/spanien/barcelona/forum/3406.aspx/spanien/barcelona/forum/3406.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-27 20:18
@Rambla~:

spikat!
Barcelona Yellow cake
2015-07-27 20:15
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:
Ja go for him. Det jag kan sakna med Mascherano som mittback är längden och huvudspelet, vilket jag tycker är en väldigt basal egenskap som mittback. Mascherano gör det bra, och efter denna säsong kan jag knappt säga nåt negativt om honom som mittback. Men, jag har i 5 säsonger hoppats på ett köp av en grym mittback. Här har vi en som borde gå att få lös till ett hyfsat pris väl?
Barcelona Rambla~
2015-07-27 20:04
Det är någon som stoppar pengar i egen ficka vid dessa märkliga värvningar av mediokra brassar. Detta har hållit på sedan värvningarna av Henrique och Keirrison. Det går inte och skylla bara på Barto (även om han är ansvarig nu för Douglas och nu den här Gerson), för de andra värvades av Txiki under Laportas tid. Väldigt skumt att en f.d. medlem av styrelsen (Marc Ingla) under Laporta har ett ägandeintresse i denna Gerson. Sanllehi och hans brasilianske kontaktperson (minns inte namnet nu) håller på med något skumt för varför ser de till att vi får dessa brassar som vi kunde vara utan? Kommission och arvoden vid dessa transfers, i vilka fickor hamnar de i? Var det inte också ett virrvarr av olika kommissioner och arvoden i samband med Neymars värvning? Här ligger en hund begraven
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Yellow cake
2015-07-27 19:58
@DM1982:

Jag är med på din poäng. Jag har alltid varit svag för snabba spelare. All-time favorit är Marc Overmars. Men jag håller med dig, det är sällan som de allra snabbaste spelarna blir de "bästa" spelarna.. det räcker oftast att vara hyfsat kvick.

Btw, Barca måste ju ha en av världens topp 5 snabbaste spelare i Alba. Både sjukt snabb på korta sträckor samt har en grymt hög högstahastighet..det hör inte till vanligheten
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-27 18:50
@DM1982:

absolut håller med dig=) men jag tänkte med tanke på transferban och om pedro säljs. klubben har inget att förlora lixom ge han några inhopp fram till januari o tar han inte sin chans låna ut han till rayo elr nåt=). o samma sak med samper.

tycker lucho borde utnyttja vår transferban på mkt bättre sätt.
Barcelona DM1982
2015-07-27 18:35
Nog för att Adama borde ha fått vara med och träna med A-truppen nu men enligt mig så är det inte en spelare för a-laget. Killen lever mycket på sin snabbhet och det brukar aldrig vara bra långsiktigt. Jag kan ha fel men nu är det hur som helst helt ok med utlåning något år.
Barcelona LennyRomario
2015-07-27 18:29
Traffic verkar inte heller vara några trevliga fiskar.
Barcelona PUYOL555
2015-07-27 18:12
KiNg-PuYi

Fattar inte vad Bartomeu o Lucho vill göra av La Masia? Det hopplöst med de angående La Masia. Vag felet med Grimaldo, Bartra, Montoya, Samper, Adama, Delofeu???????? INGET FEL TYVÄRR111
Barcelona the cameroonians
2015-07-27 18:11
Ah, nu börjar det klarna. Så här ser fördelningen ut gällande ägandeskapet av Gerson; 70% Fluminense 15% Mangrove Capital (som ägs av MARC INGLA) 7.5% Traffic (Henrique, Keirrison, Douglas) 7.5% okänd Mangrove capital förvärvade 15% av rättigheterna när de fick veta att Barca köpt en option på spelaren i fråga. Och Traffic åter inblandat. Varför är man förvånad..?
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-27 18:11
jag menar att bayern, arsenal o halva europa är ute efter adama o samper. det borde ju säga nåt till Lucho.

lucho påminner börjar påminna mig om franska ex förbundskapten Raymond Domenech. snubben som lyssnar på stjärnorna typ.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-27 18:06
barca!54

bojan sa även att Lucho skiter i talanger o pratar aldrig me dom.

du anar inte det här skrämmer mig sjukt mycket! tänker på det dag in dag ut
Barcelona 11-9-10
2015-07-27 17:51
Camerooninas Gerson såg inte ens speciellt ut på en youtube video, antar att vi fortfarande betalar av neymar. Eller så kommer han användas i förhandlingarna med Juventus angående pogba nästa säsong då Juventus är ute efter gerson med Kaptoum, samper, halilovic (jo han är som bäst på mittfältet, denis är gott om mittfältare som kan komma att blomma ut. Men inte i dagens Barcelona, dels så är dom inte redo för a-laget och deras utveckling hade stagnerat och för att det inte finns platser Men nu är det klubben som skall hitta lösningar och låna ut dom till rätt klubb. Där dom verkligen kommer fortsätta utvecklas, utlåningen av denis är ett bra exempel. Låna ut en spelare under endast 1 säsong till en klubb hjälper inget alls 2 års utlåning utav talangerna som börjar knacka på dörren är perfekt Adama- porto/villareal Samper- celta/rayo/PSV Kaptoum hade fått vara kvar i b-laget dels pga hans skada
Barcelona barca!54
2015-07-27 17:51
KiNg-PuYi

Detta är väldigt frustrerande att se på. Vidare skickas det dåliga signaler till spelare i La Masia och därmed blir konsekvensen att fler spelare lämnar i tidig ålder.

Jag läste för ett tag sen att Bojan hade sagt till spelare i B-laget och unga spelare i A laget att lämna Barcelona.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-27 17:35
@barca!54:

bojan var klasser bättre än munir haha=)

jag börjar misstänka något grovt! lucho vill inte spela med la masia spelare. han vill bara köpa klara produkter. finns ingen klok människa som säger att munir är bättre än adama eller att gumbau är bättre än samper. lucho vill bara ha nåt att skylla på sen när han ska börja värva efter transferban. han kommer att säga så, vi försökte men gick tyvärr inte men vi kommer inte att ge upp la masia pr skitsnack alltså. fyfna jag mår verkligen illa av lucho just nu. äckligt! jag menar jag vet att bartra inte är nån superstar. men han är inte sämre än mathieu. så vrf spela köpa mathiue o fucka bartras karriär? o roliga är att han verkar fortfarande envisas med jeremy:S.
2015-07-27 17:33
11-9-10 (även om ditt inlägg inte var riktat mot mig)

Jag håller helt och fullt med dig om att spelarna bär ett ansvar.

Saken ställs ju dock på sin spets om man köper in en 18-åring som helt plötsligt ska ingå i A-lagstruppen. Då är det ju ett direkt krav från ledningen att han ska in i truppen - varför finns det inte samma krav gällande de egna spelarna?

Den enda skillnaden mellan en spelare som Gerson och t. ex Kaptoum är att den förstnämnde råkar vara brasilianare och har en aggressiv agent som jobbar på att få upp värdet. Fotbollsmässigt är jag övertygad om att det är försvinnande liten skillnad dem emellan
Barcelona barca!54
2015-07-27 17:25
Jag vill veta vad fan Gumbaue har gjort för att förtjäna en plats tillskillnad från Adama. Utöver detta prioriterar Enrique Gumbaue framför Samper(andra matchen mot united), Vad är det som händer? Fortsättningsvis vill jag veta varför Enrique ger Munir så mycket förtroende? Munir är Bojan case all over igen. Till slut så förstår jagi i varför inte Enrique ger talangarena minst 45 minuters speltid(bland annat Halilovic). Ge dem för fan en ärlig chans. Det är väldigt svårt att sätta ett avtryck på 20 minuters speltid. Är inte försäsongen till för att testa unga spelar som förväntas i framtiden spela i A laget?
Barcelona 11-9-10
2015-07-27 17:22
Ja men satsa på vad och vart?! Vart ska Adama spela när säsongen drar igång? Fastklistrad på bänken Vart ska samper spela? Fastklistrad på bänken han med Lämnar adriano så kan grimaldo flyttas upp Är det att satsa på la masia genom att göra talangerna till bänkspelare? Jag är riktigt besviken på talangerna förra säsongen oavsett vem som tränade dom så presterade inte dom. Esubio gjorde sina fel, men spelarna bär en del av ansvaret med Skall vi börja satsa på la masia igen så måste vi banta bägge trupperna. Vad har vi 30 spelare i b-laget? Det är tok för mycket A-lags trupp med 18 spelare och fyll i resten med talanger. Har vi råd att chansa? Självklart men då får ungtupparna börja prestera, annars är det tränaren som åker ut med huvudet före Problemet med Pep, han gjorde det för jävla bra med exakt allting nu måste alla andra leva upp till hans era. Tyvärr så tänker man endast på titlarna han bärgade hem och inte allt det grundläggande för titlarna
2015-07-27 17:15
@barca!54:

Ingen skugga på Lucho.

Tror knappast att han efterfrågat en 18-åring som inte spelat i Europa.

Det här handlar enbart om Bartomeu.
Barcelona PUYOL555
2015-07-27 16:59
KiNg-PuYi

Blir väldigt extremt irriterad pga taskiga politiken mot talanger. Vad felet på Grimaldo, Bartra, Montoya, Samper, Adama ?? kan man inte satsa delvis på de o se vart det leder. Ge de ärlig chans. Bartomeu BEHÖVER JESUS!!!
Barcelona barca!54
2015-07-27 16:57
the cameroonians Jag håller med dig, det är synd att man inte satsar på spelare från La Masia. Men i Adamas fall tror jag mer att det är Enrique som vägrar satsa på honom än barcas ledning. Personligen är jag väldigt besviken på Enrique när det gäller satsningen på unga spelare. När Enrique höll sin första presskonferens så betonade han vikten av att använda och satsa på spelare från La Masia. Enrique har inte gett den tålamod och tid som behövs för att juniorer ska ta steget från b laget till a laget.
Barcelona PUYOL555
2015-07-27 16:53
KiNg-PuYi

Det bara vänta o njuta av vad Simeone kommer göra! Sid o skämt vill öppna strippklubb för homosexuella samt satsa på BartoMEU. Leder till ekonomiska VINSTER!
2015-07-27 16:42
@barca!54:

Bartomeus strategi är klockren. "Vi ska satsa på la Masia".

Slänger bort redan prövade och gratis spelare som Samper och Adama.
Köper oetablerade brasilianare för tiotals miljoner.

Rimmar illa.

Tur att källan är Sport, då kan man åtminstone leva på hoppet ytterligare ett tag.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-27 16:33
sen så tycker jag att atletico värvat grymt för kommande säsong o blir farliga som fan tror jag. denna säsong blir nog en nagelbitare.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-27 16:31
PUYOL555

joinar dig på det tåget faktiskt. med all respekt till spelarna o tränarn. men gudarna var på vår sida förra säsongen.

vi har en oerhört svår start på säsongen och vi kommer att börja med ikke matchtränade messi och neymar, alves och masken. jag kollar på real highlights då o då. och dom verkar kriga för allt i år.

så säger återigen som dig inga förväntningar för min del denna säsong dock så vill jag att spelarna krigar för tröjan
Barcelona PUYOL555
2015-07-27 16:21
KiNg-PuYi

Vi får hoppas att det inte skiter sig perfekt i kommande säsong. Barca behöver starkare backlinje, alltså en förstärkning. Står fast vid det men ingen här håller med.

Säsongen väldigt lång, intensiv, kräver bredd trupp. Pga skador och avstängningar. Jag försöker inte spela Einstein här men det faktum. Med all respekt till trippel, Barca gjorde grymt men med lite tur.

Med all respekt till Lucho & spelarna!!!

HAR INGA FÖRVÄNTNINGAR PÅ BARCA I KOMMANDE SÄSONG!!!.
Barcelona barca!54
2015-07-27 16:21
Bartumeu har meddelat Raul Sanllehi att stänga överföringen av Gerson. Affären förväntas offentliggöras inom några veckor. Planen är att Gerson ska ansluta i Januari eller nästa sommar till Barcas A trupp.

Gerson( född 1997) är en offensiv mittfältare som jämförs med Pogba. Han är redan etablerad i Fluminenses A - lag där han trots sina unga ålder gör skillnad på planen.

Barcelona Messi es el fenómeno número uno
2015-07-27 16:20
[QUOTE=KiNg-PuYi]Messi es el fenómeno número uno tror oxå det. tyvärr oxå så har jag en känsla av att benitez kommer att styra deras defensiv. vi måste vara på tå direkt när säsongen är igång. [/QUOTE] Kan faktiskt inte låta bli störas av att se Barca spelare lira basket/baseball etc. än att lägga full fokus på träning och taktik. Inte heller blir det roligare när jag ser neymar lira poker turnering i Brasilien. Han borde åka till typ maldiverna och slappna av helt (men hey that's non of my business). Hoppas Copa America gubbarna kommer i matchform innan säsongen drar igång.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-27 15:55
Messi es el fenómeno número uno

tror oxå det. tyvärr oxå så har jag en känsla av att benitez kommer att styra deras defensiv. vi måste vara på tå direkt när säsongen är igång.
Barcelona Messi es el fenómeno número uno
2015-07-27 15:20
Real Madrid är sylvassa i deras kontringspel! Det kommer bli otroligt svårt att försvara liga titel, speciellt med Perez i spetsen (med tanke på att det är han som styr o ställer i la liga).
Barcelona Liunil Masse
2015-07-27 14:56
@Barca10Stats: Since 2009, Liga + UCL, Messi has won Man of the Match 156 times. Closest to him is Cristiano who has won MoTM 83 times. Fööör överlägsen alla, löjligt.
Annons: