/spanien/barcelona/forum/311.aspx/spanien/barcelona/forum/311.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2018-06-05 12:00
Det är klart att Griezmann nekar en flytt nu precis innan VM. Det blir nog svårt att göra klart med spelare från och med nu till och med mitten av juli.

Håller med om att vi blir mer fleibla med Griezmann då han både kan anta positionen till höger samt centralt. Det finns strikers som är duktiga på att utgå från en kant och de som absolut inte kan det. Suarez kan inte. David Villa var ganska bra på det men bättre som spjutspets. Griezmann är bland de bästa i världen på att spela som högerytter men smyga inåt i banan och göra otroligt mycyekt poäng.

Nackdelen med det hela är vad som händer med Suarez. Jag tycker absolut inte det redan nu är dags att fasa ut uruguayanen. Han är 87a och lika gammal som Messi. Griezmann är visserligen yngre men ändå 91a och därmed inte purung. Lägg till att Dembele gör sig bäst till höger och vi kommer få ett par riktigt bra spelare på bänken. Egentligen har jag inga problem med det, snarare tvärtom då det är bra med bredd, men när det handlar om så stora namn(Suarez) och prislappar(Dembele och Griezmann) kan det innebära problem.

Den viktigaste värvningen är dock fortfarande att göra klart med en central mittfältare av högsta klass. Bör vara betydligt högre prio än Griezmann.

Barcelona Barca4life98
2018-06-05 00:27
[QUOTE=Xavi #6]Håller tyvärr inte med. Valverdes 4-4-2 kräver två hårt arbetande centrala mittfältare och inte finlirare som Thiago eller Eriksen. Snarare tycker jag att Suarez är vår svagaste länk och Griezmann hade varit en ypperlig ersättare. Hade vi spelat med ett 4-3-3 så hade jag valt Thiago/Eriksen före Griezmann men vad pekar på att Valverde kommer ändra sin framgångrågsrika 4-4-2? [/QUOTE] Det många glömmer är att Griezmann är nyckeln till att spela 4-3-3 igen. Suarez och Messi vill båda/kan endast spela centralt då blir det aldrig något 4-3-3. I de matcher som en av Suarez eller Messi inte har spelat i har laget alltid spelat 4-3-3/4-1-4-1. Det är framförallt i försvarsspelet som 4-4-2 blir ett problem för då har vi endast 2 centrala mittfältare mot motståndarnas 3. Griezmann kan få ansvar för en kant (vänster) i försvarsspelet men kan komma in väldigt centralt i anfallsspelet, som David Villa gjorde. Detta öppnar upp yta för Alba också. Ter Stegen - Semedo, Pique, Umtiti, Alba - Dembele, Thiago, Busquets, Cou, Griez - Messi Med den här uppställningen har du bra balans. Thiago har faktiskt legat i toppen när det gäller mest vunna bollar innan han har blivit skadad de två senaste säsongerna. Bra komplement till Busquets som man kan lita på med bollen i pressade lägen. Griezmann har snabbheten, lungorna, hjärnan och tekniken för att utgå från en kant. Offensivt kommer han att få frihet att vandra inåt i plan, precis som David Villa fick. Väl mött!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona jerkasss
2018-06-04 23:09
Behöver inte värva egentligen. Om (som det tyvärr verkar) v.v stannar tror jag denna elva skulle funka utmärkt för art spela lite mer ABC fotboll med 50% poss. Semedo, umtiti, vermaelen, Alba Busken, paulinho, Roberto Dembo, Messi, Curre
Barcelona Xavi #6
2018-06-04 22:44
@Beast Puyol:

Håller tyvärr inte med. Valverdes 4-4-2 kräver två hårt arbetande centrala mittfältare och inte finlirare som Thiago eller Eriksen. Snarare tycker jag att Suarez är vår svagaste länk och Griezmann hade varit en ypperlig ersättare. Hade vi spelat med ett 4-3-3 så hade jag valt Thiago/Eriksen före Griezmann men vad pekar på att Valverde kommer ändra sin framgångrågsrika 4-4-2?
Barcelona wallmannen
2018-06-04 21:38
Carles Alena verkar ha ådragit sig samma skada som Dembele, enligt talkfcb. Trist i så fall.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Blaugrana91
2018-06-04 21:08
[QUOTE=Beast Puyol ]Griezmann stannar kvar hos At.Madrid. Detta har han själv bekräftat. Måste lägga in min personliga åsikt, tack gud för de. Jag är medveten om att Griezmann är en fantastisk spelare men vårt problem ligger i mittfältet. Nu kanske vi kan värva Eriksen eller Thiago. [/QUOTE] Det är ju bra om du hänvisar till en källa när du kommer med ett sånt påstående. Vad jag vet har han inte sagt något officiellt förutom att han kommer delge sitt beslut innan VM börjar. Uppgifterna om att han stannar kommer från spanska Abc, dessa har dock dementerats av franska L’Equipe som varit i kontakt med hans agent som säger att det inte är klart vart han kommer spela nästa säsong. Kan säkert bli så att han stannar trots allt, men inget som är bekräftat...
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-06-04 19:53
John W Henry: "FSG will sell the club this summer to finance a future investment in Barcelona" Från Liverpools forum? Wtf, tänker dom köpa rättigheterna till arenan?
Barcelona A good coach is everything!
2018-06-04 18:35
Först Naingolan nu Sane va är detta för skit VM !
2018-06-04 18:34
Trio El Magico // Tror han vill ha 10 mille per år frågan är om han fick det.. Jag personligen tycker inte Umtiti förtjänar en sådan stor löneökning..
Barcelona Barca4life98
2018-06-04 18:27
[QUOTE=Beast Puyol ]Griezmann stannar kvar hos At.Madrid. Detta har han själv bekräftat. Måste lägga in min personliga åsikt, tack gud för de. Jag är medveten om att Griezmann är en fantastisk spelare men vårt problem ligger i mittfältet. Nu kanske vi kan värva Eriksen eller Thiago. [/QUOTE] Källa, och hur trovärdig är den?
Barcelona Beast Puyol
2018-06-04 18:05
Griezmann stannar kvar hos At.Madrid. Detta har han själv bekräftat. Måste lägga in min personliga åsikt, tack gud för de. Jag är medveten om att Griezmann är en fantastisk spelare men vårt problem ligger i mittfältet. Nu kanske vi kan värva Eriksen eller Thiago.
2018-06-04 16:30
Underskatta inte tyskarna när det gäller poäng, det är med stor sannolikhet att dom sitter på både assistkungen och målkungen. Tyskarna är väl det lag som gör flest mål, har en hyfsad enkel grupp mot lag vara försvar inte håller någon klass alls.
Barcelona jonis
2018-06-04 15:50
OT men är med i ett VM-tips och ska välja 2 målskyttar 1 assistkung och tänkte kolla vad ni har för input. Som målskyttar funderar jag mellan Neymar, Ronaldo, Messi och Griezmann, medan jag väljer mellan Messi, Neymar eller Isco som assistkung. Snacka om dilemma, då man ska tänka på vilka lag som kommer längst också. Vilka hade ni valt? :)
Barcelona Koeman!!
2018-06-04 14:48
Vad är det med dessa uttagningar i VM? Sane är inte uttagen, fyfan alltså..
2018-06-04 14:37
Messis fotosession haha! Den klockrenaste!
2018-06-04 14:24
Dom har ju en utköpsklausul på 500 miljoner € för en bänkspelare som ceballos....
Barcelona LeChiffre
2018-06-04 14:10
@Meneysuarez91011:

Utköpsklausul
Barcelona Meneysuarez91011
2018-06-04 14:02
Ouff, folk snackar om Umtitis nya utköpskonsull, påstår att det är ett skämt att han ens går med på sånt. Sen löd det ”Ingen hade ens gett 100 mille för honom” Hans utköpskonsull var på 600 miljoner kronor, vilket mängder med lag var beredda att köpa ut honom för, jag älskar dagens avundsjuka från vissa lags fans, så himla kul. Haha! Vem vet, kanske hade denne skribent förhoppningar om att sitt egna lag hade plockat honom, de brukar ju vilja ha våra spelare.
Barcelona Barcadinho.
2018-06-04 13:23
Mod.

Bra jobbat. Diskussionerna om kvinnor/män kommentatorer samt senaste inläggen om Neymar och bibliska tron har spårat ut och gjort forumet till en otrevlig plats.
Jag var på väg att plocka bort mitt eget inlägg från förgår men det har ni redan gjort.
Det är nog för varmt för en del...
Barcelona R85
2018-06-04 13:21
nu borde barca satsa på Martial !! han skulle va riktigt bra för barca med hans kvaliter och inte så stor stjärnstatus så han kan acceptera att vara bänk då o då. tänk martial -Messi -dembele ifall Suarez skulle dra.
2018-06-04 12:17
Löw måste ha sniffat allt så mycket på sina juveler för att inte ta med sane är ju ett misstag.
Barcelona Trio el Mágico
2018-06-04 12:08
[QUOTE=Barca4life98]Hur troliga är ABC, någon som har koll på det? Jag tror fortfarande att han kommer. Varför dra ut på att offentliggöra sitt. beslut om han ska stanna? [/QUOTE] Tror inte att han har bestämt sig riktigt, han verkar ha en stor kärlek till atletico. Samt att han ger atletico en chans att visa att de tänker satsa stort genom att hämta in nya spelare som stärker dom och på så sätt kanske övertyga honom att stanna. Tänkte först att han han kanske ville göra atletico en tjänst genom att skapa ett budkrig på honom om han gör ett bra VM. Men det kändes långsökt och är även orealistiskt med tanke på att han har en klausul... Men Barça är ändå Barça liksom, fast han kanske tvekar för att han är ett real fan som det skrivits om. Men att gå dit från Atletico känns nästan värre med tanke på hans påstoda kärlek gentemot klubben, samt rivaliteten klubbarna imellan. Finns heller inget bekräftat intresse ifrån dem så det känns också långsökt och mindre troligt. Spekulationer och hypoteser i allra högsta grad...
Barcelona Meneysuarez91011
2018-06-04 11:58
Finns en hel del tyskar som är intressanta (för mig) i tyska ligan jag gärna sett komma också, synd nog är Bayern där först och får de flesta för superbra priser.
Barcelona Barca4life98
2018-06-04 11:49
[QUOTE=Oaner]Griezmann has decided to stay at Atlético Madrid. [abc deportes] Ingen Griezman då! Han får väl stanna kvar och spela för Europa League samt en tredje eller fjärde placering i ligan. Lägg pengarna på mittfältare samt en grym mittback! [/QUOTE] Hur troliga är ABC, någon som har koll på det? Jag tror fortfarande att han kommer. Varför dra ut på att offentliggöra sitt. beslut om han ska stanna?
Barcelona Romario#10
2018-06-04 11:45
Snälla snälla gå för Martial nu!
Barcelona Katalano
2018-06-04 11:24

Jarlma
Kröjjff

Ta diskussionen i PM om ni vill fortsätta. Har rensat bort alla era inlägg.

Nu höjer vi nivån!

Barcelona Trio el Mágico
2018-06-04 11:09
[QUOTE=Oaner]Griezmann has decided to stay at Atlético Madrid. [abc deportes] Ingen Griezman då! Han får väl stanna kvar och spela för Europa League samt en tredje eller fjärde placering i ligan. Lägg pengarna på mittfältare samt en grym mittback! [/QUOTE] Kan kanske vara att han bara säger så? För att det blivit utdraget och han vill kunna fokusera på VM kanske, vem vet. I och med att Umtiti skriver på och Griezman gör detta uttalandet tätt inpå, så tror jag ganska bestämt att de har fått order utav Franska landslaget att lösa allt sånt eller sätta det på "hold" nu inför VM... Om inte barça lägger ner direkt så kommer de bli en jobbig sommar när det gäller den värvningen. Samt att om Griezman gör ett bra VM vilket jag tror, då Frankrike är starka kandidater. Så kommer det bli mycket snack med en massa klubbar som drar i honom efter VM. Någon som vet om det finns någon kandidat som vi tittar på som alternativ? Läste för ett tag sedan att Valverde tänkte försöka gå för Pogba om inte Griezman skulle komma. Har svårt att se Pogba i Barça dock, riktigt bra spelare, men tror inte hans speltyp/profil passar in hos oss.
Barcelona Trio el Mágico
2018-06-04 10:55
[QUOTE=A good coach is everything!]Umtiti ska förlänga visst, men är han värd den lönen han vill ha?Nej absolut inte! Umtitis säsong har vart ok. Vissa perioder har vart bra, andra har vart ren katastrof, och tyvärr har det kommit under viktiga matcher många gånger! [/QUOTE] Vet du vilken lön han får nu när han skriver på?
2018-06-04 10:16
Umtiti ska förlänga visst, men är han värd den lönen han vill ha?Nej absolut inte! Umtitis säsong har vart ok. Vissa perioder har vart bra, andra har vart ren katastrof, och tyvärr har det kommit under viktiga matcher många gånger!
Barcelona Oaner
2018-06-04 10:14
Griezmann has decided to stay at Atlético Madrid. [abc deportes]

Ingen Griezman då! Han får väl stanna kvar och spela för Europa League samt en tredje eller fjärde placering i ligan.

Lägg pengarna på mittfältare samt en grym mittback!
Annons: