/spanien/barcelona/forum/315.aspx/spanien/barcelona/forum/315.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCB_Messi
2018-08-09 22:04
Madrid fansen snackar alltid om att deras framtid är ”säkrad” med alla deras unga spelare . Som att vi inte har det . Vi har betydligt starka framtidsspelare än dom . Och glöm inte en sak , förhoppningsvis så har vi puyol och xavi vid rodret med ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona oocbgb
2018-08-09 22:01
[QUOTE=Lion24]Fantastiskt skönt med att lite dökött försvinner. Det finns några spelare kvar som bör lämna. Marlon gillar jag men problemet är som bekant alla dessa icke-EU spelare. Det finns ingen chans att någon av de andra lämnar så det måste bli Marlon. Hoppas däremot att han säljs till en klubb i La Liga, typ Betis och får regelbunden speltid. [/QUOTE] Marlon verkar dock kritat på tills 2022 om man får tro MD. Så försäljning är isåfall inte på tal, utan lån lär det bli då. Med lite tur och bra planering blir det till en spansk klubb. Så får Marlon bra med speltid under kommande säsong för att ersätta Vermaelen säsongen efter. Tills dess bör någon av våra utomeuropeiska spelare kunnat löst ett EU-pass. Kommer ni ihåg alla år efter Puyol vilket helvete vi hade med att hitta en enda bra mittback? Nu har vi ett överflöd av riktigt bra mittbackar.
Barcelona Lion24
2018-08-09 21:49
Fantastiskt skönt med att lite dökött försvinner. Det finns några spelare kvar som bör lämna. Marlon gillar jag men problemet är som bekant alla dessa icke-EU spelare. Det finns ingen chans att någon av de andra lämnar så det måste bli Marlon. Hoppas däremot att han säljs till en klubb i La Liga, typ Betis och får regelbunden speltid. Vermaelen känner jag att han också får lämna. Väldigt skadedrabbad och tillför inte särskilt mycket, varken på eller utanför planen. Jag hade älskat att Vermaelen med den åldern och rutinen varit 4:e väl men vart som en större bror till de yngre spelarna. Att han tar på sig rollen utanför planen istället. Men så är det inte och när du inte bidrar med något på plan och utanför, då måste du lämna. Jag säger inte att han har varit dålig, men han är inte ett säkert kort.

Sen till Cillessen. Fantastisk målvakt. Än idag förstår jag inte varför Chelsea pumpade 80 miljoner när dom kunde få Cillessen för hälften, inte ens det. Varför vill jag att den här fantastiska målvakten ska bort? Är det inte lyx med en sån här bra målvakt som aldrig ställer till med problem trots att han är startman för sitt landslag och en etablerad spelare? Jag tror mycket på stämning inom laget. Hur man ska bete sig mot varandra och hur några få spelare ska ha andra roller än att bara konkurrera och sprida god energi. För mig är det här jätte viktigt för jag tror att du aldrig kommer uppnå dina mål utan harmoni.

Med det sagt så tror jag inte att spelarna är i krig med varandra och knappt kan se åt varandra, absolut inte. Men om en spelare spelar 10 matcher varje år, varav typ 6 är viktiga, varför inte använda den spelaren till andra uppgifter? Varför inte ge han fler roller? För han spelar ju aldrig. Jag har hellre en energisk, glädjespridare "pappa" som reserv målvakt än en världsklass målvakt som ska sitta och vänta på att förstå målvakten ska skada sig.

Rafinha är jag kluven till. Han har gjort det ruskigt bra de senaste matcherna och sånt ska belönas och uppmärksammas. Denis har jag alltid gillat men verkligheten kommer ikapp honom. Dags för åtminstone ett lån? Munir måste säljas och jag väntar spänt på att han ska bort. Det är ingen spelare för FC Barcelona, långt ifrån. Paco säljer jag gärna också, på ett villkor. Och det är att Suarez stannar. Men jag vill inte att Suarez ska stanna. När jag tittar på höjdpunkter på träningarna så här Suarez den allra sämsta kroppsspråket. Och då är det träning, vi alla vet hur det ser ut på matcher.

Lägg till att Suarez knappt kan kontrollera eller passa en boll. Vi förlorar väldigt mycket boll på grund av han. Jag upplever att Suarez har fått för mycket luft, han känner sig för stor inom gruppen och klubben. Han har gjort typ 2-3 mål de senaste Champions League turneringarna. Jag ifrågasätter också hans professionalism då han inte bör se ut som han gör (kroppen alltså) tycker jag. Rakitic behövs ingen närmare förklaring. Vi har haft så många medelmåttiga spelare de senaste åren att jag säkert glömt någon.

Så i min värld finns det en del kvar att jobba med.
Barcelona Infinit8Don
2018-08-09 20:55
Vizzla Sant. Tänker dock att Vidal eller kanske Malcom kan ordna ett EU pass? Isf löser det sig. Har dock ingen jättekoll på kraven att söka det.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2018-08-09 20:46
Infinit8Don

Jag gillar också Marlon men om vi ha han i truppen nästa säsong så måste en av Malcom, Arthur, Vidal, Lämna och på förhand när det står mellan dessa spelare så offrar jag Marlon tyvärr.

Förlänga och låna ut 2år till ett lag i Laliga hade varit.
Barcelona Andresito
2018-08-09 20:43
Återköpspriset för Mina är €60M enligt Marca.
Barcelona Barcadinho.
2018-08-09 20:39
Det känns som att klubben hade en strategi, en plan i förhand hur de ska göra under transferfönstret. Det är inte alltid så lätt att få in eller få ut vem man
vill men än så länge var det mesta riktigt genomtänkt.
Barcelona Infinit8Don
2018-08-09 20:34
Sägs nu att vi ska förlänga med marlon. helt rätt. förläng och försök låna ut han till en spelande klubb i la liga där han får erfarenhet och självförtroende. Hade gärna sett honom som fjärdeval nästa säsong. Lovande spelare.
Barcelona Andreas FCB
2018-08-09 19:54
@S.Eto'o:

Man vill ju fixa med bilder och sånt...
Kommer nog inom någon timme, förmodligen runt 21-22.
Barcelona Meneysuarez91011
2018-08-09 19:52
Nästan så att jag lär lika en match med Everton i år då deras startelva kommer innehålla 3 spelare från oss bara på ett transferfönster! Digne, Mina och Gomes! Everton, tack som fan från djupet av mitt hjärta!
Barcelona S.Eto'o
2018-08-09 19:47
Någon som vet varför Everton har presenterat Bernand men inte Mina och Gomes? Efter Malcom dealen vill jag helst se bägge klubbarna annonsera innan jag vet att det är 100% klart.
Barcelona Davids3
2018-08-09 19:36
@ElRaval:

Hur mycket är återköpspriset?
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2018-08-09 19:27
Sjukt att vi nobbade 40 från Napoli i vintras på denis. Hade varit årets affär.
Barcelona ElRaval
2018-08-09 19:26
grym silly season än så länge. mina avtalet med priset plus återköpspriset diggar jag starkt!
Barcelona oocbgb
2018-08-09 19:23
[QUOTE=Arthur Melon]Ni får inte glömma Douglas utlåning sista året på kontraktet? :) [/QUOTE] Och att vi faktiskt har fått hem Samper, Rafinha och Munir samt promotat Miranda, Alena. Vi kan ju faktiskt se 3 försäljningar till av just Rafinha, Samper och Munir om Valverde verkligen vill ha en tunn trupp. Helvete vilket fönster vi gjort, bästa i modern tid.
Barcelona Presas Oleguer
2018-08-09 19:22
Fast vi kan inte räkna med de 50m€ för Paulinho då de inte kommit in än, utan kommer in först nästa säsong. Dessutom känner jag på mig att de pengarna aldrig kommer komma utan affären kommer fuckas upp på något sätt och vi kommer stå med honom i början av nästa säsong.
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-08-09 19:21
Vi slipper mina, Digne, Vidal, gomes, Arda, Deulofeu och Douglas från start. Visca abidal!!!
Barcelona Arthur Melon
2018-08-09 19:16
Ni får inte glömma Douglas utlåning sista året på kontraktet? :)
Barcelona Infinit8Don
2018-08-09 18:52
Vilken grym sommar hittills. Sommarens bästa värvning är abidal o ingen annan. Fyfan. Han är den som börjat styra detta skepp åt rätt håll igen. Underbart.
Barcelona the cameroonians
2018-08-09 18:37
... Och Samper kvar att "hantera".
Barcelona Barcaholic
2018-08-09 18:37
@Criff:

Du har glömt Digne som gick för 20€ + 2€.
Barcelona the cameroonians
2018-08-09 18:34
ter Stegen, Cillessen Semedo, Roberto Alba (Miranda) Piqué, Vermaelen Umtiti, Lenglet Busquets, Arthur Rakitic, Vidal Coutinho, Aleña Dembélé, Malcom Messi, Rafinha Suárez, Munir Marlon, Denis, Paco
Barcelona Criff
2018-08-09 18:33
Så goa nyheter såhär på torsdagskvällen :D Ut Delo - 13€ + 4€ Paulinho 50€ Digne 20,2 + 1,5€ Aleix Vidal 8€ + 2€ Mina 30,25€ + 1,75€ Gomes 2,25€ Totalt: 123,7€ In Arthur 30 + 9€ Lenglet 35,9€ Malcom 41 + 1€ Arturo Vidal 20€(?) Totalt: 126,9€ Så just nu -3,2€ om man räknar bort variabler som man aldrig vet om de slår in eller ej. Rafinha, Denis Suarez, Paco, Marlon och Cillesen fortfarande uppe i luften. Tur vi kan ta bort Dembele från den listan, 20 år gammal supertalang bara säljer man inte av pga ett otursår! Bästa transferfönstret på länge enligt mig. Love it! Edit: Missade Digne :D
Barcelona Nelson Umtiti
2018-08-09 18:30
@Rambla~:
Håller med, den stora anledningen till Gomes fall var att han inte klarade av pressen i Barca och sa det till och med själv att det var jobbigt. Killen har fotboll i sig men behöver utvecklas i lugn och ro utan större press, tror att det kan bli en fin spelare utav honom han är fortfarande ung. Hän är dock ingen spelare för Barca då han inte har tillräckligt stark psyke.
Barcelona Rambla~
2018-08-09 18:18
Gomes till en mindre klubb, utan någon större press på sig kan nog lyfta sig rejält. Det blir ju heller inte sämre att han får en landsman som tränare. Kom ihåg att Gomes stundtals var riktigt bra i Valencia. Så lite talang bör han ju ha i sig.
Barcelona Mido
2018-08-09 18:18
Vilket jobb ledningen har utfört så här långt, all beröm till dom
Barcelona Mido
2018-08-09 18:16
[QUOTE=FCB_Messi]Ryktas nu att real vill ha Rodrigo från Valencia . Han jag har tjatat om så mycke . Suarez ersättare . Verkar bli benzemas ersättare istället . Får inte hända !! [/QUOTE] Ingen skrämmer mig längre som Cr7 gjorde i RM. Låt de hämta honom, han är inte Ronaldo.
Barcelona Rambla~
2018-08-09 18:11
Everton står för hela Gomes lön enligt Sport.
Barcelona Felix-Forca Barca!
2018-08-09 18:10
@Felix-Forca Barca!:

Underbart också att de står för hans lön.
Visca el Barça i visca Catalunya
2018-08-09 18:10
Vill tacka Andre Gomes för sin tid i Barcelona, få spelare har gjort ett större intryck på mig under en sådan kort period, lätt där uppe med Xavi o Iniesta som våra bästa mittfältare någonsin...
Annons: