/spanien/barcelona/forum/299.aspx/spanien/barcelona/forum/299.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MessiyoyO 10
2017-08-14 09:48
Om Ronaldo nu skulle bli avstängd p.g.a av incidenten med domaren, skulle avstängningen påverka ligaspelet? Alltså att han stängs av från spel i ligan.
Barcelona Fcb88
2017-08-14 09:45
@II Barça II:
Precis, förstår inte vart denna "myt" kommit ifrån.. måste varit från folk som började följa Barca under pep.. Under Rijkaards tid var de även där en mix av de båda.. så har de alltid varit i Barca..
Barcelona II Barça II
2017-08-14 09:39
Vår identitet är inte att köra med spelare från egna leden. Det är inget annat än en myt som spridits bland fansen. Vi måste förstå att spelare som Xavi, Puyol och Messi inte växer på träd, det kommer att dröja flera år innan vi fram någon som de igen. Och att lyckas få fram flera spelare samtidigt, det är nästintill omöjligt. Vi är en klubb som alltid värvat världsstjärnor, och det är egentligen avsaknaden av världsstjärnor som gör att vi på senare år har dalat. Det innebär inte att vi behöver världsstjärnor på varenda position, men minst en på varje lagdel. Rivaldo, Kluivert, Cruyff(!!!), Ronaldinho, Henry, Koeman, Alves, Ronaldo, Romario, Davids mfl var inte spelare från egna ledet. Utöver det så startade hela 7(!!!!!) spelare från det egna ledet igår. Hela 9 av 14 spelare som spelade igår var från egna ledet, det gick ju skit bra.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Treyh
2017-08-14 09:36
Hur ska spelarna kunna endast fokuserar på fotbollen när det sker så mycket skit inom klubben. Det var verkligen inte optimalt inför ett el clasico. Iniesta och Busquets vädjar öppet efter matchen i intervju att laget behöver förstärkning och man ser på Messi att han verkligen lider. Vad händer då? Jo, Barto köper in Paulinho, endast för sina egna intressen och för pengartvätt. Vem fan hade inte varit frustrerad inför matchen om du vet att Paulinho, av alla jävla spelare är på ingång, när du vet att laget är i behov av förstärkning, till och med INNAN Neymar försvann? Vi behöver en president som älskar klubben, som bara vill den väl, inte utnyttja den endast för sin egen vinning. Råttan Barto skiter fullständigt i om klubben raserar samman när han väl har lämnat den, och den ny presidenten måste städa upp allt kaos, för då kan han skryta om att han var "den bättre presidenten..". Vem minns inte när den här juntan snackade skit om Laporta när de tog över. Vi behöver en riktig president, inte en med lågstadie mentalitet. Varje gång jag ser hans fula tryne så vill jag vara slå in den, så mycket irriterar han mig.
Barcelona 1899 - Puyol
2017-08-14 09:22
Ronaldo uppges att få flera matcher avstängning då snackas det om 4-10 matcher. Domaren har rapporterat detta och som sagt man får ALDRIG knuffa en domaren så är det. Sen gör Real två sjuka mål värt att notera. Stegen ska fan inte skyllas på dem. Ansvaret är på Vidal sen Pique. Sen varför tittar på, gå på eller tackla. Bättre rött kort än ett på i baken.
Barcelona Barca4life98
2017-08-14 09:20
Tyckte Denis Suarez var helt okej när han kom in igår. Men vad ska han göra när han får en utskällning av Luis Suarez för minsta lilla misslyckade dribbling han gör? Spelare som Luis Suarez har kört ner många spelares självförtroende i botten.
Barcelona Fcb88
2017-08-14 09:14
@Bollinnehavet:

Men herregud.. "egna canteranos" man är så trött på att läsa dom orden.. är vi Bilbao nu att endast använda oss av "egna canteranos".. de måste finnas en mix av de, köper in kvalite på dom positionerna som behövs och resten kan man fylla ut från la masia med spelare som endast har potential att bli något.. folk härinne tror att de är en garanti att man blir en crack för att man kommer från just la masia..

de gäller att slussa in unga spelare försiktigt, vad hade inte hänt med självförtroendet för tex Alena om han spelat igår? De finns ingen ny Xavi, Iniesta eller Messi i ungdomslagen än! De var en gyllene generation som kom fram.. naivt att tro att de ska komma nya världsspelare på löpande band..
Barcelona Bollinnehavet
2017-08-14 09:00
Jag stängde av ett el clasico i halvtid för att jag var trött.

Den meningen sammanfattar allt som Rosell/Bartomeu har jag gjort med klubben sedan 2010. 45 minuters extra sömn har blivit mer intressant än en halvlek i el clasico. Och det handlar inte om resultat för min del, jag är en av dom som gärna tar 2-3 mellanår för att hitta tillbaka till vår identitet igen med egna canteranos och eget spel igen. Det handlar om att jag inte längre känner igen det som jag en gång förälskade mig i.
Barcelona Fuerza
2017-08-14 08:47
Denis Suarez .... fyyyyyy faaaaaaaaan.
Barcelona DM1982
2017-08-14 08:35
For those asking RFEF changed rule in 2015, so despite Modric missing today for 2014 red card, Ronaldo can serve ban in La Liga. Att han puttade domaren borde ge minst 1 4, skulle vara mycket underligt annars.
Barcelona Port Olímpic.
2017-08-14 08:34
Seri är mer prio än Dembele för min del om Coutinho kommer. Coutinho kan användas både som en Iniesta och som anfallare.
Barcelona Blaugrana91
2017-08-14 08:29
MD: "En värvning av Paulinho är inte tillräckligt" I en krönika så skriver man på MD att det krävs betydligt mer i värvningsväg för att kunna utmana om alla titlar. Paulinho räcker inte på långa vägar. Klubben måste få in Coutinho och Dembele samt någon som kan kontrollera mittfältet. (Seri?) Det här är ju givetvis helt uppenbart, men det är bra att MD med sina kopplingar till ledningen uppmärksammar det, förhoppningsvis händer det något.
Barcelona || Cillessen #1
2017-08-14 08:24
Med tanke på hur bra Denis var när han kom in så ska man tänka 1 gång eller 2 innan man postar vad som helst, just sayin. Angående Valverdes kommentarer angående Paulinho så gör han rätt där, avstår från ansvar då det inte är han som har värvat honom. Han borde öppet kritisera ledningen då dom inte kan kicka honom, han får pusha på dom via media.
Barcelona Port Olímpic.
2017-08-14 08:13
@II Barça II:

Jag skulle nog inte döma ut Valverde. Detta är inte hans fel, han har precis tagit över och ingen vet vilket mandat han har fått av denna inkompetenta ledning. Jag gissar på att han gör så gott han kan. Han lyckades bra med Athletic och jag tror på honom som tränare framåt, men han måste få bättre material att arbeta med, dagens trupp är helt enkelt för dålig.
Barcelona Cúles
2017-08-14 08:02
Lion24

Mycket bra skrivet!
Barcelona Davids3
2017-08-14 07:54
Dembele följer nu världens bäste på insta.
Barcelona II Barça II
2017-08-14 07:51
Den 58:e minuten summerar skillnaden mellan Barca och Real väldigt bra. Matchen står och väger, 0-1 till Real och vi måste framåt. Real byter in Ronaldo, en av världens bästa spelare, livsfarlig på kontringar. Barca kommer att pressa, de kommer att öppna upp ytor i mittfältet och backlinje. Genidrag av Zidane. Barcelona byter in D.Suarez................... Fuck my life.
Barcelona II Barça II
2017-08-14 07:42
Är Valverde den nye Tata? Det känns onekligen så, hans beteende, uttalanden samt agerande under match är under all kritik. När han blir tillfrågad om köpet av Paulinho, så säger han att inte känner till något men att det är bra fotbollspelare. Wtf, hur kan en huvudtränare svara på detta sätt? Det ger en bild av en svag tränare som inte har koll på laget överhuvudtaget. Jämför hans pk med Klopp, Conte eller Mourinho, klasskillnad! Det är även uppenbart att Semedo inte var en Valverde värvning, då det är klart och tydligt att Vidal är nummer ett på högerbacks positionen. Den som tror att Vidal är tillräckligt bra för att vara startman för Barca mår ju inte så bra. Kanske är det för tidigt att döma ut han, men han känns just nu som den nye Tata.
Gerard Piqué Bernabéu
2017-08-14 07:38
Ni är så hjärntvättade att ni inte fattat att ni har en mullvad bland er.

Gerard Piqué Bernabéu
Barcelona Tiki-Taka
2017-08-14 07:14
Blir så fruktansvärt frustrerad.....vad är det ledningen/tränaren inte ser!?!? Vi behöver en fucking mittfältare som kan kontrollera bollen och tempot i matchen....en Seri!!!!!!! Istället lägger man pengarna på en avdankad Paulinho för samma peng.....snälla Benedito eller Laporta....gör något!!! Orkar fan inte mer med denna ledning!
Barcelona Funeral Canticle
2017-08-14 06:54
Det kan vara så att jag är något enögd pga att man har rötter från Holland men varför kollar inte ledningen Van dijk som är ledig som vill bort från Southampton? Kan vara den som kan komplettera Umtiti bäst, fysisk bra och bra med fötterna samt snabb för en mittback, lär inte gå få mer än Inigo här kan vi göra ett kap. Sen så måste vi stärka truppen med spelare som gör oss bättre, så är det bara det är en märklig balans i laget det känns bara fel. Drömscenario: Van dijk Coutinho Dybala Spännande spelare som jag tror hade gjort skillnaden med några spelare som går i motsatta hållet. Går inte att säga något annat spelmålen igår var sjuka, men pinsamt att sno ens målgest haha han gjorde sig själv ingen förtjänst men aja snygga mål. Är Real smarta cashar dem in på Bale nu till någon av olje lagen i premier och satsar på Asensios han må inte vara bra varje match men han gör mer för laget än Bale som nu agerar ytterback snarare än mittfältare/anfallare helt off i deras lag
Barcelona FCB-1899
2017-08-14 06:11
Tystnaden som uppstår när vissa madridstas kallar christiano för tidernas bästa. hahahaha! De har vunnit ett möte av de senaste 3 och tror de är bättre än oss. Med rätt spelare hade vi kört över de idag. Vi hade många chanser dessutom att punktera de för tredje mötet i rad. Gomes, Rakitic, D.Suarez, Delofeu, Aleix Vidal, Arda turan, har absolut inget i Barcelona att göra. Det är hela 6 spelare som inte har Barca kvalité. Paco som inhoppare är okej, Sergi Roberto också bra. Umtiti stack ut mest ikväll. Han är riktigt bra.
Barcelona Hristo var kungen
2017-08-14 04:41
[QUOTE=MessiLionel]Är Dybala omöjlg att hämta in? Snälla slå banken och hämta honom tillsammans med Coutinho. Dybala mot Lazio för några timmar sen; Skott 3/3 Dribblingar: 8/8 Key passes: 2 MÅL: 2 (ett av de var galen frispark) [/QUOTE] Var ju dock en frispark och en straff så här hade han ju inte gjort något av målen
Barcelona Lion24
2017-08-14 03:24
Det här kommer bli ett långt inlägg!

Den här truppen som man har fått fram i dagens FC Barcelona måste vara tidernas minst logiska trupp i klubbens historia. Allt är så felbalanserad och felbyggt så att man tror att det är en 10-åring som byggt det här laget. Först och främst, under flera år så har vi inte haft någon högerkant när vi anfaller. Som motståndartränare med världsklasspelare i ditt lag är det extremt lätt att neutralisera Barcelona, det är bara att antingen flytta ut spelet till våran obefintliga högerkant eller stänga till ordentligt på våran vänsterkant. Vi är så förutsägbara eftersom det här laget är långt ifrån ''Barca DNA'', jag ska in på det senare. Kollar man på Madrid så använder dom alla spelare i sitt spel (precis som vi gjorde), alla spelare har ett syfte i sitt sätt att positionera sig. Marcelo och Carvajal är mil ifrån varandra, dom slickar nästan linjen för att öppna upp spelet, dom använder alla medel och alla spelare i spelet för att spelet ska fungera.

Förutom att någon knappt kan göra sin gubbe i laget så finns det så oerhört många spelare som inte har något att göra i FC Barcelona. Förutom Douglas, Vermalen, Gomes OCH SÅ VIDARE så är det här laget helt felbyggt med helt fel spelare. Om vi börjar med målvakten Ter-Stegen. Stegen har visat sig vara en målvakt som inte räddar poäng åt dig i tighta matcher som därmed resulterar i titlar. Förutom det är jag extremt trött på hur han ständigt saktar ner spelet, rytmen och tempot när han får bollen. Asensios mål ska Stegen ta för att Asensio har ändå en ganska lång avstånd till Stegen och målet kom på Stegens hörn. Jag klandrar honom inte för Cristianos mål då det var ett fantastiskt avslut.

Jag gillar Vidals energi men problemet är att om du bara anfaller på vänsterkanten och därmed inte har någon nytta alls av högerkanten, varför har du en sån offensiv lagd högerback som dessutom är katastrofal på det defensiva arbetet? Ett annat stort problem är Rakitic. Det här är inte längre Luis Enriques lag där alibispel var standard. I detta system krävs det mer ansvar på mittfältarna. Problemet med Rakitic är att man får inte nånting från honom i detta system. Vi behöver en spelare som lägger en passning mellan linjerna, alltså mellan motståndarens backlinje och mittfält för att öppna upp spelet. Rakitic passar konstant i sidled, han får göra det om han har ett syfte men grejen är att Rakitic kan/får/vill inte göra mer än vad han gör i spelet. Till råga på allt så har vi Paulinho på ingång, ännu en spelare som inte heller lägger de passningarna mellan motståndarens linjer.

Deulofeu, vi har Alexis Sanchez all over again. Den här spelaren gör i stort sett bara fel, heeeeeeela tiden. Antingen stannar han alltid upp spelet eller så tar han alltid fel beslut. Eller till och med dribblar och stampar på bollen. Felen är många hos den här spelaren och jag är allergisk mot spelare som ständigt gör fel. Men det är inte det värsta, det värsta är att den här spelaren som egentligen inte åstadkommit något stort i sin karriär (titelmässigt) är så extremt nonchalant och högmodig. Delo kommer aldrig att bli en stor spelare för han har inte mentaliteten på rätt sida.

Suarez är i sina bästa stunder en fantastisk fotbollsspelare men den här spelaren har fått sån luft på bara några få år att Puyol är en nobody jämfört med honom. Förutom att i stort sett alltid göra fel när han har bollen så beter han sig vidrigt på planen, både mot motståndare och framförallt medspelare. Jag vet att Suarez har vinnarskalle men om du skäller ut Denis för att du är en vinnarskalle så ska du skälla ut Messi och Iniesta också när dom gör fel. Problemet i den här gruppen av spelare är att det är extremt statusinriktad där du får extra privilegier beroende på vilken status du har inom gruppen. Vi har blivit allt vad en grupp lagkamrater inte ska vara. Hos Madrid stinker det harmoni, glädje och broderskap, det är en av anledningarna till att dom är så framgångsrika just nu. Allt handlar inte om spelet på planen hela tiden.

På tal om Barca DNA som har varit så utjatad. När det framkom att Lucho skulle lämna så var det oerhört viktigt för ledningen att den nya tränaren skulle ha Barca DNA. Men varför köper man spelare som inte har Barca DNA då? Så du anställer en tränare med Barca DNA för att köpa spelare som inte har Barca DNA? Hur går det ihop? Samper är Barca DNA rakt ut men det verkar som att vi tvingar bort han för att köpa in någon som är motsatsen till Barca DNA. Nån kanske säger ''aa men det är tränaren som önskar det''. Så här fungerar det, eller så här ska det fungera:

Som president i FC Barcelona ska du ha en riktlinje, en röd tråd. Utifrån den röda tråden ska du alltid följa. Vi byggde en fantastiskt fin och rak tråd 2009 och vi borde fortsätta på den tråden. Så när du som president anställer en sportchef ska du berätta för den här sportchefen vad den röda tråden innebär, vilka riktlinjer som gäller, vilken filosofi den här klubben har. När man sen anställer en tränare ska presidenten med sportchefen sitta och intervjua tränare. Man frågar: om du blir tränare, hur ska du spela? Om du blir tränare, vilka spelare vill du ha, och så vidare. Efter att tränaren har svarat på frågorna och man är nöjd med tränaren så visar man bestämd vilken röd tråd den nya tränaren ska förväntas följa.

Alla tränare kan lägga in sitt i spelet. Nån vill 70% bollinnehav och någon annan vill ha 65%, vilket är helt ok. Men du ska aldrig utgå från den röda tråden! Du som president betonar vikten av att ge ungdomarna från La Masia chansen då det blir ekonomiskt hållbart och du får en bättre stämning inom gruppen. Du betonar att dom spelare som ska ansluta till laget ska ha en viss koppling eller spelstil till Barca DNA och att man inte kan köpa spelare som Gomes eller Arda till den här klubben. Inte för att dom är dåliga spelare, men dom utgår inte från den röda tråden som man ska följa. Om tränaren accepterar detta samtidigt som han har gjort en intervju man känner sig nöjd med, då är han välkommen. Men det viktigaste är den röda tråden och planering!

Den här ledningen har ingen som helst röd tråd eller planering. Min nyfödda son har mer Barca DNA än dom här skurkarna. Dom vet inte vad Barca DNA är, dom hycklar, fifflar och missbrukar deras positioner. Och det är extremt synd att titta tillbaka på det vi hade för några år sen jämfört med nu. Den här klubben förstörs inom precis alla aspekter, varenda liten detalj och varenda liten del. Globalism? F*ck det, jag är hellre fattig och står rakryggad som den jag är.
Barcelona Bossquets
2017-08-14 02:49
Minns ni när Perez kom tillbaka efter sitt lilla uppehåll. Minns ni när vi vann trippeln. Minns vi vilket kaos det var i Madrid över vart deras klubb var på väg. Fansen och ledningen försvann illa kvickt. Minns ni deras trupp som påminner en hel del om våran nu.

Skit i lassana diara. Vem minns inte den gamla diara! Minns ni Robben, Sneijder, Huntelaar, salgado och många andra skit spelare som Perez kom in och rensade illa kvickt. Vi lider, vi blöder och det behövs en upprensning från ledningen ner till truppen.
Barcelona Bossquets
2017-08-14 02:45
Så länge den här ledningen styr oss kommer vi dras med Valencia klass av spelare och sämre. Vi antingen opererar bort tumören (ledningen) eller så kommer vi aldrig återhämta oss likt Liverpool. Kanske med rätt ledningen kan vi någorlunda fixa lappa tillbaka ett bra lag. Men om vi ska komma någonstans som klubben agera nu och medlemmarna måste göra sig av med cancern som är Rosell och bartomeu.

Nu kommer Paulinho för 40 miljoner. Se honom sitta i Barcas bänk och lämna för 0 kronor. Tyvärr.
Barcelona Xavi #6
2017-08-14 02:30
Precis som Lion24 är inne på så är laget balanserat helt fel. Vår högerkant är ju obefintlig! Vilket gör att Messi får mindre yta centralt och i defensiven så blir det oftast 2 mot 1 situationer mot vår högerback, heter du då Vidal som är värdelös defensivt så kan det se ut så här. Hur många ggr var han felpositionerad vilket gjorde att Pique sårbar? Varför startade inte Semedo eller Cillessen?

Coutinho och Dembele ser ut att bli klara snart och vi ser ut att skifta mot ett 4-2-3-1 vilket jag är emot men som jag tycker är nödvändig. Suarez och Messi får stanna centralt med Coutinho på vänsterkanten och Dembele på den andra. Vi får ett hot offensivt på högerkanten samtidigt som vi får ett bättre positionsspel. I defensiven så droppar båda yttrarna ner till en 4-4-2.

Barcelona FCB-1899
2017-08-14 02:25
penaldo dykaren som kopierar Messis mål efter flera månader. Haha du kommer aldrig i närheten av Messi.
Barcelona Barcelonistas
2017-08-14 02:11
Länktips!
Barcelona Barcelonistas
2017-08-14 02:09
S.Eto -

"Ta en titt på Manchester, Arsenal eller Juventus forum som hyllar sina rivaler när de gör något stort. "

Rivaliteterna mellan dom klubbarna är inte ens i närheten av vår rivalitet med Real Madrid. Går inte ens att jämföra.

"Till och med Real fansen hyllar Barca spelarna när vi gör mål. Minns Messis 3-2 mål i bernabeu, hur Real fansen hyllade honom trots att de var arga."

Klart Messi hyllas då killen är en gentleman och respekterad spelare utöver att han är den bäste genom tiderna. Ronaldo? Det finns ingenting som jag kan respektera med spelaren Ronaldo. Han förtjänar den inte att kopiera målgesten så där är extremt fult och respektlöst, det var det redan med alla hans calma calma varje gång han gör mål inte bara mot oss men på varenda arena killen spelar. Det är omöjligt att kunna hylla den spelaren. Sen ska Ronaldo va glad att han är en bra målskytt för som spelare är han totalt värdelös.

Mindervärdeskomplex har nått höjder jag inte trodde var möjligt han kopierar rakt av? Herre- min- gud.
Annons: