/spanien/barcelona/forum/341.aspx/spanien/barcelona/forum/341.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Soko
2017-08-11 10:31
@Cule4life:

Ja de är klass på pivote.
Barcelona Blaugrana91
2017-08-11 10:30
Sport: "Dembele cuestión de horas" Haha
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Cule4life
2017-08-11 10:16
Vi behöver ingen defensiv mittfältare. Busquets Samper Roberto Rakitic kan alla spela pivote. Nzonzi är en pivote.

Vi behöver Seri (Xavi) Coutinho(Iniesta/Neymar).
Barcelona Koeman!!
2017-08-11 10:16
@Soko:
Coutinho är lite jämnare och har mycket högre potential samt några år yngre. En spelare som kan göra skillnad jämfört med N'Zonzi.
Barcelona Soko
2017-08-11 10:14
@Koeman!!:
Och Coutinho är jämn ? Vem är förresten jämn idag förutom Messi?
Barcelona Koeman!!
2017-08-11 10:12
@Soko:

Han är för ojämn.
Barcelona Koeman!!
2017-08-11 10:06
@Funeral Canticle:

Ja, han är ett troll som ändrar åsikt hela tiden :)
Barcelona Soko
2017-08-11 10:05
Förstår inte vad Barca väntar på ?
Barcelona Rambla~
2017-08-11 10:05
Lenny Jag är inte alls säker på något sätt, har bara läst att det snackades om en värvning och att Dembele var med på en utlåning. Det är ju så med dessa rykten allt från Twitter, Instagram och andra medier som sprider allt som vi fans tar till oss, det är ju nästan aldrig bekräftade uppgifter. Fast det struntar vi oftast i, vi slukar det naiva som vi är. :) Ungefär som med Arda och det påstådda budet från Kina på 50m, det är ju knappast bekräftat.
Barcelona Koeman!!
2017-08-11 10:03
@Lionel12:

Magisk talang, uselt psyke och usel arbetskapacitet. Som Balotelli ungefär
Barcelona Lionel12
2017-08-11 10:02
Förra året snackades det om Ben arfa. Vad tycker ni om den snubben bortsätt från att han spelar i ett lag vi inte håller högt!?
Barcelona LennyRomario
2017-08-11 09:54
@Rambla~:

Jag skyddar aldrig Barto, men är du säker på att Barto sa nej? Allt jag har läst säger att Dembele tackade nej till Barcelona, han behövde få spela. Även direkt citat av Dembele själv i four four two.
Barcelona Jarod The Pretender
2017-08-11 09:53
@Cúles:

Håller ej med. Ge det "några timmar" bara..,
Barcelona Rambla~
2017-08-11 09:47
Intressant från Graham Hunter som inte tror Barca har råd att värva både Dembele och Coutinho. Jag börjar tro han har en poäng med tanke på vilka sjuka summor det ryktas om. Lyssna på klippet, it makes sense. Är det därför värvningar som Paulinho och Seri låter vänta på sig? Man vill först se hur mycket man gör av med på dessa sk Cracks-värvningar. Dembele kunde man värva förra sommaren för €15m och sen låna ut honom men Barto sa nej. Nu måste de lägga upp nästan 100m till, helt sinnesjukt.
Barcelona Cúles
2017-08-11 09:38
Soko

Idag är dagen då återigen ingenting kommer hända!
Barcelona Barclasico
2017-08-11 09:27
Galatasaray have changed their minds. They are now willing to buy Arda Turan for €10 million. [md]

Lite för billigt, eller vad tycker ni?
Om jag minns rätt så buda Arsenal honom för 40 mille förra året? Vi kan åtminstone få han för 25M.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2017-08-11 09:19
Funeral Canticle

Nej egentligen inte, Barcelonistas har en tendens att ta pauser från forumet fastän det aldrig varar så länge som han vill påstå. Jag gissar på att han är lagom tillbaka till matchen på söndag. Börjar bli löjligt med hans "pauser".
Barcelona LennyRomario
2017-08-11 09:16
Angående talanger... Jag håller med tidigare skribenter om att det är en hel del tur när så stora talanger (Xavi, Iniesta) kommer fram samtidigt. Men samtidigt så har faktiskt vi varit relativt unika i att fostra så många A-lagsspelare. Det är ju inte precis så att vi bara haft en tur-generation. Busken, Pedro - världsklass. Innan Xavi-Iniesta så hade vi Sergi Barjuan, Albert Ferrer, Amor, De La Pena. Thiago Motta kommer från oss, Icardi kommer från oss. Detta tyder inte på tur, utan på ett arbetssätt som ger ständig avkastning. Men det är ju ingen tillfällighet att det var Cruyff som gav Sergi, Amor och Ferrer sina chanser. Lika litet som det är en tillfällighet att talangerna lyser med sin frånvaro samtidigt som vi allt mer vänder oss emot Cruyffs läror. Det finns ju ingen som längre ser talangerna och/eller vågar ge dem chansen. Läste Cruyffs egna självbiografi, kom nyligen. Måste tyvärr säga att det inte var särskilt intressant, för i stort sett halva boken handlar om Cruyffs uppror emot Ajax och försöket att få klubben på rätt köl igen (nutid alltså), efter att de pissat bort i stort sett allting han har lärt dem om hur man ska spela och hur talanger ska ta has om hand och värderas. Jag begär inte nya Xavi, Messi och Iniestas i parti och minut. Men få fram stabila landslagsmän,ja det skulle vi absolut kunna få. Då behöver man inte köpa Gomes och Turan. Ge Deulofeu en säsong. Ordentligt. Han förtjänar det. Talangerna i La Masia förtjänar det.
Barcelona Funeral Canticle
2017-08-11 08:46
J@Barcelonistas:

Sicken många likes på detta.
Har jag missat något?
Barcelona Soko
2017-08-11 08:40
Barca

Klubben köpte tillbaka Deulefou för att försöka göra en Morata.
Barcelona II Barça II
2017-08-11 08:33
Dembele för 135 miljoner euro när vi dessutom har Deulafeu är tjänstefel så att det skriker om det. Jag trodde att vi pratade om priser runt 80 miljoner, redan då är det ett galet överpris för en spelare som inte bevisat ett skit.

Dessutom förstår jag inte varför man förstör Deulafeu karriär på detta sätt, om man inte vill satsa på han, varför värva hem han två ggr om och ge han hopp? Det är så jävla respektlöst så det finns inte.

Köper vi Dembele för 135 miljoner euro så har vi i princip spottat på alla våra La Masia spelare, sen sitter vi och undrar varför de rymmer till England.

Klubben står inför ett avgörande val, personligen så tror jag att ett köp av Dembele för de summorna det pratas om dödar La Masia helt, medan en satsning på Deulafeu skulle istället ge liv till vår ungdomssatsning.
Barcelona Mauwie
2017-08-11 08:21
@Talangfabriken:

Jo Pique har berättat en del om hur det var att spela med Puyol. Det här är från en intervju i The Guardian från 2011:

"I can't imagine a Barcelona team without him," Piqué says. "He wears me out! I remember the day he came back [after the injury]. In the middle of the game I said: 'Puyi, I've missed you so much.' He told me to shut the hell up and concentrate. He never stops. One time, the game was stopped, someone was on the stretcher, and he was shouting at me. I said to him: Calm down, it's 4-0 and there are three minutes left.' He said: 'So what? Focus!
Barcelona Soko
2017-08-11 08:17
Idag är det fredagen, den stora dagen där saker kan komma att hända.
Barcelona Cule4life
2017-08-11 08:08
Tror snarare realistiska priser för våra oönskade spelare ligger såhär Barca style..

Gomes, 22 milj
Turan, 10 milj
Vermalen, 2 milj lr fri transfer
Douglas, 1 milj lr fri transfer
Munir, 10 milj

Om Denis och Rafinha inte levererar i år ligger Denis på ca 14 milj och Rafinha på kanske 15 milj i euros för alla. Levererar dom så det dubbla och kanske lite till.

Dom som kan skjutas i höjden i pris ifall dom levererar är (Samper,Marlon,Alena,Deufoleu, Semedo). Resten är nästan bara veteraner lr 30 plus som man måste behålla och slussa vidare successivt när man märker att dom absolut inte håller längre. Dom 5 längst upp borde inte ryka imorgon, dom borde rykt för längesen.

Barcelona Xavi #6
2017-08-11 03:50
Dizzlow

Har för mig att att vi nobbade ett bud på €50M för Arda från ett kinesiskt lag i januari. Den här ledningen är ju bara underbar...
Barcelona DizzLow
2017-08-11 01:47
Nattens skratt..

Det är flera här som skriver inlägg, och spekulerar över, hur mkt vi kan sälja våra oönskade spelare för!? Den spelaren, och transfersumman, som får/fått mig att skratta mest, är Arda Turan för ca 25-35m €. Ni behöver nog ta en paus från FM, och vakna upp och se verkligheten. Det finns ingen frisk klubbledning i världen, som betalar för den latmasken, förutom vår ledning. Visst har det funnits rykten om att spela i England, samt ett konkret bud från en okänd klubb i Kina, men i slutändan är det enbart lösa rykten, eller en vädjan från katalansk media att bli av med latmasken. Arda börjar alltmer likna en omotiverad futsal indoor spelare, med åren som går.
Kan inte tänka mig annat än att han går ut på lån, och slutligen free transfer.
Barcelona Pep - El Míster
2017-08-11 01:24
Dembélé blir vår nya Pedro á 2011. Lite bättre kanske om vi har tur. Längre fram kan han blir fantastisk. Osäker.
Barcelona messiooooxavii
2017-08-11 00:57
Här kan ni se lite jämförelse mellan spelare som ryktats till oss.
Barcelona Caz
2017-08-11 00:50
@messiooooxavii:

Därför är det väl därför många hoppas på en mittfältare?;) Men på vänsterkanten tror jag en spelare som också är skicklig utan boll och kan göra runt 20 mål och åtminstone en funktionell teknik hade passat bäst. Med det sagt är Dembele en fantastisk talang och hade varit grymt spännande att se honom men tror dock många kan bli lite frustrerande på honom i början om han skulle komma så gäller att ha tålamod.
Barcelona messiooooxavii
2017-08-11 00:41
Folk snackar om Messi som playmaker men glömmer att han är världens bästa målskytt om han bara får någon bredvid sig som kan leverera bollarna. 93 mål på ett kalender år. Grabbar vad sägs om att avlasta messi som playmaker och ge han lite bra bollar att jobba på också. Tro mig han kan göra mål När spelarna ger Messi bollen i ett halvbra läge sätter han 7/10 , när Messi frispelar folk sätter dom 3/10 . Skaffa fler playmakers säger jag Alla snackar om att flytta ner Messi på mitten för att lägga bollarna när han är överlägset bästa målskytt så länge han får någon som kan lägga kreativa passningar också
Annons: