/spanien/barcelona/forum/3228.aspx/spanien/barcelona/forum/3228.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Liunil Masse
2015-09-16 20:24
Problemet jag har med Mathieu är hans koncentration under matcher. Han gör såna enkla misstag ibland som förstör för laget. Lite som David Luiz.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2015-09-16 20:13
Att vila Mascherano känns inte konstigt alls, han såg trött ut senaste matchen. Tycker att det är lite konstigt att en del vill framställa Mathieu som en usel spelare, det är han inte.
Barcelona the cameroonians
2015-09-16 20:11
@the cameroonians:

Rättar mig själv, de Rossi spelar på mittfältet, blev lurad av Text-TV som indikerade något annat.
Barcelona L!VOZ
2015-09-16 20:10
Se Sergio Ramos dyk mot Shakhtar Donetsk
2015-09-16 20:10
@Cule4life:

Det är inget snack om att förra säsongen, och särskilt första halvan, var en svår period för vampyren. Luchos spelsätt gynnar ju inte direkt don Andrés position på plan och han kom sällan i fart och kunde utmana motståndarnas försvar och göra det han är bra/bäst på. I stället fick han slita mycket och det är bara att titta på hur hans statistik gällande gula kort och tacklingar förändrades förra säsongen gentemot alla de tidigare.

Sen var det positivt att han slapp landskamperna efter säsongens slut och därmed fick mycket vila och en hel försäsong i lugn och ro.

Nu känner han sig säkert mer bekväm i sin roll och har säkerligen även stärkts i sin roll som lagets kapten med det ansvar som följer. Jag tror att han känner sig viktig igen på ett annat sätt och med den känslan kommer också en mer avslappnad människa som kan prestera sitt yttersta.
Barcelona Bentley King
2015-09-16 20:06
Mascherano är en av de som har spelat mest. Anledningen till att han spelade så dåligt sist kan bero på trötthet och jag misstänker att Lucho vilar honom den här matchen. Glöm inte att han också åkte till the states med Messi
Barcelona Smogen
2015-09-16 20:06
@Barclasico:

Tack, det är den jag kör med livefootballol.com, men ibland fungerar inte deras streamar, inte dom engelska i alla fall. Så därför jag tänkte kolla upp lite fler länksidor, gärna med acestream eller sopcast.
Barcelona Cule4life
2015-09-16 19:59
Jag tycker Iniesta är tillbaka, visar samma goa driv i steget med självförtroende.

Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-09-16 19:56
Kan det vara så att Lucho vill ge Mathieu speltid inför helgen samtidigt som vi behöver hans huvudspel mot Dzeko ikväll? Hur som helst känns det alltid stabilare med chefen även om hans form varit sämre än övriga i startelvan. Vi kan inte försvara titeln utan en Mascherano som spelar som förra säsongen. Konkurrenternas högsta och lägsta nivå är sämre än chefens, bäst att få honom i hans bästa slag till mars, april. Vampiro, sopan som avgjorde el clasico sist menar du? Tragiskt att håna egna spelare.
Barcelona Barclasico
2015-09-16 19:54
@Smogen:

Ladda ner AceStream så får du HD 10 av 10, vilket den aldrig släcks ner
Barcelona Smogen
2015-09-16 19:52
Förresten, vad använder ni er av för streamingsidor? Själv brukar jag föredra: livefootballol.com som enligt mig är överlägset bäst när det väl fungerar. Som backup använder jag: ronaldo7.net/video/barcelona-live/barcelona-live-stream.html som ofta har ett gäng streams, dock av varierande kvalite, samt att dom ganska ofta släcks ned. Någon som har fler förslag?
Barcelona Smogen
2015-09-16 19:50
Lucho vill väl jämna ut oddsen lite genom att låta Mathieu starta. Då kan vi genast räkna in ett baklängesmål och hoppas att vi gör minst 2.

Annars så det bli extra intressant att se matchen ikväll, inte bara för att det är svåraste matchen i gruppen eller för att det finns lite Barca bekantingar i Roma utan pga. Gamper matchen. Ni som såg den minns kanske att känslorna mellan Barca och Roma var betydligt hetare än vad det normalt brukar vara under Gamper. Kommer det avspegla sig i kvällens match är min undran, ska bli intressant att se.
Barcelona I.Cuenca
2015-09-16 19:50
[QUOTE=Vampíro]Att man 2015 ska behöva se sopan Mathieu i Barcelona är oerhört sorgligt. Hoppas Piqué kan hålla rent. [/QUOTE] Vi ska kunna hålla tätt mot dagens motstånd
Barcelona rANDOMhERO
2015-09-16 19:49
[QUOTE=Flavía]Väldigt tveksamt att vi skulle ens ha fått med oss en sådan straff såsom Real Madrid fick under gårdagen... [/QUOTE] såg inte matchen igår men vart det där straff? väldigt märkligt.
Barcelona Vampíro
2015-09-16 19:47
Att man 2015 ska behöva se sopan Mathieu i Barcelona är oerhört sorgligt. Hoppas Piqué kan hålla rent.
Barcelona Z_Z
2015-09-16 19:41
@Zyzz:

Masken såg jäkligt instabil ut senaste matchen och gjorde faktiskt flertalet missar. Så det kan nog vara bra, dessutom är Mathieu en bättre huvudspelare vilket också kanske är vad Lucho vill få in.
Barcelona Barclasico
2015-09-16 19:40
Barcelona line-up (official): TerStegen - SergiRoberto Pique Mathieu Alba - Rakitic Busquets Iniesta - Messi Suarez Neymar
Barcelona Z_Z
2015-09-16 19:39
@Flavía:

Nä, det är inte väldigt tveksamt, det är ju självklart att vi inte skulle fått den för det är ju inte straff. Däremot är det väldigt tveksamt att vi skulle fått den andra straffen som Real fick.
Barcelona I.Cuenca
2015-09-16 19:39
är uppställningen släppt?
Barcelona Zyzz
2015-09-16 19:38
Hmmm Mathieu istället för Mascherano...
Barcelona neymar JR
2015-09-16 19:36
Matheiu från start dock
De Rossi som mittback alltså, det har man knappt sett sen... Luchos dagar...

Ska som alltid bli ett nöje att se Keiteee :-)

Iago Falque not so much...
Barcelona I.Cuenca
Hoppas på att få se Sergio Roberto ikväll som höger back
2015-09-16 19:31
Awymard

Lucho verkar inte hålla med, och precis som jag skrev från början så är det viktigt att få en bra start på gruppspelet och bortamatchen mot Roma är på pappret den tuffaste matchen. Därför spelas de bästa.

Och Rafinha är inte bättre än Iniesta defensivt, det handlar inte bara om att springa och riva, utan även om att agera smart. Dessutom är våra ytterbackar snabba nog att matcha Romas yttrar.
Flavía
2015-09-16 19:22
Väldigt tveksamt att vi skulle ens ha fått med oss en sådan straff såsom Real Madrid fick under gårdagen...
Awymard
2015-09-16 19:22
@the cameroonians:

Jag förstår att Iniesta var riktigt bra mot Atletico och att han är en viktig spelare. I get it. Men med tanke på att säsongen är lång och att man har en ung och fräsch spelare i Rafinha, som dessutom har en bra form och som kan också kriga mot fysiska spelare som Keita och Nainggolan, vore det inte bättre att låta honom spela istället för Iniesta? Finns det inte en stor risk att Iniesta blir skadad, med tanke på att han spelade en match så sent som i lördags? Om Rafinha får spela, så kan han kanske hålla en extra koll på Romas snabba yttrar (Salah/Gervinho och Falque)?
2015-09-16 19:15
Det är inte första gången Iniesta ställs mot större och mer fysiska spelare, men av det jag sett så verkar han klara av det alldeles utmärkt. För när de är stora och stabbiga är han lätt och smidig och dansar förbi dem likt en ballerina på opera.

Och jag vänder på frågan - varför bänka Ineista när han var planens bästa spelare mot Atlético så sent som i lördags?
Awymard
2015-09-16 19:10
@the cameroonians:

Jag förstår att Iniesta är lagkapten och att han har betytt mycket för Barca. Det tar jag inte från honom. Men det som jag har svårt att förstå är att varför bänka Rafinha, när han är i topp form? Hur kommer t.ex. Iniesta kunna klara sig mot tuffa och fysiska mittfältare som Keita och Nainggolan? Pjanic är skadad, vilket är ett stort avbräck för Roma.
2015-09-16 18:58
Awymard

Iniesta är kapten, nyckelspelare och mil bättre än Rafinha.
Tror inte att Lucho skulle vila honom i den på förhand svåraste bortamatchen i gruppspelet.

Däremot kommer Rafinha säkert att då speltid med tanke på den fina form han visat. På vems bekostnad låter jag vara osagt och hänvisar till mitt förra inlägg.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-16 18:55
Messi har en hälsning till oss.

Last season's UEFA Champions League success is already in the past. In 2016, we want to be lifting that trophy again. #Messi15
- LIO
Annons: