/spanien/barcelona/forum/307.aspx/spanien/barcelona/forum/307.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Alvés - Por Que?
2018-07-28 23:23
Rakitic spelade fler matcher än någon spelare i hela Europa så jag förstår att han får en lång välbehövlig semester pga hårda matchandet.
Barcelona FCB_Messi
2018-07-28 23:20
Herregud vad sent vissa spelare ska anlända då . 13 augusti skojar ni med mig . Ni är för fan proffs som tjänar flera miljoner vad ska ni med 3-4 veckors semester till.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona S.Eto'o
2018-07-28 23:14
Infinit8don Digne kommer inte att spela då Barcelona vill undvika en skada eftersom han är i princip klar för Everton. Annars är jag främst taggad på att se vår nya Xavi spela. Har för höga förväntningar på honom, ganska orättvis då han har kommit från brasilianska ligan men ska bli intressant hur han rör sig på plan. Mido Vi sålde 50% för 6 miljoner euro till leganes, vet inte hur det funkar men det är vad som skrevs i Spanien. Super cupen är om ca 2 veckor och eftersom vi har i princip haft problem alla gånger vi spelat den (undantag 2016) vill jag verkligen att vi vinner den denna gång. Men med alla dessa viktiga spelare borta tror jag att vi förlorar den eller mes tur kniper en sen seger ala pedro.
Barcelona Blårö
2018-07-28 23:06
@DM1982:

Såg på viaplay att den visades:) tack
2018-07-28 22:52
S.Eto'o Såg detta tidigare på twitter Yerry Mina doesn't have to report back to the club on July 31st like Jordi Alba, Busquets and Piqué, and Messi. Barcelona allowed him to return on August 6th (the same date as Luis Suarez and Coutinho) Dembélé, Umtiti, Rakitic, Vermaelen return on August 13th [as]
Barcelona Mido
2018-07-28 22:43
Leganés har köpt Arnaiz för 6 milj €
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-07-28 22:43
Det är nog svårt att avsluta semestern tidigare... Dock håller jag med att han borde korta ner den vecka åtminstone. Gör mig inget emot om Malcom tar chansen och bänkar Dembele rejält om det så vill sig.
Barcelona Infinit8Don
2018-07-28 22:42
Vilka är folket mest taggade på att se idag då? För mig är det väl Arthur, lenglet, Malcom, sen Miranda, riqui Puig, munir, Cuenca, cucurella då han lär bli uppflyttad. Även denis tkr jag ska bli intressant att se. Hoppas verkligen inte digne och Vidal spelar en enda minut då dem snart lämnar.
Barcelona S.Eto'o
2018-07-28 22:42
Har Valverde gett våra spelare extra ledighet? Ser att många VM spelare i andra klubbar har redan börjat träna medan våra har fortfarande semester. Vazquez, Asensio, Nacho samt Isco starta sin försäsong idag och davison Sanchez ryktas starta inatt mot oss medan Pique, Busquets, Alba och Mina har fortfarande semester. Även Toni kross har börjat träna medan Ter Stegen som åkte ut i gruppspelet har inte anslutit än.
Barcelona FCB_Messi
2018-07-28 22:20
Någon som vet om Malcom kommer få speltid idag ?
Barcelona DM1982
2018-07-28 22:11
[QUOTE=Blårö]Någon som vet stream till matchen inatt redan nu? [/QUOTE] Viaplay
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2018-07-28 22:10
[QUOTE=Blårö]Någon som vet stream till matchen inatt redan nu? [/QUOTE] hesgoal.com brukar streama matcher. Funkar alltid för mig.
Barcelona Blårö
2018-07-28 21:54
Någon som vet stream till matchen inatt redan nu?
Barcelona Ribohn Fan
2018-07-28 19:12
CL final 1 juni 2019, det är ett tag dit.
Sedan vägrar dem flesta tränarna att ta in VM spelare, innan semestern är slut.
Barcelona Lion24
2018-07-28 19:00
Rivaldo

Dembele var själv inte så pass frisk förra säsongen heller. När han kom till Barca så var han en startelvan spelare. Mot slutet tappade han den platsen (bland annat på grund av skador). I VM för Frankrike startade han också mästerskapet, sen förlora han den platsen och man såg han knappt nå mer.

För att lyckas som fotbollsspelare på den absoluta toppen så måste du göra prioriteringar och uppoffringar. Dembeles karriär är i ett känsligt läge och om jag var han så hade jag förkortat semestern och verkligen fått en ordentlig försäsong för att ta tillbaka min plats i startelvan och skicka en signal till tränaren att jag ska bli tagen seriöst. Messi kan vila hela semestern, Alba kan, Stegen kan. Spelare som har presterat under hela förra säsongen behöver välbehövlig semester. Spelare som knappt spelat och varit skadad måste däremot göra uppoffringar för att snabbt hitta rytmen och självförtroendet i sitt spel.
Barcelona Infinit8Don
2018-07-28 18:32
Folk som tror Willian är mittfältsvärvningen kan vara lugna. Han är nära manu nu.
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-07-28 17:29
@Alvés - Por Que?:
mendy va skadad hela förra säsongen inte undra på att denna rusar tillbaka till träning för att ha en chans å Att hitta tillbaka till formen igen. Jag hade då aldrig tummat på min semester om jag va Dembele för att spela duktig och riskerat att bli utbränd under säsongen. Han behöver sin semester som alla vi andra!
Barcelona Infinit8Don
2018-07-28 15:58
Stämmer dock inte. Om jag inte är helt ute o cyklar så är 12.9m pund cirka 15m euro. Och det är 20m euro det ryktas om för digne. Vilket ger oss en profit på cirka 5m euro. Tror de flesta (inklusive jag) bara är glada av att vi blir av med dökött. Sen att vi gör profit är även det väldigt bra. EDIT: Verkar tillomed bli 20m euro+variabler.
Barcelona Meneysuarez91011
2018-07-28 15:50
Oh jisses. Läste nyss en kommentar från evertonfan, ”digne klar, 12,9m pund. Rea i dessa tider!” Typ så..... de jublar om priset medans vi jublar för att få så pass mycket för en spelare då alla vet hur dåliga klubben är på att göra försäljningar.
Barcelona Zibarca
2018-07-28 15:16
[QUOTE=Arthur Melon]Våra givna tre icke-eu spelare: Coutinho, Arthur, Malcom. De som ryker: Mina, Marlon, Douglas. Har ingen statistik på hur snabbt man kan få ett eu-pass vid ansökan, tänkte på Coutinho. Hade gärna tagit De Jong eller Pjanic. [/QUOTE] Coutinho får portugisiskt pass i augusti.
2018-07-28 14:56
S.Eto'o

Jag håller med dig till viss del men Dembele var skadedrabbad en väldigt lång period under förra säsongen, och spelade knappt i VM och han bör ju ha hungern i sig nu att visa att man menar allvar nästa säsong. Speciellt nu när vi har förstärkt på hans position med Malcom då bör han iaf känna lite press.

Kollar även PSG Arsenal just nu och måste faktiskt säga att Rabiot spelar med ett väldigt lugn, tar honom före Parejo, Nzonzi alla dagar i veckan med tanke på åldern.
Barcelona S.Eto'o
2018-07-28 14:49
Inte rätt jämförelse då mendy har bokstavligen haft semester i nästan ett helt år plus vi alla vet hur kräsen och strikt guardiola är. Dembele har nästan 3 veckor kvar av sin semester. Låt han njuta några dagar till sen kan ni bedöma hans agerande. Killen har haft en tuff säsong bakom sig där majoriteten av fansen har vart emot honom. Han behöver hitta glädje om det är med familjen eller vännerna vet jag inte men det sist han behöver är att folk ska kritisera honom för att han har vart på semester i 12 dagar...
Barcelona Duda
2018-07-28 14:44
Om jag förstått det rätt så är man redan långt i processen med Coutinhos portugisiska medborgarskap och allt ska bli klart innan säsongen sätter igång, dvs så kommer vi att ha Arthur, Malcom och så nån till som icke-eu spelare. Pjanic har medborgarskap från Luxemburg så han är EU-medlem. Räknar man med att Mina eller Marlon ska vara med i truppen kommande säsong?
2018-07-28 14:13
Dembele har varit på semester med Benjamin Mendy från City efter VM och nu har Mendy avbrutit sin semester tidigare för att delta i Citys försäsongsturné.. Känns som att Dembele bör göra samma sak men det visar tyvärr bara att Dembele inte har mentaliteten att lyckas i Barca förhoppningsvis har jag fel.
Barcelona Arthur Melon
2018-07-28 14:13
Våra givna tre icke-eu spelare: Coutinho, Arthur, Malcom.
De som ryker: Mina, Marlon, Douglas.
Har ingen statistik på hur snabbt man kan få ett eu-pass vid ansökan, tänkte på Coutinho.
Hade gärna tagit De Jong eller Pjanic.
Barcelona Rambla~
2018-07-28 13:57
Tycker tyvärr det där också låter som Willian. Skulle vara så typiskt Barca att värva honom trots att Malcom togs in. Det är känt att Vv vill ha honom. Gillar inte heller när han så öppet säger att Malcom var något som ledningen tog in och inte han själv. Knappast kul för Malcom att höra det, ”jaha så det var inte tränaren som ville ha mig”. Vi behöver en etablerad central mittfältare men är rädd för att man stirrat sig blind på Willian som är allt annat än en central bollhållande mittfältare.
Barcelona Infinit8Don
2018-07-28 13:55
Känns i nuläget som det är solklart att en till innemitt anländer. En i hög klass. Frågan är bara vem. Känns som pogba passar i VVs spel. Dock blir han oerhört dyr. Blir intressant att följa.
Barcelona Unicef1983
2018-07-28 13:52
Criff Jag håller med dig angående Thiago, tycker verkligen vi borde plocka hem honom. Coutinho Busquets Thiago Arthur Raketic Roberto Alena.”Samper” Det är så bra och så mycket Barca det kan bli. Med Messi Suarez Dembe Malcom Paco/Munir i anfallet och med sån bredd på mittfältet så tycker jag gott det duger med Coutinho och Dembele på vänsteryttern. Men Thiago före Pogba i mina ögon.
Barcelona Puyol5
2018-07-28 13:30
Valverde
– Vi vill ha spelare som passar vår spelstil. Vi behöver spelare som kan fördela spelet centralt. Och om de kan ta sig framåt in i straffområdet också är det ännu bättre.

Tycker det låter som Pogba kan bli en verklighet. Thiago passar inte riktigt in på profilen ta sig in i straffområdet. Egentligen väldigt få av spelarna det ryktas om som passar in förutom Pogba. Håller tummarna!
Barcelona FCB_Messi
2018-07-28 13:29
Får vi ut dom 3 för 70m så ligger vi plus runt 25m. Tycker nästan det räcker för detta fönstret så kan man spara dom pengarna som kommer vara välbehövliga längre fram . Vi behöver inte agera desperata.
Annons: