/spanien/barcelona/forum/293.aspx/spanien/barcelona/forum/293.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Junta Dimision
2017-08-16 17:22
@Gabriel:

FC Barcelonas grundare är från Schweiz, den viktigaste personen i vår historia är från Holland och den bästa spelaren i vår klubb någonsin är från Argentina.

Helvete vilken patetisk kommentar av Vives, JUNTA DIMISION.
Barcelona Barcelonistas
2017-08-16 17:22
Test
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca4life98
2017-08-16 17:19
3-5-2 vill jag se ikväll. Cillissen - Mascherano, Pique, Umtiti - Semedo, Gomes, Busquets, Denis, Alba - Messi, Suarez Jag väljer Gomes för att jag vill ge honom en sista chans i en match där hans främsta styrka kan behövas, driva bollen framåt med ytor framför sig. Mer troligt att Roberto spelar istället för Gomes iof. Alena skulle jag vilja se från start men det kommer inte hända.
Barcelona Gabriel
2017-08-16 17:16
Nu försöker ledningen att censurera alla som skriver hashtagen. Det har redan hänt den här killen som fick sitt konto avstängt och var tvungen att ta bort sina tweets där han skrivit hashtagen.

Ryktena om att man ska försöka spärra alla de stora kontona som kampanjar emot Bartomeu stämmer alltså.
Barcelona Andreas FCB
2017-08-16 17:16
@ || Cillessen #1:
Media kan inte göra ett skit. Trump har 80%+ av all media mot sig. Bara för att du envisas att kalla mig Trump så drar jag den jämförelsen. Ni får väl fortsätta med era Twitter raider så får vi se vart det leder... Jag vidhåller att det enda som kommer få Bartomeu att stoppa av är en missförtroende röstning eller om han får allvarliga hot mot sin familj. Annars sitter han kvar..
Barcelona Blaugrana83
2017-08-16 17:07
Gonzalez Barca vifta Hej vilt med den skylten så kanske vi ser dig på tv ikväll.
Barcelona ElRaval
2017-08-16 17:06
[QUOTE=Andresito]Hur många timmar är det kvar tills vi värvar någon? [/QUOTE] Allt kommer vara officiellt inom 336 timmar!
Barcelona Blaugrana83
2017-08-16 17:04
iniesta.70 kung e du
Barcelona Iniesta.70
2017-08-16 17:02
Paulinho? Köpet i sig är oacceptabelt. Vem letar ens bakom kinesiska muren liksom? Min egna hypotes är att Pep Segura vaknade upp efter en blöt weekend i Vegas med Tysons vita tiger i badrummet och ett par nya tatoos inristade på röven. Och nån gång under whiskey-dimman framåt småtimmarna under en het lapdance så fibblade han med telefon och råkade utlösa Paulinhos klausul. Egentligen så skulle han ringa in en "designated driver" men allt gick fel. Och nu har gubbarna i ledningen sin egna 400 miljoners " fyllechaffis" För att gå vidare till nåt helt annat. Grabbarna med slitna jeans och gräs-fläckar på knäna. Japp, i denna miljardindustri så har jag en kort metafor för dessa youngsters med drömmar om spel i Blaugrana: "For those about to rock" nää, snarare "For whom the bells tolls" . Tyvärr är vi/ni "Back in black" så sätt på er era Copa Mundial och" Run to the Hills"!! Japp, håller det inte emot er. Roberto, Samper, Alena, D.Suarez. Nu när Sir Vääääs och Sheriffen av Nottingham styr så lär ni blir bortknuffade av miljard investeringar och varumärken både högt och lågt. Edit: ja, ja obegripligt och naivt. Men ni som vet, ja, ni vet. Skribenten Deulofeu: Jag slår mig ner bredvid dig på läktaren och så bjuder jag på en bärs till nästa Barca B match eller Juvenil A match!
Barcelona socccerfan1
2017-08-16 17:02
Hhaahhaah helt rätt då e han klar för Juve. 18m£ matuidi... vi gav 37 för paul
Barcelona || Cillessen #1
2017-08-16 16:54
Andreas FCB Hörru Trump, läs vad som står och inte vad du vill att det ska stå. MEDIA, inte sociala medier. Ska spelare gå ut och ställa ultimatum för hur klubben ska skötas? Forna spelare absolut, aktiva spelare hell no.
Barcelona Andreas FCB
2017-08-16 16:46
@ || Cillessen #1:

Spelarna kan göra någon skillnad genom att ställa ultimatum men att Bartomeu skulle avgå pga hat på Twitter. Nej, bara nej.
2017-08-16 16:41
Andreas Läs vad jag skriver, ditt ventilerade påminner en hel del om Trumps :).
Barcelona Andreas FCB
2017-08-16 16:40
@ || Cillessen #1:
Hahaha. Snälla... "Jag är så arg, jag måste ventilera mig på twitter" så kanske det händer något." Kolla Donald Trump på Twitter. Han sitter fortfarande som president. Fan, gör något i det verkliga livet istället för att vara någon internetkrigare.. Suck, år 2017 alltså... Och ja, många katalaner är inskränkta och naiva. Inte alla men väldigt många.. Bartomeu kommer inte avgå för att han är hatad på Twitter. Han kanske avgår om han blir hotad och hans familj, annars kommer han sitta kvar och förstöra klubben. Bara gilla läget. Varför skulle han ens bry sig om vad folk på Twitter tycker?
Barcelona Blaugrana91
2017-08-16 16:36
[QUOTE=messiooooxavii]Han har valet att leda klubben som man ska eller så kan han dra. Vill han inte dra och dra ner klubben till helvetet då jävla får man ta till hot och tvinga bort han. [/QUOTE] Fast nej, du hotar inte folk till livet och massa annat galet oavsett. Seriöst tänk människa...
2017-08-16 16:36
Att påstå att dom KATALANSKA supportrarna är för inskränkta och inte vågar stå på sig visar ju hur lite man vet om den här klubben. Var det rätt att bomba Twitter efter en el classico förlust på hemmaplan och med årets silly season? Absolut inte utan det skedde vid fel tidpunkt då det hela framstår som besvikelse från matchen. Men dock lyckades det hela väcka några journalister och det kan leda till ledningens fall. Ledningen kommer aldrig störtas ifall inte media börjar pusha på. För att vara helt ärlig hade vi vunnit el classico så tvivlar jag starkt på att det här initiativet hade tagits. Missnöj mot ledningen ska visas även när det går bra för laget annars kommer aldrig meddelandet uppfattas!
Barcelona Gabriel
2017-08-16 16:35
@Gonzalez_Barca:

Sånt gillar vi! Hoppas det är en stor jävla skylt så att den uppmärksammas på TV!
Barcelona Gabriel
2017-08-16 16:34
Förstår inte hur man kan uttrycka sig som Vives nyss gjorde. Fansen runt om i världen betalar tusentals med pengar för att åka till Barcelona och gå på matcherna. Betalar för matchbiljetter, köper tröjor, souvenirer och allt annat och medverkar på så sätt till klubbens kassa. Det är skandalöst att man kan uttrycka sig sådär om fansen som inte bor i Barcelona, precis som att vi skulle betyda mindre och vara mindre värda. Det kan inte längre finnas någon som kan vara för den här ledninge, tom Blaugrana91 måste ju se det nu. Det är under all jävla form av kritik. För bara några dagar sen gick Segura ut och lade förlust skulden på Piqué, what in the living fuck. Kanske om ni hade lyckats sköta er bättre på transfermarknaden och ge oss ett lag att tävla med så hade vi haft en bättre chans mot Real Madrid, det är fan inte en enskild spelares fel pga av oturligt självmål. Bra att Busquets gick emot honom, det är tydligt att det inte finns någon form av relation mellan styrelsen och spelarna. Det här är en ohållbar situation och de måste väck! Glöm inte ikväll i halvtid. Jag uppmanar er alla fråm djupet av mitt hjärta, ni som har Twitter, ikväll i halvtid kommer vi köra igen med hashtagen #BartomeuDimiteYA och till er som inte har det. Skaffa er, det går snabbt och det är enkelt. Kan ni inte ens göra det, så snälla, klaga inte sedan om ni inte är villiga att göra det minsta ni kan för att få förändring! Tillsammans är vi starka culers.
Barcelona messiooooxavii
2017-08-16 16:30
@Blaugrana91:

Han har valet att leda klubben som man ska eller så kan han dra.
Vill han inte dra och dra ner klubben till helvetet då jävla får man ta till hot och tvinga bort han.
Barcelona Gonzalez_Barca
2017-08-16 16:28
Sitter i bilen på väg mot Madrid för att se matchen ikväll. Har med mig en skylt med BartomeuDimiteYa skriven.
Barcelona Blaugrana91
2017-08-16 16:28
Gabriel Ja Bartomeu och hans familj ska ju ha mottagit hot och där tycker jag att gränsen är nådd med råge. Visst man kan vara oense om hans sätt att styra klubben och vilja kräva hans avgång, men om personer väljer att komma med massa hot börjar det bli fruktansvärt löjligt. Klubben gör helt rätt i att markera att det inte är okej...
Barcelona Andreas FCB
2017-08-16 16:25
@Gabriel:
Tyvärr är många katalaner inskränkta och vet inte ett skit vad som händer utanför deras bubbla. Ett exempel är när jag var på bortamatch i CL när vi mötte Manchester City. Träffade en del Barca fans och en liten grupp vid ett tillfälle förstod inte hur någon från Sverige kunde heja på Barca för jag var ju inte född i Katalonien... Förmodligen har jag varit på lika många matcher live som den killen, ja kanske inte om han hade säsongskort då.. men säkerligen lagt ut betydligt mer pengar på att följa Barca på bortaresor osv. Ett supporterskap bedöms inte på hur många matcher man varit på dock, eller var man är född vilket jag försökte förklara. Men katalanerna är överlag inskränkta och naiva, i alla fall en del och det är därför vi aldrig kommer se någon förändring. Det är för många hippies i Barcelona som aldrig skulle våga göra något..bara massa snack men inget händer oavsett hur mycket någon missköter sig i ledningen. Hade vår klubb varit grekisk eller turkisk hade typ Bartomeus huvud hängt på en påle i stans största rondell...
Barcelona Selo
2017-08-16 16:20

Posta #BartomeuDimiteYa i halvtid
Barcelona Gabriel
2017-08-16 16:18
Josep Vives gällande twitter kampanjen mot Bartomeu.

Han säger att majoriteten av de som medverkade i kampenjen inte är ifrån Katalonien utan mestadels ifrån Indien, USA, Suadi Arabien, Nigeria och Frankrike (hmm visste inte att Frankrike inte tillhörde Europa).

Snacka om att ta bort värdet från alla Barça fans som finns runt om i världen. Barcelona är en global klubb med miljontals fans runt om i världen som hjälper till med klubbens ekonomi i form av matchbiljetter, tröjköp och andra souvenirer som det köps och handlas för. Men vi betyder ingenting eftersom vi inte är katalaner.

Nice one.

Han säger också att den här kampanjen har påverkat Bartomeu personligt väldigt mycket men även hans familj.
Barcelona Lion24
2017-08-16 16:04
Extremt orolig inför kvällens match. Är rädd att spelarna inte har någon motivation alls efter dessa tragiska dagar. Är orolig inför en förnedring som slutar med typ 4 5-0. Samtidigt så kanske det kan vara värt att förlora så att det ryker lite mer i Bartomeus r*v. För sanningen är att trippeln 2015 var det värsta som hände oss på länge.
Barcelona Alvés - Por Que?
2017-08-16 15:57
Antar att förändringarna är Semedo,Roberto,D.Suarez startar.
2017-08-16 15:54
vives kommentarer angående tweetsen speglar inte direkt deras "globala" syn när det gäller klubbens framtid....
Barcelona tikitaka
2017-08-16 15:53
assdas
Barcelona messimal19
2017-08-16 15:48
Varje dag så läser man Barcelona intensifierar jakten på coutinho och dembele.... Vad händer jo precis ingenting. Vi står där utan en högerkant och utan en vänsterkant då vänsterkanten är oanvändbar pga spelare som inte är full utvecklade... Ut med Bartomeu och Co, dem har verkligen förstört vår klubb... Fortsätt som ni gör på Twitter låt världen höra att Bartomeu är en inkompetent, hopplös idiot som inte har kan något alls om fotboll
Barcelona Barclasico
2017-08-16 15:48
Valverde is preparing a different setup for the 2nd leg game vs Madrid, Few changes. [@ESPORTSCOPE / @HelenaCondis] #FCBlive

Spännande och se vad som väntar.
Annons: