/spanien/barcelona/forum/3389.aspx/spanien/barcelona/forum/3389.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 11-9-10
2015-08-12 09:26
Jag själv är oerhört förbannad på suarez, att han ska slänga sig ofta är helt obegripligt och tröttsamt. Fan kan dom inte börja se upp till Messi som gör allt för att stå på benen. Även om han blir kapad så går han upp direkt
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona oocbgb
2015-08-12 09:03
[QUOTE=^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^]Kollade precis färdigt på första halvleken mot Sevilla. Jag förstår verkligen inte hur Barca kunde tappa hela spelet och nästan förlora den här titeln i andra halvleken. I första halvleken dominerade Barca från minut 1-45. Ursäkten alla drog var att vi slappnade av och vi blev straffade. Det hände i ligan i våras mot just Sevilla. Orkar inte kolla på andra halvleken plus förlängningen. Ett plus var att Iniesta såg riktig fräsch ut sen försäsongen startade. Hoppas han försätter på samma sätt. Förstår inte varför han bytes ut. [/QUOTE] Enligt kommentatorerna så hade han fått en smäll på ankeln en stund innan han byttes ut. Stämmer det så var det väl en försiktighetsåtgärd, hade vart surt att ha Iniesta borta en månad eller två innan säsongen börjar.
Barcelona Lion24
2015-08-12 09:02
Först och främst så måste jag säga att jag har massiv med respekt för Sevilla. Ett fantastiskt lag med en fantastisk spelare. Ett intensivt lag, energiskt lag, använder en effektiv presspel där samtliga är involverade och man kan hålla i bollen när man vill och behöver. Varför har Emery aldrig vunnit mot Barca? Jag såg/läste några dumma kommentarer igår angående Emery och Sevilla. Allt ifrån att Emery är medioker, Sevilla är mediokra eller att Sevilla inte är bättre än så här (första halvlek). Anledningen till att Emerys lag inte passar oss är för att hans lag är extremt beroende av att motståndaren ska göra fel. Eftersom vi har extremt skickliga bollspelare som aldrig gör fel så kan inte Sevilla utnyttja det dom tränat på. Jag skulle vilja säga att Sevilla kan vinna mot vilket lag som helst på planeten men där man har extra svårt för tre lag (Barca, Madrid [under Ancelotti där man var bollförande, nu vet man inte var dom står än] och Bayern), allt bollskickliga lag. Sevilla pressar extremt högt med en äcklig intensitet och när motståndaren aldrig gör fel (Barca) i sitt passningsspel så finns det enorma ytor som finns bakom den första pressen, ytor som vi sedan utnyttjar genom att passa oss ur presspelet.

Angående matchen igår så vet jag inte riktigt. Jag är glad att vi vann ännu en titel men att tappa 4-1 till 4-4 är bedrövligt. Sen så överdriver väldigt väldigt många. Det är/var 11:e augusti, första matchen för säsongen. Vi hade tre spelare som gjort 60 minuter under en träningsmatch. Vi hade ingen vänsterkant överhuvudtaget. Om nån frågar mig om jag vill att vi ska börja starkt eller avsluta starkt så väljer jag hellre det sistnämnda. Sett till det taktiska så var det inga konstigheter, typiskt Barca under Lucho. Börja extremt starkt och intensivt. Gå direkt för det första målet, sedan det andra. Sen så ligger man lite längre ner i banan för att kunna gå på en eller två kontringar. Skillnaden mellan den här matchen och de andra var att vi hade tre spelare som spelat 60 minuter under försäsongen. Vi hade minus tre spelare på plan (Bartra, Mathieu och Sergi Roberto). Det är ändå aldrig acceptabelt att tappa en 4-1 ledning, spelar ingen roll vilka omständigheterna är.

Läste en del kommenterarer om Bartra och Mathieu. Vet ni var problemet ligger hos dom två? Enbart i skallen. Jag har sagt det tidigare, Bartra spelare med 95% hjärta och 5% hjärna. Han vill för mycket. Han vill så mycket att han blir dum, darrig, nervös, skitnödig. Jag läste för ett tag sen att Bartra till och med har/hade en personlig psykisk tränare som ska hjälpa honom med det psykiska. Mathieus problem ligger också i skallen men på ett annat sätt. Också fotbollsdum men extremt okoncentrerad. Ibland långt långt från verkligheten. Om man studerar honom noga så ser man att han ibland reagerar på situationer senare än alla andra på plan. Extremt känslig på snabba spel. Det är som det är...
Barcelona Zellick
2015-08-12 09:01
Reflektering från gårdagens match.

Först och främst stort grattis och stort tack för ännu en titel. Alla gör ett gediget jobb och kämpar på bra. Största plus går till Messi, Suarez och Busquets. Messi för hans totalt avgörande insatser, han ser ut att vara i högform. Suarez för hans ständiga krigande och rivande. Han må grisa sig med filmningar och annat men den mannen är värd sin vikt i guld för dagens Barca. Busquets förtjänar ros för sitt lugn och positionsspel som än en gång är fläckfritt.

Dom som inte får godkänt är följande:

Mathieu - Tycker han är högst ansvarig för 2 mål. Han blir bolltittare och istället för att släppa över sin spelare till Mascherano och ta markering på bortre ytan vid 2-4 så lämnar han den ytan fri. Vid 3-4 väljer han att gå helt på spelare istället för på boll i en duell som jag känner att han enkelt borde ta och drar på sig en straff. Katastrofal match för fransmannen.

Ter Stegen - Står som klistrad på linjen vid frisparksmålet (som f ö är riktigt bra slagen) och igen på straffen. Inläggen som leder till mål är kanske svårt att säga något om men kan hända att en mer rutinerad målvakt hade gjort annorlunda.

Luis Enrique - Stort minus till vår tränare då han är ytterst ansvarig för kollapsen och att Sevilla skapar såpass många lägen i andra halvlek. Att ta av Iniesta var nog största misstaget och sen hans försök att stänga matchen med ett 4-4-2 och 4 naturliga mittbackar på planen som inte fungerade. Är det något jag tycker man lärt sig under senaste åren är att vi ska fortsätta hålla bollen genom hela matcherna. Hur många gånger har man inte tackat Xavi och Iniesta för deras eviga bolltrillande när vi är i en ledning som måste bevakas? Bästa försvaret är med boll.
Barcelona Amo.38
2015-08-12 08:49
Rambla

Orkar du eller någon annan sammanfatta artikeln du länkade då min spanska är obefintlig?
Barcelona papillon
2015-08-12 08:48
Om Pedro lämnat in en transferbegäran så är det givetvis lika med att han vill lämna. Sedan om det kommer från sportchefen eller hans granne så sak samma, det är redan ute.

Undra om alla Bartomeu's "hatare" hellre hade tagit en förlust igår, pga de horisontella linjerna på matchtröjan, eller om man ändå satt och önskade en titel?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Amo.38
2015-08-12 08:46
Liunel Masse Jag tyckte man såg samma tendenser förra säsongen även fast vi vann trippeln. Både mot PSG samt Bayern så rullade vi upp dom för att sen tappa kommandot och släppa in dom i Matchen. Sen så har jag varit kritisk till Lucho ända sedan han signades då jag följde honom väldigt noga i Roma, visst han vann trippeln men när jag såg matchen idag så kände jag att det enbart var på grund av MSN vi vann den och inte Lucho. Man kan inte undgå att det här är Messis lag NO QUESTION. Men tänk dig en världsklass-tränare med den anfallstrion herregud säger jag bara det hade varit åka av varje match. Sen visst jag är lite av en drama queen, det är fortfarande "försäsong" men jag säger det igen vi hade en Messi som öppet visade missnöje med ledning och tränare, om det blåser lite kring klubben kommande säsong blir det risk för en orkan som kommer rubba hela klubben. Men det är bara vad jag tror!
Barcelona 11-9-10
2015-08-12 08:44
Nu efterhand kan man uppskatta den fantastiska match vi bjöds på igår. Men det är fan inte bra för hälsan Det blir fler och fler haters, man älskar verkligen livet nu. Äntligen har en av dessa alla jävla talanger tagit chansen när dom har fått den. Rafinha gör en riktig bra match och kunde lika gärna ha gjort 3 mål, man märkte inte avsaknaden av neymar lika mycket som jag trodde på förhand
Barcelona Rambla~
2015-08-12 08:14
Även Barto verkar irriterad över Robertos fadäs. Hur fan kan han uttala sig så även om det skulle stämma att Pedro vill lämna? När tom Pedro, som bara är en spelare och inte behöver bekymra sig över klubbens affärer och politik, vet att uttala sig diplomatiskt vid en mikrofon. Det borde väl en sportdirektör begripa att man inte säger rent ut till en journalist att han vill lämna (även om hela fotbollseuropa känner till det) när det fortfarande pågår förhandlingar.
Barcelona Nesto
2015-08-12 07:59
@Liunil Masse:

Ter Stegen spelade i CdR och med Europas bästa lag i Cl.
Bravo spelade i ligan.
Tror det skulle varit ganska jämnt om man böt plats på dom.
Tiki-Taka
2015-08-12 07:12
Den nya sportchefen börjar bra med ett falskt uttalande om pedro. Börjar redan ogilla honom
Barcelona Yellow cake
2015-08-12 06:07
@NoGo™:

Jag håller med förste skrivaren, jag får känslan av att Bravo inte skulle släppt in fyra mål. Ter Stegen är väldigt duktig med spelet med fötterna, men tycker spelet på linjen kan bli mycket bättre. Jag har sagt det förr och fått lite skit:P men Bravo är i mina ögon topp 2 världens bästa målvakt just nu..men, smaken är olika och det respekterar jag!
Barcelona Liunil Masse
2015-08-12 05:51
Amo.38 Det är helt sjukt att vi under första halvleken var totalt överlägsna Sevilla men sen i andra bara faller ihop efter 4-1 målet. Man märkte att vårt tempo minskade efter 4-1 och det är det som oroar mig. Gör som tyska klubbarna och kör för fullt i 90 min och kör över motståndaren. Inte släppa in motståndaren in i matchen genom att dra ner på tempot. Det var en final för fan. Sevilla borde vunnit matchen under förlängningen, tur hade vi där.
Barcelona Amo.38
2015-08-12 05:08
Sorry! Mitt internet suger häst.
Barcelona Amo.38
2015-08-12 05:07
Liunel Masse

Inte så konstigt alls tycker jag. Det beror helt enkelt på att vi inte längre har samma bolltrygga mittfält. Xavi var en Maestro i såna läget han kunde diktera tempot efter matchbild o resultat. Han kunde både skruva ner och upp tempot, Iniesta har inte alls den kvalitén och inte Rakitic heller. Måste säga att jag är väldigt kritisk till den nuvarande Iniesta visst han kan blixtra till men det är inte alls samma spelare som för ett par säsonger sedan.

Sen ska vi inte glömma att vi saknade Neymar idag. Han hade en utomordentlig säsong, folk snackar väldigt mycket om Hazard och hur dominant han är men Neymar är klasser bättre han har helt magnifik i avgörande lägen förra säsongen.
Barcelona Amo.38
Barcelona Amo.38
Barcelona Amo.38
2015-08-12 05:06
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-08-12 03:00
Pedro: "Sports director says I said I want out? He shouldn't say that, I barely talked with him. I talked with the president and others."

Börjar redan hata den här nya sportchefen. Jag tror inte att Pedro hittar på.

Kan de vara ett sätt att få in cash till kassan medan det finns intresse för Pedro. Ja, klart Pedro vill ha mer minuter. Men kom igen Pedro. Ska du till Van Gal av alla tränare. Är det någon som är Loco så är det fan i mig Van Gal.

Barcelona Liunil Masse
2015-08-12 02:05
Vad är det med Luchos Barca och tappa ledningar? mot Sevilla nu, mot Sevilla för några månader sen, mot Bayern borta (kunde straffat sig där också). Ledningar i viktiga matcher som vi bara tappar. Så fort vi känner oss trygga faller vi ihop, fattar inte.
2015-08-12 01:51
Kollade precis färdigt på första halvleken mot Sevilla.

Jag förstår verkligen inte hur Barca kunde tappa hela spelet och nästan förlora den här titeln i andra halvleken. I första halvleken dominerade Barca från minut 1-45. Ursäkten alla drog var att vi slappnade av och vi blev straffade. Det hände i ligan i våras mot just Sevilla. Orkar inte kolla på andra halvleken plus förlängningen.

Ett plus var att Iniesta såg riktig fräsch ut sen försäsongen startade. Hoppas han försätter på samma sätt. Förstår inte varför han bytes ut.
Barcelona Meymar
2015-08-12 01:25
Lite tankar efter dagens match: En stund efter slutsignalen infann sig den riktiga glädjen över att vi vunnit ytterligare en titel sig hos mig. Anledningen till att det tog en stund var väl egentligen att jag satt och var väldigt irriterad på Barcas försvarsspel och att vi tappade 4-1 till 4-4 mot Sevilla i en final... Det låter kanske bortskämt att klaga på det när man vinner en titel och hade det varit en CL-final hade jag inte brytt mig om någonting mer än att vinna men nu står vi inför en ny säsong och om försvarsspelet ser ut såhär när liga, CL och Copa drar igång så ligger vi risigt till det. Förhoppningsvis var det bara brist på koncentration från våra spelare för att dom kanske trodde att matchen var avgjord redan och förhoppningsvis kan dom i så fall lära från denna matchen inför ännu viktigare finaler i framtiden! En annan fundering jag hade vid Sevillas 1-0-mål var att jag tycker att Ter Stegen ofta bara står och tittar när han släpper in mål, utan att ens försöka ta bollen... Det är en sak att målvakter någon gång då och då helt enkelt inte hinner reagera men när det är så ofta tycker att det ger ett lite osäkert intryck. På en frispark, som idag, tycker jag faktiskt att man nästan kan kräva att en målvakt i alla fall ska hinna reagera och kasta sig, sen att han kanske inte hade kunnat ta bollen ändå är en annan sak. Tidigare har jag hållit med många på forumet om att jag velat se Ter Stegen som förstamålvakt men jag börjar faktiskt svänga lite nu, han är jättelovande men just nu tycker jag att Bravo är snäppet vassare. I övrigt en rolig final med mycket mål och fantastisk fotboll av Barca i första halvlek! Härligt att se att Messis fina form från förra säsongen fortfarande sitter i! Vilken fantastisk spelare!
Barcelona >The Reporter<
2015-08-12 01:15
Snälla vad har ni sett av denne Abdenour? Tror knappast att han är världsklass. Kan inte va bättre än Matiheu och Vermaelen
Barcelona 11-9-10
2015-08-12 01:04
Inte bättre men jämnare, ter stegen behöver erfarenhet och ska fortsattas ges förtroende
Barcelona Liunil Masse
2015-08-12 01:03
Marc-André ter Stegen has conceded 20 goals with Barça (22 games), one more than Claudio Bravo (19 in 37).

Bravo är bättre.
2015-08-12 00:36
Yes, yes!

Matchen är redan upp..
2015-08-12 00:29
@Soda Popinski:

Här finns det highlights.. Vad T.Stegen vid frisparken. Han kramar ju stolpen.
Väntar tills de lägger upp här med.
De brukar vara rätt snabba med att lägga upp matchen.
Jag väntar fortfarande
Barcelona Liunil Masse
2015-08-12 00:29
Rätt solklart att vi behöver en mittback av klass. Piqué kan inte vara den enda mittbacken vi har som är världsklass. Abdennour är välkommen. Sen om Pedro lämnar är Nolito ett solklart val.
Barcelona Soda Popinski
2015-08-12 00:18
Highlights någon?
Barcelona enkos
2015-08-12 00:15
Alves är meste defensiv spekare vinnare av titlar har 28 titlar, 4 fler än Maldini lch Pique
Annons: