/spanien/barcelona/forum/292.aspx/spanien/barcelona/forum/292.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2017-08-08 21:58
Satan vad usla United är. Vad ska spelare som Ander och Mikitaryan göra på mittfältet? De kanske rör om känslor och spelar bra i PL, fast de är på en annan nivå här, EL nivå. Ser ut som medelmåttor. Lindgaard sen, lol. Pogba dessutom, klarar ju inte av att styra och dominera ett mittfält, det börjar bli allt mer uppenbart.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona zigazaga
2017-08-08 21:58
Blaugrana91 Japp jag tror det. :)
Barcelona Barcanist
2017-08-08 21:57
Rambla

Stämmer, så länge inte vi köper ett helt nytt lag och går ifrån vår identitet, vilket det ser ut som. Ett tag hade vi alltså Valdés, Puyol, Pique, Xavi, Iniesta, Busquets, Pedro och Messi i startelvan, i unga år. Jag kan inte riktigt se oss komma tillbaka till det spåret kommande åren utan en Guardiola som tränare. Hoppas dock jag har fel.

Blaugrana91

Ser inte hur jag överdriver? Kroos, Isco, Asensio, Kovacic, Ceballos, Llorente, Casemiro, Bale (om han håller på nåt mirakulöst sätt hålla sig skadefri), Mayoral och Vazquez. Detta är alltså lirare från mittfältet framåt som alla är under 30 och håller hög nivå (vissa hög nivå som bänkare, andra som startlirare). Sen har de ju Carvajal, Varane, Nacho, Marcelo (håller antagligen någon säsong till) och nyförvärvet Theo i backlinjen (säkert någon mer jag glömt). Jämför snälla denna trupp med vår. Så länge vi har Messi så kommer de alltid vara nummer 2 oss emellan, men de har ett jämnare lag i det långa loppet, kan rotera mer utan att förlora mot Sociedad och Granada. Får de in Mbappe och en bra, hyfsat ung målvakt (De gea?) så är de otroligt stabila.
Barcelona BARCA-més que un club
2017-08-08 21:57
Haha United gå tillbaka till pl, Kan ju inte spela fotboll
Barcelona Jarod The Pretender
2017-08-08 21:54
Beträffande Paulinho...här kommer en konspirationsteori från min del.

Kan det vara så att köpet av Coutinho på något sätt innebär att man också måste köpa Paulinho? De har samma agent. Agenten vill tjäna mer pengar genom att få två av hans klienter att flytta till ett nytt lag under ett och samma övergångsfönster. Om så är fallet, så hoppas jag att Coutinho ej kommer.
Barcelona || Cillessen #1
2017-08-08 21:54
rashford aj aj aj
Barcelona Boti Boti Boti
2017-08-08 21:52
Isco är grym men om han spelar inte på en av positionerna på det centrala mittfältet. Köper Madrid in Mbappé, hur ska spelare som Isco och Asensio få den speltid de förtjärnar med tanke på att båda utgör från en av kantpositionerna även om Isco rör sig fritt?

Jag tror i alla fall på vårt lag. Det känns som att vi har en sådan där hunger efter en misslyckad säsong och en sorti av Neymar som fått hela fotbollsvärlden att skratta åt oss. Messi, Suarez, Piqué och i viss mån Iniesta måste leda laget i rätt riktning,

Hoppas att Delo eller den som ersätter Neymar gör fler än 10 mål i ligan den här säsongen. Då är han redan ikapp.
Barcelona Blaugrana91
2017-08-08 21:50
[QUOTE=zigazaga]Real Madrid kommer att fortsätta vinna allt denna säsong med. De enda som kan stoppa de är vi. Men inte med denna ledning tyvärr. Bort med ledningen, in med Laporta och vi dominerar igen. [/QUOTE] Så trevligt att du redan nu vet exakt hur säsongen kommer bli, imponerande...
Barcelona Xavi #6
2017-08-08 21:50
Första officiella matchen för Real och dom börjar med ett offsidemål.. Dom fortsätter på den inslagna vägen från förra säsongen. Ni kan tala om bredd och kvalité hos Real men så länge dom har domaren på sin sida så går det inte att stoppa dom. Det är numera fakta att linjedomarna är Reals avgörande spelare..
Barcelona Mr Culé
2017-08-08 21:48
@Jarod The Pretender:

5-6 miljoner euro tror jag. Ett kap med tanke på hur galen transfermarknaden är idag.
Barcelona MessiTheLivingLegend
2017-08-08 21:47

Det är sinnessjukt att Liverpool köpte Coutinho 2012 för €10 miljoner.

I länk står det att Coutinho mer eller mindre ska vara klar.
Barcelona socccerfan1
2017-08-08 21:47
Har för mig att han inte ville nöta bänk?
Barcelona zigazaga
2017-08-08 21:46
Real Madrid kommer att fortsätta vinna allt denna säsong med. De enda som kan stoppa de är vi. Men inte med denna ledning tyvärr. Bort med ledningen, in med Laporta och vi dominerar igen.
Barcelona Blaugrana91
2017-08-08 21:45
[QUOTE=Barcanist]Real Madrid kommer att dominera fotbollen i många år med den bredden och det ålderssnittet de har i offensiv väg... [/QUOTE] Nu ska vi väl inte överdriva?
Barcelona Rambla~
2017-08-08 21:44
Barcsnist Kanske de kommer göra. De klarar dock aldrig av att dominera Barca spelmässigt när lagen möts. Det kan du åtminstone trösta dig med.
Barcelona Soko
2017-08-08 21:44
Förra året hade Barca chansen att köpa Dembélé för 15 miljoner men valde istället att köpa Paco för 30. Undrar om det var ledningens eller den evigt okompetente Enriques beslut .
Barcelona Rambla~
2017-08-08 21:38
Jag hade samma betänkligheter som Vampiro angående Valverde långt innan han tillträdde. Nu under försäsongen har det dock sett intressant ut och speciellt återinförandet av den kollektiva pressen, så jag började backa lite. Ungdomarna fick chansen att visa upp sig over there, fast det är väl ändå naturligt under en försäsong. Sen började det ryktas om spelare som Paulinho och senare även Iñigo. Om det stämmer som det sägs att det är Valverde som har bett om Paulinho måste man ju verkligen ifrågasätta hans omdöme. Liksom, vem fan håller koll på en spelare som floppat grovt i PL och sen varvat ner borta i Kina? Varför bryr man sig ens om en sådan spelare? Här kommer vi in på det Vampiro skrev om medelmåttiga omdöme. Kan man klandra honom för det? Nej verkligen inte, jag kan bara skriva under på det. Fast jag antar att det är bäst och sitta ner i båten så här i början och låta Valverde få säsongen på sig. Det hjälper knappast gnälla innan säsongen ens har startat och nyförvärven ännu inte anlänt. Ja om det nu kommer några, fast det lär ju knappast vara Valverdes fel i såna fall.
Barcelona Barcanist
2017-08-08 21:38
Real Madrid kommer att dominera fotbollen i många år med den bredden och det ålderssnittet de har i offensiv väg...
Barcelona Neymars
2017-08-08 21:36
Dortmund are now asking a big amount of money from Barcelona for Dembele after Real Madrid popped in to sign the player #fcblive [rac1]

Herregud...
Barcelona Corazon
2017-08-08 21:35
ok halvtid.. så vad gör våra kostym nissar i Liverpool då : ) eller blev flyget från dortmund försenat ähhhh bluff
Barcelona Blaugrana83
2017-08-08 21:32
koeman!! jo det ska vara video kamera men inte nu när real spelar
Barcelona jonis
2017-08-08 21:31
@Bollinnehavet:

Gick precis igenom Instagrams server...hittade ingen uppladdning från Isaks konto för de två senaste timmarna så det är fake. Typ så känns årets silly
Barcelona Jarod The Pretender
2017-08-08 21:30
Vore roligt om Marlon kunde utvecklas till en stjärnback. Inte så ofta Barca lyckas förädla okända spelare till stjärnor (om man bortser då från La Masia). Stoichkov var rätt så okänd när han kom till Barca (dock av förklarliga skäl). Saknar lite sådana typer av spelarköp. Får se vad som händer med Marlon.

Vet någon förresten hur mycket Marlon köptes för?
2017-08-08 21:30
Isco leker med United hur fan kunde vi inte köpa han . Real har en framtid i mittfältet
Barcelona A good coach is everything!
2017-08-08 21:24
Också galet skeptisk till Valverde ! Men vi får se en chans är alla värda ! Känns inte som en tränare med pungkulor. Vi behöver ingen mes. Oo definitivt ingen med dåligt omdöme.. Ett dåligt omdöme är att lira en skit spelare som Gomes framför spelare som kan bli något exempelvis Alena ..
2017-08-08 21:20
Koeman För att Real spelar därför.
Barcelona Vampíro
2017-08-08 21:19
[QUOTE=II Barça II]"Valverde och hans medelmåttiga omdöme" Så du har redan efter 3-4 träningsmatcher, matcher som vi för övrigt har vunnit, redan dömt ut Valverde och hans omdöme? [/QUOTE] Nope. Jag dömde ut honom redan innan han tillträde som ledningens nickedocka. Det är ingen Barçatränare för mig. Men vem vet han kanske kan hitta på nått, jag är villig att ge honom en chans även om jag knappast är speciellt optimistiskt till hans kunnande som tränare i en klubb som Barcelona. Väl mött!
Barcelona || Cillessen #1
2017-08-08 21:18
Har Zidane tvingat hela sin tränarstab att snagga sig? xD
Barcelona Koeman!!
2017-08-08 21:18
Varför är det ingen videogranskning i supercupen?
Barcelona II Barça II
2017-08-08 21:14
"Valverde och hans medelmåttiga omdöme" Så du har redan efter 3-4 träningsmatcher, matcher som vi för övrigt har vunnit, redan dömt ut Valverde och hans omdöme?
Annons: