/spanien/barcelona/forum/3343.aspx/spanien/barcelona/forum/3343.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Federer
2015-08-18 21:35
Rakitic: "Kovacic last week told me after the game against ARG: Messi should win all individual trophies. We'll never see anyone like him." Ronaldo kommer inte gilla detta :P. Kovacic sa detta till Ivan i November.
Barcelona Rambla~
2015-08-18 21:34
Atletico värvar typ 10 spelare varje sommar. Fattar inte hur de fixar det. Visserligen blir de ibland av med viktiga spelare så till viss del kan jag förstå att de måste ersätta spelare. Fast den mängden spelare varje sommar? Hur har de råd? Inte mycket kontinuitet där precis. Därför är det imponerande hur de klarar av att klamra sig fast i toppen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona BARCA-més que un club
2015-08-18 21:27
Hahaha denna domarkåren i spanien alltså vilket skämt, Pepe svinen slår och sparkar en getafe spelare brutalt killen får 1-2 matcher avstängning , medans pique får 12 för sagt nåt fult vill spy alltså.
Barcelona the cameroonians
2015-08-18 21:26
Memphis är het ikväll!
Barcelona El Messias
2015-08-18 21:25
Superbusquets Källa?
Barcelona Gabriel
2015-08-18 21:25
Superbusquets Vad snackar du om? Inte hittar något om det.
Barcelona SUPERBUSQUETS
2015-08-18 21:11
Nu är det officiellt pique får tolv matchers avstängning ja gråter floder
Barcelona gulu
2015-08-18 21:11
[QUOTE=enkos]Det är publiksfeber i Betis, laget har redan sålt 40 008 säsongsbiljetter [/QUOTE] Satan, vart har du läst detta?
2015-08-18 21:07
Argentinas defensiva mittfältare Kranewitter klar för Atletico Madrid. Simeone fortsätter förstärka med kvalitetsspelare.
Barcelona Junta Dimision
2015-08-18 20:58
@the cameroonians:

I know that feel, var på supercupen mot Real 2012 och fick ingen Taxi förrän 3 på natten...
Barcelona Junta Dimision
2015-08-18 20:57
Wow vilket mål Memphis Depay!
Barcelona Blaugrana91
2015-08-18 20:48
the cameroonians Så var det även när jag hade sett joan gamper matchen mot Roma, fick gå i över en timme innan man hittade en taxi, jäkligt jobbigt var det.
2015-08-18 20:24
Det var tydligen en smått konstig syn igår efter matchen när hela Avanguida Diagonal var full av supportrar (mestadels turister tydligen) som tvingades ta sig in till stan gåendes eftersom den sena matchtiden gjorde att Metron slutat gå. Dessutom var det inte så många taxibilar i omlopp och de som var där försökte ta ut högre priser än vanliga taxan och valde ut kunder med taxiskylten släckt.

Metron slutar gå vid midnatt måndag till torsdag samt söndagar, så ett tips är att boka hotell nära arenan vid matcher på dessa dagar.

Klubben och Metrons ledning har träffats för att försöka hitta en lösning men ännu har ingen överenskommelse träffats kring detta dilemma.
Klubben måste i mina ögon försöka påverka arrangörerna och ligan så att man slipper de sena matchtiderna. Det gynnar ju definitivt inte fansen och därmed inte heller intäkterna.
Barcelona Frodo
2015-08-18 19:53
LennyRomario

När skrev jag att alla är emot oss? Jag skrev att ledningen inte försvarar vår klubb och dess spelare på ett adekvat sätt. Spansk media har kört en smutskastningskampanj mot Messi i snart 2 år utan att klubben reagerat. De har börjat göra samma sak med Neymar nu när de ser vilken spelare han utvecklats till. FIFA har stängt av Barcelona som enda klubb från att värva. Tror du att Barcelona är de enda som felat? Tyvärr så funkar världen som så att man inte blir påtrampad om man inte tillåter sig det. Alla ser Barcelonas svaghet och hugger därför hela tiden också.

Individer som Xavi, Dani Alves och Pique tvingas vara språkrör och försvara klubben hela tiden. Klubben accepterar böter för katalanska flaggor på läktaren. Pique å andra sidan går ut med att försvara rätten till att katalanska flaggor på läktaren.

Det är dags att försvara klubben och dess spelare likt Real gör med sin. Det handlar inte om att alla är emot oss. Det handlar om att alla vågar ta sig friheter med vår klubb för att de vet att det inte kommer en motreaktion.
Barcelona Rambla~
2015-08-18 19:51
Då menar klubben alltså att Velasco ljuger i sin rapport? Ett vågat ställningstagande om det visar sig att Piqué faktiskt uttalade de påstådda orden.
Barcelona Liunil Masse
2015-08-18 19:47
Vår trupp säsongen 09/10 (Laportas sista år som president).

Valdés

Alves-Piqué-Puyol-Abidal

Xavi-Busquets-Iniesta

Messi-Zlatan-Pedro

Resten: Pinto, Millito, Marquez, Chygrynskyi, Maxwell, Yaya Toure, Keita, Jeffren, Henry, Bojan.

Jämför själva med dagens Bartomeu trupp:)
2015-08-18 19:43
Official: Barcelona announce that they will appeal against Pique's red card yesterday as he didn't pronounce the insults reported by referee

Och där kom det officiella uttalandet från klubben.
2015-08-18 19:39
Med tanke på att det inte kommit någon ljudupptagning på vad Piqué egentligen sa så kan man ju ifrågasätta det domaren skrev i rapporten;

"me cago en tu puta madre"

Särskilt också med tanke på att de övriga sinnena inte verkar vara fullt funktionsdugliga hos sagda domare, jag tänker främst då på synen så klart.

Det ryktas om att Barcelona kommer att agera på domarrapporten, jag hoppas bara att den redan undermåliga relationen med domarförbundet inte gör att avstängningen blir längre för detta. Med detta sagt, någon form av åtgärd måste till.

Sist men inte minst ursäktar inte den uteblivna offsiden Piqués agerande, jag hade förstått det om det blivit mål - men i den situationen skulle det vara fokus på andra saker än domarna. Dessutom, han vet ju om att han inte ligger bra till i Velasco Carballos ögon sedan incidenten 2012.

Men men, gjort är gjort, det är bara att bita ihop och hoppas att Lucho kan få ordning på försvarsspelet till lördag då många av de som matchades i första mötet åter kommer få äntra San Mamés - minnena lär inte vara de bästa. Revansch?
Barcelona Yellow cake
2015-08-18 19:34
Alltid en legend, Puyol .

Jag satt precis och tänkte på situationen med Song, har alltid gillat honom. Han var duktig i Arsenal iaf, borde duga gott och väl som rotationsspelare..
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2015-08-18 19:29
Någon tror jag tog upp de tidigare men undra hur Song-situationen löser sig. Ingen klubb verkar vilja köpa honom , och ett lån igen känns bara dumt från oss.

Skulle kunna se Song som ersättare på Rakitics position som box till box. Han må ha underpresterat men han är hästlängder bättre än Roberto. Och det skulle kosta oss ingenting förutom hans löns såklart.

Det skulle kunna vara en temporär lösning tills Arda blir tillgänglig. Mittfältet skulle kunna se ut såhär.

Iniesta ( Rafinha ) - Rakitic ( A.Song )

Busquets ( Masherano )

Något måste göras, för just nu får jag bara ont i magen att tänka på vilken bänk vi har. Turan kommer vara otroligt viktigt tillskott i Januari....
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2015-08-18 19:27
Mr. Dashir

ska vi räkna hur många skräpspelare vi har o hur många dom har? haha
2015-08-18 19:26
Sporting Gijon have convinced Barcelona midfielder Alen Halilovic (19) to join them on loan. A deal could be closed on Friday. [rac1]

Hoppas nu att Abelardo stannar som tränare hela säsongen och kan utveckla Alen på rätt position och med mycket speltid.
Barcelona Mr. Dashir
2015-08-18 19:18
@Josep "Pep" Guardiola Sala:

Arbeloa tjänar också mer än Isco.
Barcelona enkos
2015-08-18 18:47
Det är publiksfeber i Betis, laget har redan sålt 40 008 säsongsbiljetter
Barcelona enkos
2015-08-18 18:45
Mourinho försöker värva Grizman och har bjudit 21 mil pund. .. Grizmans utköpklausul ligger på 80 mil euro
Barcelona LennyRomario
2015-08-18 18:05
@Frodo:
Så inte nog med att vi numera tycks ha samma värvningsstrategi som Real Madrid, ska vi även börja gråta som Mourinho? Tidningarna är emot oss, domaren är emot oss, FIFA är emot oss, UEFA är emot oss. Snälla, sluta. Det är ju bara löjligt. Vi har precis vunnit trippeln! Vi har vunnit 5 ligatitlar de senaste sju åren. Och vi ska gnälla om att världen är emot oss? Piques utvisning må vara (eller inte vara) orättvis, men den matchen var död. Och det var bara vårt eget fel. Och Pique måste ta ansvar för vad han säger. Vi borde istället vara glada över att transferförbudet är så tandlöst att vi kan värva när det inte borde vara möjligt. Vi är en av världens största klubbar som genomgår sitt framgångsrikaste decennium rent sportsligt, känns inte som det är läge att gnälla om att världen är emot oss.
Barcelona 5puyol5
2015-08-18 17:56
Reals bänk: Casilla, Varane, Caravajal, Coentrao, Arbeloa, Nacho, Casemiro, Kovacic, Lucas Silva, Isco, Cherysev, Jese.

Barcas bänk: Ter Stegen, Douglas, Adriano, Mathieu, Bartra, Vermaelen, S.Roberto, Rafinha, Munir, Sandro, Pedro, (Arda & Vidal)

De anda på Reals bänk som inte duger som ersättare är Nacho och Lucas Silva, däremot duger inte Douglas, Vermaelen(vet inte vart man har honom???), Bartra, Roberto, Munir och Sandro som ersättarei Barca, jag hoppas vår start-elva håller sig skadefria annars blir det svårt att hänga med i ligan.
Barcelona Mr. Dashir
2015-08-18 17:50
@Josep "Pep" Guardiola Sala:

Jag är en av de som verkligen gillar Lucho och hoppas att han kan fortsätta utveckla detta laget så när han väl gjort lika många säsonger som Pep, kan i allra högsta grad jämföras. Luchos lag 14-15 hade mycket högre vinstprocent, gjorde fler mål och släppte in mindre jämfört med Peps lag 08-09, så helt kass är han inte. Jag tycker med bakgrund av den utveckling fotbollen har tagit de senaste åren och tiki-takans nedgång, att jag hellre ser Lucho som manager än Pep i dagsläget. Så om någon skulle fråga mig om jag skulle vilja byta Lucho mot Pep, så hade jag inte gjort det.
Barcelona Barça-MeTi
2015-08-18 17:34
att LE inte lärde sig från borta matchen mot Real Sociedad där han underskattade dem också, sån jävla idiot seriöst, ibland undrar jag hur fan snubben tänker,
Barcelona Frodo
2015-08-18 17:26
Det är svårt nog att vinna borta mot Athletic med sin starkaste elva. Jag vet inte hur LE tänkte men det var dömt att misslyckas med vår extremt mediokra elva i bortamötet. Det är tydligt att vi har för många mediokra spelare i vår trupp. Alla storklubbar har några stycken men vi har typ 6-7 som inte bidrar med någonting.

Vad gäller Piques avstängning är det inget som förvånar mig. Som Simeone sa, allting talar för Real Madrid. Perez kommer sätta igång sin MVP-kampanj tidigt likt säsongen 11/12. Vi får hoppas på att våra bästa spelare håller sig skadefria.

Vad som är beklagligt är hur vår kassa ledning tillåter allt från FIFA, UEFA, spanska förbundet, nationell och internationell media trampa på vår klubb och våra spelare utan att slå tillbaka.
Annons: