hela han. Ska tilläggas en sak, Messi har nu tangerat Ronaldinhos rekord dvs antal gjorda mål på frisparkar hela 6 st. Gör Messi ett till frisparksmål så är han helt ensam om den bedriften :)
Mod
2018-04-08 00:20
Nu ignorerar vi vad som skrivs i puertan. Skrivs det mer kring det så raderas inläggen. Lämnar de 2 inläggen nedan denna gång.
Barcelona Barca Barca
2018-04-08 00:13
Tack och lov så har jag förmågan att aldrig ens tänka tanken att gå in på Puertan och läsa vad som skrivs där, men om det stämmer att dom önskar Messi en skada eller bryta benet vet jag inte vad jag ska ta mig till, isåfall är man inte längre Real Madrid fan utan man är bokstavligt talat Ronaldo fan och vissa är så hardcore Ronaldo fans att dom suttit och bokstavligt talat hejat på Portugal i en EM kval match mot deras egna landslag då personerna ville att Ronaldo ska göra mål och alltid vara bäst. Vem minns inte Hessi eller vad han hette som var med i Eurotalk. Aja nog om det.

Måste bara avsluta och säga att det är sällan jag är svartsjuk, men måste fan säga att jag är svartsjuk på Suarez, denna mannen tjänar alltså(om siffrorna stämmer):
Per år: SEK 195.255.321,00
Per månad: SEK 16.271.277,00
Per vecka: SEK 3.754.910,00
Per dag: SEK 534.946,00

Lite rolig fakta. Killen tjänade under dagens match 33433 kr om jag räknat det rätt med ovanstående siffror. Det är vad en normal betalt vanlig svensk gör på en månad som får vakna fem,sex eller sju på morronen jobba i nio timmar exkl. rasten och slita häcken av sig fem dagar i veckan fyra veckor i månaden för att tjäna så mycket som Suarez tjänade under dagens match som han var totalt katastrofal i och gjorde inte ett rätt. Jag unnar självklart Suarez framgång men för mig är det i alla fall slutspelat i klubben, jag förstår att hans målfacit är extremt bra, men spelet på plan är skrämmande och hans första touch är ännu mer skrämmande. Han kan bara inte få vara kvar och spela för oss, han blir bara sämre och sämre och personligen tycker jag att en annan nr 9 får komma och ta över nu.
Barcelona Beast Puyol
2018-04-07 23:33
Finns en person i Reals forum som har namnet El Dioso. Hur sinnesrubbad får man vara. Jag personligen ogillar CR sjukt mkt men jag skulle aldrig vilja se eller att CR bli skadad eller bröt benet. Hur kan ens få såna tankar de är fan hemsk. Då är man hemsk som människa. De finns folk men sen finns det folk som saknar HJÄRNA och just de hittar man mest i Reals forum men är man förvånad NEJ! CR har gjort många mål på Barca men jag vill hellre se han spela och vara frisk än att se han skadad. Dock de jag hoppas på att CR ska vara Ineffektiv framför mål. Så jag hoppas alltid att han ska ha en dålig dag på jobbet o därmed bli mållös när machen når sitt ända. De är skillnad på att önska någon bli skadad eller bryta ben sen är det stor skillnad på att önska någon en dålig dag framför mål.
Barcelona MessiLionel
2018-04-07 23:27
Måste återigen hylla Rakitic. Han har spelat varenda match den här säsongen och gör det med bravur i varje match. Vital i dagens Barcelona.
Barcelona Soko
2018-04-07 22:49
@Mäktiga Messi:

Jag kommer att heja på 0-0 ..
Barcelona FCB-1899
2018-04-07 22:49
Stabil seger med genom tidernas bästa i spetsen och så gör han Hattrick. 3 söta poäng och i övrigt bra spel. Den här säsongen ser ut och bli en oförglömlig säsong. * Vi får inte glömma att samma Leganes förnedrade ut real madrid ur Kungens Cup. De ska ha respekt och spelade fint. VIsca Barca den bästa klubben i världen!
Barcelona Damon2022
2018-04-07 22:48
känner verkligen valverde leker med elden, Messi , suarez o speciellt raktic måste vila en HEL match. Dem är helt slut, tills semi hur ska dem orka hålla tempo mot liverpool / bayern borta.
Barcelona MessiyoyO 10
2018-04-07 22:44
Rambla Visst ska Dembele få tid på sig men det krävs som sagt mycket mer för att vi ska få vad vi har betalat för. Det är pengarna som vi lagt ut som skapar höga förväntningar. Jag hoppas att han kan leva upp till dem. Förstår dock varför Valverde bänkar honom i vissa matcher, exempelvis Roma. Han är inte där än. Det är det enkla svaret.
Barcelona Cule4life
2018-04-07 22:43
VV går på tår. Helt klart efter hierarki. Han vill bara ha sina titlar så han har ryggen fri och ej trampa på någon status spelares tår.

Som tränare,chef, osv så måste man våga bestämma.
Barcelona Barcadinho.
2018-04-07 22:43
Vilken fin teknik och bollbehandling Leganes har. De bjud på en kamp och inte en promenad vinst.

Vi kan slå ett nytt rekord för förlustfria matcher i ligan nästa vecka mot Valencia.

the cameroonians - du har nåt extra att se framemot, utöver goda tapas o härliga Barcelona. Ha det så trevligt !
Barcelona wallmannen
2018-04-07 22:42
Tre poäng in på kontot!
Valverde har insett, liksom alla vi andra, att utan Messi blir det inga titlar för Barca. Därför måste han spela.
Barcelona Xavi the IV
2018-04-07 22:40
Förstår inte att man byter ut coutinho hela tiden.
Låt Iniesta vila och låt killen som inte får spela cl
spela i ligan istället.
Hela Barca känns trötta. Tycker som många andra att man ska vila
så mång som möjligt. Framför allt Messi.
Börjar bli lite trött på pique också. Han gör mycket bra men han är ute o
flyger på målet och ska alltid fram o göra mål trots att han missar mer än
suarez.
Man börjar bli lite orolig. Minst sagt. Vågar inte tänka på vad som väntar i cl semi
Tur att ligan är säkrad.
Positivt att ändå dembele är på rätt väg. Har kvaliteter som ingen annan i laget har. Semedo också på väg framåt i form.
Barcelona Davids3
2018-04-07 22:37
@the cameroonians:

Tror du VV har så lite förtroende på övriga i laget, mot Leganes?
Barcelona FCB_Messi
2018-04-07 22:37
Kan snälla någon ta fram statistik från Suarez andra halvlek ? Jag följde så gott jag kunde och kom fram till EN lyckad passning, och den kom i 90e minuten (volleykrossen över hela plan). Sämsta insatsen jag har sett en spelare göra. Varför får han 90 minuter ?! Varför får inte Paco spela en sån här match ?!?!
Barcelona Mäktiga Messi
2018-04-07 22:35
vilka ska man heja på imorgon på Madrid derbyt?
Annons: