/spanien/barcelona/forum/333.aspx/spanien/barcelona/forum/333.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2018-05-24 23:19
Twitterkontot La Masia har också redan twittrat om det. De har bra koll på allt som sker inom klubben när det gäller talangerna.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2018-05-24 23:13
Riqui har bestämt sig för att stanna och fortsätta sin utveckling i La Masia, weeeee. ;) Gud vad skönt men att det skulle ta sån jävla tid innan någon inom klubben reagerade och insåg vad som var på väg att ske. Hans kontrakt löper ut nu i sommar och det låg inget nytt kontraktsförslag på bordet så här sent in på säsongen. Seriöst, vad fan sysslar de med inom klubben? Både Sport och MD har rapporterat om det. Han själv har också meddelat det på sociala medier.
Barcelona Beast Puyol
2018-05-24 23:08
Barcadinho Måste hålla med dig hahhaha. Gillar skarpt hur du tänker. Tänkte lägga en sån analys som du la ut men du la den fint så tack :)
Barcelona Barcadinho.
2018-05-24 22:34
Jerkasss
Du är perfektionist :-)
Vill ha den optimala rättvisan.

Tänk en cup final match, ena laget försvarar hela tiden, ingenting funkar, andra laget ligger på hela tiden, en match på en halvplan. men de missar o missar och så kommer det en kontring i 83 min och det sämre laget vinner med 1-0.
Många blir arga och besvikna men jag älskar sånt, så länge inte Barca står för kallduschen. Överraskning, det oförutsägbara i sporten. Orättvisan :-)
Barcelona jerkasss
2018-05-24 22:11
Jag invänder mig inte mot att det är underbart. Det kan det vara trots tillfälligheterna Hockey VM ja! En match i hockey är ännu värre. För mkt kaos och få tillfällen per match där skill yttrar sig. I NHL har man insett detta och kör 7 matcher. I tennis Nej! Har inte per definition att göra med EN match utan hur många poängavgörande lägen som uppstår. (Poäng på tavlan alltså) Om du menar att det bästa laget alltid vunnit i VM menar du alltså att straffar inte på något sätt är tillfälligheter? Att det finns någon gudomlig ordning som alltid gör att laget som är bäst eller kommer visa sig vara bäst alltid vinner straffarna. En sådan panglossiansk värld tror jag inte vi lever i. Typ alla lag som vunnit VM har spelat någon straffmatch. Hade det andra laget inte kunnat vinna i det läget? 98 i Frankrike var Frankrike verkligen inte bäst. Tur mot Paraguay och mot Italien. Kroatien fick en utvisad i semin har jag för mig och ändå jämnt. Ronaldo blev illamående i finalen... Ganska talande att de 4 år senare med samma manskap (ännu mer optimal ålder typ) inte gjorde ett enda mål.
Barcelona FCB_Messi
2018-05-24 22:09
Jerkass VM är världens roligaste och mest underhållande turnering att kolla på . Va fan snackar du för skit ? Tycker man inte om VM så kan man lika gärna följa en annan sport . Testa schack ?
Barcelona Barcadinho.
2018-05-24 21:51
Jerkasss En del tycker att landslagsfotboll är "renare" från pengar och därmed mer "äkta" fotboll o äkta turneringar. Tyskland kan inte peka på Messi och värva honom. Jag lägger inte mina värderingar i det för jag gillar all sort fotboll mer el mindre. Visst, vem orkar se på alla matcher, det gör jag inte heller i cl. Men jag gillar att se på skrällar, kul att upptäcka helt nya spelare, roliga spelare kombinationer (Isco o Iniesta, Neymar o Firmino och många fler), intressant när det börjar heta till sig och så har man ett par favoriter för att få upp känslor. Slump är också positivt för det ger större utrymme för överraskningar. Det är nästan för få överraskningar i VM
Barcelona FCB_Messi
2018-05-24 21:37
Med andra ord har dom valt en back , en mittfältare och en anfallare som marknadsför tröjan . Och att man väljer i så fall Diego costa före Griezmann låter lite lurigt .
Barcelona DizzLow
2018-05-24 20:15
Griezmann är inte med bland spelarna som marknadsför Atleticos nya tröja.
Spelarna på omslagsbilden är Saul, Diego Costa och Lucas Hernandez.
Kan ju betyda att övergången fortf lever.
Barcelona Smogen
2018-05-24 17:52
[QUOTE=jerkasss]Visca el... Mja Brasilien, Frankrike, Tyskland är väl favoriter. Vem som helst vinner av dem. Visst finns romantik och spänning i VM, men rent krasst är det ju en Kalle Anka Turnering. Turnering med en match avgörande kan aldrig aspirera på att rättmätigt utse värdiga vinnare. Det är helt enkelt för mycket slump i det lilla formatet. Jag menar...Typ...Kroatien skulle kunna vinna VM. Inte troligt men det är helt klart möjligt. Bifogad i tesen får jag nog lägga in brasklappen att det trots detta inte är möjligt för Sverige att vinna. Rankar Sverige bland 8 sämsta lagen typ. Men bra är väl det. Kommer aldrig vara patriot fotbollsmässigt förrän jag känner att det finns nån sex-appeal med laget. Bryr mig väldigt lite om Sveriges matcher ärligt talat. I övrigt ska det bli kul att njuta av vacker fotboll från andra länder och såklart lite spännande o se vilket av alla tusen korstecken på plan gud hörsammar i ödets lotteri. Vinnaren är inte nödvändigtvis bäst, men denne kommer utropas som bäst och det många faktiskt strävar efter är snarare det sistnämnda. [/QUOTE] Så du menar att alla VM, EM och OS i både tex. fotboll och hockey är kalle anka turneringar? :) Där vinnaren inte är en rättmätig vinnare? :) Samt tennis som sport antar jag, och kampsport där man bara en match?
Barcelona II Barça II
2018-05-24 17:48
Varför skulle VM vara en ”Kalle Anka” turnering? Det håller jag absolut inte med om, det är landslagsfotbollens absoluta höjdpunkt. En av idrottens finaste turneringar. Det mest ultimata man kan vinna som fotbollspelare. Sen stämmer det definitivt inte att vem som helst kan vinna med lite tur. När i historien har det hänt? Har följt VM sedan 94, det bästa laget har alltid vunnit. Möjligen var Frankrike bättre än Italien de året Italien vann (när Zidane fick rött)... men Italien var trots det värdiga vinnare. Nej fotbolls VM är underbart!
Barcelona jerkasss
2018-05-24 16:33
Visca el... Mja Brasilien, Frankrike, Tyskland är väl favoriter. Vem som helst vinner av dem. Visst finns romantik och spänning i VM, men rent krasst är det ju en Kalle Anka Turnering. Turnering med en match avgörande kan aldrig aspirera på att rättmätigt utse värdiga vinnare. Det är helt enkelt för mycket slump i det lilla formatet. Jag menar...Typ...Kroatien skulle kunna vinna VM. Inte troligt men det är helt klart möjligt. Bifogad i tesen får jag nog lägga in brasklappen att det trots detta inte är möjligt för Sverige att vinna. Rankar Sverige bland 8 sämsta lagen typ. Men bra är väl det. Kommer aldrig vara patriot fotbollsmässigt förrän jag känner att det finns nån sex-appeal med laget. Bryr mig väldigt lite om Sveriges matcher ärligt talat. I övrigt ska det bli kul att njuta av vacker fotboll från andra länder och såklart lite spännande o se vilket av alla tusen korstecken på plan gud hörsammar i ödets lotteri. Vinnaren är inte nödvändigtvis bäst, men denne kommer utropas som bäst och det många faktiskt strävar efter är snarare det sistnämnda.
Barcelona Treyh
2018-05-24 16:29
Alla som klagar på Dembele. Det enda jag vill säga är att det är lättare att lära sig spelet utan boll än MED boll. Om Dembele lär sig spelet utan boll som t.ex. mr Pedro, vilket inte är speciellt svårt IFALL vår tränare lägger focus på det. Att vara bra utan boll kan alla allsvenska spelare vara... Att vara bra MED boll är en unikt. Dembele är unikt. Han behöver endast lära sig spelet utan boll. Till exempel springa i djupled, "hota" att springa i djupled osv. Det kommer jag lovar!
Barcelona L.A.M Nr 10
2018-05-24 16:17
Visca el Barça i visca Catalunya

Själv har man tentaperiod vilket innebär all tid i världen att analysera och diskutera.

Vad gäller rena guldkandidater finns det bara tre landslag att på allvar räkna med och det är Brasilien, Spanien och Tyskland. Många vill räkna med Frankrike men precis som i fallet med Argentina så har man knappt något att grunda detta på. Ett lag som presterat någorlunda resultat kommer inte att helt plötsligt prestera fantastiska resultat om inget drastiskt sker. Den enda riktiga skalpen detta franska lag tagit är semifinalen 2016 mot Tyskland, en match där man helt klart hade marginalerna på sin sida då jag tycker Tyskland både var bättre i matchen och det bästa laget i turneringen. Nej, Frankrike har inte imponerat och skulle bli mycket förvånad om de slår ut någon av de tre giganterna.

Angående nämnda Tyskland är känslan att de tappat en aning jämfört med guldåret 2014. Tycker det saknas spets jämfört med Spanien och Brasilien. Däremot är de alltjämt robusta, stabila, har en hundraprocentig spelidé med intelligenta spelare att utföra den och en vinnarmentalitet inget lag kan matcha. Spaniens startelva skojar man heller inte bort. Farhågan här är väl att man likt 2014 är helt fysiskt underlägsna och förlorar slagen i matcherna på vad gäller intensitet, duellspel, straffområdeseffektivitet med mera. Sådant som sker när man är lite mätt. Detta året är dock känslan att de styrt upp försvaret och är för mig tvåa bakom brassarna.

Brasilien har det mest kompletta laget. En grym målvakt, individuell världsklass i försvaret där enda frågetecknet faktiskt är kapten Silva, ett mittfält som knappt torskar en närkamp och en anfallstrio med otrolig spets, för att inte tala om att spelare som Willian, Costa och Firmino återfinns på bänken. Av vad jag sett och läst har brassarna hittat en perfekt mix i sitt spel, en kombination mellan stenhårt, svårgenomträngligt försvarsspel, en mittfältstrio som inte förlorar den så viktiga kampen samt fantastisk teknik och finess i sista tredjedelen. De är mina favoriter.

Går Sverige vidare från gruppen ska det nog till att slippa Brasilien för att kunna gå till en kvartsfinal. Men då ska alltså någon av Tyskland eller Brasilien misslyckas med att vinna sin grupp. Går vi till åttondelsfinal tycker jag dock vi gjort ett strålande jobb då vi sett till individuella spelare haft betydligt bättre årgångar. All cred till Janne Andersson för hur han fått ihop laget.

Efter en titt på trädet lär kvartarna bli såhär:

Frankrike-Portugal/Uruguay
Brasilien-Belgien
Spanien-Argentina
Tyskland-England/Colombia/Polen
Barcelona S.Eto'o
2018-05-24 13:59
Riqui stannar, han bekräfta det mer eller mindre i sin twitter precis!! Skönt att höra
Barcelona Infinit8Don
2018-05-24 13:53
Pålitliga Gerard romero gick precis ut på sin twitter o skrev med stora bokstäver: RIQUI PUIG STANNAR. Viktigt är det!!
Barcelona Barca4life98
2018-05-24 13:34
[QUOTE=Rivaldo=Gud]Vad har "geniet" vunnit då? Sarri och Valverde är ungefärr lika gamla (sarri är 5 år äldre) och har varit tränare ungefär lika länge. Medan Valverde vunnit titlar med Olympiakos: ligan3, cup2 , Bilbao: cup1 och Barca: ligan1 och cupen1 så har sarri inte vunnit enda tital i sina lag. Sarri är 59 år och har under sina 13 år som huvutränare bara imponerat ordentligt nu på sitt senaste jobb i napoli. Floppar han i chelsea är han tillbaka till att vara ingenting [/QUOTE] Men jämför du seriöst lagen Sarri har tränat med lagen Valverde har tränat? Olympiakos vinner ligan oavsett tränare och vi har vunnit La Liga 7 av de senaste 10. Förstår inte riktigt jämförelsen. Sarri är 10 ggr den tränaren Valverde är oavsett vad Valverde vunnit med Olympiakos, som står för 70 % av titlarna han har vunnit. Det är som att hävda att Klopp är sämre än Mourinho för att han inte "vunnit" mycket. Men jämför klubbarna de varit i så förstår man kanske varför?
Barcelona Smogen
2018-05-24 13:27
Sjukt ändå att Ronaldinho "bara" är 38 år. Säga vad man vill om C.Ronaldo, men hade Ronaldinho haft den killens träningsmentalitet så hade Ronnie gjort sin sista match med oss förra året och säkerligen haft lika många Ballon D'ors som Messi.
Barcelona Katalano
2018-05-24 13:02
Rivaldo=Gud

Har alldeles för dålig koll på Sarri för att ge mig in i någon diskussion kring saken, mer än att han spelar en vacker fotboll i Napoli vilket självklart intresserar mig.
Men gällande titlar så bör Valverdes titlar med Olympiakos tas med en nypa salt. hade han inte vunnit dem så hade det varit illa. De vinner titeln varje år oavsett vilken tränare de har. 15 ligatitlar sedan år 2000. Däremot är cup-titeln med Bilbao en riktigt bra prestation av valverde. Likaså detta år med Barca sett till resultaten och titlarna. Sen att vi inte är nöjda med spelet är en helt annan fråga.
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-05-24 12:46
@Beast Puyol:
Vad har "geniet" vunnit då? Sarri och Valverde är ungefärr lika gamla (sarri är 5 år äldre) och har varit tränare ungefär lika länge. Medan Valverde vunnit titlar med Olympiakos: ligan3, cup2 , Bilbao: cup1 och Barca: ligan1 och cupen1 så har sarri inte vunnit enda tital i sina lag. Sarri är 59 år och har under sina 13 år som huvutränare bara imponerat ordentligt nu på sitt senaste jobb i napoli. Floppar han i chelsea är han tillbaka till att vara ingenting
Visca el Barça i visca Catalunya
2018-05-24 12:26
Vad tror ni allmänt om Vm då? Favoriter, skrällar osv, Har tippat Brasilien som vinnare på jobbet känns som att dom satt defensiven för en gångs skull och har inviduell skicklighet i överflöd, Känner mig faktist taggad på att se vad Sverige kan göra med, längesen man kände sådan positivitet inför ett mästerskap har nog mycket att göra med vinsten mot Italien. Tycker även Serbien och specielt Kroatien borde prestera betydligt bättre under mästerskap men känns som att dom alltid underpresterar av någon anledning alltid tyckt de varit konstigt, Kroaterna har ju Vm:s bästa mittfält efter Spanien enligt mig i Modric-Raketic-Kovacic.
Barcelona Beast Puyol
2018-05-24 11:43
Chelsea är på väg att anlita Sarri som tränare och vi står kvar med Valverde. Sarri är ett geni och Valverde har Messi mer än så behöver jag inte säga..
Barcelona L.A.M Nr 10
2018-05-24 11:34
#5 sergiobusquets

Är Lanzini central mittfältare? Han känns mer som en ytter/tia och där finns det gott om både spets och bredd. Det Argentina behöver är en central komplett mittfältare att lita på. Behöver inte vara en Xavi/Iniesta men en ledartyp på mitten som vinner närkamper, sätter passningsspelet och rent allmänt är en stabil jävel bakom fronttrion. Mascherano som ledargestalt är grym men jag tvivlar på om han har tekniken/passningsspelet för att vara den dominanta mittfältaren i ett guldvinnande lag.

Lo Celso har jag inte sett jättemycket av men mot Real Madrid var han inte alls bra. Då fick han dock spela som defensiv vilket kanske inte passade honom, men stod för alldeles för många misstag.

Sen angående Dybala så är jag ruskigt svag för honom, lyckas man få in honom tillsammans med Messi i elvan hade det varit guld. Dock ska man i dessa mästerskap inte underskatta riktigt bra inhoppare. I minut 70 då struktur inte är lika viktigt och spelare börjar bli trötta är det en otrolig tillgång att kunna slänga in både Dybala och Aguero.

Blir inte så mycket Barcasnack just nu men ärligt talat tycker jag VM är betydligt mer intressant att diskutera än Silly Season.
Barcelona MessiLionel
2018-05-24 02:27
@Infinit8Don:

Jag tror att om Dybala klickar med Messi och Aguero till viss del så kan de bli ostoppbara. Mardröm för alla backar. Jag hoppas att Sampaoli testar det under träningsmatcherna. Dybala måste spelas in, han har verkligen det där lilla extra. Hoppas han och Messi klickar.
Barcelona 09Triplete15
2018-05-24 02:26
Kröjff

Löjligt PR-snack från Ronaldos sida som alltid. När Bale gjorde 2-1 mot Atletico 2014 var Ronaldo den enda som inte firade och istället promenerade i lugn fart medan resterande spelare samlades i en gruppkram och firade.
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-05-24 00:36
Ryktas att vi ska låna ut gomes till sporting under 2 år, affärsmän hade vi i ledningen sades det?!?!? Dom solklart dummaste affärsmännen...
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-05-23 23:58
Går ju inte heller jämföra spelare från den argentinska ligan mot top ligorna i Europa. Förr höll klubbarna i Sydamerika en bra nivå men så är inte fallet längre. När t om spelare i den kinesiska ligan hålls högre visar ju ändå prov på det. Det är ju synd att talangerna från Sydamerika ska lämna så tidigt, det är tragiskt att klubbar likt Barcelona/real Madrid ska plocka upp 16-17 åringar alternativt skriva förskottskontrakt. Frankrikes spelare - psg/Marseille Spaniens spelare - Barcelona/real/atletico Tysklands spelare - Bayern/Dortmund Lite skillnad på dessa klubbarna och klubblagen i Argentina och Brasilien. ———— Spanien och Tyskland är dom 2 nationer som har lyckats ha ett eget spelsätt och spela den mest underhållande fotbollen. Det är ju uppenbart varför just dessa 2 nationer är ledande, flertalet av spelarna spelar tillsammans redan i klubblagen. Spanien; iniesta, pique, busquets och Alba - Barcelona. Ramos, carvajal, nacho, Vasquez, Isco och asensio - real marid Costa, Koke och saul - atletico Madrid Tyskland; boateng, hummels, kimmich, muller, Neuer, sulë - Bayern Och flertalet andra som har spelat med varandra under en längre tid (landslaget/klubblagen). Argentina har väl enbart aguerro/otamendi i samma klubblag?!? Brasilien har coutinho/paulinho samt Fernandinho/Jesus Så ser det ut i dom flesta landslagen.
Barcelona Infinit8Don
2018-05-23 23:55
Kröjjff Ronaldos pr team är något utöver det vanliga. Som du kort nämner skulle han kunna ta sin sjätte bdor. Låter kanske som ett skämt när jag säger det. Tänk så mkt pr kan göra i dagens fotboll. Helt sjukt. IBLAND önskar jag Messi hade samma pr, då hade han suttit där med 8-10 ballon dors, utan tvekan. Men nä, Messi spelar sitt spel, går ut glad, skiter i resten. Är väl iofs charmigt.
Barcelona Kröjjff
2018-05-23 23:49
Då var "vi" där igen. Real Madrids spelare uttrycker sina "innersta" tankar inför kommande finalen i Kiev och som vanligt är det i mina ögon en viss Cristinano Ronaldo som sticker ut, då han lägger ut texten och bl a säger: " Det viktigaste för oss är att vinna, inte vem som gör mål. Vi vill skapa historia". Lika lite som han lurar bort motståndarbackar i ligan, lyckas han övertyga mig om sin släng av barnsjukdomen ödmjukhet. Varför understryka någonting så fundamentalt självklart att det viktigaste är att vinna inte vem som gör mål, om man inte försöker dölja en egen agenda? Min gissning är att Ronaldo förvisso vill göra allt för att vinna, men att det viktigaste är att man gör det via mål av honom. Inte minst som det i hans tankar skulle stärka aktierna att få skriva in sig som den förste spelaren någonsin i fotbollshistorien, som belönats med sex Ballon d'Or.. Men: You´ll never walk alone!!
Barcelona Barcadinho.
2018-05-23 23:25
@A good coach is everything!:

Det finns ett problem eller orsak till disharmonin och relativa misslyckanden som har varit uppe i diskussionerna i många år.
Att landslaget består av för många spelare som spelar utomlands.
Ta t ex sista truppen, består av endast tre spelare från inhemska Arg ligan
(bl dem en tredjemålvakt).
Jämförelsevis med t ex Frankrike (många spelare från Psg, Marseille mm), Tyskland (Bayern, Dortmund mm) och Spanien.

Vissa tycker att det är en situation som påverkar landslaget negativt. Brasilien har också samma problem. Jag är inte psykolog men det finns kanske nåt i det. Spelare som spelar utomlands tänker mer på jaget än landet. En del som Messi har bott längre tid i Europa än ursprungslandet.

Det är förstås ett problem för de bästa från Sydamerika hamnar ju i Europa och man vill alltid ha med de bästa i truppen. Så det är ett paradoxalt problem, en moment 24 situation, där du inte vet hur du ska lösa det.

Brasilien o Argentina på 80-90 talet hade flera inhemska spelare än senare trupper. Mer lagkänsla, landkänsla. Samma tänk.
Annons: