/spanien/barcelona/forum/306.aspx/spanien/barcelona/forum/306.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona II Barça II
2018-04-17 17:33
Vad spelar det för roll vilka spelare vi köper in så länge vi har Valverde som tränare? Han kommer aldrig ändra spelsystem bara för att vi har Erikseen eller Arthur osv. 442 med noll kreativitet, det är hans melodi. Lika bra att sälja Dembele också, han får ju ändå aldrig chansen. Dembele behöver speltid för att utvecklas, just nu förstör vi bara hans karriär. Köper inte argumentet ”risk att han tappar för mycket boll” för fem öre. I så fall kan vi lika gärna lägga ner hela vår verksamhet.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Nelson Umtiti
2018-04-17 17:29
Här länkar jag en bra video från TalkFCB där han pratar om Valverde och hans småklubbs mentalitet. Enligt Valverde själv så har han tydligen sagt i en intervju att det var viktigt för honom att besegra Valencia, hans sa till och med att han tänkte på Valencia matchen innan vi ens åkte till Rom och blev utskämda inför hela fotbollsvärlden. Hur kan man ens resonera så när man tränar en storklubb som Barca? Det var kvittot för mig att han verkligen inte är rätt man för klubben, han ska helt enkelt hålla sig till lag som kämpar om att kvala sig till Europa spel. Kommer han att få lämna efter säsongen? Det tror jag knappast, vi kommer förmodligen försätta på samma spår då råttan Bartomeu endast kommer peka på titlarna han har vunnit. Vad kommer vi egentligen få ut utav våra bollskickliga spelare vi värvar när tränaren inte kan utnyttja deras potential? Sorry för ett pessimistiskt inlägg men jag brann till när jag fick höra Valverdes uttalande, patetiskt.
Barcelona Nesto
2018-04-17 14:32
Är det bara jag som upplever att Eriksen är ganska rak i sitt spel? Mer lik Fabregas och Coutinho än exempelvis Xavi?
Och följdfrågan är då, behöver vi verkligen en sådan spelartyp?
Hade det inte varit för att Thiago har riktigt usla gener så hade jag hellre köpt tillbaka han än Eriksen.

Annars hoppas jag på att vi åker på ett 2 år långt transferban.
Tvingas till att satsa på Arnaiz, Samper, Miranda,Alena mfl.
Förra gången vi åkte på ban så blommade ju Sergi Roberto ut rätt så bra.
Real Madrid Dûssel
2018-04-17 14:25
@Barca4life98:

Hoppas. En spelare i världsklass.
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-04-17 12:48
Gillar inte alls ryktet, för det är så prakt uselt. Eriksen och suarez borde man ha värvat direkt från Ajax. Alla visste redan då hur bra dom var och hur bra dom kommer att bli. Barcelona och Ajax har goda kopplingar och spelarna hade redan då varit villiga. Varför punga ut över 1 miljard när vi kunde ha köpt honom direkt från Ajax. Ajax mittback och de jong däremot ska vi slå på direkt. Det är Ajax nya stjärnor som kommer utvecklas till världsstjärnor.
Barcelona Barca4life98
2018-04-17 12:22
Last summer, Coutinho wasn't Barça's first choice. Eriksen was. However, his agent wanted Eriksen to stay in England and destroyed the operation, so the club went for Coutinho. This summer, Barça will go all out for Eriksen again. [bt] Kan detta stämma?
Barcelona Bentley King
2018-04-17 11:53
Valverde vågar knappt höja rösten vid sidlinjen. Hade det varit någon gnutta sanning i det så tror jag att till och med Aftonbladet hade snappat upp den storyn. Och det säger allt.
Barcelona Visca el Barça i visca Catalunya
2018-04-17 11:16
II Barca II Värkar dock vara felaktig information från min sida, twitter är en mörk plats med massa skit haha, my bad
Barcelona II Barça II
2018-04-17 11:09
Om det stämmer att Valverde varit på Dembele och uttalat sig rasistiskt så bör han verkligen få sparken med omedelbarverkan! Sparken borde han visserligen ha fått direkt efter Roma matchen men nu blev det inte så.
Barcelona Soda Popinski
2018-04-17 08:56
Ingen slump att antirasisten Suarez går in och bryter bråket. :)
Barcelona Soko
2018-04-16 23:07
Angående B laget. Jag har inte sett någon match utan bara följer rezultat och tabell och ser att de just nu är under strecket med 7 matcher kvar . Ni som är insatta och har bra koll på laget. Spelar de tiki taka och vad skiljer sig spelet från A laget ?  

Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-04-16 23:04
Sport har inte rapporterat något, att ens plocka upp nyheter från Fb, twitter osv när det inte är från källans officiella sida är ju ganska korkat än värre när man sprider vidare det. # fakenews
Barcelona Beast Puyol
2018-04-16 23:01
Trio el Magico Lugnt :)
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2018-04-16 22:57
@Visca el Barça i visca Catalunya:

haha verkar helt sjukt om det skulle vara sant. Förmodligen total BS.
Barcelona Trio el Mágico
2018-04-16 22:34
Tackar.
Barcelona Beast Puyol
2018-04-16 22:31
Trio el Magico http://www.hesgoal.com/league/11/Football_News
Barcelona Beast Puyol
2018-04-16 22:31
Ser inte bra alls, B laget har tappat all rytm som hade en viss period i denna matchen. De här bäddar inte gott för kommande matcher. Man måste vinna eller ta en poäng för att hålla sig på säker mark. De får göra att hoppas på de bästa.
Barcelona Trio el Mágico
2018-04-16 22:29
Vart ser mi på matchen
Barcelona Beast Puyol
2018-04-16 22:21
Där kom 2-1. Va fan håller målvakten på med. Bägge målen är målvaktstabbar. Helvete också...
Barcelona Bentley King
2018-04-16 22:20
Hela den här klubben rasar inifrån ut. Vilken kollaps från Barca B!! Det är inte mycket att glädja sig åt nu för tiden. Rosell, mission destroy Barca complete.
Barcelona Beast Puyol
2018-04-16 22:20
Bentley Nr 9 är Matias Nahuel. B laget kommer förlora om man inte visar mer inställning.
Barcelona Bentley King
2018-04-16 22:14
Vem är nummer 9 i Barca b? Gillar inte honom alls!
Barcelona Visca el Barça i visca Catalunya
2018-04-16 22:13
Höj nivån och sluta med falska källor och skvaller. /mod
Barcelona Beast Puyol
2018-04-16 22:13
Jaaaaa Alena 1-0 på straff fan va viktigt. B laget behöver verkligen detta.
Barcelona Barclasico
2018-04-16 22:03
@Ribohn Fan:

Det var väl det ända VV tänkte på. Att få sitt namn i historien istället för lagets bästa...
Barcelona Mido
2018-04-16 21:56
Nu reporteras många medier i Spanien att Iniesta har bestämt sig att flytta till Kina i sommar och han kommer att berätta det officiellt på söndag
Barcelona Ribohn Fan
2018-04-16 21:32
Nu har Valverde blivit historisk, så nu kan han börja routera i laget.
Barcelona the cameroonians
2018-04-16 21:06
Digne, Vidal och Mina in i truppen för Busquets, Piqué och Iniesta som inte kommer följa med till Vigo imorgon. Rakitic ff skadad.
Barcelona II Barça II
2018-04-16 20:50
Har väldigt svårt och tro att man skulle glömma vad Xavi åstadkom som fotbollspelare bara för att han inte blir tillräckligt bra som tränare. Det är väldigt ologiskt. Med det sagt tycker jag att Xavi bör börja med B-laget precis som Lucho och Pep gjorde. Oavsett hur bra man var som fotbollspelare så är det ingen garanti att man blir lika bra som tränare. Att gå från inte träna något lag alls till att träna FC Barcelona är inte optimalt. Dessutom tycker jag att det räcker med alla dessa oprövade tränare, vi måste gå efter säkra kort, tränare där vi vet vad vi får. Jag tror att alla dessa oprövade är orsaken till att vi är där vi är idag. Några jag tycker skulle passa hos oss är tillexempel Klopp, Alegri eller Napolis tränare (minns ej hans namn). Även Tottenhams tränare förespråkar trevlig och bra fotboll.
Barcelona the cameroonians
2018-04-16 20:07
Allt tyder på att det blir en del rotationer imorgon om man ska tolka Valverdes ord från dagens presskonferens. Vare sig Busquets eller Rakitic tränade idag och det ska bli intressant att se hur Ernesto väljer att formera laget utan båda sina mittfältare. Personligen skulle jag vilja se Dembélé på topp med Paco så att både Messi och Suárez också får vila. Coutinho - Roberto - Paulinho - Gomes är väl inget helt otänkbart mittfält då jag tror att Valverde inte ser Denis som en starter och Vidal varit i frysboxen ett tag nu. Vermaelen lär väl också få starta va?!
Annons: