/spanien/barcelona/forum/324.aspx/spanien/barcelona/forum/324.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4life98
2018-10-25 23:51
Xaviesta

Jättebra inlägg, nu är jag med! Jag håller med om det mesta egentligen, det är ju ledningen som ska beskyllas för väldigt mycket som du påpekar också. Grunden, eller avsaknaden av den, är ledningens ansvar när det gäller alltifrån rekrytering av tränare och sportchef, bristande krav på spelidé, miljatdvärvningar som tränaren tvingas starta med etc.

Väl mött!
Barcelona Xaviesta
2018-10-25 23:15
Xavi #6 Nope, här läser vi bara klickjagande rubriker och sen kommer vi in här och spyr ut oböblhjfhdhdbdhdhducucuckhmghxtzrrrngmgkc med hjälp av tangentbordet samtidigt som vi fnyser åt logik och källkritik. Gör mig förvånad att du är förvånad ;) P.S. Dröjer inte länge innan en annan nisse kommer och rättar oss allihop med en ny källa som visar att Dembo faktiskt kom försent trots allt och då kommer mobben att lyncha dig istället, hihi. Careful careful!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Xavi #6
2018-10-25 23:02
Barcelona say that Dembélé arrived in time yesterday because it was allowed to be present within a time range from 7PM till 7:30PM. The Frenchman arrived within the limit at 7:20PM and, therefore, came in time.

Han kom trots allt inte försent. Ni kanske ska sluta kasta skit på Dembele innan ni vet vad som egentligen hände.
Barcelona Xaviesta
2018-10-25 22:57
Barca4life98 Nu talar jag för mig själv när jag säger detta men jag är relativt säker på att Iniesta70 känner likadant: när jag eller någon annan framför kritik mot vissa inlägg härinne så är den aldrig vänd mot någon som formulerar sina tankar på ett trevligt sätt och förklarar utförligt varför han tycker si eller så. tex gör du detta ypperligt och då väljer jag självklart att bemöta det. Mitt problem är mer dessa ständiga oneliners som sänker spelare i laget, speciellt från nyare fans som vill se stjärnor endast hela tiden framför egenfostrade, oftast utan att ha riktigt tänkt efter varför. Ta Malcom tex. Jag har själv varit jäkligt sugen på att se honom spela i år men om han inte har fått en enda chans hittills, varför skulle Valverde spela honom i en viktig CL-match mot ett Inter med sju raka vinster? "Rafinha fick ju chansen" - jo, men han är även inspelad med vårt grundsystem sedan innan och oavsett hur mycket man tycker att Valverde har svävat bort från detta under sitt ledarskap så syns det ändå rätt tydligt att det är Barca som spelar om än inte lika vackert eller fantasifullt dessa dagar. Rakitic gör aldrig någon glad förutom sin landslagstränare, Lucho och Valverde. Det finns en anledning till att han får spela, det är inte så att vår tränare är fotbollsdum bara för att han inte spelar dom spelare i elvan som vi vill att han ska spela. Att hata på denna kille jämt och ständigt blir oerhört tjatigt i längden. Man kände nästan hur vårt forum suckade när han stänkte in sitt mål i förförra matchen. "Ja det var snyggt men det är det enda han kan" alternativt "ja det var snyggt men varför fick han ens starta". Det suckas och klagas på precis allting. Riset och rosen skiftar efter varje match. i början av säsongen var Semedo ett träben som endast levde på sin snabbhet - sälj fort som fan. Roberto var kung efter sitt fenomenala mål mot PSG på övertid förra året medan han inte är vatten värd detta året. Det blir bara löjligare och löjligare. Min kärlek till våra spelare är konserverad sedan länge och datumet går inte ut endast baserad på en eller några dåliga matcher i följd. Lion24 vill inte se Pique vår tröja mer pga sina fritidsintressen bl a, men jag ser det inte så. Han är en människa och får självklart ha ett liv sidan om, det här alla fotbollsspelare. Ronaldo säljer boxershorts och Iniesta säljer vin - so fucking what? Ibland gör Pique mindre bra insatser och oftast gör han fenomenala. Rakitic syns lika lite som Busquets med sitt i skymundan gömda jobb förutom när han står för misstag - då haglar det könsord härinne. Allt är inte svårt eller vitt. Det finns alltid den mänskliga faktorn och det är därför vi älskar den här sporten, eller? Mina problem är till största delen med hur klubben sköts och 95% av min kritik går rakt in i hjärtat på draken, dvs Bartomeu - den självnämnde outvalde. Därifrån sipprar det ner frustration i många andra kanaler men att sitta och hata på våra spelare dag in och dag ut tycker jag är rentav äckligt. Dembelé har inte satt sin prislapp själv, du får titta högre upp. Malcom har kanske inte fått tillräckligt grepp om Barcas trianglar enligt våra tränare som ser honom dagligen på träningarna? Rakitic besitter kanske kvalitéer som den oerfarne inte riktigt ser hemma i tv-soffan. Alla spelare i läget bidrar med något enligt mig, man får finna det i sig själv att uppskatta detta. Slutpläderingen är att känner man mer hat än kärlek för allt det här så får man kanske hitta en ny klubb att supporta, vad vet jag. Jag vet bara vart mitt eget hjärta står i saken. Avslutningsvis vill jag säga att jag håller med dig att det inte borde finnas hierarkier och att en spelare bör bedömas efter sin kvalitet och kompetens men du måste hålla med om att det är jävligt svårt att motivera en startplats för Paco när du har Neymar, Suarez och Messi i tremannaanfallet. Jag hade gärna velat se den tränare som hade petat någon i den trion för att spela Paco när det begav sig. Jag hoppas att du inte tar något av mina inlägg personligen då min kritik mot vissa delar av forumet (alltid fullt berättigad dessutom) vänder sig mot en hög enskilda "skribenter" som gjort sig, genom åren, kopiöst förtjänta av den. Dom vet själva vilka dom är. Att någon motiverar hur och varför dom gillar/ogillar en uttagning är alltid välkommet :)
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2018-10-25 22:22
Låt oss slakta Dembele och offra honom.

Försvarar ej honom om det senaste. Men en sak är säkert.
Han förtjänar en bättre tränare.

Mob-mentaliteten är starkt här inne ibland.
Barcelona Mess1
2018-10-25 22:21
Hatar stämningen på Camp Nou, det är så jävla dåligt! Har varit där 3 gånger och stämningen är inte bra då har jag sätt Espanloy och Atletico Madrid komma på besök. Det är 90% turister om inte mer.

Vi måste verkligen få tillbaka supportar till arenan, klubben borde erbjuda dem sjukt billiga års kort eller något!!

Eller ta tillbaka boixos nois!!
Barcelona Ribohn Fan
2018-10-25 22:16
Jag tror nästan att göra sig av med Barca B, skulle nog tillfredsställa många här inne. Skulle vi inte ha Barca B skulle flera sitta på bänken och kanske få inhopp.
När Barca B har matcher varje vecka blir det mer naturligt att dem spelar där.
Själv är jag mer för att dem får speltid varje vecka i Barca B och genom spel där visa att man är mogen att få speltid i A-laget. Då syftar jag det på grund av att jag tror att det gynnar spelarna mest.
Sedan är Barca en mega förening med en enorm budget, som värvar unga spelare och färdiga senior spelare. Ibland kan man fundera vad som gör att man är mer Barca spelare än andra spelare i Barca. Om man blir som Puig värvad som 14 åring i jämförelse med t ex Rakitic, som har spelat lika länge i Barca.
Ibland känns det som om det är mycket politik i Barca, i a f här inne. Har man kostat mycket pengar som nyförvärv då luktar det illa och är inte lika mycket värd.
Barcelona Barcadinho.
2018-10-25 21:35
Iniesta70.

Jag hann den här gången läsa dina inlägg.
Ta inte bort dem, inga flera egna censurer.
Barcelona Barcadinho.
2018-10-25 21:32
@Infinit8Don:

Men vad du är snål med ord :-)
Berätta mer om din resa, samma ni andra när ni åker.
Jag gillar att läsa sånt, tror flera här gör det.

Barcelona Damon2022
2018-10-25 21:28
om vi kunde köra Arthur, busq o cotunhi i mitten sen Malcolm dembele på varsin kant med suarez de skulle bli en jävla fart mot real som gillar att ha bollinnehav under lopp.,
Barcelona Damon2022
2018-10-25 21:26
de är nu vv har satt sig i skiten, han kan droppa dembele men då måste vi Malcolm där uppe. Enligt källor kmr rafina starta, tycker hellre man kör vidal i mitten sen byter in rafina/dembele. Om vi bara hade en spelad Malcolm kasta in som kunde variera spelet lite mer. För er som inte tror på han, Han är ungeför som dembele fast dribblar mindre och mognare.
Barcelona Ribohn Fan
2018-10-25 20:49
Tycker att Valverde gjorde rätt som kopierar spanska landslaget igår.
Har man inga självklara spelare som kan hota framåt, då väljer man att spela med 5 mittfältare och en forwards. För att genom possession och täcka ytor vinna mittfältet. Någon chans kommer alltid då gäller det att ta vara på dem.
Tror det blir samma lag och taktik mot Real, för att vinna mittfältet och ytor framåt kommer att uppstå.
Men den här uppställningen och taktiken, mot lag ställer upp bussen, då kommer vi få svårt att skapa målchanser.
Barcelona Barca4life98
2018-10-25 20:34
Xaviesta & Iniesta70 Jag tänker i det långa loppet och inte bara för stunden. Jättefint att Rafinha, Roberto, Munir, Pique, Alba, Busquets och La Masia-gänget spelade fin fotboll igår. Det är jättebra, har aldrig påstått något annat. Det jag däremot är emot är att man på grund av sin status i klubben får starta matcher trots att andra spelare gör det minst lika bra. Nu syftar jag inte endast på La Masia-spelarna utan också Rakitic, Luis Suarez etc. Pique gjorde en jättebra match igår, Rakitic likaså men bara för en bra prestation innebär det inte att man inte kan kritisera att de får starta match efter match? När ska vi spela in talangerna från La-Masia eller unga nyförvärv i laget om dessa grabbar fortsätter få speltid oavsett vad som händer på planen? Ska vi ens ha konkurrens i truppen, går det att ha det i dagens läge? Att Gomes, Aleix Vidal, Arda Turan och gänget gick före spelare som Aleña eller Rafinha håller jag inte med om för fem öre. Rafinha och Aleña har betydligt högre potential. På samma sätt tycker jag att Munir inte ska gå före Malcom eller att Pique ska gå före Lenglet. Har du en spelare som besitter högre potential och är jämnbra jämfört med en annan spelare tycker jag att det är självklart att man ska satsa på den spelaren. Detta oavsett om spelaren är ifrån akademin eller inte. Jag tycker inte att det är ologiskt eller "strider mot klubbens filosofi" att tänka på det sättet. Ruiz, Puig, Aleña, Miranda, Morey, Xavi-Simmons etc. är spelare man ska satsa på inom snar framtid. För att kunna få ut maximalt av dessa spelare och deras utveckling måste de få chansen och självförtroende. Men å andra sidan när vi väl köper in spelare ska de spelarna som köps in konkurrera på samma villkor. Jag tänker på Paco Alcacer, Vidal, Malcom ingen av dessa spelare får/fick chansen att vissa vad de går för på grund av status/hierarki i laget.
Barcelona Xaviesta
2018-10-25 19:41
Iniesta70 Sylvasst första inlägg och en standing ovation av mig likt porrmustasch-marängen på Bernabeu som applåderade Ronaldinhos show när dom flesta av dagens generation gick i blöjor med nappen i munnen. Ditt andra inägg med ursäkten gillar jag dock inte - här ska det inte bes om ursäkt för att sanningens ord ska bankas in med en rejäl portion sarkasm. Nu hjälper det ju föga då belackarna alltid hittar på nya fiffiga keybord-rants för att försvara sina argument som ändå inte håller nämnvärt i slutändan då deras tankesätt motsäger och motverkar hela klubbens grundfilosofi. Man kan inte hålla på den här klubben och sedan sura när pojkar från egna leden ser till att jobbet blir gjort. På ett jävligt snyggt sätt dessutom, bägge målen var briljanta. Inte länge sen man ville sälja Alba som "inte håller mer" och GE bort Rafinha bara för att brorsan stack. Har man varit med i forumet ett tag minns man i stort sett samtliga inlägg från förr som man har skakat på huvudet åt. Tänk att man 2018 måste försvara laget från våra egna fans! Tokiga tider :)
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-10-25 19:20
Iniesta.70 Gillar dig inte som nykter, fram med whiskeyn :).
Barcelona Cule4Life
2018-10-25 19:16
Jag hade skickat hem Dembele direkt. Det är oacceptabel att en spelare kommer sent. Speciellt om man spelar för FC Barcelona och tjänar i runda slängar 100 milj kr per år.

Ut med Dembele. Bråkar sig ut från Dortmund för att komma till sin "drömklubb" lr host lönechecken Barto lockade honom med. Detta visar hans personlighet och med det dålig karaktär. Ingen man med heder som visar respekt.
Barcelona Arthur Melon
2018-10-25 19:02
Jag är så glad att Arthur har en utköpsklausul på 400milj euro.
Barcelona Alltid min legend , Puyol .
2018-10-25 18:57
Om det infinner sig en sanning i att Dembele kommer försent titt som tätt gör det mig inte alls chockad med tanke på hans prestationer. Han har en otrolig talang men han kommer aldrig bli en av världens bästa spelare med den attityden, det spelar inte roll hur mycket talang du har. Killen blandar och ger i sina insatser, vilket är helt okej för en så ung spelare som inte har rutinen och erfarenheten som andra. Men ofta finns det en röd tråd och händer det alltför ofta så finns det även en anledning... Titta bara på spelare som Ronaldo och Messi, båda har otroliga talanger och förutsättningar men också rätt inställning. Under alla dessa år är de fortfarande motiverade och de som tävlar mest hela tiden. Hade Dembele haft samma inställning, hade han kommit in 1 timme TIDIGARE till träningar och gnuggat ,tränat och försökt pusha sig själv hade han definitivt varit ännu längre fram i sin karriär. Ifall en spelare kommer försent till en träning eller ännu värre , match så behöver de inte ens byta om enligt mitt tycke. Detta är MILJONÄRER vi snackar om som representerar världens bästa och största klubb. Helt rätt av Valverde att bänka Dembele om det nu var anledningen!
Barcelona Lion24
2018-10-25 18:36
Med tanke på omständigheterna så tyckte jag att vi faktiskt gjorde en bra match. Jag har kritiserat Rakitic och Piqué väldigt hårt men tycker att dom gjorde bra insatser. Cred till hela laget som följde matchplanen och hade allting under kontroll.

Ousmane Dembele. Jag blev glad när Valverde inte startade honom. Dels för att jag inte tycker att Dembele är bra nog för Barca men också själva taktiken synkar inte med det spel vi spela igår.

Men det här framkommit nya uppgifter. Läste på Twitter att han kom 25 minuter sen till samlingen, enligt bland annat Cuatro med flera. Dembeles framtid i Barca är så gott som kört, med all rätt. Men hur ska han ha det själv i framtiden? Vad ska han bli? Vad vill han? Fortsätta på den här vägen? Komma försent till träningar (enligt Sport), komma försent till matcher och allmänt ha en dålig inställning med bland annat dålig diet.

Jag kan inte stötta spelare som inte ens försöker, som inte vill. Dembele var en total missräkning och i över ett år har man försökt hjälpa den här spelaren men killen lyssnar inte.
Barcelona Erik Satie
2018-10-25 17:48
@Messi-Alba-Messiiiiii:

Det intryck jag har fått av honom är att han är en omogen grabb med dålig grundteknik. Fortfarande förvånad att vi pröjsade såpass mycket.
Barcelona Messi-Alba-Messiiiiii
2018-10-25 17:43
Hoppas det här tystar ner alla som hela tiden vill att Dembele ska starta och tjatar om varför ”bara” han kritiseras och inte dem andra. I artikel står det att han var 25 minuter sen till Inter matchen. Om jag minns rätt sa Pique för inte så länge sedan att Dembele brukar komma sent till träningar. Förståeligt om Valverde ger honom 0 minuter i el classico.
Barcelona Davids3
2018-10-25 17:19
Lenglet: "I hope my first goal arrives against Madrid."

Hm, framtida kapten :-)?
Barcelona Carles Puyol. 1993
2018-10-25 17:09
Iniesta.70.
Bästa inlägget jag har läst på väldigt länge, amen to that!
Barcelona Iniesta.70.
2018-10-25 16:25
Om det nu är så att nån cule tar illa vid sid av mitt senaste inlägg så kan jag bara säga att inlägget egentligen är en "titt i spegeln på mig själv.".Japp, lite självrannsakan på äldre dar, en själv ordnad lavett för att ruska om mig själv till liv, lite "Man in the mirror" av M. Jackson helt enkelt. Så, jag jagar inget rätt eller fel. Jag jagar ingen speciell skribent. Utan inlägget i säg säger egentligen det mesta om våra referenser eller värderingar under you-tube generationen Ja, ni vet, tålamod, förhoppningar och dylikt det verkar ju ha ju fått sig en liten törn. Ja,för i helskotta. Själv har jag haft Suarez överst på min tio-i-topp föräljnings-lista sen MSN splittrades. Men, är det logiskt? Svettas/blöder inte den liraren nästan mest av alla för klubbmärket. Trots alla sina brister när det kommer till normen vi alla "följer". Ja ni vet : ödmjukhet och alla för en och en för alla... Och alla upphajpade La Masia lirare? Ja, där lär väl jag gå längst fram i ledet. Eller? Själv har jag ju skrikit mig hes över att ge Miranda, Puig eller Alena chansen i representations-laget. Naivt? Ja, såklart. Upphajpat? Så in i helvete!! Whis upon a star? Ja,det kan ni ge er på!! Logiskt? Nää, egentligen inte. Inte det minsta. Men jag fortsätter hoppas på lirare som Morey, Ruiz och dittan och dattan, eller andra nykomlingar. För det ger mig nån form av hopp inför framtiden. Jo, klyschan är väl använd. Det ska gudarna veta. Men, nån gång så kanske vi träffar väl rätt igen, ja, med Mes que Un Club och en Puig mot alla odds kanske får chansen att irra omkring med blaugrara tröjan nere på Camp nou. Men, tro inte att jag tycker att jag är bättre än er andra för att jag postare ett satiriskt inlägg. Nää, jag skrev inlägget utifrån min egen spegelbild...tyvärr... Så, ta INTE inlägget personligt. Jag är en lika stor kålsupare som er andra, ja tom värre egentligen....
Barcelona Barca4life98
2018-10-25 16:14
Iniesta.70 Jag antar att mycket av ditt inlägg var riktat mot mig så jag ska bemöta ditt inlägg. Som jag förstår det verkar du vara helnöjd med Valverde och hans sätt att leda laget? Fine, alla har rätt till sin åsikt. Det jag däremot inte förstår är varför Munir ska få chansen gång efter gång? Killen har fått chansen i 3 säsonger (4 inklusive hans period i Alaves). Vad bidrar han med exakt? Vi har köpt in Malcom som inte ens har fått spela. Både du och jag kan hålla med om att Malcom har en betydligt högre jämfört med Munir? Att få igång två klassiska yttrar i Malcom och Dembele är betydligt nyttigare än att ge Munir chansen i min bok. Att Valverde försöker vinna bonuspoäng hos Culés genom att slänga in Munir lyckas han uppenbarligen med. Varför startar han inte med de talanger som verkligen förtjänar det? Miranda får inte ens spela vänsterback när Alba saknas, killen har blivit utsedd till topp 3 på sin position för unga spelare. Angående Sergi Roberto så var han riktigt bra igår, det erkänner jag och har ingenting emot honom. Han är en jättebra och lojal truppspelare men gårdagens match passar honom väldigt bra anser jag. Perisic har varit ur form hela hösten och Inter hade inga starka kontringsspelare på planen som kunde utgöra ett hot för Roberto. I just matcher som dessa är Roberto perfekt, då får han utrymme att vissa sina bästa sidor. Det är i matcher där spelet är mer öppet, där vi möter Juventus, Man City etc. med grymt tekniska och snabba yttrar som jag anser att Semedo passar bättre. Matchbilden är så pass jämn och med en så pass offensiv Jordi Alba på andra kanten blir högerbackens roll något mer defensiv. Därför anser jag att Semedo passar bättre. Jag kommer ihåg 2-2 matchen mot Real i våras, där Roberto blev utvisad och Semedo bytes in. Han stängde Marcelo och den kanten på egen hand. Dessutom hade han tekniken och speeden att fylla på framåt. Han var även riktigt bra mot Juventus förra säsongen där han stängde Douglas Costa och Alex Sandro på ett imponerande sätt. Däremot tycker jag att Roberto kan vara ett bra alternativ som rotationsspelare på många positioner med sin mångsidighet. Som högerback, vänsterback om inte Valverde vill använda Miranda, defensiv mittfältare när Busquets behöver vila. Han är en viktig spelare på det sättet och kommer få mängder med minuter i så fall. Men jag anser att Semedo borde vara ordinarie och tror att han har en högre höjd jämfört med Roberto. Får han samma chans, känner samma förtroende från tränaren som Roberto fick under Luis Enrique, tror jag mycket på Semedo. Sergi Roberto var ingen hit som högerback i början men han fick tiden och förtroendet av tränaren att växa in rollen. Det sänder inga bra signaler när du som spelare har varit riktigt bra i 3-4 veckor och ta för dig mer och mer för att sedan förpassas till bänken direkt när en jämbördig spelare är tillbaka från skada. Vi kan alla härinne vara överens om att Ter Stegen är bättre än vad Valdés var? Jag är ett stort fan av Victor Valdes och tyckte att han var underskattad men Ter Stegen är världens bästa målvakt något Valdés aldrig var. Då undrar man ju om Ter Stegen hade fått samma chans om Valdes varit kvar i Barcelona? Många trodde att det var ett misstag att släppa Bravo som topp 15 i världen men inte så många idag som ångrar att Ter Stegen fick chansen. Men hade det varit Valdés i Bravos position undrar jag verkligen om Ter Stegen hade släppts fram. Ibland måste man se vilken spelare som har högst höjd och satsa på den.
Barcelona Davids3
2018-10-25 15:17
Iniesta.70 Väl skrivet. Kom att tänka på hur bra Real har behandlat Asensio. Otroligt hur mycket förtroende han har fått. Han startar ofta, ibland spelar han hela matcher och ibland 60 minuter, eller så hoppar han in sista 30. Och detta REGELBUNDET trots att han inte direkt pumpar in mål. Hur annars ska en stjärnspelare bli stjärnspelare ? Alla är inte Messi och briljerar direkt från dag 1. Asensio hade inte fått hälften av den speltiden hos oss.
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-10-25 15:13
Amen la masia spelare fick chansen igår, jippi nu vänder det. Att rafinha slängs in i frysboxen igen inom 2 veckor igen gör inget han kom han segrade åtminstone en gång. Ja nu kan man även göra som camp nou publiken gör nuförtiden och jubla vid rensningar :). Vad fan suarez stångas springer krigar filmar efterslägningar förstör anfall missar målchanser gestikulerar filmar igen gestikulera igen men en assist då jävlar är allt förlåtet. Miljardmannen dembele japp han är det okej att såga trots sin ringa ålder miljardmannen coutinho som är slut körd inom 45 minuter nope not okej pass på den. Aja jag är lycklig så länge ingen här inne börjar skrika efter den gyllene talangen denis...
Barcelona FCB Més que un club
2018-10-25 14:13
Hej! Har ni en bra hemsida där man kan se matcher i repris? Tack!
Barcelona FCB Més que un club
2018-10-25 14:13
Hej! Har ni en bra hemsida där man kan se matcher i repris? Tack!
Barcelona astrid
2018-10-25 12:43
hett tips inför el clasico är TalkFCB här som snackar taktik o trevliga minnen:

https://www.youtube.com/watch?v=t27PzYpX4i8

(känns märkligt att se en suarez i form t ex...!)

Annons: