/spanien/barcelona/forum/342.aspx/spanien/barcelona/forum/342.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona II Barça II
2018-07-11 21:35
@B King Rakitic har varit i klubben i ungefär fyra säsonger. Han har varit given i startelvan i princip varje säsong han varit hos oss. Detta har vi vunnit under hans tid i Barcas startelva: LaLiga: 3 Cupen: 4 Champions Leauge: 1 Spanska supercupen: 1 Uefa Supercupen: 1 VM för klubblag: 1 Vi har alltså vunnit hela 11 titlar på 4 år med Rakitic som startman i Barca. Men nej, han är skit, enligt Les Rambles. Skrattretande!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andreas FCB
2018-07-11 21:28
Stolpen, fyfan vad nära..
Barcelona Barcelonistas
2018-07-11 21:28
England lever farligt nu.
Barcelona Barcelonistas
2018-07-11 21:18
Hajmo Hrvatska
Barcelona Jarlma
2018-07-11 21:17
Nu har ju banne mig Raketic varit katastrofal också precis som resterande.
Barcelona Bentley King
2018-07-11 21:13
Det är en ny och hemsk trend som försegår i detta forum. Höja Real spelare oavsett hur dåligt dem än spelar, och kasta skit på alla Barca spelare oavsett hur bra dem spelar.

Sjukdomen från Barca ledningen har verkligen spridit sig och landat i Sverige.
Barcelona II Barça II
2018-07-11 20:55
Modric är den som orsakar frisparken som leder till baklängesmålet. Undra hur reaktionerna hade varit i Les Rambles om det hade varit Rakitic..
Barcelona Cule4Life
2018-07-11 20:55
Rakitic passar inte Barca. En bra spelare men inte i Barcas sätt att spela.

Som max en ersättare till Busquets. Där får han tid med bollen och är helt ok defensivt.
Barcelona DM1982
2018-07-11 20:49
Kroatien borde ha fått straff på slutet, det var en rejäl fasthållning vid frisparken.
Barcelona Jarlma
2018-07-11 20:47
Fy fan va rutten halvlek av Kroatien! Dom verkar ganska slutkörda hoppas de kan resa sig till andra.
Barcelona Mangi10
2018-07-11 20:36
Hoppas alla som har dissat England tittar och bekänner färg. Dom spelar riktigt bra måste jag säga.
Barcelona Davids3
2018-07-11 20:34
Haha så jordnära och ödmjuk person Arthur verkar vara.

”Hej, jag heter Arthur, jag är nu i Barcelona och är mycket glad att vara här”.
Barcelona Erik Satie
2018-07-11 20:30
Lenglet och Arthur klara alltså. Kul med två spelare klara så tidigt. Nu gäller det att få in en mittfältare av yppersta världsklass, så vi kan börja spela 4-3-3 igen med Coutinho där uppe.
Barcelona petersays
2018-07-11 20:06
Fy fan. Trippier är en av få spelare som imponerat lite på mig detta mästerskap. Klockren frispark. Ingen spelare för oss i sin spelstil. Men absolut någon jag gillat att titta på.
Barcelona Xavi och Iniesta
2018-07-11 19:47
Spanska förbundet bekräftar att Barca har betalat klausulen på Lenglet på 35 miljoner euro
Barcelona jerkasss
2018-07-11 19:41
Det slog mig: Angående debatten kring Raketic Om det nu är så att han faktiskt är en kvalitetsspelare som många säger, då vill jag se honom bidra med avgörande insatser och Kroatien vinna. Om Rakitic är en världsspelare så bör hans omgivning göra att de är favoriter i en sån här match. England har ingen magisk trupp.
Barcelona Puyi el capitan
2018-07-11 19:36
Bollinnehavet

Riktigt snyggt skrivet och håller med dig helt! Trodde också man skulle känna glädje men konstigt nog känns det mest tomt. En era som tagit slut och frågan är om vi får uppleva något liknande igen!

jerkasss
Även om Ronaldo tar hem guldbollen i år så har Messi förhoppningvis några säsonger till godo, men ja känslan är att han kan behöva en CL-titel och en ballon d'or till.
Barcelona FCB_Messi
2018-07-11 19:03
Haha kommer ihåg den galna rivaliteten mellan dessa herrar under sin prime . Först gjorde Ronaldo hattrick , dagen efter svarade Messi med 3 baljor . Och så gick det match efter match. När den ena gjorde 2 gjorde den andra 2 osv. Jag och vän satt hemma varje match och bettade på att dessa herrar skulle göra mål varje omgång och snacka om att vi drog in fina cash på detta . Jag tror, Messi hade inte varit den han är idag om inte rivaliteten med Ronaldo hade funnits , och vice versa . Så man får ändå tacka Ronaldo för sina fina 9 år i la liga .
Barcelona Xavi #6
2018-07-11 18:34
Bollinehavet

Håller med i allt du skriver, den största rivaliteten någonsin är över. Man minns ju hur man satt varje helg under deras prime 2009- 2014 och såg Messi näta ett hattrick och bara undrade hur Ronaldo skulle reagera o vice versa och man blev sällan besviken.
Barcelona Bollinnehavet
2018-07-11 18:20
Oj, 51 tummar på mitt inlägg om Ronaldo, jag var nog mer beredd på en livlig diskussion om jag ska vara ärlig haha. Inte för att tummarna vanligtvis spelar någon roll men... Det gläder mig att såpass många känner en liknande respekt. Säkert en del marängtummar också men det gör inget, det här är sånna ögonblick där man för en dag eller så kan förenas litegrann tills ligaspelet börjar igen :)
Barcelona FCB_Messi
2018-07-11 18:10
Jag vet en som hade gjort det bättre än suarez . Nu snackar jag inte om när suarez var i sin prime. Utan jag kollar på senaste säsongen och hur det ser ut i dagsläget och vad som komma skall. Rodrigo moreno från Valencia ! Han är bra på att hålla boll , väldigt teknisk, bra skott , rörlig . Och han hade definitivt inte varit dyr !! Någon som vet vad han har för klausul ?
Barcelona Erik Satie
2018-07-11 18:01
Arthur är svaren på alla frågor.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2018-07-11 17:51
Nåt som cirkulerat i mitt huvud hela den här veckan. Hur kan vi vara ute efter Rabiot?

Ska barca köpa en spelare som inte platsar i PSG? hur ska han då platsa hos oss?

sjukt vad tiden kan ändra på saker och ting. Hur kan det svänga så fort? psg köper en av våra största stjärnor. Och vi hjälper dom med att köpa deras skräp? vad är det som händer egentligen? ska real, psg, city, united och juve köpa spelare som CR, savic, mbappe, hazard mm och barca köpa spelare som Rabiot?

Vad är det som händer? hur mår vårat barca mina vänner? jag går bokstavligen runt och är ledsen.

Juve kliper Can gratis, vi var ute efter gelson martins förrut (sjukt intressant spelare) vi var villiga att betala för han. men nu när han är gratis släpper vi han till atletico utan kamp. Va händer alltså?

Jag kan göra listan lång med idioti från vår ledning/ tränare. Men jag får bara mer ångest av att skriva mer.

Ha det!
Barcelona Davids3
2018-07-11 17:22
Xavi: "Rakitic är en av de bästa inköp som Barca gjort i historien. Varje dag blir han bättre, han vet vad laget behöver. I varje ögonblick spelar han med ett mod som är extraordinär"
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2018-07-11 17:16
yeezus

Förstår dig men vad finns där ute på marknaden egentligen..Werner?,Martial?, Känns inte som det finns någon som kan göra det bättre än suarez.

Det skulle väl varit Griezmann men han stannade.

Mellan de jong och Rabiot så ser jag hellre fransmannen men som sagt ser jag inget direkt behov av någon av de.. Men om en anländer så får vi hoppas de planerar för ytterligare en mittfältare (Världsklass)
Barcelona yeezus
2018-07-11 17:05
Fan vi behöver verkligen en ny anfallare...orka med Suarez en säsong till. Inget nytt namn på radarn?
Barcelona Tronpåbarca
2018-07-11 15:20
kan någon vänlig person svara mig varför lord douglas är tillbaka? vart har han varit?
Barcelona Alltid min legend , Puyol .
2018-07-11 13:21
Thiago har sina svagheter likt nästan alla av dagens centrala mittfältare, men det är rätt spelartyp som vi saknar just nu. Jag tror att ett mittfält med Busq-Rakitic-Thiago kommer fungera perfekt ihop. Thiago kommer få en vital roll med bollen medans Rakitic kan ta mer offensiva räder och jobba mer som box till box likt han gör i Kroatiens landslag. Tiderna som spelfördelare är förbi , nu kan man äntligen få ut Raketens maximala potential. Alena-Arthur och Denis är en spännande trio som vi har på bänken också men aningen oerfarna ifall skador skulle uppstå på nyckelspelare. Ja, jag vet att det måste finnas utrymme för våra framtida prospects men även om Thiago skulle komma skulle vi behöva ytterligare en mittfältare som backup här. Busq-Rakitic-Thiago \ Arthur, Alena , D.Suarez och ett nyförvärv . Viktigt att poängtera att Alena och Suarez kan roteras på andra positioner så det kommer finnas plats för speltid . Coutinho vill jag se uppe bredvid Messi och Suarez. Dembele kan roteras lite överallt , med två skadebenägna spelare som Coutinho och Thiago i laget kommer han få massvis med speltid. Det absolut värsta som skulle kunna hända är att Valverde och ledningen nöjer sig med Arthur, fortsätter med 4-4-2 och värvar in en anfallare( Willian ) till.....
Barcelona jerkasss
2018-07-11 13:14
@Barcelonistas:

De hade ingen nemesis på samma sätt. Jag pratar bara om uppgörelsen mellan Messi och CR7 om vem som kommer krönas som kungen av epoken om 50 år. Min gissning är som jag skrev nedan, men jag kan ha fel såklart.
Barcelona Barcelonistas
2018-07-11 12:48
Jerkasss - Maradona och Pele? Dom behövde ingen Guldboll.
Annons: