/spanien/barcelona/forum/322.aspx/spanien/barcelona/forum/322.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2017-08-07 12:41
Bartomeu har äntligen börjat fatta;

"Vi ska inte prata om tridenten något mer, vi ska prata om laget"

"Vi har världens bästa spelare, Leo Messi, som ska fortsätta att leda laget"

"Neymar är historia, jag är emot hans beslut - men ingen är större än klubben"

Se nu till att fixa truppen också!
Barcelona Bollinnehavet
2017-08-07 12:38
Draxler?

Fin spelare kanske. Billig kanske. Perfekt för vårt lag kanske. Men det innebär ett samtal till PSG. Så nej tack. Vi ska aldrig, under några omständigheter göra affärer med den klubben. Vi ska fortsätta köra ut dom ur CL, det är det enda vi ska göra med dom.
Barcelona Hristo var kungen
2017-08-07 12:36
[QUOTE=Deulofeu]Gomes plus 750 miljoner ryktas det om till Pool....En rätt ok deal eller hur? Gomes hade vi aldrig lyckats sälja för mer än 350 miljoner och så blir vi av med hackkycklingen... Lite skillnad på tekniken vi får in på mittfältet. [/QUOTE] Sigh. LFC har ju redan sagt att de inte är intresserade av gomez. Är ju bara samma källor hela tiden som går runt runt och spånar. Det enda som gör att det fortfarande pratas coutinho är att ledningen inte kan komma på några rimliga spelare att gå efter. LFC har mer att förlora på att släppa honom än juve dybala tex. Antingen ger man upp honom eller så kommer man få betala varenda krona man fick från neymar affären
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona tribente_magico
2017-08-07 12:31
Jag skulle utan tvekan ersätta Neymar med Draxler istället för Dembele, Draxler teknik,spelförståelse och avighet är bättre lämpad för Barca än Dembele och betydligt billigare. Coutinho,Draxler,Seri = ett lyckat fönster!
Barcelona messiooooxavii
2017-08-07 12:17
@FCB_Messi:

Jag är den första att säga och jag har fått två spärrar på grund av Soko att han är en riktig inbiten Real Supporter. Honom gillar jag inte ett dugg asså

Visst o
vi behöver inte diskutera detta mer men Coutiniho kan helt klart spela som vänster forward men han kan också spela som innermitt och ersätta Iniesta vilket jag tror att han kommer göra då han var en av våra främsta transfertargets innan vi ens visste att vi skulle bli av med Neymar.

Iniesta är tyvärr slut som fotbollsspelare på den högsta nivån. Han kan göra enstaka fantastiska matcher men i det stora räcker han inte till längre. Får vi in Seri + Coutiniho då tror jag också att han kommer spela som ytter
erm
Barcelona Soko
2017-08-07 12:11
Fuerza

Tråkigt att du inte förstod ironi i mitt inlägg.
Barcelona Fuerza
2017-08-07 12:07
@Soko:

Du kan tala för dig sjäv gällande okunskapen. Det har du visat genomgående under din tid i forumet.

För att klargöra:

Coutinho spelar i en roll landslaget som påminner om Iniesta's roll i Barcelona. Med det sagt är Coutinho inte längst ut på kanten i Brasilien och det är inga konstigheter att få för sig att han kan ta upp Iniesta's plats. Coutinho är erkänd för att vara en spelfördelare på det offensiva mittfältet då han inte får ut hela sitt register på kanten (likt Neymar).
Barcelona resa
2017-08-07 12:07
@Bàckis - adoradors de Rivaldo:

Tack för svar :) Tror du att det kommer finnas grymma platser från deras egna hemsida? Vad tror du att biljetterna bakom avbytarbänken ligger på ?
Barcelona FCB_Messi
2017-08-07 12:04
Du har fått 2 varningar på senare tid men fortsätter att skriva respektlöst och provocerande mot andra skribenter. Speciellt en viss skribent i detta forum. Spärr! / Mod
Barcelona Port Olímpic.
2017-08-07 12:04
Wesley Sneijder klar för Nice. Kan det betyda Seri till Barca? :)
Barcelona II Barça II
2017-08-07 12:03
Roberto är vår framtida lagkapten, han ska absolut ingenstans. Dessutom tror jag att han är så pass stor clue att han kommer förkasta alla bud. I hans fall är jag inte ett dugg orolig, även om klubbar är beredda att betala hans utköpsklausul.
Barcelona Barclasico
2017-08-07 12:03
Barça are surprised by Dortmund's demands of €110m for French winger Dembele. They however want to meet this week & close the deal. [sport]

110M?? är de efterblivna, för mycket för en 20 åring!!
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
2017-08-07 11:56
Resa Biljetter blir lättare att köpa via hemsidan ju längre ni väntar, då folk avstår från sina säsongsbiljetter osv. Så ha is i magen och köp någon vecka innan så kmr det finnas massor att välja mellan. När de gäller Hotell rekommenderar jag inte att bo vid Camp Nou, bättre att bo centralt och hellre ta tunnelbanan till arenan för Tour/Match :) Hotell i centrum finns i mängder, men kan rekommendera http://behostels.com/ramblas/ , bott där senaste 3-4 resorna ner och löjligt bra pris för det läget. Nivån är väl sådär, men är man bara för för fotbollen räcker det gott och väl !
Barcelona Port Olímpic.
2017-08-07 11:40
Enligt brasiliansk media är Liverpool och Barca överens om Coutinho och han kommer att presenteras ikväll i samband med Joan Gamper. (sillyseason.se)
Barcelona resa
2017-08-07 11:35
Hej, jag tänkte åka till barcelona i oktober och se på Barcelona-Malaga. Men undrar några saker.

Vart/hur är det bästa sättet att fixa biljetter ? Behöver 3 och helt bakom avbytarbänken. Vill helst ha biljetterna innan jag flyger dit.

Vet ni något grymt hotell i närheten av camp nou? Eller något hotell ni rekommenderar.
Andra grymma saker och tips?

Stort tack om ni orkar svara på detta :)
Barcelona SOMISEREM1899
2017-08-07 11:29
@Soko:
Då förstår du väldigt fel. Kanté är en spelare vars styrka sitter i benen och lungorna, inte i hjärnan. En rätt usel passningsspelare. Seri däremot är väldigt lik Xavi profilmässigt.
Barcelona Soko
2017-08-07 11:25
Som jag förstår det så är Seri en kopia av Chelseas Kanté. Två spelare på plan.
Barcelona messiooooxavii
2017-08-07 11:22
@FCB_Messi:

Vi har inte spealt en ända match 4231 i träningsmatcherna och vi kommer aldrig göra det heller.

Hela våran förening med LA Massia spelar 433 och så kommer det förbli, hade inte Valverde kunnat lira 433 skulle han inte vara aktuell som tränare för oss då han helt enkelt inte skulle passa in i profilen.

4 3 3 är vad vi kommer spela
Barcelona Cule4life
2017-08-07 11:21
@Xavi the IV:

Tyvärr så kan jag inte slösa en plats på bänken till en ytterback när det finns Umtiti Roberto Mache i match truppen. Man måste offra ngn av dom andra på bänken och det är jag inte redo för. Ytterbackar inget man byter ut under match särskilt ofta.
Barcelona El Pistolero 9
2017-08-07 11:19
Ända sen 2012 har jag gillat Roberto men trodde aldrig att han skulle få chansen eller att han skulle bli en schweizisk armekniv.
Barcelona FCB_Messi
2017-08-07 11:18
Soko Ska förklara lite bättre för dig så du förstår en gång för alla . Att Coutinho ska ersätta iniesta kan tas på olika sätt. Han kommer inte köpas in för att spela på iniestas position ! Köps han in så vill förmodligen valverde köra sin favorit uppställning 4231. Det kan alltså se ut så här som exempel: Semedo pique umtiti alba Busquets Roberto Messi Dybala Coutinho Suarez Iniesta och rakitic position i ett 433 system har mycke defensiva roller. Coutinho och Dybala är gjorda för att spela på övre halvan av plan . Inte undre . Varför ? Jo för dom ska stå för kreativitet , mål, assist , allt som har med offensiven att göra. Defensiven, att täcka ytor , vinna boll, leka speluppbyggare a la Busquets , det är inget cout och dyb ska stå för !!
Barcelona The Reporter 2.0
2017-08-07 11:15
Tror ni inte det är så att Barca inte vill betala för mycket för Dembele och istället riktar in sig på Seri? Låter konstigt men jag tror att Coutinho som skulle va tänkt som mittfältare istället spelar som ytter, dit Dembele är tänkt att lira
Barcelona Port Olímpic.
2017-08-07 11:14
Sergi ska ingenstans. Tror som föregående. Han har mycket kvar och kommer utvecklas.

Spelare som jag inte tror kommer utevecklas vidare och som inte är Barca-material framåt:

Rafinha
Arda
Denis
Vermaelen
Munir
Barcelona Xavi the IV
2017-08-07 11:13
@Cule4life:
Du ska alltså inte ha en enda avbytare på ytterbacksplatserna? Eller räknar du roberto som ytterbackerättare. Han funkade inte så bra förra säsongen
Barcelona Soko
2017-08-07 11:09
Roberto är vår mest allrounda spelare som kan spela nästan överallt på plan. Hoppas att han stannar även om han inte har given plats. Att han dessutom har rätt inställning och sprider glädje inom laget är extra bra.
Barcelona Felix-Forca Barca!
2017-08-07 11:08
... mer tankar kring Seri:
Köpet av Schneijder borde väl rimligtvis öka chansen att Nice släpper mannen vi är på jakt efter..? En spelmotor in, en spelmotor ut...? Tror verkligen Seri kunde blivit sommaren "Umtiti-värvning" = bra pris och succé direkt!
Barcelona Meneysuarez91011
2017-08-07 11:05
@messiooooxavii:

Håller med fullständigt här. Var en av de som inte såg någonting i Roberto för ett par år sedan. Nu tycker jag, om man jämför med dagens priser att 400m är rena rånet. Tror inte han går någonstans även om klubbarna är beredda att köpa ut honom, känns som en kille med hjärtat på rätt plats, barca.
Barcelona Felix-Forca Barca!
2017-08-07 11:02
Länktips med nyhet kring potentiella värvningen av Seri.
Vågar man hoppas....? Med den här ledningen..?
Barcelona messiooooxavii
2017-08-07 11:02
@MessiyoyO 10:

Precis, spelare utvecklas hela tiden , vissa till det bättre vissa till det sämre, JAg tror inte Sergis utveckling har stannat av utan jag tror han kommer fortsätta utvecklas i rätt riktning så 400 mille är för lite för honom, den klausulen MÅSTE höjas innan vi behöver älta ännu ett Thiago case
Barcelona Soko
2017-08-07 11:00
Fuerza, Deulofeu och cule4life

Ni kan inget om fotboll liksom jag då ni också placerade Coutinho på Iniestas plats :)

Med Coutinho Inigo och Seri har vi bredd i försvaret och på mitten vi har inte haft på länge. Det ser lovande ut. Dembélé till sen och jag är nöjd.
Annons: