/spanien/barcelona/forum/319.aspx/spanien/barcelona/forum/319.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona messimal19
2018-07-22 10:14
Kommer inte Rabiot så kommer parejo från Valencia, dem är ju trots allt Zalando för Barcelona
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona messimal19
Kommer inte Rabiot så kommer parejo från Valencia, dem är ju trots allt Zalando för Barcelona
Barcelona messimal19
Barcelona Rambla~
2018-07-22 10:00
Vår ledning är så korkad. Nu sitter de och väntar på att PSG ska värva Pjanic vilket de tror kommer frigöra Rabiot. När de istället själva borde gå för Pjanic. Det är ju dessutom en jävla chansning, inget som säger att Juve kommer släppa honom. Då står de där i slutet av fönstret och lär göra en panikvärvning som typ Gomes.
Barcelona Infinit8Don
2018-07-22 02:06
Det bästa är nästan att bara stänga ner alla sociala medier under alla transferfönstren. För helt ärligt, som Barca supporter är detta tamejfan en plåga. Önskar fönstret kunde stänga nu. Längtar till supercupen, då kan man börja fokusera på fotbollen igen....
Barcelona Barca Barca
2018-07-22 01:53
Det är ganska tragiskt att vi barca fans sitter här och håller tummarna för att Chelsea ska neka alla bud som kommer från Barca. Att vi sitter här och hoppas på att PSG vägrar förhandla med Barca om Rabiot. Jösses vad fort det svänger, jag minns när vi satt på ett mittfält med, Fabregas, Xavi, Iniesta, Keita, Busquets, Thiago och ett anfall med Messi, Villa, Sanchez, Pedro. Här sitter vi och ber till Gud att ledningens första val med Willian och Rabiot ska gå åt helvete så kanske vi kan fokusera på Thiago istället. Jag mår faktiskt illa över det här...
Barcelona jerkasss
2018-07-21 23:40
Kröjf Jag erinrar mig att Åslund med flera kommentatorer ofta påpekar att det behövs någon spelare som först gör sin gubbe för att skapa markeringsproblem hos motståndarna när Barca spelar mot väldigt defensiva lag. Själv håller jag ganska mkt med om detta. (Visst kan det såklart lika gärna ske genom ett väggspel som dribbling, men tycker inte det ena är bättre än det andra) Du håller inte med om detta antar jag?
Barcelona FCB_Messi
2018-07-21 23:03
Enligt den katalanska radiostationen Rac1, så är Arsenal nära ett låneavtal med Barcelona för mittfältaren andre gomes över nästa säsong, som även ska innehålla en option på en övergång efter lånets slut.
Barcelona Cule4Life
2018-07-21 20:02
Xavi " Rabiot borde en perfekt värvning för Barcelonas mittfält".

Y.Mina " Jag vill stanna och lyckas i Barcelona"

Mundo Deportivo

Stannar Mina så måste Vermalen och Marlon vidare. Mittbacks uppsättningen med Pique Umtiti Lenglet Y.Mina är överdrivet. Mourinho, Simeone och Lagerbäck hade nog dreglat.
Barcelona Bentley King
2018-07-21 18:28
[QUOTE=Rambla~]Förresten, de höjde sitt tredje bud ned €2m enligt brittisk press. Varför skulle de helt plötsligt go bananas och höja med €10m? Verkar orimligt minst sagt. Har dessutom läst att de två första buden inte ens existerar, åtminstone inte enligt katalansk press. Fast Sport och MD är ju också jobbiga som fan, de hjälper ju till precis som när Paulinho skulle värvas. Försöker få det till att Barca kommer gå all in och nästan lovordar en värvning av Willian. Va fan, allt detta pga ett mål och två stolpskott i mötet mot Chelsea? Såg de inte i VM senast, han var ju precis kass förutom en halvlek mot Mexiko. [/QUOTE] William delar agent med Coutinho samt Paulinho. Det sägs också att samma agent har en väldigt stark relation med gubbarna i våra ledning. Man kan inte anklaga dem för fiffel tills det är bevisat, men självklart luktar det fiffel från långa vägar.
Barcelona Rambla~
2018-07-21 18:21
Förresten, de höjde sitt tredje bud ned €2m enligt brittisk press. Varför skulle de helt plötsligt go bananas och höja med €10m? Verkar orimligt minst sagt. Har dessutom läst att de två första buden inte ens existerar, åtminstone inte enligt katalansk press. Fast Sport och MD är ju också jobbiga som fan, de hjälper ju till precis som när Paulinho skulle värvas. Försöker få det till att Barca kommer gå all in och nästan lovordar en värvning av Willian. Va fan, allt detta pga ett mål och två stolpskott i mötet mot Chelsea? Såg de inte i VM senast, han var ju precis kass förutom en halvlek mot Mexiko.
Barcelona Rambla~
2018-07-21 18:13
Går inte Willians kontrakt ut nästa sommar? €71m, de är inte bara inkompetenta de är rubbade också. Jävla idioter!
Barcelona Xavi och Iniesta
2018-07-21 18:07
Nu kommer det nya uppgifter att Barca ska ha lagt nytt bud på Willian värt 71 miljoner euro, Willians marknadsvärde ligger på 38 miljoner euro. Styrelsen skämmer ut oss rejält!!!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2018-07-21 17:53
@ || #5 sergiobusquets:

Kan inte kalandra Qatar längre. Varför bara peka finger på dem?
Är det inte så fotboll funkar dessa dessa varma dagar?

Så lätt att peka finger speciellt när Barca ledningen är känd för de smartaste affärerna i fotboll historian. Barnlek nästan.
Barcelona Davids3
2018-07-21 17:52
Enligt Sky Sport har Chelsea avvisat tredje budet på Willian.
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-07-21 17:47
Är det George weahs son i psg? Herregud dom vill köpa fotboll historia helt och hållet.
2018-07-21 17:42
Folk glömmer att rabiot är en fantastisk talang, bolltrygg mittfältare med lite kraft i kroppen. Får vi honom gratis nästa säsong är det helt jävla briljant. Tyvärr har en tråkig attityd dock...
2018-07-21 17:39
@Rambla~:

Det, det där är Juventus hjärna. Vi kan ju bara drömma om att nåt sånt skulle hända Barca.
Barcelona Rambla~
2018-07-21 17:36
Rabiot får gärna komma nästa sommar på free transfer. Hade varit en skön käftsmäll åt Al-Khelaifi och PSG. Några 40-50m denna sommar, aldrig i helvete. Vansinne när hans kontrakt går ut nästa sommar.
2018-07-21 17:34
@Infinit8Don:

Hoppas Barca värvar honom.
Vah? tänker nog de flesta av er.

Låt mig förklara mig själv. Är det inte bättre att Barca går ner sig så djupt med båda värvningar (Och ingen ingen La liga vinst, copa) kommande säsong så att det blir revolution efter det på en säsong?

hur många år ska Barca fans lida?

Köp alla Douglas på samtliga positioner så vi blir förnedrade hela kommande säsongen. Det kan jag ta. Men vad jag inte klarar av är att se Barca i denna långsamma, väldigt långsamma nedgående spiral. Vill få det överstökad snabbt!

Messi får gänga joina Man City med Pep. Ja, jag sa det. Och jag står för det.
Om jag är troll? Har inte testat den yrken än via tangentbordet än. Säger till när jag gör det.

Värva alla William, släng alla talanger, sälj Dembele.
Rätt intressant att många av er väntar på den kommande valen om 4 år? (Rätta mig gärna när det är. Det är fortfarande samma junta som tog över efter Laporta som styr klubben.

Värst va negativ man var.
Barcelona Infinit8Don
2018-07-21 17:00
Rabiot riktigt bra i första halvleken mot bayern. Och ja, jag vet att det endast är försäsong. Med det sagt vill jag fortfarande inte ha honom dock.
2018-07-21 15:21
Han är amazing! topp 3 i världen om ett år.
2018-07-21 15:18
Förstår att många är inne på William vara eller icke vara. Avstår att kommentera detta p.g.a. att Gomes värvingen, Douglas, Digne och jaah. Kan fortsätta men mina nerver klarar inte av det längre.

Har en fråga dock. Väldigt viktig sådan.
Är jag den enda som har blivit besatt av denna mittback. Han käkade upp alla föra säsongen. Inklusive Messi Suarez och alla andra.

Såg att Lenglet från Sevilla värvades. Och jag står med en Stor (?).

Ingen som tycker om Kostas Manolas?

2018-07-21 13:51
Dembélé is not transferable for Barcelona and will not be part of any transfers that involve a swap deal. [Mundo Deportivo - @MigRico] Se queda! Han kommer absolut inte säljas.
Barcelona Infinit8Don
2018-07-21 13:50
Coutinho ska inte ta över Iniestas plats. Cou ska agera Vänsterytter annars får vi aldrig ut max av honom. Han ska va på kanten med fria tyglar, vika in, skjuta, assistera osv. Därför är vi i behov av en innemitt av världsklass. Tror och hoppas att det ändå slutar med att thiago kommer tillbaka.
Barcelona Oaner
2018-07-21 13:43
? Barca's third bid for Willian has been rejected by Chelsea. [Sky Sports] Gött !!!
Barcelona Kröj14f
2018-07-21 13:41
@the cameroonians:
the cameroonians Om vi nu utgår från det du kallar min iakttagelse som mycket riktigt "råkade" vara en retorisk fråga som du tolkade rätt, var korrekt. Och du å din sida har nog helt rätt i att Hazard bara är ett spel för galleriet som syftar till att höja priset på honom inför en övergång till Real Madrid. I så fall kommer min nästa följdfråga som ett brev på posten, till dem på forumet som har suktat efter att få Isco till Barcelona i flera år: Varför tycks Isco helt ha fallit bort i den pågående diskussionen, under denna silly season? För om Real Madrid är tänkt att bli ny hemvist för den bollkäre belgaren, så kan jag för egen del inte tänka mig något annat än att tränaren tänker just "To Much" när han visualiserar hur det sannolikt skulle se ut om Isco och Hazard - som båda har en benägenhet att hellre hålla ögonen på bollen än sina medspelare när de har den i sin ägo- skulle kunna förmå utveckla ett samarbete på vänstra sidan av offensiv planhalva, som gagnar laget som helhet inom en snar framtid; snart höst! Själv föreställer jag mig att den sparkade f d spanske förbundskaptenen, ser framför sig att det blir för mycket av det "goda", att ha dessa båda förvisso duktiga men väl envisa dribblers på planen samtidigt och därtill i liknande utgångspositioner. Och skulle Julen Lopetegui nu tänka i de banorna så borde han för sitt eget mentala välbefinnandes skull, välja att bänka Isco i än större utsträckning än vad Zidane gjorde under sin tid (och som väckte förhoppningar hos en del Barcelona-fans). Varför? Tja jag känner ju inte Lopetegui . Men föreställer mig att det blir svårt för honom att bänka Hazard eventuellt inköpt till ett överpris; även om Lopetegui samtidigt från skillnad till sin företrädare verkade ha givit Isco ett desto större förtroende i landslaget. Men vem vet, Real Madrids nytillträdde tränare kanske är av samma virke som "vår" Valverde. Och istället låter dyrgripen Hazard bida sin tid på bänken, eller låter honom hålla till höger när han väl ger honom chansen att visa upp sig. Så då är vi tillbaka till Coutinho och cirkeln är sluten. Vare sig du eller jag tycks tro annat än att brassen och belgaren till vänster i mittens rike, skulle gagna det samspel som en lagsport ytterst bygger på. För att kunna utnyttja det faktum att man har flera pjäser att spela med än två, till fullo. Via snabba kloka förflyttningar som uppmuntras och möjliggörs med att man får en passning av sina medspelare, så fort man gjort sig spelbar i en bättre position. Utan att stillastående tvingas invänta ytterligare en överflödig dribbling av någon som prioriterar sitt eget bollinnehav; med blicken fäst på motståndarben som till varje pris ska passeras innan passningen slås. Nu kanske någon genast tänker på Andrés Iniesta och hans flytande tvåfotare var skälet till att brassen Coutinho fick nöta bänk i åtminstone en dryg halvlek, alternativt hålla till på höger sida av planen. Men enligt mitt förmenande måste man vara nära nog blind för att inte notera det faktum, att en välutbildad tiki-taka- spelare som Iniesta i stort sett aldrig missade chansen att passa bollen i exakt rätt ögonblick, för att få tillbaka den i en pågående framåtrörelse. Det var en integrerad del av hans dribblingskonst, som dessvärre gick förlorad när Neymar JR fick den i sin ägo. Igår skrev någon med nicket Ribohn Fan som svar på din korta replik till mig att "ett lag aldrig kan bli "too much". Må så vara, men att vissa spelare kan bli "too much" tror jag att åtminstone du och jag är relativt överens om? Kan jag rentav tolka din kommentar angående mitt inlägg igår, som att också det är en korrekt iakttagelse? Självfallet är det fritt fram även för andra på forumet att ge mig svar på tal; med det reservationslösa förbehållet, att endast seriösa reflektioner beaktas. Tack för ordet.
Barcelona Cule4Life
2018-07-21 13:35
Alltså en ytter hade ju varit nyttigt om Coutinho ska ta över Iniestas plats. Då vi endast en ren odlad ytter anfallare i Dembele om man räknar bort Messi som ytter.

Problemet med Willian är inte hans fotbollskunskaper, det är ju åldern och framförallt priser fö4 en 29åring.
Barcelona Meneysuarez91011
2018-07-21 13:34
Läser lite i United forumet, där snackas det om ett byte med Pogba mot Dembele plus 40-50m € från vårat håll. Skulle inte vilja ha en Neymar nr2 där allt handlar om PR utanför fotbollen, mycket fokus läggs runt om fotbollen på dessa två människor känns det som. Ett stort namn, säljer säkert mycket tröjor. Men mer då? Samtidigt så ryktas Thiago till United för dryga 70m € medans Willian ryktas hit för mer än 70m €. Vad är det för fel på våran ledning? Hur svårt ska det egentligen vara? (Viss ironi i det hela, hade självklart inte klarat av det själv) men det är alltså proffs på skn sak som inte klarar att landa köp som behövs, istället klarar de att landa spelare ingen annan vill ha, som är i sina sista fotbollsår och dessutom för summor som 800 miljoner kronor. Inte nog med det, allt som lämnar barca är på utlåningar, hur länge kommer ekonomin gå runt när det fortsätter såhär? Jag är inte bitter...
Barcelona Funeral Canticle
2018-07-21 13:32
Jag vill först säga att det känns spännande med Lenglet och Arthur, men jag förstår inte ryktet med William när vi har unge Dembz?

Jag gillar William en duktig spelare som har det där lilla extra och i Coutinho andan gärna avlossar sin kanon när det låser sig, men jag är smått orolig över vad detta skulle kosta. Jag hade hellre sett Thiago inhandlas, jag tror detta vore ögonblicket för honom att bli den spelare vi alltid trott. Jag har svårt att tro att Chelsea släpper Courtois, Hazard och Willian under en och samma transferfönster. För att summera så är William en bra spelare men vi har en spännande fransman redan som vi lagt massa pengar på som behöver växa.

Vad jag tror kommer hända denna sommar.
UT:
Gomes
Digne
Yerry.M
Marlon(visserligen redan klar)
Rafinha(detta kan mycket väl ändras pga Thiago)

In:
Ung vb flyttas upp som ersättare till Alba
Thiago

Jag tror vi kommer få se några nya ansikten från barca b som tar klivet upp men utöver det behöver vi verkligen massa nya köp?
Jag tror och hoppas vi återgår till vår klassiska 4-3-3.
Annons: