/spanien/barcelona/forum/3096.aspx/spanien/barcelona/forum/3096.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2015-10-05 22:47
@Flavía:
Precis som Cameroonians var inne lite på: Lucho verkar inte ha något som helst intresse av att ha en klassisk playmaker. Det syns rätt tydligt. För mig som följt klubben de tio senaste åren med Deco och Xavi så känns det ganska konstigt att det spelsystemet har bytts ut till något mer svårdefinierat. Självklart är det svårt att klaga när det gav oss titlar förra säsongen - och visst var det en ibland EXTREM variant av innehavsfotboll som spelades innan Lucho (men det berodde ju på andra saker). Men jag har ändå svårt att förstå hur Lucho vill forma vårt 4-3-3. Frågan är om han själv ens vet det. Mittfältet är just nu lite bortglömt. Vi ska spela utan "dirigent". Samtidigt, som ni också säger, som Busquets blir än mindre av en bollförare och fördelare. Arda i alla ära - men tillför han något nytt? Och tyvärr verkar ju Lucho ÄVEN ha glömt bort backlinjen - något som hans föregångare såklart också gjorde. Detta tillsammans med att vi saknar en riktig kapten sedan Puyol la av och att vi haft värvningsförbud två fönster. Ja, då blir det svajigt och sårbart.
Barcelona Messi es el fenómeno número uno
2015-10-05 22:44
[QUOTE=the cameroonians]Långtidsskadad. Opererades i början av säsongen. [/QUOTE] Jaha okej, hade ingen aning om att han var skadad. Tack!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2015-10-05 22:40
Vad tycker ni om nästa säsongs matchtröjor - hiss eller diss?

De ska vara en hyllning för 25-årsjubileut för säsongen 91/92 då vi bl. a. vann CL.

Själv velar jag, känns alltid svårt att bedöma tröjan när den inte sitter på en spelare.
Barcelona Barclasico
2015-10-05 22:33
@Messi es el fenómeno número uno:

Killen är skadad gubben
2015-10-05 22:32
@Messi es el fenómeno número uno:

Långtidsskadad. Opererades i början av säsongen.
Barcelona Messi es el fenómeno número uno
2015-10-05 22:29
OT: Jag undrar varför mou har bänkat thibaut courtois de senaste matcherna? Dispyt som talar eller att han är ej i form?
Flavía
2015-10-05 21:28
Registrera Arda och se vad FIFA tänker agera.

Om de försöker sätta käpparna i hjulen för oss, så kan vi lika gärna skicka vårt B-lag till klubb-VM och bojkotta deras olika event i framtiden...

Flavía
2015-10-05 21:25
During meeting of ESP federation today, all 12 Liga clubs present said they support Barcelona regarding the registration of Arda Turan [ser]

--

Undrar vilken sida som Pérez stod på...
Barcelona enkos
2015-10-05 20:55
Barcelonistas

Jag är mer orolig för bortamatchen mot grisiga Getafe än Villareal hemma. .
Barcelona Barcelonistas
2015-10-05 20:52
enkos - vi bör vinna mot Rayo-Eibar-Gatafe relativt enkelt. Bate Boris matchen är inte speciellt viktig den lär vi dessutom vinna också.

Villarreal blir en svår match men vi har ändå fördel då vi har hemmaplan. Vi hade det inte lätt mot Villarreal föra säsongen tror vi lyckades vinna med 3-2 hemma där Messi avgjorde med ett galet mål.
Barcelona enkos
2015-10-05 20:49
Kommande 6 matcher som Barca ska spela utan Messi är 4 på Camp Nou Rayo hemma Eibar hemma Getafe borta Villareal hemma Och hemma borta mot Bate Borisov Man kan säga att Messis skada kom i perfekt läge för Barcelona för det kunde ha varit mycket värre motstånd. .. För Messi själv däremot kunde det ha varit många nya mål även om han briljerar mot all motstånd
Barcelona Barcelonistas
2015-10-05 20:30
enkos - säg en spelare Real inte är intresserade av. Florentino Perez vill köpa allt som rör sig. Gud ska bli skönt och slippa se hans fula ansikte när han sen avgår. hatar den människan mer än allt twi. Kolla länk haha skrattar åt den varje gång.

Sergio Roberto,Halilovic,Raffe dessa 3 spelare är våra guldklimp.
Barcelona Kröjf
2015-10-05 20:22
Liunil Masse

Tack för länktipset. Samper! Nästan som om att se Sergio Busquets födas på nytt.
Barcelona enkos
2015-10-05 20:07
Real är mycket intresserade av att köpa Pjanic från Roma.. Benitez har bett Perez om att förverkliga köpet då Benitez känner Pjanic mycket väl från tiden i Italien
Barcelona Barcelonistas
2015-10-05 19:43
Barca4life - ja då måste ju Veratti vissa lite balls och säga som det är om han vill komma till Barca. Det får inte bli som Thiago där man gnäller över att lönen inte är för hög och att han måste köpa mat till hela släkte...
Barcelona Liunil Masse
2015-10-05 19:38
Flytta upp Samper, ta tillbaka Denis Suarez och värva Verratti o vips så har vi sjukaste mittfältsbredden. Busquets, Samper, Denis Suarez, Iniesta, Arda Turan, Rakitic, Rafinha och Verratti. Skrämmande bra och inte svårt att fixa. Lyckas vi inte med Verratti så är det bara att gå all in för Gundogan.
Barcelona Barca4life98
2015-10-05 19:37
Barcelonistas Jag förstår din poäng men samtidigt så kanske Verratti kommer vilja lämna om vi visar intresse? PSG skulle säkert vilja köpa Pogba om dom fick chansen och då har vi ett bra läge att kunna få Verratti kanske...?
Barcelona Barcelonistas
2015-10-05 19:17
Jag välkomnar Coutinho med öppna armar vi behöver klass på mittfältet samtidigt som bra spelare får ta och värma bänken och acceptera en rotationsroll.

Koeman92 - du pratar Veratti, PSG med den där ägaren kommer aldrig att sälja Veratti det finns inte på kartan. Han vägrade att sälja Thiago till oss sommaren 2013 vrf skulle han då sälja en av lagets viktigaste spelare nu?
2015-10-05 18:20
Det blev till slut inget landslagsspel för Sergi Roberto som det ryktades om tidigare, detta trots att Carvajal blev skadad igår.

Istället blir det Mario Gaspar från Villarreal som ersätter.

well well, verkligheten måste ju komma ikapp någon gång, hehe ;-)
2015-10-05 17:43
Ett ytterligare bevis för vilken typ av mittfältare som klubben nu prioriterar är intresset för Ajax 18-årige Riechedly Bazoer. Han sägs vara en kopia av Frank Rijkaard och med sina 1.85 beskrivs han som en snabb och stark spelare med bra teknik. En tvåvägsspelare med andra ord.

Enligt Frank de Boer är han "en av de framtida ledarna för holländsk fotboll".

Såväl Braida som sportchefen Roberto ska ha sett spelaren på plats och han är tydligen först tänkt att spela med B-laget, trots att han redan debuterat för Ajax A-lag där han även gjort mål.
Barcelona koeman92
2015-10-05 17:39
Vad är det som är så speciellt med Coutinho egentligen? Är han verkligen den mittfältstyp som vi behöver? I min mening är han en väldigt duktig och teknisk 10:a, men verkligen ingen spelmotor eller playmaker, vilket faktiskt är det vi behöver just nu. Dessutom har vi redan ett underbarn med mer eller mindre samma speltyp och kvalitet, nämligen Halilovic. När jag dessutom ser på Coutinho så verkar det han gör tyvärr nästan lättare än det egentligen ser ut med tanke på att han får så mycket yta och tid på sig i PL. Missförstå mig inte, han är säkert en väldigt duktig spelare, men inte riktigt Barca material.

Jag står fast vid det jag sa tidigare, nämligen att det just nu bara finns två mittfältare för oss om vi inte väljer att satsa på Samper, nämligen Thiago och Veratti.
Barcelona Liunil Masse
2015-10-05 16:56
Kolla på denna grymma videon på Samper. Han är briljant! Inte konstigt att Xavi hyllat honom. Lucho är fett konstig alltså.
2015-10-05 16:51
Angående Samper så visade han under förra säsongen i bland annat matchen mot Apoel samt i träningsmatchen mot La Galaxy i somras att han klarar att hantera en roll som pivote - åtminstone mot lättare motstånd. Han var inte bara okej, han var bland de bättre på plan. Tyvärr har inte Lucho något intresse av en mittfältare som Samper, det är bara att titta på hur Busquets nu har betydligt mindre boll än vad han hade under de tidigare tränarna. Samper är tyvärr ett offer för den sportsliga planeringen, en talang som klubben inte längre har nytta av eftersom den nu efterfrågar andra spelartyper än den gjorde för några år sen. Han behöver en ny miljö för att hans talang ska kunna tas tillvara på.
Barcelona Liunil Masse
2015-10-05 16:51
Vampiro Och sen kommer han likt Thiago lämna och briljera i en annan klubb. Vänta o se. Lucho är en gåta. Spela Mathieu som vänsterback när Grimaldo finns, spela Gumbau som mittfältare när Samper finns. Det finns liksom ingen vettig förklaring.
Barcelona Barca4life98
2015-10-05 16:49
Flavia Japp! Det är den ända spelartypen som saknas egentligen...
Barcelona Vampíro
2015-10-05 15:58
Förstår inte när folk tar upp Sampers namn. Han kan inte ens ta en plats på bänken när vi endast har en mittfältare tillgänglig, vad talar då för att han ska kunna konkurrera på riktigt? Verkar ganska klart att det inte är nån spelare Luis räknar med i nuläget.
Flavía
2015-10-05 15:53
Jag ser inga anledningar varför vi skall värva Coutinho under nästa år, framförallt när vi har redan Arda Turan. Däremot behöver vi en spelare som Gundogan, Veratti eller någon annan som har förmågan att vara en s.k. "Maestro". En spelartyp som vi ej har i dagsläget ända sedan Xavi tackade för sig och drog till MÖ.
Barcelona Barcelonistas
2015-10-05 15:01
Spelare som Raffe och Hallilovic är enormt viktiga för oss. Vi har där två mittfältare som en dag kan bli dom bästa i världen. Med det sagt så ska vi fortfarande värva Coutinho elr Veratti.
Barcelona enkos
2015-10-05 14:58
Medier gör allt för att tjäna på Messi även om han inte är inblandad i nåt. Tex som nu skriver man att Messis bror gripen av polis med en pistol han hade med sig utan tillstånd. ..
Barcelona Barcelonistas
2015-10-05 14:57
Mascherano - precis och jag tror vi tom kan ha ännu mer kontroll på mittfältet än vad vi hade föra säsongen under våren. Barcelona är inte en klubb som ska vara nöjd man ska sträva efter att förbättras hela tiden.

Mittfältsspelet är super viktigt. Minns ni Clasicot på Camp Nou första 45? Vårt mittfält hade 0 kontroll på händelserna och MSN blev väldigt isolerat dom fick inget att jobba med alls. I andra halvlek fick vi betydligt mer kontroll då vi bytte in Busquets och vips så dominerade vi den andra halvleken. Jag vill inte ha någon box till box spelare som ordinarie startspelare på Barcelonas mittfält. Sådana mittfältare ska vara rotationspelare. Barcelona ska ha små tekniska spelare som klarar av att hantera bollen som om den vore klistrat på fötterna.

Liunil Masse - jag förstår inte heller det. Vi kan ju fortfarande bygga spelet kring MSN med ett mittfält som har mer kontroll på händelserna?. På tal om det jag säger så är det just därför som skadan på Raffe verkligen skadar oss så mycket för han var precis en sådan mittfältare som ger just det vi behöver. Jag hoppas kräket i Roma åker på något liknande.
Annons: