/spanien/barcelona/forum/294.aspx/spanien/barcelona/forum/294.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-06-15 23:12
Josep Bellerin lämnade väl under laporta? :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Pep - El Míster
2018-06-15 23:07
Helt enkelt dags för Messi att bjuda upp till dans nu.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2018-06-15 22:58
Jag kände inte att det Barcelona sa till mig var något som de visade på pappret, om vi uttrycker det så. Jag pratar inte bara om den ekonomiska biten, men också i termer av min väg upp till A-laget, säger spanjoren och fortsätter: – Halvvägs genom året fick jag ett samtal om att Arsenal var intresserat. Jag åkte till London, tittade på anläggningen, träffade bossen (Arsene Wenger) och blev erbjuden ett kontrakt. Allting var underbart och min väg upp till A-laget var tydlig - Bellerin Här vi anledningen till varför våra talanger flyr det är klass skillnad på oss o andra klubbar. Andra är tyyyydliga bartomeu, hör du? tyyyydliga!!! Herregud vilken pissledning!!! Jag skäms. Och sopan bartomeu har mage att lägga tifo rör inte la masia. Jävla äckel!!! Spyr på dessa madridistas som styr vårt kära Barca. Minns när jag såg peps Barca och tänkte att vi har ett sjukt koncept, vi kommer få svackor i framtiden, men vi har startat något oerhört stabilt för all framtid, en stil! En livstil! Barca stilen! som ingen kommer att kunna rubba. Och det enda som kan ursäkta språket ”fucka” är vi själva. Vad tror ni händer 5 år senare? Jo rosell och hans hyena barto kommer och gör det jag precis befarat. Resten vet ni mina vänner.
Barcelona Erik Satie
2018-06-15 22:53
@D10S:

Jag förringar inte Ronaldos prestationer, de är fantastiska och förtjänar absolut hyllningar. Men man kan inte varje gång han gör mål höja honom till skyarna. Då blir orden till sist verkningslösa. Om man läser mellan raderna kan man se att jag till största del kritiserar "experterna" och inte Ronaldo.
Barcelona Beast Puyol
2018-06-15 22:52
Ronaldo gör en perfekt match. Lol folk måste sluta hata, hylla honom istället. I mitt tyckte så har CR satt ribban högt de gjorde han mot självaste Spanien. Jag må ogilla CR grovt mkt men även jag får svälja stoltheten helt. Säger bara wow, Hattrick mot Spanien är extremt bra. Sen kan man välja o vrida på saker, Piques fel eller De Gea fel NEJ, CR var smart idag, denna matchen skulle handla om just honom och han är hungrig och kommer fortsätta. Vill se bästa spelare gå långt.
Barcelona Damon2022
2018-06-15 22:46
De var faktisk kul att se ronaldo visa spanien att de räcker inte med att passa runt hela tiden. Men de som gör mig lite arg är att ronaldo har satt ribban högt nu o tror argentina kmr skita på sig imorgon men KANSKE messi räddar dem på slutet precis som förra Vm när dem mötte iran o nigeria. ARgentina har de bästa spelarna för hur portugal spelar, snabba kontringar men ingen kemi i laget o för mkt ego. Jag minns förra copa eller vm aguero på mittplan nästan försöker skjuta med messi var Helt fri i mitten. Dock måste portugal besegra antingen brasilien eller tyskland för att kma till final
Barcelona Damon2022
2018-06-15 22:46
D10S
2018-06-15 22:45
@Erik Satie:

Naturligtvis så är han inte lika bra som Messi, men man behöver inte förminska hans storhet. Ronaldo har snittat ett mål per match under 8 säsonger för Real Madrid och är den bästa spelaren i Champions League där har både gjort flest mål och assissts i den turneringen. Real Madrid hade aldrig vunnit 4 UCL-titlar på 5 år utan honom. Dessutom så har Ronaldo nyligen blivit den meste europeiske landslagsmålskytten genom tiderna (84 mål) och lär passera Ali Daei (105 mål) innan han lägger landslagskarriären på hyllan.
Barcelona Damon2022
2018-06-15 22:42
d10s_ de ska också bli om han vinner VM då han har han vunnit båda EM o Vm medan messi har varken nån.. Copa elelr Vm
D10S
2018-06-15 22:41
Om Portugal vinner VM 2018 (!!!!!), så kommer Ronaldo tyvärr att bli erkänd som den störste/bäste fotbollsspelaren genom all tiderna. Svårt att snacka bort bedriften när han lyckades vara med och vinna den mest prestigefyllda turneringen med ett medelmåttigt Portugal. Han kommer att bli jämförd med Pele och Maradona som också har vunnit VM.
Barcelona S.Eto'o
2018-06-15 22:37
Dagens prestation utav Ronaldo har verkligen lagt ribban högt för både Neymar och Messi. Ronaldo har redan avklarat de svåraste motståndet i gruppen och har redan 3 mål, hur många fler blir det mot Iran och Marocko ?

Barcelona Erik Satie
2018-06-15 22:36
@Visca el Barça i visca Catalunya:

haha. Det var mer en kritik mot systemet och priset som sådant, än mot Messi. Att Ronaldo skulle vara där och nosa bland Messi, Maradona och Pelé är bara trams. Han är bra, enormt bra. Men han har enligt mig fortfarande ett gäng spelare framför sig.
Barcelona Damon2022
2018-06-15 22:27
argentina som bäst, kma 1 i gruppen, möta austrailien, portugal, tyskalnd sen final eller kma 2 möta frankrike, spanien, brasilien sen final
Barcelona Smogen
2018-06-15 22:27
[QUOTE=Erik Satie]Jag vägrar ge mig. Ronaldo är INTE en av historiens bästa spelare. ALDRIG! [/QUOTE] Jag avskyr Ronaldo men han är onekligen en av historiens bästa målgörare.
Visca el Barça i visca Catalunya
2018-06-15 22:26
Erik Saitie Från att ”Messi har inte en chans” till ”Ronaldo är skit” på 20 min, de tidigt att dricka whisky min vän.
Barcelona Erik Satie
2018-06-15 22:17
Jag vägrar ge mig. Ronaldo är INTE en av historiens bästa spelare. ALDRIG!
Barcelona Smogen
2018-06-15 22:06
Det är ju tre försvarsmisstag av Spanien. jävligt klantigt av Nacho, DeGea och Pique som alla borde veta bättre. samtidigt så är det ju Ronaldo som lurar Nacho att slänga fram benet som en korpenspelare. Annars kan ju inte Ronaldo slänga sig och få straff. Det är Ronaldo som skjuter så hårt och snabbt att DeGea skiter ned sig och tappar bollen. och det är Ronaldo som slänger sig så trovärdigt att han får frispark och kan skruva in ett fantastiskt frisparksmål. Han gör helt enkelt en jävligt bra match.
Barcelona Barcadinho.
2018-06-15 22:04
Det här decennium med Messi o Ronaldo, sjukt vilken nivå de besitter.
30+ men fortfarande överlägsna alla andra yngre när de är på spelhumör. Makalös period i fotbollshistorian.
Barcelona Culés
2018-06-15 22:02
Andreas FCB. Jag håller med dig. Att han är en filmare kan man inte påstå. Så som han var när han spelade i Utd. Det har han växt ifrån och det måste man ge honom. Dock så är det så stor skillnad på honom och Messi. Det känns som han hela tiden precis som du säger försöker med alla tillåtna medel ge sig själv fördelar. Medan Messi istället bara försöker stå upp tills det helt enkelt inte går längre. Det är väl ingen nyhet dock, jag tror aldrig jag har sett Messi falla om det inte är för att någon idiot gör en toksatsning eller om någon annan galning hoppar upp på hans rygg och försöker hänga sig kvar där.
Barcelona Damon2022
2018-06-15 21:56
ännu mer press på messi i morgon, Ronaldo bär laget till 3-3 mot spanien. Förlorar argentina imorgon kan jag se dem åka ut.
Barcelona Romario#10
2018-06-15 21:55
Sluta sura på Pique! Han har varit bra överlag hela säsongen. Han gör inget dumt i den här situationen heller, Ronald känner Pique i ryggen där Pique lär finnas och ska vara, han går inte in på Ronaldo på något onödigt vis.
Barcelona Rambla~
2018-06-15 21:55
Visst Ronaldo gjorde för omväxlings skull en bra match men överdriv inte för mycket. Han bjuds på två av målen på silverfat, ja det tredje också skulle man kunna hävda efter Piqués hjärnsläpp. Det är ju knappast så att Ronaldo är dominant i spelet som Messi eller Neymar och liknande spelare.
Barcelona Andreas FCB
2018-06-15 21:54
Jag tycker Ronaldo är bra men vad som irriterar mig med han utöver hans personlighet är att han är en systematisk fuskare. Han filmar inte alltid, det gör han inte men han försöker hela tiden söka ben att ramla över. Hela tiden försöker han ge sig själv bra frisparkslägen, straffar etc genom att veta hur man ska agera och söka upp kontakt. Vissa kallar det smart men jag kan omöjligt tycka om sånt systematiskt fusk. Jag beundrar spelare som vill spela fotboll i alla lägen. Inte försöka manipulera systemet genom att 'lura' domare eller falla i rätt ögonblick. Det är Ronaldo och ett par till spelare som alltid håller på så här. I alla matcher, speciellt viktiga matcher.
Barcelona Presas Oleguer
2018-06-15 21:54
Oavsett vilket tror jag Messi löser både Portugal och Spanien i kvarten, de har inte imponerat. Spanien bättre lag men ineffektiva. Portugal, ja. Straff, tabbe och frispark. Inga direkta spelmål. Spännande VM!
Barcelona 09Triplete15
2018-06-15 21:53
Sjuk grabb Ronaldo. Som någon skrev, mycket roligare att kolla på honom neutralt. I övrigt får Spaniek skylla sig själva som spelat så fegt efter 3-2 målet.
Barcelona A good coach is everything!
2018-06-15 21:52
Rambla~ // När var det sist Pique var bra !
Barcelona Jarlma
2018-06-15 21:51
[QUOTE=Rambla~]Ronaldo söker frisparken så tydligt och Piqué borde känna till det vid det här laget. Riktigt onödigt att bjuda på det målet. Portugal har inte haft något spelmässigt i anfallsväg i andra halvlek ändå står det 3-3. Tycker Hierro kunde coachat taktiskt bättre än detta. [/QUOTE] Just därför Pique är en idiot. Ni får ursäkta mitt språk men så jävla klumpigt gjort att gå in i ryggen på honom sådär.
Barcelona A good coach is everything!
2018-06-15 21:51
Ronaldo är fucking klass !! Behöver inte jämföras med the GOAT men han är inte dålig för det !
Barcelona Rambla~
2018-06-15 21:50
Ronaldo söker frisparken så tydligt och Piqué borde känna till det vid det här laget. Riktigt onödigt att bjuda på det målet. Portugal har inte haft något spelmässigt i anfallsväg i andra halvlek ändå står det 3-3. Tycker Hierro kunde coachat taktiskt bättre än detta.
Barcelona II Barça II
2018-06-15 21:49
Hatten av för Ronaldo, han är helt galen! Han löser matchen på egen hand. Ordnar straffen och frisparken och sätter båda..
Annons: