/spanien/barcelona/forum/2963.aspx/spanien/barcelona/forum/2963.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cule4life
2015-10-21 15:58
Att Douglas tjänar som fotbollspelare 15 milj kr om året får mig att må illa.

Vissa har tur i livet
Barcelona the cameroonians
2015-10-21 15:57
[QUOTE=enkos]Löner är bara "löner". Iniesta och Busquets bla har fått fet check vid varje förläggning av kontraktet lita på det ! [/QUOTE] Haha, du det tror jag även att Suarez fick, och när det gäller Neymar så betalade ju Barça €40 miljoner i sign-on och den summan är såklart inte Iniesta och Sergio i närheten av...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2015-10-21 15:43
@Heisenberg:

Löner är bara "löner". Iniesta och Busquets bla har fått fet check vid varje förläggning av kontraktet lita på det !
Barcelona enkos
2015-10-21 15:40
Vikten är knappast orsaken till Suarez katastrofala hösten. Även en tjockis kan ta emot bollen och i alla fall kontrollera den men Suarez har sett ut som förlamad och är inget annat än fiende med bollen.. Totalt u4 balans och vet inte ens var han har bollen eller var han springer, alltid konstigt framåtlutad med huvudet förre och kroppen hängande långt efter... Jag har inte sett en spelare på den nivå som är så klumpigt som han är...
Barcelona Heisenberg
2015-10-21 15:35
Jag kan väl inte vara den enda som tycker att Iniesta ligger för lågt i relation till de andra? Nog för att Suarez och Neymar är "superstars" men Iniesta är kapten och har gjort mer för klubben än de båda kan drömma om.
Barcelona barca_joe
2015-10-21 15:28
Drömde inatt att Bojan värvades hem i Januari. Hade ju vart godis att se han i vår tröja igen! Blev lite nostalgisk. Potentialen finns, det vet vi alla om.
Barcelona neymar JR
2015-10-21 15:22
Katalano Det enda som är chockande är att Isco har blivit totalt blåst. Han ska ju ligga på 3-4 miljoner € med tanke på hans talang/ prestationer
Barcelona Katalano
2015-10-21 15:21
the cameroonians

Jag är chockad över skillnaden mellan Barca och Real här. Jag menar Rafinha och Isco har samma lön. Bonusar och liknande finns förstås inte inräknat, men ändå. Gjorde inte Barca en förändring av lönern för att de skulle bli mer balanserade för något år sedan. Vi har alldeles för höga löner på våra spelare generellt.
Barcelona neymar JR
2015-10-21 15:20
Enda jag stör mig på är att rakitic tjänar så mycket, han ska ligga i arda klass. Annars var det ganska förväntade siffror, lite bättre ändå vad jag trodde kanske
Barcelona Junta Dimision
2015-10-21 15:15
@the cameroonians:

Skandal att Douglas tjänar mindre än Messi.
2015-10-21 15:12
Lista över lönerna i Barcelona och Real.

1. Messi: 21,2 millones de euros
2. Neymar: 10 millones de euros
3. Suárez: 10 millones de euros
4. Iniesta: 7,5 millones de euros
5. Rakitic - 6,5 millones de euros
6. Busquets - 6 millones de euros
7. Alves - 6 millones de euros
8. Piqué- 5,8 millones de euros
9. Mascherano - 5,5 millones de euros
10. Alba: 4 millones de euros
11. Arda Turan: 4 millones de euros
12. Bravo: 3,5 millones de euros
13. Vermaelen: 3,5 millones de euros
14. Ter Stegen: 3 millones de euros
15. Mathieu: 3 millones de euros
16. Adriano: 2,5 millones de euros
17. Aleix Vidal: 2,5 millones de euros
18. Rafinha: 2 millones de euros
19. Bartra: 2 millones de euros
20. Sergi Roberto: 1,5 millones de euros
21. Douglas: 1,5 millones de euros
22. Masip: 1 millón de euros
23. Munir: 1 millón de euros
24. Sandro: 1 millón de euros

Eftersom det är ett Barcaforum så får ni klicka på länken för att se Real-spelarna...
2015-10-21 14:52
Som jag tidigare skrivit om träffar ledningen generalförsamlingen på söndag.
Då kommer bland annat säsongens budget att presenteras och, troligtvis, klubbas igenom.

Samtidigt ska man också fatta beslut kring det nya sponsoravtalet som, om medlemmarna vill, ska träda i kraft nästa säsong.

Föga förvånande har ledningen inte gett ut någon information om endera ekonomin eller potentiella sponsoravtal vilket man enligt stadgarna är ålagda att göra till de medlemmar som begär sådan information, detta 10 arbetsdagar innan generalförsamlingsmötet.

Samtidigt har man också brutit med en regel som säger att ekonomin ska övervakas innan budgeten klubbas igenom, något sådant har inte skett.

Kom ihåg hur Rosell / Bartomeu i båda tidigare valen propagerade för att man skulle vara transparent med ekonomin och kommunikationen, och kom också ihåg att samtliga presidentkandidater, förutom Bartomeu, ville införa en granskning av ekonomin varje kvartal för att hålla medlemmarna uppdaterade om läget och vara just transparenta gentemot medlemmarna.

Så på söndag ska generalförsamlingen ta beslut gällande klubbens framtid, utan att ha någon som helst information och insikt i ämnet. Känns väldigt provocerande i en klubb som är medlemsägd och som haft nog att kämpa med externa fiender. Nu blir de trakasserade inifrån i stället. #juntadimisio
Barcelona Vampíro
2015-10-21 14:51
Offficial: Sergi Roberto has a thigh muscle injury and will be out for 7 to 10 days Inte så farligt ändå, Iniesta är tillbaka snart också.
Barcelona Koeman!!
2015-10-21 14:41
@Den vise mannen:
Det är enkelt att lägga på sig vikt, om man har förutsättningarna för det. Alla har inte den bästa förbränningen. Han har helt enkelt ätit mer kalorier än va han borde ha gjort, bedrövligt om dem inte väger spelarna och mäter kroppsfett kontinuerligt.
Barcelona Katalano
2015-10-21 13:15
@A good coach is everything!:
Barca har under många år haft en unik spelmodell och det är svårt för spelare att ställa om till denna där deras roller blir helt annorlunda än i deras tidigare lag. Det är svårt att i förväg veta hur spelare ska klara av denna omväxling. Sanchez passade inte alls in i den exempelvis trots att han är en fantastisk spelare. Hans roll och Barcas spelmodell höll honom tillbaka. I Arsenal får han möjlighet att blomma ut ordentligt och då ser alla hur duktig han är. Nu med Luchos taktik så kommer det att bli lättare att hitta spelare som passar in i spelmodellen dock, så något positivt kring det ;)
Barcelona A good coach is everything!
2015-10-21 13:10
Liunell Masse Suarez vikt är ett faktum som bör tas på allvar.. Har sagt detta sen förra året. I början kunde man köpa det pågrund av den långa avstängningen Suarez fick. Sen på våren så gick det så bra för Barca att ingen la stor vikt på vikten hehe, utan man trodde att han skulle komma tillbaks till Liverpool form så småningom. Jag tror faktist att mycket ansvar ligger på tränar, fysiologer, dietister osv. Dom måste ta tag i detta om inte Suarez klarar av det själv. Suarez styrka i Liverpool var explosivitet han kunde vända om på ett ögonblick, sånt där påverkas om man väger mer. Tror tyvärr att disciplinen i Barca har vart si så där. Det som är tragiskt är hur Sanches har utvecklas i Arsenal oh är just ni en bättre spelare än Suarez. Visst kan det vara tufft att lira i Barca, men seriöst vi måste börja något åt att många spelare som kommer till oss blir sämre.
Barcelona enkos
2015-10-21 13:00
Viasat sänder CL matcher på Motor och Hockey men inte ligorna. . Märkligt.. med tanke på att det i stort sett spelas en match i taget i La ligan så kunde Viasat använt en kanal typ Motor för La ligan och inte behöva krocka med PL .. Sevilla -Getafe är enda matchen som är klar och den börjar 20.30 alltså inte krockar med andra PL matcher..
Kanske har Viasat betalat mindre för att vissa färre matcher på tv och billigare för viaplay. . Annars ser detta inte ok ut att man varje match ska undra om det blir sändningar eller inte
Barcelona Den vise mannen
2015-10-21 12:40
Jag förstår inte hur Suarez kan gå och bli lite smygfet? När dom tränar så ofta och så mycket borde man kunna äta i princip hur mkt som helst om man äter "vanlig" mat. När jag själv tränade som mest åt jag i stort sett dubbelt så mycket som jag gör nu när jag har lagt. Var nästan omöjligt att bli fet. Måste vara riktig överkonsumtion av läsk/öl/ godis/chips och annan skräpmat. Dietisterna får dra han i örat ordentligt. Kanske Tatas dietister fick vara kvar efter honom för jag antar att det finns dietister i denna klubb som omsätter mång miljardbelopp. Kanske sparat in på den tjänsten nu när ekonomin är lite så där.
Barcelona Liunil Masse
2015-10-21 12:06
Man kan undra hur en spelare med en sån krigarinställning som Suarez tillåter sig själv att vara kraftig? Han presterar sjukt dåligt just nu och alla vet anledningen, även han själv?
Barcelona Liunil Masse
2015-10-21 11:51
Barcelona Junta Dimision
2015-10-21 11:09
@the cameroonians:
Det lär nog sändas på viaplay, de uppdaterar nog snart.
Barcelona Krabban94
2015-10-21 11:00
@the cameroonians:

Dröjer alltid innan tablåerna är helt klara, samma sak förra helgen med Barcas match, syntes först på matchdagen.
Barcelona Rambla~
2015-10-21 10:50
Alltså, de har inlett så bra Viasat med sin satsing på La Liga och Seria A. Börja nu inte strula redan nu. Förhoppningsvis är det inte ordentligt uppdaterat i tablåerna.
2015-10-21 10:47
Inte enligt TV-matchen. Deras Viaplay-tablå sträcker sig bara fram till 17.30 på söndag. Dessutom är inte Reals match på lördag heller med på någon av tablåerna.
Barcelona Rambla~
2015-10-21 10:41
@the cameroonians:

Ja men de sänder väl på Viaplay åtminstone?
2015-10-21 10:37
Gick in på Viasats TV-tablå för att kolla helgens sändningar och ser att man inte kommer visa vår match utan i stället kör PL på Viasat Fotboll och NFL på Viasat Sport. Däremot visar de Atlético - Valencia senare på söndagskvällen.

Får hoppas de kommit fram till hur de ska få in alla storlagens matcher i samtliga ligor inom kort så man slipper kastas mellan hopp och förtvivlan.
Barcelona Rambla~
2015-10-21 10:26
Barcelona have no intention of selling Brazil forward Neymar, 23, to Manchester United even if they bring in Paris St-Germain frontman Ezequiel Lavezzi, 30. (Daily Mirror)

No shit, vilken slutledningsförmåga.
Barcelona Gabriel
2015-10-21 10:14
Ros och ris och två helt skilda världar; Neymar och Suarez. Det har funnits en hel del tvivlare här inne gällande Neymars talang och argumenterat i att Neymars förra lyckosamma säsong nästan enbart var ett resultat av att världens bästa spelare hittade tillbaka till gamla storslagna form. Att Neymar helt enkelt levde på Messis "storhet", och inget emot Messis storhet (för den är det väl ingen som tvivlar på?) men för egen del var detta no more än "rappakalja", eller kalla det vad ni vill. Enda sen Neymar börjades ryktas till oss, när han fortfarande lirade i sin gamla och otacksamma klubb Santos, fanns det folk här inne som var emot Neymar värvningen av diverse olika anledningar. Han och Messi skulle inte komma överens, han var överskattad, han är en youtube lirare. Min favorit var ändå "vi har redan Deulofeu". Vad det beror på vet jag inte, om vissa helt enkelt har svårt att kunna se äkta talang när det finns rakt framför deras ögon eller om det snarare har o göra med att Neymar är en personlighet som vissa stör sig på. Min gissning faller på alternativ 2. I Messis frånvaro har det varit som ett levande bevis att Neymar VISST har det där alldeles extra som krävs för att bära ett lag och föra manteln i världens bästa genom tidernas frånvaro. Och att Neymars roll som "enbart målskytt ala Cristiano Ronaldo" mer har o göra med en upplagd taktik som handlar om att spelet ska styras kring Leo än någonting annat. För nog har Neymar, i dessa dagar där hela laget sett skakigt ut, tagit tag om laget och visat vägen. Vem vågar säga emot? Det finns säkert några sugna harar här inne som det klias i fingrarna på, jag kan komma o tänka på ett par namn. Med det sagt så nej, Neymar är inte på Messis nivå, men vem är det? Vem har någonsin varit det? Men nog tusan har Neymar tagit tag om skeppet och agerat kapten, visat oss vägen in i hamn under den här tiden. Det är skönt o se, skönt o se vad han är kapabel till när han ges frihet och taktiken att frigöra sin talang. Messi saknar alla, men det hade sett jäkligt mycket värre ut än vad det gjort om man inte haft Neymar att fylla tomrummet med under den här tiden. Nu till Suarez som jag nästan alltid har försvarat. Ja, jag står fast vid att det är en sjujäklars bra spelare vi köpte inför förra säsongen, en världsklass spelare som avgör matcher och vinner titlar åt sina lag. Däremot är jag beredd på att ställa mig in i ledet "oroskön" gällande hans form, vikt, brist på teknik mm. Det är oroväckande att se. Suarez är numera så klumpig och seg på fotbollsplanen att det knappt går att känna igen honom från hans tid i Liverpool. Suarez talang är aldrig något jag kommer att tvivla på, men hans form och matvanor är numera riktigt oroväckande. Han gav oss en riktigt bra säsong förra där han med flera avgörande prestationer såg till att hjälpa oss att vinna trippeln, men för priset vi köpte honom för förväntar jag mig att han levererar ett par säsonger till. Dags o gå ner i vikt o ligga på extra hårt i löpträningarna för det här funkar inte längre. Hjärtat och hjärnan vill, men kroppen samspelar inte, det syns klart och tydligt. Annars en riktigt skön seger, nu är avancemanget mycket säkrare och framför allt förstaplatsen. Också härligt att vi fick hålla nollan igen för första gången även om motståndet knappast var något som imponerade mig. Skönt för både Rakitic och Ter Stegen som både fått en del kritik. Det är är vägen att fortsätta på. Visca!
2015-10-21 10:09
Sydkorea med Seung-Woo Lee i spetsen vann i natt den andra gruppspelsmatchen mot Guinea med 1-0 och är därmed klara för slutspelsfasen.

Lee hade en dålig inledning där förstatouchen spelade honom en del spratt, men sakta men säkert jobbade han sig in i matchen och stod för det mesta av koreanernas offensiva spel. Led en hel del av att möta starka och fysiska spelare men visade samtidigt skicklighet på att skaffa sig själv bra ytor. Startade som central anfallare, men drog sig alltmer ut på vänsterkanten ju längre matchen led.

Lite ironiskt att han blev utbytt i 90:e minuten och att inhopparen avgjorde bara någon minut senare. Förbannelse eller fingertoppskänsla från coachen?

I den sista gruppspelsmatchen väntar England, lite vila där för Lee så tror jag nog att han är redo för steppa upp sitt game och briljera i åttondelsfinalen.

I länktips hittar ni highlights över Lees prestationer.

Märks att han, till skillnad från sina lagkamrater, är fostrad i en europeisk klubb, hans kroppsspråk påminner väldigt mycket om sydeuropéers.
Barcelona neymar JR
2015-10-21 09:43
Visst gör han ett hästjobb varje match, varje minut. Men nu vill jag kunna njuta av hans talang med. Visst gör han mycket för laget, men ibland så får det motsatt effekt Vi har inte råd att vänta till våren, vill se han varva upp redan nu.
Annons: