/spanien/barcelona/forum/312.aspx/spanien/barcelona/forum/312.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Godino83
2018-10-27 00:54
Jag hoppas vi kör semedo-pique-lenglet-alba. busi-arthur-rafinha. malcom-suarez-coutinho mot real.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Culés
2018-10-26 22:30
Nesto Jag skulle kunna tänka mig att det är någon som skrivit slarvigt alt. att du sett fel då CHARLA på spanska betyder ungefär snack, det är väl det närmsta jag skulle översätta det till. Det känns ju inte helt orimligt i sammanhanget heller.
Barcelona lionelmessi.se
2018-10-26 21:02
Riktigt bra spel med många som kliver fram när det som allra mest behövs. Dock så vill jag som du verkligen se detta mera än i en enda match för att vara helt övertygad om dess framtid. En värdemätare blir El Clásico nu i helgen.. Tips: 3-1 till oss :)
Länktips: lionelmessi.se
Barcelona messiooooxavii
2018-10-26 20:52
Det ser ut som om folk på riktigt tror att den enda utveckling 20 , 21 åriga killar får är via spel. 80 % av utvecklingen sker på träningarna. Tro inte att bara för att man inte får 15 minuter mot Inter att utvecklingen stannar av helt. Dessa grabbar utvecklas på träningarna och när dom är redo kommer dem få spela. Är dom inte redo som Dembele uppenbart visat då han fått chansen på sisstone, ja då är det träning som gäller. Visst har Dembele, Malcom, Puig, Alena och company potential men dom ska inte gå före killar som redan är etablerade, som är förbi potential fasen. Det jag vill komma fram till är att utvecklingen till största del händer på träningarna.
Barcelona FCB Mu
2018-10-26 18:09
Jag upplever att Valverde inte riktigt vet vad han ska göra med truppen och hur han ska utveckla den. Olika krav från ledning, supportrar, media och även spelarna tror jag påverkar hans beslut. Rafinha som inte ens fick spela mot Sevilla får starta mot Inter. Dembele som byte av Messi mot Sevilla får inte ens hoppa in. En Vidal som köptes in får att ge rutin och stärka laget får ibland bara hoppa in och spela några minuter. Munir som inte ens skulle vara kvar under säsongen får hoppa in och spela ströminuter. Vad gör ens Vermaelen kvar i truppen? Det finns ingen struktur eller tanke bakom Valverde laguttagningar, hans byten eller hans utveckling av dem yngre spelarna. Han vinner pga att Barcelona fortfarande har spelare som kan vinna, men de är på väg att fasas ut. Hur länge orkar den rutinerade grunden att fortsätta? Vad händer om några år? Är Valverde den som kommer utveckla laget för att fortsätta utmana? Eller blir det en krasch som kommer ta år att lösa?
Barcelona Barclasico
2018-10-26 15:41
[AS] | Gianni Infantino, has announced that FIFA is against the La Liga match between Girona and Barcelona being played in another country.

"The FIFA Council has addressed the issue, and we stress that official matches of nations leagues must be played in the country itself"

"I'm strongly opposed to this and I deny any permission to play the Girona-Barcelona game in Miami".

"Therefore, as president of FIFA, I announce that the organization opposes the idea of ??LaLiga and will prohibit the Girona-Barça from being played in the United States or anywhere else other than Spain.",Infantino added

Mycket fina nyheter! Javier Tebas ska inte komma undan.
Barcelona Obaaa
2018-10-26 15:07
Han har ju rätt trots sin Engelska den gode Alves.
Barcelona Davids3
2018-10-26 12:09
Real har ej förlorat på Camp Nou sedan 1300 dagar tillbaka. Är det dags nu?
Barcelona Bentley King
2018-10-26 12:09
[QUOTE=messielmejor]har läst här ett tag och jag tycker att Rakitic får oförtjänt mycket kritik här inne. Enligt många här så är han bland lagets sämsta spelare och borde skeppas iväg asap. jag blir väldigt förvånad då jag själv tycker att Rakitic är fantastisk? Är det bara jag? [/QUOTE] Du är inte ensam om det. I matchen mot Inter så tyckte jag att han stod för en utav hans bästa prestationer den här säsongen. Den passningen han slog som assisterade till Alba var en genomskärare a la Xavi. Dessutom har han tryckt in några fina mål. Dock så förstår jag kritiken då jag håller med 100% att hand spelstil inte passar den stilen man helst vill se i Barca. Det betyder ju inte att han är en dålig spelare, han är en fantastisk spelare som får alldeles för mycket kritik
Barcelona messielmejor
2018-10-26 11:38
har läst här ett tag och jag tycker att Rakitic får oförtjänt mycket kritik här inne.
Enligt många här så är han bland lagets sämsta spelare och borde skeppas iväg asap. jag blir väldigt förvånad då jag själv tycker att Rakitic är fantastisk? Är det bara jag?
Barcelona Nesto
2018-10-26 10:59
Ang. Dembele och om han kom försent så har Messi lagt ut ett foto på Facebook där hans tår i omklädningsrummet med sin son från matchen.
I bakgrunden så finns det en anslagstavla där tycker jag att det står "CHARVA 19:00" Kan även stå "C har va".
Min spanska är något begränsad och kan inte förstå vad det ska betyda, någon som har en aning?
Barcelona II Barça II
2018-10-26 10:28
Har aldrig någonsin varit en liknande häxjakt som den Dembele får utstå. Det finns inget fog för kritiken han får, det är inget annat än hyckleri att ge sig på ynglingen samtidigt som man är helt tyst om Coutinho. Det här handlar inte om att vi istället skulle satsat på någon från ungdomsakademin, jag har inga problem med att man tycker så, tvärtom jag håller till och med. Men nu gjordes inte det, man värvade Dembele och jag menar på att han inte alls varit så dålig som man vill få det till. Jag tror att kritiken i grunden bottnar sig i två punkter som egentligen inte har något alls med Dembele som fotbollsspelare att göra. Det första är självklart priset, det råder inget tvivel att han kostade alldeles för mycket. Men det största problemet, det som sticker i folks ögon, det är att han ”ersatte” Neymar, för fanboys är det svårt att smälta att Neymar lämnade, därför tar man ut det på Dembele. Kollar man på det sportsliga så har han absolut inte varit så pass värdelös som man vill få det till. Föregående år var han skadad och egentligen kan man inte säga så mycket om det, men även då hade han bra matcher. Han var bl.a. bra mot Chelsea och utöver det var han MOFM vid något tillfälle i ligan, detta TROTS att Messi var på plan. I år startade han bländande, han avgjorde supercupen, gjorde mål i flera matcher i följd tills Valverde, helt utan förvarning, valde att bänka han. I senaste matchen mot Sevilla kommer han in och frispelar lagspelare vid två tillfällen, hade det varit någon annan än Dembele hade han höjts till skyarna, istället sågas han fullständigt! Sen när ska en fotbollsspelare i FC BARCELONA som VÅGAR UTMANA OCH BRYTA MÖNSTER få kritik som ”han tappar för mycket boll”. När f*n fick vi Mourinho mentalitet? Är det så att vi endast ska ha fotbollsspelare som alltid spelar bakåt och aldrig vågar något? Ja, i dagsläget har han inte världens bästa fotbollshjärna, men snälla, killen är 21 år gammal! Jag upprepar, han är 21 år gammal!!! Alla är inte underbarn som Messi, för normala fotbollsspelare tar sånt tid. Jag hoppas från djupet av mitt hjärta att killen lämnar till nästa säsong, jag hoppas att Dembele går till en klubb där han får vara Dembele. Hos oss har han tyvärr inget göra, FC Barcelona under Valverde, kommer annars att bli hans undergång.
Barcelona L.A.M Nr 10
2018-10-26 09:12
Det finns en hel del kritik att rikta mot Valverde men jag måste säga att jag vid vinst i El Clasico ändå är nöjd med säsongsinledningen. Vårt stora problem har de senaste 3 åren varit att vi inte varit i slag när det verkligen gäller, dvs då det är dags för kvartsfinaler i CL. Känslan är att hela klubben är medvetna om detta och jobbar på det. Vi har dessutom en betydligt bredare trupp den här säsongen vilket gör att fler spelare kommer vara utvilade under vårsäsongen. Trots detta leder vi ligan och har 4 poäng ner till Real, 7 om vi gör jobbet och vinner.
Barcelona Lion24
2018-10-26 01:34
Cred till alla skribenter som diskuterar respektfullt och som dessutom håller en hög nivå där man sakligt argumenterar för sin grej istället för massa onödiga oneliners som inte leder nånstans. Det finns många som kanske inte är lika bra som andra på att formulera sig och skriva, men jag uppmanar er att försöka och verkligen diskutera vettigt istället för, återigen, massa onödiga oneliners.
Barcelona Iniesta.70.
2018-10-26 00:06
Barcadinho Nää, den här gången lät jag "graffitin" bli kvar på väggen. Tack och lov får jag väl lov att säga. Ja, själv tycker jag att både Barca4life98 och Xaviestas repliker är värda att läsas både en o två gånger. Kloka och trevliga skribenter må jag säga. Och, ja, du kan tala för mig Xaviesta, och då menar jag i din fyndiga replly till Barca4life98. Eller, nja, du kan tala för mig i största allmänhet egentligen om jag ska va ärlig. Helt klart ett gigantiskkt fall framåt för forumet om du fortsätter at pekfingervals dig fram på vår aldeless egna "klagomur" Sen vill jag ge en eloge till Barca4life98, Nää, vi kanske inte alltid drar jämt eller kliar varandra på ryggen. Men. Ett respektfullt bemötande gör att i alla fall jag både lyssnar och tar till mig av det du har att erbjuda från ditt perspektiv. Nää, allt behöver ju inte sluta som vid en uppgörelse vid O.K Corral...Annars hade jag paxat Doc Hollidays karaktär utan tvekan. Whiskey, tuberkulos och en hell of mustasch passar ju in på min halvtaskiga banjo lirande Barca profil aldeless utmärkt. Tyvärr #5 Sergiobusquets...Jag gör mitt bästa för att hålla promille halten i takt med Vidals-bilkörnings halt. Men tyvärr ligger jag i lä när det kommer till kritan...Jag hänger "tyvärr" inte med i svängarna när Vidal eller Lloris stampar på gasen. Lessen, men du får hålla till godo med inlägg som skrivs med "endast" en sexa halvtaskig ful-whiskey. Du vet...allt är inte Tequila som glimmar...:)
Barcelona Barca4life98
2018-10-25 23:51
Xaviesta

Jättebra inlägg, nu är jag med! Jag håller med om det mesta egentligen, det är ju ledningen som ska beskyllas för väldigt mycket som du påpekar också. Grunden, eller avsaknaden av den, är ledningens ansvar när det gäller alltifrån rekrytering av tränare och sportchef, bristande krav på spelidé, miljatdvärvningar som tränaren tvingas starta med etc.

Väl mött!
Barcelona Xaviesta
2018-10-25 23:15
Xavi #6 Nope, här läser vi bara klickjagande rubriker och sen kommer vi in här och spyr ut oböblhjfhdhdbdhdhducucuckhmghxtzrrrngmgkc med hjälp av tangentbordet samtidigt som vi fnyser åt logik och källkritik. Gör mig förvånad att du är förvånad ;) P.S. Dröjer inte länge innan en annan nisse kommer och rättar oss allihop med en ny källa som visar att Dembo faktiskt kom försent trots allt och då kommer mobben att lyncha dig istället, hihi. Careful careful!
Barcelona Xavi #6
2018-10-25 23:02
Barcelona say that Dembélé arrived in time yesterday because it was allowed to be present within a time range from 7PM till 7:30PM. The Frenchman arrived within the limit at 7:20PM and, therefore, came in time.

Han kom trots allt inte försent. Ni kanske ska sluta kasta skit på Dembele innan ni vet vad som egentligen hände.
Barcelona Xaviesta
2018-10-25 22:57
Barca4life98 Nu talar jag för mig själv när jag säger detta men jag är relativt säker på att Iniesta70 känner likadant: när jag eller någon annan framför kritik mot vissa inlägg härinne så är den aldrig vänd mot någon som formulerar sina tankar på ett trevligt sätt och förklarar utförligt varför han tycker si eller så. tex gör du detta ypperligt och då väljer jag självklart att bemöta det. Mitt problem är mer dessa ständiga oneliners som sänker spelare i laget, speciellt från nyare fans som vill se stjärnor endast hela tiden framför egenfostrade, oftast utan att ha riktigt tänkt efter varför. Ta Malcom tex. Jag har själv varit jäkligt sugen på att se honom spela i år men om han inte har fått en enda chans hittills, varför skulle Valverde spela honom i en viktig CL-match mot ett Inter med sju raka vinster? "Rafinha fick ju chansen" - jo, men han är även inspelad med vårt grundsystem sedan innan och oavsett hur mycket man tycker att Valverde har svävat bort från detta under sitt ledarskap så syns det ändå rätt tydligt att det är Barca som spelar om än inte lika vackert eller fantasifullt dessa dagar. Rakitic gör aldrig någon glad förutom sin landslagstränare, Lucho och Valverde. Det finns en anledning till att han får spela, det är inte så att vår tränare är fotbollsdum bara för att han inte spelar dom spelare i elvan som vi vill att han ska spela. Att hata på denna kille jämt och ständigt blir oerhört tjatigt i längden. Man kände nästan hur vårt forum suckade när han stänkte in sitt mål i förförra matchen. "Ja det var snyggt men det är det enda han kan" alternativt "ja det var snyggt men varför fick han ens starta". Det suckas och klagas på precis allting. Riset och rosen skiftar efter varje match. i början av säsongen var Semedo ett träben som endast levde på sin snabbhet - sälj fort som fan. Roberto var kung efter sitt fenomenala mål mot PSG på övertid förra året medan han inte är vatten värd detta året. Det blir bara löjligare och löjligare. Min kärlek till våra spelare är konserverad sedan länge och datumet går inte ut endast baserad på en eller några dåliga matcher i följd. Lion24 vill inte se Pique vår tröja mer pga sina fritidsintressen bl a, men jag ser det inte så. Han är en människa och får självklart ha ett liv sidan om, det här alla fotbollsspelare. Ronaldo säljer boxershorts och Iniesta säljer vin - so fucking what? Ibland gör Pique mindre bra insatser och oftast gör han fenomenala. Rakitic syns lika lite som Busquets med sitt i skymundan gömda jobb förutom när han står för misstag - då haglar det könsord härinne. Allt är inte svårt eller vitt. Det finns alltid den mänskliga faktorn och det är därför vi älskar den här sporten, eller? Mina problem är till största delen med hur klubben sköts och 95% av min kritik går rakt in i hjärtat på draken, dvs Bartomeu - den självnämnde outvalde. Därifrån sipprar det ner frustration i många andra kanaler men att sitta och hata på våra spelare dag in och dag ut tycker jag är rentav äckligt. Dembelé har inte satt sin prislapp själv, du får titta högre upp. Malcom har kanske inte fått tillräckligt grepp om Barcas trianglar enligt våra tränare som ser honom dagligen på träningarna? Rakitic besitter kanske kvalitéer som den oerfarne inte riktigt ser hemma i tv-soffan. Alla spelare i läget bidrar med något enligt mig, man får finna det i sig själv att uppskatta detta. Slutpläderingen är att känner man mer hat än kärlek för allt det här så får man kanske hitta en ny klubb att supporta, vad vet jag. Jag vet bara vart mitt eget hjärta står i saken. Avslutningsvis vill jag säga att jag håller med dig att det inte borde finnas hierarkier och att en spelare bör bedömas efter sin kvalitet och kompetens men du måste hålla med om att det är jävligt svårt att motivera en startplats för Paco när du har Neymar, Suarez och Messi i tremannaanfallet. Jag hade gärna velat se den tränare som hade petat någon i den trion för att spela Paco när det begav sig. Jag hoppas att du inte tar något av mina inlägg personligen då min kritik mot vissa delar av forumet (alltid fullt berättigad dessutom) vänder sig mot en hög enskilda "skribenter" som gjort sig, genom åren, kopiöst förtjänta av den. Dom vet själva vilka dom är. Att någon motiverar hur och varför dom gillar/ogillar en uttagning är alltid välkommet :)
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2018-10-25 22:22
Låt oss slakta Dembele och offra honom.

Försvarar ej honom om det senaste. Men en sak är säkert.
Han förtjänar en bättre tränare.

Mob-mentaliteten är starkt här inne ibland.
Barcelona Mess1
2018-10-25 22:21
Hatar stämningen på Camp Nou, det är så jävla dåligt! Har varit där 3 gånger och stämningen är inte bra då har jag sätt Espanloy och Atletico Madrid komma på besök. Det är 90% turister om inte mer.

Vi måste verkligen få tillbaka supportar till arenan, klubben borde erbjuda dem sjukt billiga års kort eller något!!

Eller ta tillbaka boixos nois!!
Barcelona Ribohn Fan
2018-10-25 22:16
Jag tror nästan att göra sig av med Barca B, skulle nog tillfredsställa många här inne. Skulle vi inte ha Barca B skulle flera sitta på bänken och kanske få inhopp.
När Barca B har matcher varje vecka blir det mer naturligt att dem spelar där.
Själv är jag mer för att dem får speltid varje vecka i Barca B och genom spel där visa att man är mogen att få speltid i A-laget. Då syftar jag det på grund av att jag tror att det gynnar spelarna mest.
Sedan är Barca en mega förening med en enorm budget, som värvar unga spelare och färdiga senior spelare. Ibland kan man fundera vad som gör att man är mer Barca spelare än andra spelare i Barca. Om man blir som Puig värvad som 14 åring i jämförelse med t ex Rakitic, som har spelat lika länge i Barca.
Ibland känns det som om det är mycket politik i Barca, i a f här inne. Har man kostat mycket pengar som nyförvärv då luktar det illa och är inte lika mycket värd.
Barcelona Barcadinho.
2018-10-25 21:35
Iniesta70.

Jag hann den här gången läsa dina inlägg.
Ta inte bort dem, inga flera egna censurer.
Barcelona Barcadinho.
2018-10-25 21:32
@Infinit8Don:

Men vad du är snål med ord :-)
Berätta mer om din resa, samma ni andra när ni åker.
Jag gillar att läsa sånt, tror flera här gör det.

Barcelona Damon2022
2018-10-25 21:28
om vi kunde köra Arthur, busq o cotunhi i mitten sen Malcolm dembele på varsin kant med suarez de skulle bli en jävla fart mot real som gillar att ha bollinnehav under lopp.,
Barcelona Damon2022
2018-10-25 21:26
de är nu vv har satt sig i skiten, han kan droppa dembele men då måste vi Malcolm där uppe. Enligt källor kmr rafina starta, tycker hellre man kör vidal i mitten sen byter in rafina/dembele. Om vi bara hade en spelad Malcolm kasta in som kunde variera spelet lite mer. För er som inte tror på han, Han är ungeför som dembele fast dribblar mindre och mognare.
Barcelona Ribohn Fan
2018-10-25 20:49
Tycker att Valverde gjorde rätt som kopierar spanska landslaget igår.
Har man inga självklara spelare som kan hota framåt, då väljer man att spela med 5 mittfältare och en forwards. För att genom possession och täcka ytor vinna mittfältet. Någon chans kommer alltid då gäller det att ta vara på dem.
Tror det blir samma lag och taktik mot Real, för att vinna mittfältet och ytor framåt kommer att uppstå.
Men den här uppställningen och taktiken, mot lag ställer upp bussen, då kommer vi få svårt att skapa målchanser.
Barcelona Barca4life98
2018-10-25 20:34
Xaviesta & Iniesta70 Jag tänker i det långa loppet och inte bara för stunden. Jättefint att Rafinha, Roberto, Munir, Pique, Alba, Busquets och La Masia-gänget spelade fin fotboll igår. Det är jättebra, har aldrig påstått något annat. Det jag däremot är emot är att man på grund av sin status i klubben får starta matcher trots att andra spelare gör det minst lika bra. Nu syftar jag inte endast på La Masia-spelarna utan också Rakitic, Luis Suarez etc. Pique gjorde en jättebra match igår, Rakitic likaså men bara för en bra prestation innebär det inte att man inte kan kritisera att de får starta match efter match? När ska vi spela in talangerna från La-Masia eller unga nyförvärv i laget om dessa grabbar fortsätter få speltid oavsett vad som händer på planen? Ska vi ens ha konkurrens i truppen, går det att ha det i dagens läge? Att Gomes, Aleix Vidal, Arda Turan och gänget gick före spelare som Aleña eller Rafinha håller jag inte med om för fem öre. Rafinha och Aleña har betydligt högre potential. På samma sätt tycker jag att Munir inte ska gå före Malcom eller att Pique ska gå före Lenglet. Har du en spelare som besitter högre potential och är jämnbra jämfört med en annan spelare tycker jag att det är självklart att man ska satsa på den spelaren. Detta oavsett om spelaren är ifrån akademin eller inte. Jag tycker inte att det är ologiskt eller "strider mot klubbens filosofi" att tänka på det sättet. Ruiz, Puig, Aleña, Miranda, Morey, Xavi-Simmons etc. är spelare man ska satsa på inom snar framtid. För att kunna få ut maximalt av dessa spelare och deras utveckling måste de få chansen och självförtroende. Men å andra sidan när vi väl köper in spelare ska de spelarna som köps in konkurrera på samma villkor. Jag tänker på Paco Alcacer, Vidal, Malcom ingen av dessa spelare får/fick chansen att vissa vad de går för på grund av status/hierarki i laget.
Barcelona Xaviesta
2018-10-25 19:41
Iniesta70 Sylvasst första inlägg och en standing ovation av mig likt porrmustasch-marängen på Bernabeu som applåderade Ronaldinhos show när dom flesta av dagens generation gick i blöjor med nappen i munnen. Ditt andra inägg med ursäkten gillar jag dock inte - här ska det inte bes om ursäkt för att sanningens ord ska bankas in med en rejäl portion sarkasm. Nu hjälper det ju föga då belackarna alltid hittar på nya fiffiga keybord-rants för att försvara sina argument som ändå inte håller nämnvärt i slutändan då deras tankesätt motsäger och motverkar hela klubbens grundfilosofi. Man kan inte hålla på den här klubben och sedan sura när pojkar från egna leden ser till att jobbet blir gjort. På ett jävligt snyggt sätt dessutom, bägge målen var briljanta. Inte länge sen man ville sälja Alba som "inte håller mer" och GE bort Rafinha bara för att brorsan stack. Har man varit med i forumet ett tag minns man i stort sett samtliga inlägg från förr som man har skakat på huvudet åt. Tänk att man 2018 måste försvara laget från våra egna fans! Tokiga tider :)
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-10-25 19:20
Iniesta.70 Gillar dig inte som nykter, fram med whiskeyn :).
Annons: