/spanien/barcelona/forum/338.aspx/spanien/barcelona/forum/338.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona TresAmigos
2017-08-04 13:08
BREAKING: FC Barcelona won't pay Neymar Sr the Commission Premium Bonus of €26m. #FCBlive
Barcelona Alvés - Por Que?
2017-08-04 12:59
Blaugrana91

Bra observation där faktiskt. Klubben måste få in ett affischnamn till Nike för klubben och Dembele,Dybala,Coutinho alla tre har ju Nike som personliga sponsorer. Så minst en kommer iaf garanterat känns det som på förhand iaf.
Barcelona Blaugrana91
2017-08-04 12:45
[QUOTE=Davids3]Vi ska vara extremt glada att ett nytt kontrakt skrevs med Nike innan Neymar lämnade. När den ska förlängas nästa gång utan Neymar och kanske utan Messi, kan vi glömma en förhöjning, och ska kanske vara glada om den inte sänks. [/QUOTE] Äsch då har vi säkert nästa stora stjärna hos något av bolagen. ;)
Postat via SvenskaFans-appen
2017-08-04 12:39
Juventus sägs ju vara väldigt intresserade och har kontaktat ledningen angående Gomes. Känns som att om vi inte ska förlora pengar på honom så lär vi släppa honom redan efter en säsong. Ett byte + pengar för Dybala hade varit ett intressant förslag.
Barcelona Hristo var kungen
2017-08-04 12:38
@Barcelona_1899:

Tveksamt. Spanska tidningarna har ju skrivit att det varit klart osv i flera veckor utan att det stämmer. Dessutom om de skulle vara överens med coutinho skulle antagligen de bli anmälda och vara tvungna att dra sig ur affären.

Men jag tänkte på en annan sak. Eftersom Neymar inte var en transfer, hur är det med skatt osv? Hade ju inte förvånat om hälften försvunnit i skatt eller nåt sånt
Barcelona II Barça II
2017-08-04 12:32
Lyckas vi få in Coutinho, Dybala och Dembele så har vi verkligen en bättre trupp än föregående säsong. Sen är även Iñigo Martinez en ENORM uppgradering från Mathieu.

Sen är ju bara frågan hur vi ska spela med alla dessa nya spelare.
Barcelona El Pistolero 9
2017-08-04 12:17
Förlåt för spam men Iñigo Martinez är en riktigt bra back och €32 miljoner är ett helt okej pris för hans kvaliter. Vi gör våra motståndare i Real Sociedad svagare men får samtidigt en stabil back som är bra på allting. Värvning ett med Neymar pengarna var en bra värvning enligt mig.
Barcelona Davids3
2017-08-04 12:17
@Kröjjff:

Det blir fel när du bedömer varje spelare för sig och inte ser på helheten. Kemin bland trion är a och o. Men jag skulle säga att Ronaldinho var bättre än Neymar idag, medan Suarez är snäppet bättre än Etoo.
2017-08-04 12:16
Det ryktas om att Marlon kan lånas ut till Leganes, känns bra om han får känna på regelbunden a-lags fotboll.
Barcelona Iniestas vänsterfot
Angående Treyhs inlägg nedan:

Det är jag fundersam över: Pressad ledning, mycket pengar i kassan, och galna/dopade prislappar på alla spelare just nu. Kanske ingen klockren kombination...
Iñigo Martínez: Has won possession in the defensive third more times (566) than any other player in the last five La Liga seasons

Positiv statistik.
Barcelona Davids3
2017-08-04 12:15
Vet inte hur Inigo spelar, men smart och bra planerat, man hittar spelare som ska ersätta Masherano innan han faktiskt lämnar.
Hur blir det med Marlon då nästa säsong? Känns som Masherano är första backup medan Inigo och Marlon får sparsamt med tid.
Barcelona Kröjjff
2017-08-04 12:14
@Zyzz:
Ge mig tre skäl till att MSN varit trion R.E.M. (d v s Ronaldinho, Eto´o och Messi) överlägsna? Själv kan jag bara komma på ett och det är att Messi blivit mer komplett och eftertänksam i sin spelstil sedan tiden som ostoppbar virvelvind på högerkanten. Menar du att Neymar "redan" nu är bättre än Ronaldinho i dennes glans dagar och att Suárez ställer Samuel Etoó helt i skuggan av sig själv, sett över tiden i Barca?
Barcelona Treyh
2017-08-04 12:09
Om en månad är det misstroende röstning mot ledningen. Vi har förlorat Neymar. Vi har en jävla massa pengar att röra oss med. Tror mig, ledningen är pressade att agera. De kommer att agera. Det finns inget som skulle slå högre än Mbappe.

Det finns en ledig plats bredvid Messi och Suarez i anfallet. Gå all in på Mbappe, gör en papa perez style och sno en maräng framför ögonen på dom. Som även råkar vara den största talangen på 10 år sedan Ronaldo och Messi. Kostar vad det kostar. Vi har 300 miljoner euro i transferbudget.
Barcelona Davids3
2017-08-04 12:09
Vi ska vara extremt glada att ett nytt kontrakt skrevs med Nike innan Neymar lämnade.
När den ska förlängas nästa gång utan Neymar och kanske utan Messi, kan vi glömma en förhöjning, och ska kanske vara glada om den inte sänks.
Barcelona Cúles
2017-08-04 12:08
Välkommen Inigo. Nyttig truppspelare!

Nu måste vi bort med dökött som Vermaelen, Douglas m.m
Barcelona TresAmigos
2017-08-04 12:02
Real Sociedad defender Inigo Martinez has signed a 5-year contract with Barcelona. Barcelona have paid the €32M buyout fee. #FCBlive (Sport)
Barcelona El Pistolero 9
2017-08-04 12:01
Cule4life

Rapporterade inte katalansk media igår eller förrigår natt att Paulinho inte längre var i klubbens radar? Det måste då ha varit Neymar som ville ha han i klubben för beskedet om Neymar kom rätt så kort efter.
Barcelona El Pistolero 9
2017-08-04 11:59
Barclasico

Wow! Om de är sant är jag helt chockad för jag läste att han är en stor Ronaldo (CR7) fantast. Det vore en stor risk men om man lyckas få till en deal på 150 miljoner plus Arda är det värt enligt mig.
Barcelona Soko
2017-08-04 11:54
@The Reporter 2.0:

Han kan också spela som defensiv mittfältare ifall Busquets och Masken skulle vara borta av nån anledning ?
Barcelona Barclasico
2017-08-04 11:54
Kylian Mbappé told AS Monaco that he would like to replace Neymar at Barça, he would love to sign for the club. [md]

All in på han!!
Barcelona The Reporter 2.0
2017-08-04 11:52
Tycker Inigo Martinez e perfekt. Kanske ingen startspelare än men en bra trupp och rotationsspelare. Vi behöver bredd
Barcelona Illusionista
2017-08-04 11:51
Coutinho, Dembele och Seri hade inte varit fel faktiskt.
Barcelona Blaugrana91
2017-08-04 11:47
[QUOTE=Soko]Jag hade gärna skickat både Gomes och Rafinha i utbyte av Dybala. [/QUOTE] Jo men det verkar som att Gomes inte vill lämna och som sagt jag tycker han bör få en säsong till.
Barcelona Cule4life
2017-08-04 11:37
Om Coutinho och Dembele köpa in samt att man stirrat in sig på Paulinho är då inte bättre att lägga Paulinho pengarna på Seri !!
Barcelona Soko
2017-08-04 11:28
@Blaugrana91:
Jag hade gärna skickat både Gomes och Rafinha i utbyte av Dybala.
Barcelona Boti Boti Boti
2017-08-04 11:17
Även om Martinez kommer in som mittback så är jag inte orolig för Marlon.

Mascherano är gammal och inom ett par år kommer även Piqué visa tendenser till att sitta mer på bänken än att spela match efter match.

Då har vi Martinez, Umtiti och Marlon kvar att fightas om två platser. Eller kanske bilda en sjukt stabil trebackslinje?

Eller, som någon nämnde häromdagen, så kanske Umtiti får spela vänsterback då och då. Jag gillar verkligen den tanken då vi får lite balans i backlinjen - precis som vi fick med Alves kontra Abidal.

Visst, vi är kända för att alltid spela med offensiva ytterbackar men vi får inte glömma att Puyol till och med spelade ytterback i stora och viktiga matcher under Pep, just för att balansera försvaret lite mer.

Pricken över i:et är att Iñigo är 26 år, erfarenhet från La Liga, gillas av Valverde och att han blir OTROLIGT billig sett till dagens sjuka marknad.

Prio har väl inte varit att förstärka försvaret i min mening men ser ändå en logik med ett sådant här köp nu när vi har pengar.

In med Dembele och Coutinho (för att det kommer att hända, inte för att jag verkligen vill) och vi har ett starkt lag på pappret.

Angående att ha två djupledslöpande anfallare och att det har varit ett framgångsrecept tidigare så håller jag med till viss del. Däremot har nyckeln för mig varit att vi har spelat med en riktig 9:a i laget. Villa, Eto'o och Suarez istället för Messi som falsk 9:a med exempelvis Pedro och Alexis som flankerar.

Det är det som är nyckeln för mig. Tycker att vi ska ha en spelare till vänster som kan göra lite både och. Tror därör att Dembele kan passa bra där också då han kan kombinera, ta egna initiativ men också löpa i djupet så till vida att han får sådana instruktioner från Valverde.

Dettta är även mitt sätt att hantera att vi förmodligen inte kommer att gå för Mbappé. Alltså att tänka positivt istället :)
Barcelona Blaugrana91
2017-08-04 11:16
MD rapporterar att Juve skulle acceptera att sälja Dybala om dem samtidigt får någon av Gomes eller Rafinha. Gomes tycker jag trots allt förtjänar att få en säsong till, Rafinha däremot har fått tillräckligt många chanser. €110M och Rafinha bör räcka. Skulle vi få in Coutinho ( verkar ju snart vara klar), Dembele och Dybala så har vi ett betydligt bättre lag än med Neymar.
Barcelona Funeral Canticle
2017-08-04 11:14
@Cúles:

Har du sett filmen Memento?
En karaktär som ständigt glömmer bort saker det sammanfattar dem bäst, låt dem tro det haha.

Varje dag prioriteras en spelare före en annan, men det verkar som dem zoomat in på Dembele, Inigo Martinez och Coutinho nu, en generationsväxling som heter duga nu får vi se om dem vill komma och om det är genomförbar
Barcelona L.A.M Nr 10
2017-08-04 11:08
Jag har varit inaktiv på forumet i stort sett hela sommaren och väntade ut att det skulle bli officiellt innan jag kommenterar det som nyss skett. Ja, vad ska man egentligen säga? Det är uppenbart att vi tappar en helt otroligt skicklig fotbollsspelare, det tror jag samtliga skriver under på. Finns det någon spelare därute som just nu skulle kunna ersätta Neymar och individuellt sett göra det lika bra? Jag tror inte det. På det sättet är det ett tungt tapp och något som rent sportsligt svider med tanke på vad brassen uträttat under sin tid i klubben.

Individuellt sett är det som sagt svårt om inte omöjligt att ersätta Neymar. Däremot tror jag vi absolut kan värva två spelare som totalt gör oss till ett mer slagkraftigt fotbollslag. Köper vi nu in rätt mittfältstyp samt en VY som individuellt speltekniskt åtminstone är i närheten av Neymar, men framförallt i andra aspekter såsom i presspel och i djupled är bättre, tror jag vi som lag blir bättre och mer kompletta.

Jag är som många andra överförtjust i Coutinho. I England följer jag Liverpool och han har varit en personlig favorit i flera år nu. Den stora fördelen vi får förutom att han naturligtvis besitter en enorm skicklighet är att han både kan spela som offensiv spets på vårt tremannamittfält samt till vänster i anfallet. Vi kan med honom därför även variera mellan vårt klassiska 4-3-3 och spelsystemet Valverde ofta förespråkat, 4-2-3-1.

Nackdelen med Coutnho är att han inte är den perfekta rollspelaren jag tycker vi bör söka varken till mittfältet eller anfallet. Han är inte den klockrena spelfördelaren vi innan sommaren drog igång alla var överens om att vi så desperat var i behov av. Han är inte heller en ständigt utmanande, djupledsgående och straffområdesstark vänsterytter jag nu i och med Neymars flytt tycker vi ska söka efter. Som vänsterytter är han på det sättet mer lik Messi i det han gillar att söka sig inåt i planen, ha boll på fötter, kombinera och söka avslut strax utanför boxen.

På det stora hela kommer jag dock slutligen för mig själv fram till att det är en investering värd att genomföra. Frågan därefter är omden andra stora värvningen ska vara en ytter eller mittfältare. Det finns fler namn värda att fundera över på ytterpositionen men jag vill så gärna se en spelmotor anlända och förstärka vårt innermittfält. Här beror mycket på hur Valverde tänkt sig att spela. Vill han ha en mer kontrollerande fotboll bör en CM köpas, vill han spela 4-2-3-1 och mer dynamiskt inriktat kan en högerytter ge oss möjligheten att spela med denna spelare, Messi och Coutinho bakom Suarez med Busquets, Rakitic och Iniesta roterandes på de mer stationära rollerna.

Oavsett val av spelare är det dags att agera nu. Två spelare av absoluta världsklass ska in, allt annat och detta fönster är en besvikelse. Väljer vi däremot att noggrannt tänka igenom vilka profiler som behövs och utefter detta förstärka laget kan denna sommar bana väg för stor framgång. Det blir spännande att följa och nu börjar man känna av längtan till att säsongen drar igång.
Annons: