/spanien/barcelona/forum/332.aspx/spanien/barcelona/forum/332.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jarlma
2018-07-15 21:18
@Kröj14f:

Bara för du försöker bilda dig en uppfattning om någon eller något så betyder det inte att din tolkning av saken per automatik är rätt, en uppfattning är väldigt personlighetsbaserad. Du försökte inte ens resonera om orsaker eller händelser som kan förklara hur Neymar är som en person. Du sitter och dömer honom för att vara girig högmodig etc utifrån vad jag skulle kalla fördomsfullhet. Kan det vara så enkelt som att din hjärna försöker förstå sig på något som du inte har en aning om?
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-07-15 21:12
@Kröj14f:

Nej du verkar vara lite förvirrad i allmänhet. Men det är inte jag. Jag menar det jag skriver och förstår exakt vad jag menar
Barcelona Barcelonistas
2018-07-15 21:09
Jag uppmanar alla att kolla länktips. Så jävla sant.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Kröj14f
2018-07-15 20:49
Rivaldo=Gud Vill bara meddela dig att jag inte alls håller med mig själv, så som du tolkade mitt inlägg. Det är inte bara mänskligt att bilda sig uppfattningar om personer man inte känner närmare. Det är ur ett socialpsykologiskt perspektiv t o m något av en nödvändighet. Googla på begreppet attributionsteori, om min invändning skulle få dig att fundera på vad jag menade. Att LennyRomario framstod som "förvirrad" av din hänvisning till vad jag skrivit, är inte svårt att förstå; förstod inte ens på mig själv.
Barcelona Jarlma
2018-07-15 20:38
@LennyRomario:

Överskattat på vilket sätt? Hur resonerar du?
Barcelona Jarlma
2018-07-15 20:29
[QUOTE=Kröj14f]Det finns mycket inom fotbollen som inte stör mig det minsta, utan tvärtom ger mig mersmak. Nej, jag känner inte Neymar personligen, men känner mig fri att bilda mig en uppfattning utifrån hans beteende och framtoning, i lika hög grad som du själv säkert bildat dig bestämda åsikter om personer du inte känner det minsta; som mig exempelvis. Får jag å min sida ge dig ett råd, så är det att du helt enkelt scrollar förbi mina inlägg om de stör dig så mycket. Ska det verkligen vara så svårt, att undvika mitt nick? Ty ingenting talar ju för att det jag skriver, ger dig minsta lilla mersmak. Så varför fortsätta läsa? Att jag såg mitt nick nämnas och ett citat av mig återges, var enda skälet till att jag för egen del läste din replik. Någon annat skäl, såg jag inte. [/QUOTE] Blir så uttjatat att läsa ditt gnäll om Neymar hela tiden och återigen dra in religion i det hela. Släpp det, låt PSG forumet sköta kritiken mot honom. Eller du kanske har missat att han inte spelar för oss längre? Sitter och kallar en person girig när din kelgris går och gömmer undan 200 miljoner i skattepengar.
Barcelona Messi M10
2018-07-15 20:28
In the end, the only team that challenged World Champions France was a dysfunctional Argentina side. @RafaelH117

Tänkte precis på det själv ;)
Barcelona Andreas FCB
2018-07-15 20:25
Vilket trevligt VM det trots allt blev. Då är det bara att se fram emot nästa riktiga VM då, 2030? (I England?)
Barcelona MessiLionel
2018-07-15 20:11
Rakitic och Umtiti med i vm elvorna.
Barcelona LennyRomario
2018-07-15 20:07
För övrigt är väl Messi ingen ledare, har har en bindel men är absolut ingen naturlig ledare. Allt som går att läsa om Messi handlar om en blyg tillbakadragen pojke som älskar fotboll. De egenskaperna bygger du inga ledare på. Bara för att du är bäst i laget betyder det inte att du är en ledare, eller ska vara det. Det bästa Messi kan göra är att vara ett föredöme, allt ansvar utöver det landar på någon annans axlar. Vara en ledare är överskattat skit som engelsmännen kan hålla på och tjata om.
Barcelona LennyRomario
2018-07-15 19:56
@Rivaldo=Gud:
Fattar inte riktigt vem du håller med, men tolkar jag ditt inlägg rätt (inga uppfattningar om folk du inte känner) så är det ju underbart om alla följer det!! Då behöver jag inte läsa en jävla rad till om hur Ronaldo är eller inte är. Drömmen!!
Barcelona Infinit8Don
2018-07-15 19:50
tycker faktiskt vi skall gör allt i vår makt för att signa Pogba. Hade gjort succé hos oss med fria tyglar i offensiven. Sjukt komplett spelare. Pogba-Busi-Raki på vårt innemittfält. MUMMA.
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-07-15 19:47
@Kröj14f:

Varför bilda dig uppfattning om folk du inte känner? Håller med Kröjf här. Många offentliga människor är dessutom 1 person när dom är ute i offentligheten och en helt annan privat.
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-07-15 19:45
@A good coach is everything!:

Spelar det någon roll om han använder det själv? Antingen är han en riktig ledare och då händer dessa grejorna med hans goda vilja eller så är han sämst som ledare och kan inte kontrollera sin grupp trots sin överlägsna status i gruppen. Det är bara att välja... att han skulle va utan skuld i hur resten av Barca spelarna kan uppföra sig är så bs det kan bli
Barcelona Kröj14f
2018-07-15 19:43
@Jarlma:
Det finns mycket inom fotbollen som inte stör mig det minsta, utan tvärtom ger mig mersmak. Nej, jag känner inte Neymar personligen, men känner mig fri att bilda mig en uppfattning utifrån hans beteende och framtoning, i lika hög grad som du själv säkert bildat dig bestämda åsikter om personer du inte känner det minsta; som mig exempelvis. Får jag å min sida ge dig ett råd, så är det att du helt enkelt scrollar förbi mina inlägg om de stör dig så mycket. Ska det verkligen vara så svårt, att undvika mitt nick? Ty ingenting talar ju för att det jag skriver, ger dig minsta lilla mersmak. Så varför fortsätta läsa? Att jag såg mitt nick nämnas och ett citat av mig återges, var enda skälet till att jag för egen del läste din replik. Någon annat skäl, såg jag inte.
Barcelona oocbgb
2018-07-15 19:41
[QUOTE=Kubala.]Fotboll har blivit alltför politisk. Hur kan situationen på Perisic bli straff? Vad ska han göra med armen? Kapa av den? Dessutom var frisparken oerhört billig. Känns tyvärr som att matcher avgörs mer och mer pga domarinsatser snarare än själva spelet på planen. Gillar inte den utveckling som fotbollen har tagit... [/QUOTE] I slutändan har du ansvaret för dina kroppsdelar, om du försvarar djupt ner i eget straffområde och har armen ut på det viset får du skylla dig själv. Han har armen utåt, bollen tar på handen, solklar straff. Med ditt resonemang om att han inte kan kapa av den, om han hållt båda händerna över huvet då, skulle det inte vart straff då heller? Du har ansvaret för dina händer, och tar bollen på handen i en onaturlig position i straffområdet så är det straff, vare sig man vill eller inte
Barcelona Infinit8Don
2018-07-15 19:40
Trots att Kroatien inte vann hela tillslut är ändå modric garanterat med i ballon dor diskussionen. Vinner inte Messi eller modric guldbollen kommer alla se vilket stort skämt till pris det är. Dessa 2 är top 2 tveklöst. Magicians. LM10.
Barcelona FCB_Messi
2018-07-15 19:37
Bästa spelare blev: modric Bästa unga spelare : Mbappe Bästa målvakt courtouis .. Tycker Pickford var bättre . Annars var priserna rätt .
Barcelona Infinit8Don
2018-07-15 19:25
Välförtjänt modric!!! Magiker.
Barcelona A good coach is everything!
2018-07-15 19:25
Faaan va skönt att Modric vann priset.
Barcelona Erik Satie
2018-07-15 19:24
Modric väldigt bra vm
Barcelona jayjay_okocha
2018-07-15 19:05
Pogba spelade otroligt smart och gjorde det som bads utav honom.
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-07-15 19:05
Harry kane vann skytteligan på 2 matcher Hahah
Barcelona MessiLionel
2018-07-15 19:02
Rakitic kan lämma vm med huvudet högt. En av de bästa spelarna i vm.
Barcelona Vronskij
2018-07-15 19:01
Många franska spelare som var helt shook fram till att Pogba gör 3-1. Såg väldigt valpiga ut. Men men, det fixar det ju till slut.
Barcelona Infinit8Don
2018-07-15 18:56
Får inte modric priset som VMs bästa spelare ryker tvn. Får griezmann det slutar jag titta på fotboll.
Barcelona Kubala.
2018-07-15 18:54
@A good coach is everything!:

Co-signar detta inlägg 100 %
Barcelona Kubala.
2018-07-15 18:53
Fotboll har blivit alltför politisk. Hur kan situationen på Perisic bli straff? Vad ska han göra med armen? Kapa av den? Dessutom var frisparken oerhört billig. Känns tyvärr som att matcher avgörs mer och mer pga domarinsatser snarare än själva spelet på planen. Gillar inte den utveckling som fotbollen har tagit...
Barcelona A good coach is everything!
2018-07-15 18:53
Rivaldo=Gud // Messi må vara en ledare men ser Messi sällan använda sig av dem fasonerna !
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-07-15 18:50
Äckligare lag än Frankrike är svårt att hitta
Annons: