/spanien/barcelona/forum/320.aspx/spanien/barcelona/forum/320.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2018-05-28 19:16
Man kan säga vad man vill om real men dom förtjänade att vinna CL mer än Barca gjorde. Orka skylla på allt mellan himmel och jord. Dom har vunnit 3 RAKA!!! Vilket är 2 färre än vad Barca har gjort totalt. Det är ett under att vi vann något alls denna säsongen för jag tycker att vi har haft marginalerna med oss i väldigt många matcher där vi borde ha tappat poäng.
Postat via SvenskaFans-appen
Real Madrid Dûssel
2018-05-28 18:19
@ Xavi #6:

Lättare att skylla på fusk och konspirationer. Forumet i sitt ess.
Barcelona Culés
2018-05-28 17:34
Ang. Ronaldo uttalande om ”dopning” så tycker jag snarare det låter som han sjunger ”Reyes de Europa” fast med ett väldigt slöddrigt uttal. Snarare än att han skulle säga ”los Que se dopan”. Känns mer troligt också då det inte är omöjligt att han är berusad men också för att han har ett fruktansvärt dåligt spanska uttal med tanke på att han har portugisiska som modersmål och snart har bott i Spanien i 10 år. Tror nog de flesta av svenskar skulle kunna fixa till en mer eller mindre perfekt danska efter 10 år i Danmark. Något som Ronaldo är ganska långt ifrån...
Barcelona son of pep
2018-05-28 17:06
Lugna ner er nu, han menar säkert bara att de är så bra att folk verkar tro att de dopar. Allt är fan inte en konspiration, de vann CL genom att kämpa och möta halvt skadade lag. Låt de ha lite roligt, men alla vet att de inte övertygande någon om att vara Europas bästa lag!
Barcelona tribente_magico
2018-05-28 17:02
Är det nån som kan rabbla upp titlar Peps Barcelona vs Zidanes Madrid? Vore kul och se vem som var den mest framgångsrika när det gäller antal titlar.
Barcelona Infinit8Don
2018-05-28 16:55
Illusionista Det första jag tänkte på är dendär storyn med Messi o det han tog mot sin sjukdom. Kanske bara jag som är för hård mot cr nu men hade inte blivit förvånad om det skulle föreställa en pik mot Messi. Så pinsam som Ronaldo är hade inget förvånat mig. Sen vet jag inte om han kanske menar Psg o city, dvs dopade av pengar. Men hursom är han bara äckligt respektlös. Fokusera på er vinst ist för o äckla sig mot alla andra. Mindervärdeskomplex ggr 100 på den grabben.
Barcelona A good coach is everything!
2018-05-28 16:48
Iniesta. 70 Mycket rolig läsning måste jag säga. Cudos !!!
Barcelona Illusionista
2018-05-28 16:29
Hur ska man tolka detta? Irriterad bara eller vill han ha sagt ngt? Kanske bara ett ’’roligt skämt’’?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona A good coach is everything!
2018-05-28 16:20
Infinit8don // Visst kan jag hålla med om att Ronaldo är äckligt svin emellanåt och använder sig gärna av sin fysik när han ska trycka till någon. Till skillnad från Messi som helst bara ignorerar om han inte vill ta bild eller skriva autograf. Dock så kan det klippet göras om till Ronaldos favör så blir egentligen bara meningslöst med sånna klipp !
Barcelona Iniesta.70
2018-05-28 13:09
Jaha, dags att summera säsongen. Ja, jag går lite åt IMDb hållet när jag hostar ur mig mina synpunkter på Valverdes årslånga "jungfruresa" i Blaugranas färger. Som en regissör med en popcorn-movie- budget a la Michael Bay så måste jag ju ändå säga att Mister inte levde upp till förväntningarna. Nää, trots att miljarder spenderats på en "bluescreen" i form av Coutinhos och Dembeles OCH en alltid närvarande huvudrollsinnehavare gestaltad och spelad av Messi himself, så lyckades Valverde ändå endast få ihop säsongen till något som kan liknas av ett "Morden i Midsommer" avsnitt.... Stelbent regisserat i en fyrkantig "lågbudget" mall, helt utan överaskningar och med en "rollbesättningen" mestadels bestående av rutinerade lirare som monotont hävde ur sig sina repliker innantill och utan att ens försöka "pressa" sig själva eller att våga kliva ut ur manuset för att ens försöka sig på att improvisera fram en het kombination eller ett XX-rated klassiskt barnförbjudet väggpass... Nää, den obligatoriska stuntmannen i form av Paulinho kom in med jämna mellanrum för att följa sitt skriva manus. Så, genom att kastade sig in i boxen huvudstupa framför superskurkarna i motståndarlaget och förhoppningsvis "sätta" sin replik så lösta han det allt som oftast med endast ett par tagningar...och vann sympatier för sin roll. Våra unga hungriga skådespelare fick tyvärr inte ens chansen att agera stand-bys eller inte nån form av statister heller för den delen. Nää, inte en sketen tagning fick dom uppleva i La Liga. Nix, mister använde sig av nån form av La Masia censur, tyvärr. Ja, trots att de lärt sig både manus och repliker sedan barnsben så fick dom endast slåss om de få roller som fanns kvar i Segundans B-film efter att producenten Segura hyrt/ köpt in ett gäng dyra dokus-såpa skådisar för att klara av det hela under endast, ja, förhoppningsvis, en endaste halvtaskig tagning. Nä, helt fel castade så fastna dom allt som oftast på sina repliker och trampade på bollen.....och snubblade hjälplöst ut ur kameravinkeln. Nåja, B-lagets satsning slutade i fiasko....de bytte regissör och manus allt för sent.. . A-laget, ja, trots en mastodont budget så slutade säsongen som en 38 matcher lång tv-produktion, Under en gäspande 4-4-2 variant uppföljt med "stabila" roll-prestationer på de flesta positioner som trots allt gnäll och alla dåliga recensioner och mot all förmodan ändå höll på att ge oss en historisk oslagbar säsong (ja, tyvärr helt utan spänning eller specialeffekter) Men utan vår självskrivna sjärna i rollistan under de allra sista tagningarna för säsongen så havererade hela inspelningen, nää, ingen följde manuset och inte en jäkel kunde sina repliker. Så, precis på slutrakan så blev det stopp i produktionen och "ett slå sig för bröstet rekord" och framtida promotion-slogan fick ett abrupt slut Men under hela säsongen så är det väl en "sliten" stjärna i form av Messi som får/ fått de allra bästa recensionena, och visst har han lyst så klart att hans dobbar borde cementeras på the "walk of fame", . Ja, för i helskotta, han har ju fått både bygga kulisserna OCH improviserat arslet av sig när hans medspelare fastnat och stakat sig fram i det här slentriant skrivna manuset som han och hans polare varit "tvugna" att följa. Det är ju för tusan han, Messi, som fått stått för både alla kameraåkningar och sett till att Mister inte har blivit tvungen att klippa om de flesta scenerna efter matcherna. Nää, han har räddat Valverde vid klippbordet.... Fråga bara Suarez, han har ju solat sig i argentinarens glans mest hela säsongen och fått sina repliker upplästa av sin räddare... Ja, vår lilla argentinare lyckades med det mesta under säsongen, men, tyvärr " misslyckades" han med att axla rollen som gladiator i Rom....tyvärr så klev ingen annan fram heller utan resten av röset agerade stumma galärslavar åt Dzeko o co i hela 90 minuter.. Och, vi får heller inte glömma vår alldeles egna TerStegen, som klarat av sin roll med bravur. Ja, när hans kollegor i backlinjen frustrerade, svettiga å febrilt bläddrat igenom manuset och inte hittat sina repliker så har den unge tysken "räddat" både tagningarna och sina medspelare vid mer än ett tillfälle..ja, hans namn hamnar strax under Messis på Billboard-affischerna... Och, nu går ryktet att Valverde kommer att snegla lite åt Tarantino hållet inför nästa "film" ...Ja, enligt the Word on the street så vill han "Casta" lite mer oförutsägbara och oprövade kort i lite nya roller. Ja, kanske får vi se en Alena eller Arnaiz i åtminstone en biroll. Eller så får kanske Samper chansen att kliva upp ur sin "Barca- sixfeet-under roll" och kanske, kanske får han en liten biroll där han kan tvåfota sig fram med de övriga aktörerna i Barca's kommande rollista... Eller så slår Bartomeu ett nytt produktions-rekord? Ja, popcorns filmernas popcornfilm?!? Ja, kommer det att satsas några nya miljarder på "fixstjärnor" och en "säkrad" inhemsk dubbel i "Morden i Midsommars" fotspår... To be Coutinhod....:)
Barcelona Infinit8Don
2018-05-28 12:32
Arrogant vs ödmjuk. Vilken falsk fasad den snubben har byggt upp. Skönt att fler o fler äntligen inser vilken pajas det är.
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-05-28 07:54
Det anmärkningsvärda är hur tar man sig tiden att hylla/skydda/helgonförklara Ronaldo i ett Barcelona forum. Knappast så att man kommer få medhåll av skribenterna. Inte för att han är en dålig målskytt utan för att han helt enkelt är inte våran kopp av te. Inget att göra med att han spelar i real Madrid, utan dom flesta Barcelona supporterna kan varken känna igen sig i hans personlighet eller spelstil. Modric, kross och även marcelo hyllas här inne gång på gång pga deras spelstil.
Barcelona Barcadinho.
2018-05-28 07:48
S Eto'o

Jag gillar inte vara moral polis, du/ni får diskutera vad ni vill.
Jag stör mig inte på innehållet i dina cr inlägg utan av att du ägnar så mycket ord, tid och kraft på att ge ännu mer beröm och uppmärksamhet till en snobb som får tillräckligt. Det räcker med grattis.
Han är snobb och spelar i en snobb klubb. Vi behöver inte elda upp på uppmärksamheten.
De vägrade el pasillo snobbarna.
Samuel Eto'o hade rätta attityden mot dem !
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Treyh
2018-05-28 03:00
Så här fungerar Ballondor nu förtiden. Jag ska förklarar kortfattat och jag tror några kommer förstår och hålla med mig. Låt säga att både Messi och Ronaldo gör ett dåligt VM och deras landslag åker ut i gruppspelet. Hade då Ronaldo gjort mål i slutminuterna i finalen och fått spänna sig som att det är han som är hjälten och hela världen ser det så hade Ronaldo vunnit ballondor. Om inte... så hade det varit 50/50. Är jag helt ute och cyklar? =)
Barcelona Trio el Mágico
2018-05-28 02:23
Xavi#6

Vi åkte ut med dunder och brak och det har vi endast oss själva att skylla för, samt att Roma ska ha en eloge för den vinsten.

Men om du läser mitt inlägg ordenligt, så skrev jag att man inte ska ta någonting ifrån dom.

Men sanningen är också den att real år efter år i avgörande matcher har haft flyt. Solklara offside mål, Solklara röda kort som inte delas ut. Sånt som enligt mig förstör och är lite väll stora missar utav domare i den klassen. Visst ett offside mål nångång då och då händer ju, domarna är också människor. Men ibland är det alldeles för tydligt för att man inte ska reagera lite extra. Det har varit en del sånna matchavgörande händelser som gör att de tar sig fram i turneringen.

Vi hade själva en sån match mot Chelsea, de va några solklara hands situationer som vi inte blev straffade för, matchen då iniesta avslutade med ett skott i krysset. Det är den typen av händelser jag menar. Saken är bara att när det kommer till real och CL så känns det som det förekommer lite väl ofta.

Du kan tala för sig själv när du säger att vi inte har någon talan. Men jag tycker att det är tråkigt för turneringen över lag. När det är så återkommande och tydligt att man inte kan hjälpa att känna att det inte är välförtjänt/rättvist.
Barcelona Xavi #6
2018-05-28 01:09
Trio el magico

Att skylla på flyt och domare är i slutändan patetiskt när de flesta mästarlagen får dessa med sig. Faktum är att Real vann över PSG, Juve och Bayern. Kan vi då inte ens ta oss förbi Roma så tycker jag inte att vi har någon talan i hur Real vinner sina CL titlar.
Barcelona Treyh
2018-05-28 00:53
Det första misstaget gjorde att hela laget tappade hoppet. När han plockar upp bollen och hela ens lag vänder sig om motståndare-målet för att tänka framåt och allt är lugnt. Sen vänder de sig om och det är fucking mål. Stackare... Men jag kan förstår frustrationen hos medspelarna men tycker ändå nån borde ha gått fram till honom. Vi alla gör misstag. Tyvärr råkade han göra det framför miljontals människor i en av de viktigaste höjdpunkterna som en spelare kan ha i sin karriär
Barcelona Trio el Mágico
2018-05-28 00:21
Såg inte matchen ordentligt. Men synd om/för Salah alltså. Det där skulle va hans stora match kändes det som. Målvakten... Det är ju pinsamt att en sådan målvakt kan stå i en CL final. Det där var ju misstag jag kanske skulle kunna tänka mig förekomma i något nyuppflyttat Segunda B lag liksom... Sen så ska man nu behöva lyssna på alla Real fans som konstant ska påpeka att de är bäst i världen, historien och hela universum om det ska va så. Visst tre CL guld i följd är ju inget man ska ta ifrån dem. Att Bemzema är smart och påpasslig ska man inte ta ifrån honom heller. Men faktum är att om man ser på en del utav deras matcher, inte minst den som va nu. Så är det en hel del flyt de gått vidare på, milt sagt. Alla lag har såklart flyt och oflyt i sina matcher, det tillhör spelet. Men här snackar vi tjänstefel från domare och tillfälligheter som helt ofattbara och bisarra misstag utav motståndarna som de Karius fick hela världen att bara skaka på huvudet med. Med det sagt så har jag svårt att kunna respektera och unna dem denna bedriften. Att de tar sig dit och är en klubb man aldrig ska räkna bort med spelare utav yttersta klass är en sak. Men att det ändå på något sätt känns väldigt o legitimt förstör bara hela grejen för mig. Det känns jävligt bittert.
Barcelona II Barça II
2018-05-27 23:14
Kollat reprisen på Bales mål från finalen. Vill inte ta något i från Bale, mycket fint mål och Bale var helt klart matchens lirare med sina två mål. Men vad är det för målvaktsagerande? Varför avbryter försöket att rädda bollen? Hur kunde han tro att den bollen skulle gå över målet i det läget? Läser runt i internet där många tycker synd målvakten. Man tycker att spelarna svek han genom att inte trösta han vid första misstaget osv. Jag håller faktiskt inte med. Det är snarare han som svek hela klubben fullständigt, hade jag varit Liverpool supporter hade jag krävt att han sparkades omgående. Det måste var det absolut sämsta insatsen i fotbollshistorien.
Barcelona jerkasss
2018-05-27 23:11
Ett kanske sista inlägg (för stunden) i Messi vs Ronaldo: Som gammal friidrottare kan jag konstatera att Ronaldo senaste åren har verkar ha haft ett träningsupplägg som påminner om en Friidrottares. För friidrottare ska träningen optimera ens förmåga under runt 1 månads tid på året. Resten av tiden är av väldigt liten betydelse. Med denna premiss finns det sofistikerade sätt att bygga upp träningen så att ens förmåga får lida under större delen av året för att sedan blomstra under 1 månads tid ungefär. Detta är en ansats som jag skulle gissa på att Ronaldo anammat. Messi däremot tränar nog mer ordinärt för att kunna hålla jämn bra nivå (men inte supertoppen). Vilken metod som är att fördra är väl upp till supportrarna. Vill man vinna ligan eller CL? En annan nackdel med Friidrottsmetoden är att man ofta hamnar i en stor svacka precis efter toppningen. Hittills har jag inte precis sett Ronaldo prestera på somrarna (visst Portugal tråcklade sig till en vinst i EM på nått underligt sätt). Vi får se om det stämmer även i sommar.
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-05-27 23:10
Har segundan visat sig vara något som höjer la masia eller talangerna i sig? Absolut inte, vi lyckas utveckla mer EGNA talanger i lägre divisioner. Vi förlorar både sportsligt och ekonomiskt på att ha b laget i segundan. När man gör allt i sin makt för att hålla sig kvar så har ju idéen med talangutveckling förlorats redan :).
Barcelona DM1982
2018-05-27 22:32
[QUOTE=Fuerza]Varför låter du så optimistisk? [/QUOTE] Vet inte om det jag skrev var särskilt optimistiskt men något annat än att börja om går ju inte. Läste på Twitter att de hur som helst ska satsa på yngre spelare nu och flytta upp från de egna leden. Hellre egna talanger i Segunda B än för många inköpta i Segundan.
Barcelona Infinit8Don
2018-05-27 22:28
B-lagets utgång ur segundan hade inte gjort lika ont om det faktiskt var la masia spelare som spelade, fick erfarenhet osv. Men nu med inköpta 25 åringar känns det. Ledningen sket i o satsa på egna för o få resultat, vad hände? Inga resultat o ingen satsning på ungdomar. Detta behöver inte endast vara negativt dock, nu är ledningen TVINGAD att arbeta med nästintill egna produkter. Hoppas nu pimienta jobbar in sitt sätt nästa säsong. Han känns ruskigt intressant. Något för a laget i framtiden? Hoppas jag. Känns iaf lovande.
Barcelona S.Eto'o
2018-05-27 22:28
... och där åkte Barca B ut ur ligan. Synd om alla dessa spelare som ledningen köpte in till b laget. Vitinho, ballou, nahuel, arnaiz och mcguane hoppas dessa spelare lämnar B laget och kommer till A laget. Snacka om öga för talanger vår ledning och scouter besitter.
Barcelona Fuerza
2018-05-27 22:27
@DM1982:

Varför låter du så optimistisk?
Barcelona DM1982
2018-05-27 22:23
Det blir Segunda B för Barça B nästa säsong. Nu är det bara att börja om.
Barcelona Fuerza
2018-05-27 22:22
... och där åkte B-laget ut ur Segundan.

Bravo, Bartomeu!
Barcelona FCB_Messi
2018-05-27 22:17
Så Ronaldo hintar om att han ska lämna men sedan säger ”vi ses nästa år?. Vad är det här för luffar människa egentligen . Försöker han vinna fansens hjärta ännu mer nu genom såna falskspel ? Den här killen kommer vara historiens största bluff , inte spelare .
Barcelona Andreas FCB
2018-05-27 22:08
Det som är så tråkigt är att Liverpool spelade ut Real totalt innan Salah blev skadad. Känns som hela Liverpool dog med Salahs uttåg. Var efter skadan som matchen vände helt och hållet. Ramos skyldig till både Salahs skada och knocken mot Karius. Känns som att Ramos såg vad som var på väg att hända och bestämde sig för att göra något åt det. Så fruktansvärt vidrigt gjort. Han är dessutom kapten. Sjukt illa! Hade jag varit tränare hade Ramos aldrig fått bära kaptensbindeln. Inte en jäkla chans.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2018-05-27 21:59
Ribohn Fan

BroskiIIii!!

Jag klarade av att kolla hela matchen.

Men när jag loggade in här i det här forumet.

Mina, ögon, hjärna, hjärta fick mer blåmärke här inne än....

Jag förstår juuh att man vill ventilera här inne och hitta likasinnade. That's fine!

Men att skylla på vädret och myrorna efter *3* cl efter varandra.
Koooooom igeeeen!!

VM är runt i hörnet med en inkompetent tränare för Argentina, men sen finns det många andra lag med.

Snälla, säg bara grattis och låt oss gå vidare.
Ja, Cr7 och hela R.Madrid har gjort bra jobbi cl senaste 3 år Faaakta.

Bara ta det!!
Annons: