/spanien/barcelona/forum/337.aspx/spanien/barcelona/forum/337.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bollinnehavet
2018-07-12 11:33
@Ribohn Fan:

Ok, då missuppfattade jag dig. När du skrev ”det stora problemet med Busquets...” så uppfattade jag det som att du grämde dig över det. Men sedan när är Barca tvungna att ha två defensiva mittfältare? Vem är den andra?
Barcelona Nesto
2018-07-12 11:12
Mido

Ja, vi trodde väl att Paulinho skulle vara 10 ggr värre än han har bevisat.
Men är han Barça-material? Nej. Han bröt mönstret och erbjöd något annorlunda. En boxbox spelare som erbjöd styrka och huvudspel. En bra rotationsspelare, inget mer.

Behöver vi en till sådan spelare? Varken Rakitic, Paulinho,Gomes är egentligen spelare som passar Barcas grundidé och jag har svårt att se att Rabiot erbjuder något mer fancy än vad vi redan har.
Frågan är ju om tränaren ens vill följa grundidén eller köra på sitt eget 442.

Ska vi hitta tillbaka så hoppas jag på Thiago, lyckas byta ut Suarez på någon vänster, Verratti (grovt önsketänk) och sedan transferförbud i 3-4 år.

Varför gick vi inte för Seri istället? Samma pris som Rabiot.
Barcelona Jarlma
2018-07-12 11:04
Tror vi kommer få svårt att få bra betalt för spelarna vi vill ha bort. Kommer sluta med att hela gänget drar på lån för att skjuta upp problemet ytterligare en säsong.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mido
2018-07-12 10:22
Ser att stämningen här inne är detsamma som när vi köpte Paulinho (Rabiot, stavning) låt killen bevisa något herregud. Om några månader kommer vissa skriver här "han fick mig att äta mina egna ord, förlåt Rabiot"... Nu verkar huvudmålet är Hazard, hoppas att det går igenom.
Barcelona El Messias
2018-07-12 10:16
Hej alla cules, Befinner mig i Barcelona, vill gärna se en öppen träning eller liknande.
Barcelona Oaner
2018-07-12 09:57
Vi köper alltså en spelare med 1 år kvar på kontraktet för 40 miljoner euro...spelaren heter Rabiot!? Vilken jävla pantad ledning vi har......mardrömmen fortsätter under Segura!
Barcelona Deulofeu
2018-07-12 09:42
Att vi är intresserade av Rabiot är för mig inte särskilt underligt vi har jagat honom i flera år.

hans kontrakt går ut förra sommaren och PSG meddelade nyss att han kostar 400 miljoner...Lägg ett bud på 250 milj max annars kan vi skippa han.

Han är en extremt erfaren spelare trots sin ringa ålder.Han spelade drygt 50 matcher förra året-

Han är dessutom en bråkstake som bla bråkade sig ur Frankrikes reservtrupp...Vi har i dagsläget ingen reserv för Busquets där passar han in.
Barcelona Ribohn Fan
2018-07-12 09:24
Vet inte vem det är som grämer sig, var liksom inte det som var syftet.
Men om det är det vi ska ta upp, så är det kanske Barca som grämer sig mest som är tvungen att ha två defensiva mittfältare, på grund av Busquets avsaknad av fysik.
Barcelona Bollinnehavet
2018-07-12 09:16
Ribohn Fan

Istället är han en av världens bästa defensiva mittfältare och en riktig kugge i vårt lag sedan 10 år tillbaka. Jag tror inte att avsaknaden av fysik grämer honom särskilt mycket, det borde inte gräma dig heller. Han behöver inte vara någon annan än den han är.
Barcelona Ribohn Fan
2018-07-12 01:23
Det var synd att bilden ändrades för hur man scoutar mittfältare till Barca, att nu bara gälla vissa mittfältare. Det tycker jag är synd. Jag hade nog föredragit en scouter som rekommender spelare, som har mycket god fysik, extremt bra teknik och bolltrygg, excellent passningsfot, explosiv, löpstark med och utan boll, sist men inte minst otroligt bra fotbollsintelligens. Om en scout fixade tre sådana mittfältare till Barca och jag är nöjd. Sedan tycker jag att fysiska spelare har inte alltid med hur lång man är. Busquets för mig är ingen fysisk spelare, han är lång och stor till växten, men utnyttjar inte sin storlek i spelet. Han har en otroligt bra teknik(mjuk kan man säga). Det stora problemet med Busquets är att han fullt ut inte kan använda sin utmärkta teknik. På grund av att han har inte dem fysiska förutsättningarna att accelerera med en boll, saknar helt och hållet explosivitet och snabbhet. Hade han haft det hade han varit en av världens bästa offensiva mittfältare i världen, han blir defensiv på grund av avsaknaden av just den fysiken
Barcelona God is a five letter word - Messi
2018-07-12 01:07
Modric är en fantastisk fotbollsspelare, men för tillfället känns det som om han är helt immun mot kritik från diverse hemsidor/twitterkonton. Idag till exempel så var han rätt så medioker, självklart för han har gjort grymma matcher under turneringens gång så jämförs det alltid med den senaste matchen.

Men ändå väljer dessa konton/hemsidor att tokhylla han istället för Perisic som var helt fenomenal idag.
Barcelona Cule4Life
2018-07-12 00:48
Gomes + Rafinha för Thiago borde Bayern nappa på. Saker måste börja hända på mittfältet! Och varför är det så tyst om Barcas cracks till ytterbackar Vidal och digne? Munir? Paco ?

Dags att hämta in degen man kan få in och hämta in cracks som faktiskt gör skillnad.
Barcelona Davids3
2018-07-12 00:37
Rakitic played his 70th match this season. No one in the world has played more than him.

Maskin!!!
Barcelona Mido
2018-07-12 00:35
Det verkar att Marcelo ska bort också. . Många medier i Barcelona verkar vara överens om att Barça verkligen kommer att försöka med. Hazard.. Hoppas hoppas
Barcelona Lion24
2018-07-12 00:27
Erik Satie

Hleb var en ytter i Barça. Keita var en rotationsspelare och jag tror han visste sin roll när han kom. Dessutom hade vi bara Keita med den spelstilen då, alltså en mer fysisk mittfältare. Idag har vi nästan bara fysiska mittfältare. Toure var en likadan spelare som Busi, defensiv mittfältare med fysik och grov teknik. Våra defensiva mittfältare får vara fysiska med bra teknik men våra två centrala mittfältare kan inte vara Rabiot och Rakitic. Jag tror knappast Rabiot kommer hit som en rotationsspelare. Hans mamma/agent är ett stort problem och dom har nog sett till att han ska starta.
Visca el Barça i visca Catalunya
2018-07-12 00:08
Ja och hur gick det då? Man ska väl försöka efterlika våran bästa era någonsin och då hade vi Xavi o Iniesta, nägon jävla Rabiot behövs verkligen ej men detta förvånar mig inte ärligt talat.
Barcelona Erik Satie
2018-07-12 00:04
@Lion24:

Ja vi kan ja. Kan är avgörande här. För 10 år sedan kunde vi ställa upp med Hleb-Keita-Touré. Rabiot kommer inte vara startspelare. Jag är också emot värvningen, men det är inte hela världen om den går igenom.
Barcelona Lion24
2018-07-11 23:57
Enligt Sport så här vi kommit överens med Rabiot om kontraktet. Nu återstår "bara" förhandlingar med PSG. Ska jag vara ärlig så tror jag inte det blir lika svårt den här gången som med Verratti och andra PSG spelare. Rabiot har ett år kvar på kontraktet och han har många gånger hamnat i problem med ledningen där hans mamma tillika agent varit väldigt frispråkig.

Om några månader kan FC Barcelona ställa upp med Rakitic-Busi-Rabiot. Jag blir nästan tårögd av tanken, en tanke som kan bli verklighet. Och jag blir inte tårögd på ett positivt sätt utan det är ren sorg. Hur fan kunde det gå till så här? Jag saknar ord att hitta i besvikelsen. Fyfan...
Meliodas
2018-07-11 23:23
Nu fick du din lilla uppmärksamhet. Vilket tragiskt liv man måste ha för att trolla på andra forum. Verkligen tragiskt. Spärrad. /Mod.
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-07-11 23:10
Rakitic är en sådan mittfältare som inte Barcelona är vana att ha*
2018-07-11 23:10
Börjar tröttna rejält på följande mening; ”Rakitic är den mittfältare vi är vana att ha i Barcelona”. Motta, Edmilson, van bommel, yaya, lucho, cocu, Blanc osv osv osv osv Är det någon typ av mittfältare som verkligen har speglat Barcelona genom HISTORIAN så är det Rakitic typen. Iniesta och Xavi är något unikt för ett Barcelona mittfält :).
Barcelona Meneysuarez91011
2018-07-11 23:01
Rakitics andra halvlek är ren stjärnklass enligt mig. Visst, kanske inte den SPELARTYPEN barca är vana vid att ha. Men han är absolut en av världens bästa mittfältare just nu. Ska han lämna så ska han lämna för 700m kr minst.
Barcelona Mido
2018-07-11 22:58
När jag såg Kroatien köra över Argentina, då sa jag där har vi det ena final laget.
Barcelona MessiLionel
2018-07-11 22:55
@II Barça II:

Och han spelar VM final där han har varit en av de bästa spelarna i turneringen. Nej han duger inte för Barca. Haha!
Barcelona A good coach is everything!
2018-07-11 22:54
Om Frankrike inte fegar och spelar sitt spel fullt ut i 90 min ja då ska dem vinna bekvämt !Men med Deschamps vid rodret är det långt ifrån säkert ! Kul om Mbappe får ytor att leka med !
Barcelona Andreas FCB
2018-07-11 22:49
Man ska komma ihåg att Kroatien nu spelat 90 minuter mer fotboll än Frankrike och har 1 dags mindre vila.
Fast de har mött något lättare lag än Frankrike..

Spelarna ser dock slitna ut. Frankrike bör vinna bekvämt, 2-0?
Barcelona Barcelonistas
2018-07-11 22:49
Tycker England var det bättre laget i första halvlek. Hade Harry Kane satt sitt läge hade nog England varit i final.
Barcelona Davids3
2018-07-11 22:44
Känns bra att guld,silver och brons går till landslag som verkligen har förtjänat det. Utgår ifrån att Belgien kör över England såklart!
2018-07-11 22:44
Vart var kane under hela turneringen? Ja förutom från straffpunkten så är det inte så mycket att hänga i granen.
Barcelona Davids3
2018-07-11 22:42
Frankrike skulle ha kört över vem det än är som skulle ställas framför de.
Annons: