/spanien/barcelona/forum/310.aspx/spanien/barcelona/forum/310.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Junta Dimision
2017-08-13 20:01
@Blaugrana91:
Det är inte ett "bra" fönster bara för att vi har valt att panikvärva och slänga 140 respektive 130m euro för Coutinho och Dembele. Det är Augusti och vår enda värvning hittills är en högerback när vår säsong börjar ikväll. Truppen skulle ha varit klar redan innan försäsongen började, men istället står vi med byxorna neddragna för att Neymar drog och håller på att köpa in en medioker mittfältare från den kinesiska (?!) ligan. KATASTROF
Barcelona A good coach is everything!
2017-08-13 19:54
Grabbar kan vi typ inte ordna en demonstration ?? Seriöst alltså vi fansen bör ju kunna få lite med oss genom att demonstrera utanför camp nou!! Något måste vi göra. Barca borna verkar inte vara som andra fans utan dem kommer förmodligen vifta någon vit flagg nån match sen är det glömt. Paulinho är skandal på så många sätt att det där träbenet ska ta speltid från Alena får inte gå obemärkt förbi !!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2017-08-13 19:46
Man kanske ska invänta tills transferfönstret stänger innan man målar fan på väggen.... Får vi in Coutinho och Dembele så har vi gjort det bra och jag kan då leva med värvningen av Paulinho även om jag såklart hade föredragit Seri istället.
Barcelona LennyRomario
2017-08-13 19:43
Simon Bank sätter som vanligt huvudet på spiken i ligabibeln. "Efter en sinnessjuk sommar med sinnessjuka spelaraffärer är det dags för fotboll igen. Halvkriminella superstjärnor spelar för helkriminella pengar, medan vi slår på tv:n och köper biljetter. Vilka är det som är sjuka egentligen?" "Det har gått ganska många år sedan den här sporten blev ett perfekt förstoringsglas över en globaliserad ekonomi som vet priset på allt men värdet av inget." "Messi och Ronaldo, å sin sida, åtalas för att ha gömt undan hundratals miljoner i skatteparadis, i en tid när spanjorerna på gatan just gått igenom ett ekonomiskt stålbad." "En del av en konsumtionskultur där ingenting är viktigare eller intressantare än att köpa och sälja. Spelarna tjänar på det, agenterna tjänar på det, klubbar bygger förväntningar med det, journalister blir stjärnor genom att bevaka det och supportrar jublar varje gång de får en ny docka att leka med." "I den här världen är en klubb som arbetar med kontinuitet och utveckling något suspekt, en manager som vägrar betala överpriser är en trist snåljåp utan ambitioner." Amen.
Barcelona the cameroonians
2017-08-13 19:39
Ska vi tro att det kommer nån form av "nyhet" från MD innan laguppställningarna släpps? Allt för att lugna publiken så att de vita näsdukarna inte plockas fram. Ska vi gissa "It’s a matter of hours" och endera Dembélé eller Coutinho strax innan den meningen? Ska annars bli intressant att se Valverdes val mellan Semedo och Vidal samt Deulofeu och Paco/Roberto (4-4-2). Skönt med fokus på själva fotbollen ett tag i alla fall! I morgon lär vi ju åter stå där med rykten till höger o vänster. Gör mig lycklig nu, gör mig lycklig igen!!!
Barcelona Jarod The Pretender
2017-08-13 19:38
@Koeman!!:

Nej, fetknoppen tänker bara på sina egna särintressen. Han gillar Madrid mer än Barca.
Barcelona Alvés - Por Que?
2017-08-13 19:36
Jag garanterar om några år så får vi fram sanningen om Paulinho värvningen, garanterat affärer i Kina som ligger bakom detta. Blir väl som Rosell att han åtalas i slutändan. Känns skumt iaf finns inga sportsliga skäl till en värvning av honom. Inte en enda klubb i Europa har gått efter honom, men så kommer vi Barcelona en av världens bästa lag och ska hämta in en avdankad brasse.
Barcelona Jarod The Pretender
2017-08-13 19:36
@Josep Guardiola:

Jag delar din frustration. Jag kände en lättnad när Neymar stack för att jag tänkte att Paulinho värvningen kanske hade något att göra med honom. Men icke sa nicke.

Bli inte förvånad om Barca slutar trea i ligan i år. Ledningens korruption kommer i slutändan att suga ur Messi och co spelglädje. På tal om Messi, har han ännu skrivit på sitt kontrakt? Har Iniesta förlängt med klubben (kontraktet går ut nästa år)? Vem blev Neymars ersättare? Hur blev det med Verratti? Den här mercato får F- från mig. Ledningen har precis ruinerat klubben den här sommaren. Mark my words, det lär heller inte bli någon Dembele eller Coutinho den här sommaren. Ledningen är för inkompetenta för att klara av detta.
Barcelona Koeman!!
2017-08-13 19:35
Bartomeu är ett skämt. Skäms han inte över hur han sköter klubben?
Barcelona Josep Guardiola
2017-08-13 19:31
@Lion24:

Jag känner precis samma sak, min frustration når inga gränser. Vi cules får gå hand i hand genom det här och hoppas på att bättre tider snart kommer.
Barcelona PUYOL555
2017-08-13 19:31
Josep Guardiola

Du & jag i samma skepp! Skjuter Bartomeu i ANSIKTET!
Barcelona Lion24
2017-08-13 19:29
Tappat all fotbollslust, är inte ett dugg intresserad av kvällens match längre. Jag fattar helt ärligt talat ingenting för jag hittar ingen logik och när jag inte hittar det så blir jag stressad. Bartomeus ansikte...
Barcelona Loco Lucho
2017-08-13 19:24
Då ska vi alltså behöva jaga Seri i flera månader nästa år för att till slut behöva slanta upp 1.5 miljarder för honom....
Barcelona Josep Guardiola
2017-08-13 19:23
Jag vet inte ens var jag ska börja, jag skriver mycket sällan här men ska försöka få ut alla mina känslor. Allt tyder på att Paulinho kommer till oss, hans lagkamrater och tränare bekräftar detta. När förra säsongen tog slut så var jag och många andra här färdiga och mörbultande av all motgång och skit som hänt och som skett under de här åren med den här avskyvärda styrelsen. Jag har i flera dagars tid försökt förstå hur man med sina fulla sinnes bruk kan ens överväga att få för sig att värva Paulinho men det går inte. Det går inte! Jag blir så förbannad, inte för att det är mina pengar som slösas utan för att man åsidosätter alla våra fantastiska talanger i laget och att värvningen med största sannolikhet utesluter en värvning av Seri. Samma Seri som Xavi hyllade enormt för någon dag sen, samma Seri som är klippt och skuren för oss och är en av få pusselbitar vi saknat de senaste säsongerna. Jag är så förbannad att 40 miljoner går till spillo på en avdankad soon to be 30 åring som floppade rejält i Tottenham. Han gick ju förfan till Kina för att varva ner, han är helt enkelt för dålig. Kommentarer som att han kanske gör bra ifrån sig är fullkomlig bullshit. Killen kommer ta speltid från Samper,Roberto, Rafinha men framför allt Alena.Är han bättre än de? NEJ! Jag vet inte ens var jag ska ta vägen för jag sitter här och fullständigt kokar över den här värningen, det finns inte ett uns av logik bakom denna värvning förutom eventuella personliga intressen. Ryker inte den här korrumperade madridmullvaden så hoppas jag att hela Barcelona revolterar och hungerstrejkar utanför klubbens portar, det här skandalösa beteendet som den här ledningen har visat upp har ingen motsvarighet. Ni som var med på Nunez tid, kan ni svara på om den ledningen hade samma ambition av att störta klubben som den här har nu? Det enda som kan dämpa den vrede som jag känner just nu är en fullständig slakt av madrid idag. Och om vi mot förmodan förlorar idag så ska de vita näsdukarna fram och det ska krävas mullvadens avgång. Jag hoppas att jag inte är ensam om det jag känner just nu för det är en fullkomlig skandal, hela fotbollseuropa kommer skratta åt oss efter den här värvningen och speciellt efter vi blivit av med Neymar.
Barcelona Alvés - Por Que?
2017-08-13 19:17
Paulinho är klar, behöver inte skriva mer rykten om honom.

Viktigaste spelarna för mig är att både Coutinho och Dembele anländer, allt annat är fiasko. Vi ska ha råd med båda och om klubben säger att vi inte har det så hur kan dom då köpa Paulinho för 40M€ istället för att använda de pengarna till att lägga till för de två förstnämna.
Barcelona S.Eto'o
2017-08-13 19:05
Menar vänster kanten...*
Barcelona Cúles
2017-08-13 19:04
Guangzhou Evergrande coach Luiz Felipe Scolari confirms Paulinho is already a Barça player. [@esport3] #FCBlive
Barcelona S.Eto'o
2017-08-13 19:04
Romelu umtiti Är det bekräftad eller är det bara en vild gissning? Ska vi verkligen spela 4-2-3-1. Vem blir Box to Box spelaren bredvid busquets? Paulinho maybe? Tro mig dembele är verkligen en favoritspelare till mig men ser inte hur han ska få Max utav höger kanten trots att han är dubbel fotad.
Barcelona Romelu Umtiti
2017-08-13 19:00
S.eto'o + alla andra som kritiserar Dembele för att han aldrig spelat som vänsterytter. Tanken med köpet av honom + Coutinho är att köra Dembele från höger, Coutinho till vänster och Messi i mitten. Samtliga bakom Suarez i en 4231 uppställning. Nu kan ni slippa bli gråhåriga angående "Dembele har aldrig spelat som vänsterytter"
Barcelona Romelu Umtiti
2017-08-13 18:59
S.eto'o + alla andra som kritiserar Dembele för att han aldrig spelat som vänsterytter. Tanken med köpet av honom + Coutinho är att köra Dembele från höger, Coutinho till vänster och Messi i mitten. Samtliga bakom Suarez i en 4231 uppställning. Nu kan ni slippa bli gråhåriga angående "Dembele har aldrig spelat som vänsterytter"
Barcelona S.Eto'o
2017-08-13 18:50
Den får ett E- från mig Vi gick in i transferfönstret med ett stort mål, En bollsäker xavi kopia. Där har vi misslyckat stort, (Paulinho). Världens tredje bästa spelare Neymar lämnar oss och vi ersätter honom med En talang med potential som har aldrig spelat som höger ytter i han 2 åriga proffs karriär..... Samper och marlon som man hade stora förväntningar på kommer med all förmodan att lånas ut, medan vermaelen ser ut att vara vår fjärde alternativ i backlinjen Det som rädda denna fönster är Coutinho värvningen (trots att jag var emot den från allra första början, kommer han att höja truppen) och Semedo som jag tror kommer ha många Fina år hos oss. Men lämnar Rakitic eller Sergi Roberto oss är denna mercaton ett stort minus för mig.
Barcelona ElRaval
2017-08-13 18:48
Att sälja en mittfältare är nog ofrånkomligt. Vi har i nuläget 10 stycken tror jag.
Barcelona socccerfan1
2017-08-13 18:47
Det är paulinho som är gåtan... varför??? Seri är så mycket bättre. OCH är exakt vad vi behöver.
Barcelona L.A.M Nr 10
2017-08-13 18:47
Även om vi redan mött Real Madrid så måste man ju kunna konstatera att matchen ikväll blir Valverdes första riktigt stora test som Barcelonatränare. Jag har i ärlighetens namn inte sett jättemycket utav försäsongsmatcherna men det spelar egentligen ingen roll då det är först nu allvaret börjar.

Jag vill naturligtvis se oss vinna mot Real men det kanske mest intressanta kommer vara att se hur vi tar oss an matchen vad gäller den taktiska biten både emd och utan boll. Med boll hoppas jag mittfältet steppar upp(som de brukar göra i El Clasicos) och att Iniesta kan axla rollen som mer renodlad spelfördelare. Att Messi kommer ner djupt och bygger spel är bra, men ska fungera mer som en bonus där vår mittfältstrio måste kunna hantera att vinna planens viktigaste ytor. Utan boll vill jag att vi möter Real tidigt och vinner tillbaka bollen redan på deras planhalva. Zidanes Real Madrid är visserligen bra på att falla tillbaka och inte alltid behöva äga en matchbild, däremot är det fortfarande inte som under Mourinho utan de är ändå i grund och botten ett spelförande lag som mpr bättre av att trycka tillbaka motståndarna och hålla sig så långt ifrån eget straffområde som möjligt. Detta ska vi alltså försöka motverka och det blir intressant att se hur Valverde tänker utföra det.

Många av spelarna har spelat massvis med Clasicos och har jobbat upp ett förtroendekapital där man litar på dem i viktiga matcher. Några spelare behöver dock bevisa sig mer, av olika anledningar. Dem som startar som högerback bör vara taggad till tusen då den platsen ser ut att vara relativt öppen. I mina ögon är det väldigt jämnt mellan Semedo, Vidal och Roberto och alla ska under säsongen få sina chanser att bevisa sina kvaliteer. Om Deulofeu startar blir det oerhört spännande att se om han kan höja sig mot ett såpass starkt motstånd. Jag är inte säker men kan han prestera mot Real Madrid kan vi nog lita på att han åtminstone har högstanivån att starta i vårt anfall. Huruvida han ständigt kan leverera poäng under en hel säsong måste vi givetvis vänta med att utvärdera. En spelare som inte är ny men verkligen behöver prestera bättre är Rakitic. Han gjorde en grym första säsong, men i takt med att Lucho tappade greppet om spelet kändes det som att kroaten blev mer och mer virrig i sin roll(vad var ens hans roll?). Rakitic ger intryck av att vara en spelare som i en för honom perfekt roll kan göra det hur bra som helst, men då måste det kollektiva lagbygget vara i princip felfritt. Anyways så får han den här säsongen att visa vilket håll hans kurva pekar åt.

Det blev ett långt inlägg och lite spretigt. Det ska i alla fall bli sjukt kul med El Clasico, är otroligt taggad. Jag har en känsla av att vi kommer vara det mer motiverade laget och gå segrande ur kvällens strid. Viktigt att inte släppa in för många bortamål, helst inget. 1-0 eller 3-1 är två relativt troliga resultat som trots allt är till vår fördel inför returen på Bernabeu.
Barcelona FCB_Messi
2017-08-13 18:43
Med tanke på oddsen och alla rykten så verkar vårat fönster sluta med : Coutinho , Dembele , paulinho . Hade ni varit nöjda med det ? Jag är lite mittemellan . Vet faktiskt inte om jag är nöjd med det...
Barcelona socccerfan1
2017-08-13 18:37
Odds att vi köper cou e 1.44 Dembele . 1.11
Barcelona socccerfan1
2017-08-13 18:23
Var får ni info ang att cou är klar för oss?
Barcelona SUPERBUSQUETS
2017-08-13 18:17
En spelare Barca borde gå efter är ju martial, nu när det verkar som att han inte är en start spelare för Mourinho! En bra spelare att slänga in på neymars position, med bra speed och teknik
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2017-08-13 18:14
Hoppas mod IP spärrar Soko och hans klan och inte bara nickspärr.
Barcelona MessiLionel
2017-08-13 18:05
Sämsta dealen någonsin ifall vi lägger in Rakitic i Coutinho affären.
Annons: