/spanien/barcelona/forum/330.aspx/spanien/barcelona/forum/330.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona JakWah
2018-05-27 20:48
Spaghetti-Ronaldo vill alltså döpa om CL till sitt namn. Hade jag varit lagkamrat med honom så hade han fått en fet käftsmäll... särskilt eftersom han bara gör mål mot smålagen och inte presterat i varken semifinalerna eller finalen. Snacka om att bli buren till titeln. Spelade han ens mot Bayern eller Liverpool?

Nee, det skulle förvåna mig mycket om killen ens har en chans på Ballon d'Or. Han har inte utmärkt sig i slutet av turneringen och i ligan har han varit helt bortblåst större delen av säsongen. Messi vinner dubbeln OCH är dessutom den som vinner guldskon + assistligan. Messi bör vara den överlägsne vinnaren i år.
Barcelona II Barça II
2018-05-27 20:39
@Kröjjff Klockrent inlägg! Som vanligt..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Koeman!!
2018-05-27 20:38
Ska tilläggas att Ramos borde lära sig från Varane som är mycket yngre än honom. Har sån otrolig respekt för Varane, sån otrolig talang, spelar fair och kan mycket väl bli tidernas bästa mittback.
Barcelona Koeman!!
2018-05-27 20:35
Läser runt på lite olika forum här på SF. Ramos är otroligt hatad för hans fula knep tackling på Salah igår och hans armbåge på Karius. Helt ärligt så tror jag innerst inne att till och med Real-fansen förstår att det är otroligt fel det han gör.
Barcelona Nelson Umtiti
2018-05-27 20:31
Jonathan Wilson (The Guardian): “How can a team that dominates in Europe not dominate at home?" - because Madrid play in the league of Lionel Messi, and over the course of 38 league games, Messi’s team is almost always going to triumph. In Europe, they managed to avoid him.”

Gillade ”Messis liga”.

Bästa Messi quoten på länge och den säger mycket. Vi lever på Messi och han kan inte bära oss hela vägen i tre olika tävlingar samtidigt varje säsong. Jag vill inte se vår bästa start elva i en cup match om vi har en tuff liga match samt en CL match veckan efter.
Är det konstigt att Ronaldo är fräsch och levererar under våren när Messi har bränt halva sin energi för säsongen under hösten för att vi ska kunna tävla om allt?
Jag har sagt det länge nu, Barca har inte truppen för att vinna allt just men vi vill ändå tävla om allt och vad säger det ökända ordspråket? Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket!
Missförstå mig inte nu, självklart ska spelarna ge sitt allt i alla matcher och försöka vinna allt. Mitt problem är att Messi, Suarez och Busquets startar i massa cup matcher där vi möter små lag som spelar för sitt liv när dom möter oss, dessa 3 är över 30 år så jag är inte förvånad att säsongen slutade som den gjorde.

Problemet vi har är inte så komplicerat egentligen, vi måste rotera mycket bättre på våra bärande spelare som har kommit till åldern men för att kunna rotera utan att tappa för mycket så behöver vi en starkare trupp. Men det blir ju svårt när man har en ledning som inte kan värva rätt spelartyper, vi får börja om varje sommar känns det som.
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-05-27 20:22
Ronaldo hade ju hellre gjort mål än att vinna cl pga bale, såg ju frustrationen när åskådaren sprang in :).
Barcelona Infinit8Don
2018-05-27 20:06
När man tänker på det. Fyfan vad jag hade varit lack som Madrid anhängare igår efter ronaldos intervju. Oavsett supporter, medspelare, tränare. Vad som. Det ska inte vara ok att snacka skit för o få uppmärksamhet på det sättet efter en historisk match. Det är så tydligt att det inte finns. Hans säsong har varit kass, kass i båda semifinalerna, kass i finalen. Messi har dragit ner hans klubbs brallor båda matcherna (vilket han själv vet om). Och nu vill han få lite uppmärksamhet efter att bale stulit showen. Hade jag varit bale hade jag bokstavligen gett han en käftsmäll. Förstår inte hur deras ”fans” tkr det är ok. #PR7
Barcelona the cameroonians
2018-05-27 20:05
[QUOTE=Iniesta.70]the cameroonians Collado på bänken? Antagligen på väg bort, eller? [/QUOTE] Njae. Monchu är närmare att lämna om man ska tolka alla rykten, och han startar ju. Kanske bara ett taktiskt val av tränaren?
Barcelona Lion24
2018-05-27 20:01
Laget har precis vunnit Champions League för tredje året i rad. Ingen har lyckats med det två gånger, tänk dig då tre. Hela laget är i eufori, en av lagkamraterna har gjort en av historiens finaste finalmål. Inte bara laget, hela klubben och fansen är i eufori. Du själv har (som vanligt) gjort en kass insats, du som är en av historiens bästa spelare har inte fått några bollar att jobba på. Tänk att behöva skriva en sån mening om en som räknas som ''en av historiens bästa'', du har inte fått bollar att jobba på. Istället ska folk jobba på dina bollar, men det är en annan femma.

I all denna eufori där du inte fått någon uppmärksamhet alls så drar du till med något som drar ner euforin, glädjen och stämningen, så att du åtminstone får lite uppmärksamhet. Om du inte fick alla kameror på dig på planen, se då till att få den utanför. Hur känner man sig som en lagkamrat i Real Madrid? Du har precis skrivit ännu mer historia, du är i total eufori men det som kommer handla mest om efteråt är inte den historia du precis har skrivit, utan om en lagkamrat som i all denna eufori tar bort den uppmärksamhet du och ditt lag har fått, den historia ni tillsammans har skrivit.

Ego? Den här spelaren har aldrig någonsin brytt sig om Real Madrid nämnvärt mycket. Behöver du som Real Madrid supporter någon mer bevis efter gårdagens kommentarer? För det är inte första gången du tvekar. Fram tills nu har jag knappt hört, sett eller läst någon gällande Bales helt otroliga mål, i en final vid 1-1. Mycket mycket sorgligt.

Hur kommer det här sluta? Jo, antingen så blir det inga kommentarer kring detta alls, allting glöms bort, det är ju VM snart, du har stulit alla rubriker från din klubb och dina lagkamrater och han är nöjd. Eller så kommer han ändra sig och säga ''efter lite betänketid så har jag valt att stanna''. Då har ingenting ändrat sig förutom att du fick all uppmärksamhet, kameror och rubriker på dig istället för prestationen, historian ni skrivit och lagkamraterna. Precis som du ville.
Barcelona Kröjjff
2018-05-27 19:56
S.Eto´o

Ja, och dina försök att förminska Messi i förhållande till Ronaldo, verkar ju ge dig en hel del pluspoäng från nyfikna fans från Puertan, så "keep doing what you do" du med.
Barcelona Deulofeu
2018-05-27 19:53
Iniesta 70 inte ens på bänken...
Barcelona Iniesta.70
2018-05-27 19:52
the cameroonians

Collado på bänken?
Antagligen på väg bort, eller?
Barcelona S.Eto'o
2018-05-27 19:42
Bentley Det är din åsikt och jag respekterar den. Men när du börjar skriva att du får magsår och att jag precis vad som är fel med dagens Barcelona fan kan du väl fortsätta och skriva vad du tycker angående detta. Skulle verkligen vilja läsa din åsikt med tanke på att du är vad som är bra med dagens Barca fan.
Barcelona S.Eto'o
2018-05-27 19:34
Kröjjff ”Ronaldo däremot ligger mestadels på rulle, jagar ifatt bollen och skjuter med minst sagt skiftande kvalitet. Den spelstilen gör att han sällan har mycket mer än en man emot sig, som löper bredvid honom.” Ronaldo har presterat världsklass nivå i mer än 10 år snart om detta är hans spelstil varför går det inte att kunna stoppa honom men det går att stoppa Messi? Denna spelstil du beskrev precis är ju den ultimata spelstilen att ha i Champions League sammanhang för att vinna, håller du med? Messi däremot han måsta ta sig an en mur av försvarare som darrar av hans tekniska överlägsenhet, lyckas han på ren magi ta sig förbi dessa spelare kommer ännu en mur av benknäckare som kommer göra allt i sin makt för att Messi inte ska hitta någon alternativ förutom att ge upp i förtvivlan. Lyckas Messi gå förbi ännu en gång ja då har han helgon förklarads och är bäst i världen oavsett hur resultaten slutar.... Att försöka minimera ronaldos betydelse och storhet verkar ge dig pluspoäng härinne keep doing what you do
Barcelona Barcelonistas
2018-05-27 19:28
Kröjjff - topkvalite inlägg som vanligt!
Barcelona Bentley King
2018-05-27 19:27
S.Eto'o Du är precis allt som är fel med dagens Barca fans. Inte för att du har andra åsikter om en viss spelare, men pga hur du resonerar och drar dina slutsatser baserad på precis samma ingredienser som alla blåsta fanboys som blivit hypnotiserade utav media och alla pr-stunts. Jag kanske använde lite hårda ordval men det är inget personligt så jag inte känner dig men det är mer riktat mot dina senaste inlägg som ger mig magsår.
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-05-27 19:19
För att lämna real och Ronaldo någon som sitter på en stream till Barcelona b ikväll?
Barcelona Kröjjff
2018-05-27 19:12
2018-05-27 19:12
Kröjff Du gjorde precis en Messi. Tog över bollen och ansvaret, dribblade bort motståndaren och fick allt att se så enkelt ut i slutändan. Visserligen förväntar jag mig aldrig en tap-in från dig, för det blir allt som oftast en frispark i krysset. Men likväl enkelt!
Barcelona Infinit8Don
2018-05-27 19:04
Kröjjff Du är så spot on gällande detta att det inte finns... fint o läsa.
Barcelona Kröjjff
2018-05-27 19:02
S.Eto´o Du glömmer en väsentlig sak i sammanhanget, när du hänger dig åt att framhålla Portugals egne Ronaldo, som världens bäste spelare genom tiderna i Champions League, nämligen motståndet. Och då talar jag inte om turlottningar och vilka lag Real Madrid fått ta sig an i turneringen. Nej, jag menar det motstånd som Ronaldo ställs inför. Ska man jämföra honom med Messi, så måste man också se till vad som sker när respektive spelare får bollen. När Messi får den vid sina fötter, omringas han allt som oftast av flera spelare. Som är fullt medvetna om hans briljans och vet att de kan vänta sig allt från en dribbling på liten yta följt av såväl skott som assist, som en lång öppnande passning på ett enda tillslag. Motståndet blir därefter. Det såg man inte minst när hela Celta Vigo sjönk ned i sitt eget straffområde så fort Messi blev inbytt i andra halvlek. Ingen är lika övervakad som honom och det finns skäl till varför. Ronaldo däremot ligger mestadels på rulle, jagar ifatt bollen och skjuter med minst sagt skiftande kvalitet. Den spelstilen gör att han sällan har mycket mer än en man emot sig, som löper bredvid honom. Hinner denne upp Ronaldo, så är sekvensen allt som oftast till ända och slutar med att portugisen tillägnar publiken en totalt meningslös överstegsfint, innan han med en lätt passing överlåter åt någon annan att ta över skeendet. Och denne någon blir mer uppvaktad än Ronaldo. Som kan utnyttja det genom att springa i djupet med viftande armar och sätta dit den;kung! Tänker du i de banorna när du summerar hur många matcher Messi har varit "dålig" i och i hur många Ronaldo gjort bra ifrån sig; d v s helt obevakad gjort mål på nick eller snabbt varit framme och skjutit från höften, alternativt fått ena foten på en målvaktsretur? Om inte så föreslår jag att du gör så, innan diskussionen fortsätter.
Barcelona S.Eto'o
2018-05-27 19:02
Det där håller jag med dig fullt ut. Ronaldo har vilats under cupen och ligan för att vara 100% i cl vilket vi inte gjort med våra spelare. Att vinna trippel eller sex titlar på ett år rankar jag som det bästa man kan vinna inom klubblags fotboll men känns som Barcelona är besatta utav vinna trippeln så att de kör ut sig i cupen och blir helt slutkörda. Det är Champions och ligan vi ska satsa på cupen räknas bara om vi har något av dem andra två annars är den inget märkvärdigt enligt mig. Dags att vi börjar vila Messi mycket mer denna säsong, vi har ändå ett psykologer övertag gentemot real Madrid när det kommer till la liga så jag tror inte vi förlorar den om vi vilar Messi men i cl behöver vi alla våra spelare fräscha och i topp form. Nästa år måste cl till Barcelona men vet inte hur valverde med sitt 4-4-2 ska lyckas med detta
Barcelona Davids3
2018-05-27 19:01
Jonathan Wilson (The Guardian): “How can a team that dominates in Europe not dominate at home?" - because Madrid play in the league of Lionel Messi, and over the course of 38 league games, Messi’s team is almost always going to triumph. In Europe, they managed to avoid him.”

Gillade ”Messis liga”.
Barcelona Kubala.
2018-05-27 18:53
Det finns en faktor som är rätt så intressant att också inkludera i ekvationen.

Vad är mer imponerande: att vinna CL 4 ggr på fem år eller vinna trippeln 2 ggr på 10 år?

Real Madrid vinner CL 2014: Atletico vinner ligan, Real Madrid vinner CR
Real Madrid vinner CL 2016: Barcelona vinner ligan och CR
Real Madrid vinner CL 2017: Real vinner ligan, Barca vinner CR
Real Madrid vinner CL 2018: Barcelona vinner ligan och CR

Barcelona vinner CL 2006: Barcelona vinner ligan
Barcelona vinner CL 2009: Barcelona vinner ligan och CR
Barcelona vinner CL 2011: Barcelona vinner ligan, Real Madrid vinner CR
Barcelona vinner CL 2015: Barcelona vinner ligan och CR

Jag tror det är lättare för Ronaldo att vara fräschare i slutspel under våren om man inte fokuserar på CR och ligan (åtminstone de ggr när det var kört redan i januari). Problemet med Barca är att man satsar alltför mkt på CR. Man märker att spelarna helt tappar rytmen i april och maj månad, just när det vankas kvart- och semifinal. Vad tycker ni om detta?
Barcelona Kubala.
2018-05-27 18:41
Med Iniesta i spel, så menar jag givetvis matcherna mot Inter.
Barcelona Kubala.
2018-05-27 18:39
En sak man får komma ihåg är att Mourinhos taktik var annorlunda än Ancelotti och Zidane. Mourinho körde mkt kontringsspel, så de var inte för beroende av spelare som Kroos, Isco och Modric. De hade snabba spelare som var med i omställningar. De hade dock Özil, som trivdes bra där i laget.

Att Madrid inte lyckades slå Lyon 09-10 visade vikten av att ha bra mittfältare. Det var därför Perez ändrade sin strategi och började de kommande åren köpa spelare som Özil, Kroos, Modric, Isco, etc. Han visste att de ej skulle vinna CL utan att ha bra mittfältare. Jag tror dock att Ronaldo hade fortsatt vunnit skytteligan, fast inte i lika överlägset stil. Det var inte någon slump att Ronaldo blev arg när man tog in Bale och sålde Özil till Arsenal. Han ville ha den där spelaren som kunde slå in smörpassningarna till honom. Perez fortsatte dock satsa på mittfältare och tog in Modric OCH Kroos. Ancelotti kom in och utnyttjade allas styrkor och satte grundstenen för Madrids första CL-vinst.

Messi var så avgörande 08-09 och 10-11 säsongerna, och det var också de säsongerna som Iniesta verkligen briljerade. 09-10 säsongen så saknade Messi Iniesta på mittfältet. Tror att han hade presterat bättre om Iniesta hade spelat (Iniesta var ännu på topp då). Men vem vet.
Barcelona S.Eto'o
2018-05-27 18:37
Gör man en hel helts bedömning tycker jag att Ronaldo har stort övertag gentemot Messi. Bäst högstanivå - Messi Bäst lägsta nivå - Ronaldo Flest mål - Ronaldo Flest assist - Ronaldo Bäst spelmässigt - Messi Avgör flest matcher - Ronaldo Avgör flest stormatcher - Ronaldo Flest slutspelsmål - Ronaldo Flest titlar - Ronaldo Flest top scorer - Ronaldo Flest mål i gruppspelet - Messi/Ronaldo Flest mål i en säsong - Ronaldo Flest mål i cl finaler - Ronaldo Om ni tycker det fattas vissa kriterier feel free to tell. Messi har spelat 1 semifinal på 5 år, det är för lite för att klassas som turneringens främsta. Med potentialen och förväntningarna Messi hade 2011 har han inte levt upp till dem utan han har sett sig bli omsprungen av en spelare som inte har 10% av Messis talang.
Barcelona S.Eto'o
2018-05-27 18:21
Förstår hur du menar kubla men jag kan tyvärr inte hålla mestadels. Jag tycker personligen att peps Barca utan Messi är bättre än Zidans real utan Ronaldo. Vi hade världens bästa mittfält genom tiderna, anfallare som Ibra etoo Henry David villa och pedro medan real har bara bale och Benzema som är någorlunda klass resten var morata James. Jag tror verkligen att peps Barca utan Messi skulle vinna fler cl än Zidans real utan Ronaldo. Du undra om Ronaldo skulle vunnit cl utan Modric kroos och Isco det vet jag inte men jag vet att Ronaldo har spelat flera semi finaler med spelare som inte hör hemma i den scenen. Jag tycker att xavi & Iniesta behövdes mer i Barcelona än Modric & kroos just för att vårt spel gick ut på possession, de var nyckel i vårt spel, samma sak kan inte sägas om Modric och kroos i real Madrid. Sens xavi och Iniesta gick på dekis har allt gått ner för oss vilket visar hur stor betydelse de hade för oss jämfört med Messi som fortfarande är på sin prime men ändå inte går förbi kvarten. Ronaldo har sens flytten till real Madrid spelar cl semifinal 8 av 9 gånger vare sig det var med lass diara eller Modric. Messi har spelat 5 år av 9 trots att han har haft bättre spelare än Ronaldo hade i början av sin real karriär. Visst glömde lägga till att Ronaldo missa ett viktig straff mot Bayern 12/13 vilket Messi också gjorde samma år mot Chelsea. Ronaldos enda dåliga slutspel match där real åkt ut var mot Barcelona 10/11. På 9 år har han vart dålig en gång vilket jag tycker är jätte bra facit till skillnad från Messi som har vart dålig 7.
2018-05-27 18:21
Kvartsfinal för Juvenil A borta mot Atletico Madrid om cirka 45 minuter. Startelvan lyder som följer; Iñaki Morey, Chumi, Mingueza, Miranda Martí Vilà, Monchu, Riqui Puig Guillem, Mortimer, Edgar Collado sitter på bänken medan Marqués är med i B-lagets matchtrupp inför deras match mot Albacete senare ikväll.
Barcelona Kubala.
2018-05-27 18:06
@Fuerza:

Jag syftade på finalen när vi hade Tata som tränare, d.v.s. 2014.
Annons: