/spanien/barcelona/forum/3292.aspx/spanien/barcelona/forum/3292.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barc6
2015-08-29 12:06
Junta Dimision. Ja, men det som kommer vara problematiskt är att få en riktigt officiell bekräftelse på detta. Och om detta blir då bekräftat, är detta en allvarlig sakfråga och ett alternativ kan då vara omval. Återstår att se hur detta kommer utvecklas, själv hoppas jag på att polisen går in på djupet. Det är som Laporta säger; "att veta sanningen, är det bästa sättet att göra Barca gott". Hoppas kakan hinner komma tills matchen :).
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Junta Dimision
2015-08-29 11:51
Barc6

Stort tack för översättningen, en kaka skickas på posten :).

Verkar vara rätt allvarliga anklagelser alltså, men det som förvånar mig mer är att MD skriver om det. Nåväl, ska bli intressant att se utvecklingen av detta i och med att Laporta själv har gjort ett uttal om detta.
Barcelona I.Cuenca
2015-08-29 11:23
har ej cmore fixat sitt avtal ännu
Barcelona Barc6
2015-08-29 11:14
Junta Dimision. Jag är inte helt säker på om ja översätter korrekt men artikeln tror jag baseras på att polisen i Barcelona har inlett en utredning gällande valfusk som skedde under sommarens presidentval. Där Jordi Farré har lämnat in en klagomål om att han dagen innan valet skall ha fått ett samtal med dolt nummer där han blivit erbjuden ID-kort som skulle användas till signatursamlingen. Artikeln på MD påstår att samtalet skall ha kommit ifrån en anställd på polisstationen, samma plats som ID-korten har tillverkats. Även Jordi Majó har fått ett likadant samtal med samma erbjudande. Och det som Laporta då menar är att det här är då väldigt allvarligt och om detta bekräftas, är detta ett hot mot ett FCBs demokratiska hälsa. Han konstaterar även att deras valprocess har gått ärligt till och hoppas på att fallet utreds. Hoppas det var bra nog.
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-08-29 09:45
Barcelonistas Jag köpte en "Antimadridista" halsduk utanför arenan, utan Boixos Nois symboler.
Barcelona Mido
2015-08-29 07:59
Cuardado (stavning) är klar för juventus.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-08-29 04:55
Liunel Masse Tack för dina intressanta synpunkter i den här originella och aldrig tidigare diskuterad jämförelse, Messi och C. Ronaldo emellan, men nu öppnades den här diskussionen med frågeställningen om hur dessa två hade hanterat att spela i andra lag eller tom i motsatta lag. Även det ett extremt uttjatat ämne för övrigt.
Barcelona Liunil Masse
2015-08-29 03:49
Trött på jämförelsen, det är inte rättvist. Messi är fotboll, han gör det folk tror är omöjligt möjligt på en fotbollsplan. Det Messi gör kan Ronaldo och andra bara drömma om. Det är bara att se alla legender som hyllar Messi som tidernas bästa. Maldini sa i torsdags att Messi överträffat Maradona, they know. Ronaldo är bra men inte jämförelsebar med Messi, det borde alla som kollar på fotboll förstå.
Barcelona wallmannen
2015-08-29 03:00
Båda två skulle nog klara sig rätt bra.. är mitt tråkiga svar.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Mr. Culé
2015-08-29 02:48
Var inne i Puertan nyss och såg en intressant frågeställning huruvida Messi och Ronaldo skulle klara sig om de bytte klubb.

Vad tror ni?

Bona nit!

Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2015-08-29 02:43
vad är det för jävla ledningen??? kolla vad dom gjort med talangerna. dom har förstört deulofeu. kastar thiago. slarvar bort suarez. vilka jävla idioter! ärthjärnor hur tänker dom?

2+2= 4 men enligt den ledningen så är det 22. exakt så tänker dom. IDIOTERT!

njut alla barto boys
Mr. Culé
2015-08-29 02:29
@Barcelonistas:

Amigo, vem försöker du lura? Du har själv sagt att du vill ha klädesplagg med Boixos Nois, något som signaturen "neymar JR" redan har påpekat.

Annars är det anmärkningsvärt med tanke på att du, som ständigt trycker ner marängerna för deras klubbs förflutna med Franco, vill bära en klädesplagg från en gruppering som är känd för just fascism bland annat.
Mr. Culé
2015-08-29 02:29
@Barcelonistas:

Thaigo var också yngre när Pep var hos och Pep hade ingen värdelös Song som kunde gotta i sig speltid på en canteranos bekostnad. Peps Barca hade för mycket bredd, men som höll på en högre nivå. Thiago lämnade oss och följde efter Pep och där får brasse-spanjoren tillräckligt med speltid i Bayern. Pep har en fallenhet när det gäller just att ge akademispelare förtroende, något som han även visat i Bayern.Jag kan lova dig att Pep hade gjort att Thiago fått de återstående 200 minuter och därmed förhindra att klausulen hade aktiverats.
Barcelona Junta Dimision
2015-08-29 01:54
Någon vänlig själ som vill översätta MD artikeln som finns i länktips samt Laportas kommentarer angående den? Laporta skrev följande på sin Facebook sida där han hänvisade till artikeln:

"La informació d'ahir del Miguel Rico és molt greu i, en cas de confirmar-se, estaríem davant un greuge contra la salut democràtica del FCB. La nostra candidatura va actuar amb tota honestedat i denunciarem les alteracions que s'haguessin produït durant el procés electoral. Esperem que s'investigui el cas, que es depurin responsabilitats i quan disposem d'informacions oficials ja ens posicionarem públicament. Com sempre hem dit, conèixer la veritat és la millor manera de fer el bé pel Barça."

Är inte spansktalande och google translates översättning kan vara relativt svårtolkad, men jag hoppas att det inte är något större besvär för diverse person som vill översätta texten, men det verkar vara något allvarligt inom klubben som journalisten Miguel Rico har tagit upp.

Den som översätter kan få en kaka :).
Barcelona neymar JR
2015-08-28 22:24
Nej nu var det tal om att du ville ha boixos nois plagg och inte en random bulldog på en tröjan Men till huvudsaken du lyckas än en gång göra dig själv till diskussionsämne på det här forumet och alltid på ett osmickrande sätt
Barcelona Barcelonistas
2015-08-28 22:17
Mr Cule - men hur gör en Barca tröja det med en bulldog intryckt? Plus att Boixos Nois använder antimadridista halsdukar.

Neymar JR - hakkors är en helt annan sak. De Bulldog märket som finns på vissa Barca tröjor är inte så allvarligt om ni frågar mig. Med den logiken är jag Nazist om jag köper en hund med rasen bulldog?
Mr. Culé
2015-08-28 22:01
Barcelonistas Rätt dålig jämförelse IMO... Att posera med en exempelvis antimadridista halsduk signalerar inte att man står för fascism, främlingsfientlighet o.s.v. jämfört med att bära en klädesplagg med ett motiv som direkt härleder till Boixos Nois.
Barcelona neymar JR
2015-08-28 21:57
Jag gillar inte Hitler men finner hakkorset som en ny mode trend vissa grejer skall man avsky med all förakt oavsett hur man finner det ytliga. Människan har lärt sig att avsky allt som förknippas med Hitler och culen har lärt sig att avsky allt som har med boixos nois att göra
Barcelona Yellow cake
2015-08-28 21:54
Jag har nog svårast för spelare som går sönder hela tiden, oavsett hur talangfulla de är. Hur mkt nytta har man av en spelare som aldrig får nån kontinuitet i lagets matcher? Är inte Thiago skadad igen, tyvärr verkar han vara väldigt otursförföljd med skadorna..
Barcelona Barcelonistas
2015-08-28 21:53
Finns ju massor med folk som har dom här Antimadridistas halsdukarna och antiperico osv på arenorna även idag?
Mr. Culé
2015-08-28 21:51
Barcelonistas Herregud, vad säger du människa!?
Barcelona Barcelonistas
2015-08-28 21:51
Smogen - jag vet, men återigen jag gillar bara kläderna. Jag står inte för gruppens åsikter elr nått sånt.
Barcelona Smogen
2015-08-28 21:48
Barcelonistas Vet du vad den gruppen står för?
Barcelona Barcelonistas
2015-08-28 21:48
Neymar JR - Jag är ingen Nazist men vi lever i ett fritt land ja ska kunna gå i vad jag vill?.

Jag gillar produkterna, gillar den bulldogen på Barca kläderna.
Barcelona neymar JR
2015-08-28 21:41
Det är ju verkligen något man vill bära och stolt kunna gå runt i......
Barcelona Barcelonistas
2015-08-28 21:38
Någon som vet var man kan köpa Barca saker med Boixos Nois? Är ute efter Tröjor,T-shirt, flaggor osv.
Barcelona Mido
2015-08-28 21:35
Läste att Barcelona kommer att få 60m € för CL vinsten,, det är rätt bra summa!
Barcelona Smogen
2015-08-28 21:21
Men han får väl floppa rätt ordentligt för att vi inte ska köpa tillbaka Suarez eller? Om inte annat så är det väl bara att köpa honom och sälja honom för mer nästa sommar? Han borde ju vara värd klart mer än 3 mille.
Barcelona DM1982
2015-08-28 21:20
Villarreal will sign Denis, now on loan at Sevilla, on pemanent deal. Sevilla get 4M. Barcelona can buy him back for 3M in June. [rac1] Skumt men inte förvånande.
Barcelona SOMISEREM1899
2015-08-28 21:16
Enligt RAC1 får alltså Sevilla €4M från Villarreal, och Barça kan köpa tillbaka Denis för €3M. Med andra ord släpper Barcelona honom helt gratis.
Annons: