/spanien/barcelona/forum/2973.aspx/spanien/barcelona/forum/2973.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rieiro
2015-11-11 14:07
the cameroonians Absolut, min fråga var egentligen ganska otydlig såg jag i efterhand. Tänkte mer om vi ska gå på linjen att köra från egna leden eller köpa in någon och isf vem. Från egna leden lär det ta ganska lång tid att ersätta, men de kan vara risk för quick fix också att köpa in någon. Jag personligen ser gärna att vi spelar in någon som kan vara kvar länge (dessutom mycket billigare). Sedan är det lite the barca way =) Om vi ser på lag som varit framgångsrika genom åren har de varit genom att ersätta från egna leden. Så jag hoppas innerligt att den som ersätter Lucho gör som ex Pep och Sir Alex och tittar i de egna leden =)
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2015-11-11 13:43
[QUOTE=LennyRomario]Jag må vara en idiot, men jag förstår inte en enda av de där förkortningarna. Så väldigt svårt att lista ut faktiskt, i alla fall för mig (innan jag läste Katalanos inlägg, alltså). [/QUOTE] För min egen del så va det inte speciellt svårt att förstå vad han menar med förkortningarna. Han har förkortat spelarnas namn från vänster till höger, därav NSM istället för MSN.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2015-11-11 13:00
Premiärministern i Spanien har idag talat inför konstitutionsdomstolen om Kataloniens initiativ till självständighet; "Vi kommer bestämt att försvara alla spanjorers suveränitet och landets konstitution" "Jag kommer inte att tillåta en Katalansk utropande av självständighet" "Katalonien försöker bryta ner allt inklusive århundraden av historia och miljoner spanjorers rättigheter. Spanjorerna kärlek till dess nation är under attack" Enligt uppgifter kommer nu konstitutionsdomstolen att hålla ett möte nästa onsdag och ogiltigförklara den deklaration som Kataloniens parlament uttalat. EDIT: Samtidigt kräver regeringen att Kataloniens president Mas och talman Forcadell stängs av tillsammans med 21 andra representanter. Nog snackat om politik, men jag vet att vissa är oroliga för vad som händer med Barcelona vid en eventuell självständighet. On to the next one.
Barcelona LennyRomario
2015-11-11 12:53
@kingrodrigues:
Jag må vara en idiot, men jag förstår inte en enda av de där förkortningarna. Så väldigt svårt att lista ut faktiskt, i alla fall för mig (innan jag läste Katalanos inlägg, alltså).
Barcelona koeman92
2015-11-11 12:50
@Barcelonistas:

Resultatmässigt, maybe. Spelmässigt, förmodligen aldrig.
2015-11-11 12:49
Ikväll spelar B-laget semifinal i Copa Catalunya hemma mot Girona.

Därför tränade inga B-lagspelare med A-truppen idag. Istället fick de spelare som ff väntar på registrering, Paik, Romera, Exkieta, samt Juvenil A-målvakten Dennis känna på hur det är att träna under Lucho.

Gerard Lopez hoppas på att laget kan visa förbättring på en del punkter laget misslyckats med under de två senaste ligamatcherna som laget förlorat.
Tränaren har också antytt att ett par Juvenil A-spelare kan komma med i matchtruppen.

Girona ligger en division högre än B-laget, så det lär bli en tuff nät att knäcka.

Vet ej om matchen kommer streamas, men avsparken är hur som helst 21.00.
Barcelona Katalano
2015-11-11 12:49
kingrodrigues

Jag behövde allvarligt funderade ett tag innan jag förstod vad han menade och det var just därför jag kände att jag behövde skriva det. Sen så gav jag honom bara konstruktiv kritik samtidigt som jag förklarade för andra vad han syftade på som kan hjälpa honom att få de svar han efterfrågar. Dessutom gav jag honom också svar på hans fråga. Försök du själv att bidra med något istället för att göra personliga påhopp sådär.
Barcelona LennyRomario
2015-11-11 12:47
@Barcelonistas:

Nej.
Barcelona Barcelonistas
2015-11-11 12:44
Om Luchos Barca vinner trippeln igen i år kmr ni då ranka hans Barca före Peps Barca?
Barcelona kingrodrigues
2015-11-11 12:32
Katalano Give him a break, hur var det svårt att lista ut vad han menade?? Sjukt att en del i forumet STÄNDIGT ska spela överhuvuden. Sov.
Barcelona enkos
2015-11-11 12:05
Argentinas landslags läkare hävdar att Messi inte kommer att spela El clasico då är risken stor att han slår upp skadan.. att Messi blir inte redo alltså
Barcelona Katalano
2015-11-11 11:47
jawwa

Jag förstår att du syftar på Barcelonas olika uppsättningar av anfalare i ditt inlägg, men jag rekommenderar dig att förtydliga sådant dådet är irriterande att försöka lista ut i vilket sammanhang du ens ställer frågan. Sen har du skrivit NSM trots att det är MSN som används både här och i Media världen över.

För mig är det enkelt att välja ut MSN som den högst rankade av den anledningen att de 3 finner varandra som ingen av de andra uppsättningarna tidigare gjort. Det samspel som dessa 3 herrar har gör att mitt val hamnar på dem. Runner-up blir REM då Ronaldinho och Etó tillsammans med Messi individuellt är ett sjukt anfall.
Barcelona Liunil Masse
2015-11-11 11:26
@neymar JR:

Håller med, det hade varit en bra värvning. Hans statistik på 94 mål på 105 matcher för Salzburg är riktigt grymt.
Barcelona jawwa
2015-11-11 11:24
Vilken anfallstrio rankar ni högst? R-E-M H-E-M V-M-P N-S-M
2015-11-11 11:23
Rieiro

Väldigt svårt att spekulera kring Iniesta, dels med tanke på att det i princip är omöjligt att hitta en liknande spelartyp med samma register, men också för att det ligger minst två säsonger framåt i tiden.

Av de offensivt lagda mittfältare vi har i la Masia, och som kan vara aktuella för spel i A-laget om 2-3 år, så är Aleña och Kaptoum de som ligger närmast till hands. Hur deras utveckling kommer se ut är dock omöjligt att sia om.
Dessutom finns Denis Suárez som en möjlig prospect samtidigt som vi idag inte vet var Rafinha kommer stå utvecklingsmässigt.

Annars går ju Verrattis kontrakt ut 2018 väl...

Sen beror det ju på vem som tränar Barcelona när Iniesta trappar ner, och hur denne taktiskt sett vill använda mittfältet. Jag tror inte Lucho är kvar om 3 år och då kommer frågan i ett annat läge. Så utifrån det väljer jag att inte kommentera frågan i större utsträckning än så här.
Barcelona Rieiro
2015-11-11 10:42
Känns inte som att Kåmark kollat speciellt mycket ligafotboll i år. Rakitic före Busquets och Ronaldo bäst i världen just nu före Neymar. Håller även med Katalano, solklart att Keylor Navas ska gå före Claudio Bravo.

En fråga. Vi måste ju på sikt försöka hitta en ersättare till vår underbara Ini. Tycker ni vi ska ersätta från de egna leden eller hitta en ersättare? Motivera gärna!
Barcelona neymar JR
2015-11-11 09:54
@barcastuff: Soriano (Salzburg): "Now I'm sure that I'll play every week and I feel important, but if Barça calls, I would say 'yes'." [catradio] Snälla gå efter honom! Där har vi våran Henrik Larsson
Barcelona Katalano
2015-11-11 09:36
Såg nu Kåmarks drömelva som ni andra länkade om igår och blir bara besviken på kvalitén på svensk media. Det märks tydligt att han inte ens följer ligan då han sätter Bravo som målvakt före Keylor Navas, vilken räddat Real Madrid i många matcher hittills och varit helt fantastisk.

Sen kan jag förstå att han ändå vill ha Ronaldo som anfallare i en drömelva då han generellt är grym på att göra mål, men i och med svackan Ronaldo är inne i nu, där han inte gör mål och spelmässigt är en katastrof och snarare är en börda för Real, så blir Kåmarks kommentar om att Ronaldo just nu är världens bästa spelare otroligt pinsam. Hade Kåmark sett en av Reals 5 senaste matcher så hade han aldrig skrivit denna kommentar. Ronaldo är vanligtvis självklar i toppen tillsammans med Messi, men hittills denna höst så förtjänar han inte ens en top-20 placering. Med det sagt så har Messi varit skadad för mcyket under hösten för att också vara med i drömelvan, men jag hade gärna sett Nolito i anfallet och Busquets som mittfältare istället.
Barcelona Barca4life98
2015-11-11 07:41
Barcelonistas Det är 100-årsjubileum, därför spelas Copa America nästa år också.
Barcelona Barcelonistas
2015-11-11 01:44
Ännu större skämt United? Hahahahaha snälla ...
Barcelona Stright outa Barca
2015-11-11 01:37
Real Madrid, PSG and Man United are monitoring the situation of Neymar (23). The player wants to renew his Barcelona contract. [md real madrid hahaaha
Barcelona Barcelonistas
2015-11-11 00:46
Senaste 4-5 matcherna har vi spelat otroligt bra enligt mig. Laget blir bara mer stabilare och stabilare för varje match som går. Vi har nu hållit 0an i fem raka matcher och det säger ganska mycket. Men detta är trots allt bara början och vi saknar alltså flera spelare Messi,Rakitic,Raffe,Arda,Vidal 5 spelare borta och vi leder ligan med 3 poäng hur sjukt är inte det? Nej jag längtar till Januari när vi har alla tillgängliga. Lägg därtill att van persie elr Nolito kan anlända också under Januari. Nu till några positiva punkter. 1 vi har världens bästa spelare i laget Messi. 2 vi har världens andra bästa spelare i laget Neymar, som kmr bli bäst om några år. 3 vi har Halilovic som om 2-3 år kmr vara världens bästa mittfältare ( kom ihåg vem ni hörde detta ifrån). 4 en guldklimp i Rafinah som kmr ta flera steg nästa säsong. Njut mina vänner!
Barcelona Barcelonistas
2015-11-11 00:31
Vrf e de copa America igen? Tar de inte 2-3 år innan nästa spelas?
Barcelona Vampíro
2015-11-11 00:07
Robert (sports director): "Club can allow Neymar to play Olympic Games and Copa America? We'll evaluate that when the time is right." [rac1] Fuck that, välj en. Neymar spelade Copa America så sent som i somras och han lirade även i OS i London. Jag kan förstå om han så gärna vill spela inför sin hemmapublik men let's be real OS är en skitturnering. En medalj där väger knappast särskilt mycket plus att den spelas i augusti. Personligen kan jag tycka att Neymar borde vila helt och hållet. Han har spelat CA 2011, OS 2012, Confed 2013, VM 2014, CA 2015. Relax.
2015-11-10 23:57
@oocbgb:

Omöjligt att säga i nuläget.
Nu återstår ju den tuffaste delen i rehabiliteringen, att maxbelasta knäet med allt vad det innebär från snabba ruscher, skott till snabba vändningar o dylikt.

Det är ofta i dessa faserna som det sker bakslag. Vi får helt enkelt vänta och se.
2015-11-10 23:53
En kort sammanfattning över intervjun som sportchefen Robert(o) gjorde ikväll; Angående Messi; När en spelare som Messi blir skadad ringer det många varningsklockor. Men faktum är att vi har ett lag som kan vinna under många omständigheter och förutsättningar. Vad som intresserar oss nu är att han blir helt frisk, vi har inte pratat om något specifikt datum. Angående Neymar; Jag har ingen annan uppfattning än att Neymar kommer att fortsätta i Barcelona. Vi kommer sätta oss ner och prata när tiden för detta är rätt. Angående potentiella värvningar i januari-fönstret; Det finns en möjlighet och vi har alternativ, om den uppstår - varför inte? Men just vinterfönstret är lite klurigt - och laget presterar som sagt riktigt bra. Angående Nolito och Pogba Nolito är en potentiell möjlighet med tanke på omständigheterna. Pogba är en bra spelare, men att spela i Barcelona är inte lätt, vi måste tänka och väga in alla omständigheter. Angående Halilovic och Denis Suárez Alen och Denis var inte redo för A-laget, de har börjat sina säsonger väldigt bra och har potential att utvecklas ännu mer. Angående Grimaldo; Vi kom överens om ett låneavtal med Levante, men Alex ville inte gå med på detta. Han ville istället ha en permanent transfer med buy-back. Det finns inget vi kan göra, han vill inte fortsätta i klubben. Angående spelstilen och hans syn på denna; Barcelonas spelstil har alltid varit densamma som idag med mycket bollinnehav och en strävan efter att öppna upp planens ytor. Angående Douglas; Jag hade inte själv sett Douglas (i hans tidigare jobb som scout i Valencia och Atlético). Men vi vet att steget från Sydamerika direkt till Barcelona har visat sig vara väldigt svår. Det kan behövas ett extra steg för att det ska bli bra. Angående Lucho; Jag känner inget behov av att prata med Lucho om framtiden nu, jag är säker på att han kommer att fortsätta som tränare även nästa säsong. Angående Deulofeu; Jag scoutade honom tidigare under hösten och gillade det jag såg. Han presterade bra. Han var mycket nöjd med Everton och de med honom. Angående Munir & Sandro; Som det ser ut nu kommer de att stanna i truppen säsongen ut. Nu får det räcka för ikväll. Bona nit culers!
Barcelona oocbgb
2015-11-10 23:44
[QUOTE=the cameroonians]Ni har säkert redan sett det innan idag, men här kommer videon med Messi och... apelsinen! [/QUOTE] Helt missat, är det som. MD skriver att han är på g? Hur troligt är det med spel i clasico om än "endast" ett inhopp?
2015-11-10 22:55
Verkar som att vår käre sportchef Robert(o) kommer att göra en lång intervju på Rac1 ikväll.

Får se om han säger något matnyttigt eller om det blir samma gamla ord och visor som tidigare. Han brukar ju vara hyfsat rak i sina svar så något smaskigt kan vi väl förvänta oss va?!?
2015-11-10 22:46
Ni har säkert redan sett det innan idag, men här kommer videon med Messi och... apelsinen!
Barcelona petersays
2015-11-10 22:23
"Som målvakt har jag satt C. Ronaldo. Han slänger sig på det mesta inom straffområdet och bidrar också med mycket framåt" - Kåmark.
Annons: