/spanien/barcelona/forum/287.aspx/spanien/barcelona/forum/287.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Davids3
2018-06-16 18:46
Måste säga att VAR har revolutionerat fotbollen. Peru fick en helt rättdömd straff precis tack vare det. Det kan handla om att ett landslag åker ut från gruppen eller går riktigt långt. Nu missade han ändå riktigt grovt så hahaha...
Barcelona Barcelonistas
2018-06-16 18:16
Peru - Danmark är en bra match. Vilken fart Peru har i sitt spel kolla.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona astrid
2018-06-16 18:13
messi hit o messi dit. såg ni umtitis hand i straffområdet? vad gör människan?? o att argentina skulle ha svårt för island är väl fullständigt rimligt. det var bara 2 år sen de kom till kvartsfinal i em. de spelar smart o alla jobbar hårt o som ett lag.

kul att se spanien spela! hoppas verkligen iniesta gör ett bra vm.

för övrigt: ett jävla tutande i peru-danmark nu...
Barcelona Oaner
2018-06-16 18:12
Skillnaden är att dem vann mot Iran....dem behövde denna vinst! Nu blir det svårt, en förlust mot Kroatien och det är tack och hej
Barcelona Davids3
2018-06-16 17:58
@Mido:

Han skulle ha frågat om han kunde byta den mot en frispark lite längre bort från mål med mur istället :p
Barcelona Barcelonistas
2018-06-16 17:51
Kan folk andas lite Argentina var dåliga mot Iran 2014 också i första matchen. Sen gick dom hela vägen till final.
Barcelona Ribohn Fan
2018-06-16 17:47
Om vi ska forsätter snacka Argentina eller förlåt Messi.
Så kanske det här negativa resultat och spelet är precis vad dem/han behöver.
Nu kan allt bara bli bättre och förväntningarna har minskat.
Barcelona Mido
2018-06-16 17:47
Vi kan sitta och diskutera Argentinas eller Messis dåliga prestation i timmar, utan att komma överens. Men! att Messi är dålig på straffar är jag övertygad att ingen kan säga något emot. Det är så sjukt att en kille som har slagit rekord efter rekord och har vunnit "nästan" allt, är dålig på straffar. Jag skrek här hemma,, INTE DU MESSI. att vi vet i förväg att han kommer att missa, är helt locko
Barcelona Barcelonistas
2018-06-16 17:43
Messis talang bär honom just nu medan Ronaldos hårda arbete bär honom. Ronaldo ser hungrigare ut. Ronaldo har fått jaga hela sin karriär efter Messi. Medan Messi aldrig behövt jaga något han har alltid varit nummer 1. Men det är lättare att jaga något.
Barcelona El_Jefe
2018-06-16 17:41
Varför alltid detta snack om att Messi måste springa mer? Tittar vi inte på samma matcher? Om han springer, vem tänker ni då ska leverera bollen till honom? Hela deras spel handlar ju om att ge Messi bollen på halvplan och sen så ska han hitta smörpass till andra. Han hade nog gärna fått lite avlastning med det och istället kunna fiska i straffområdet som vissa andra.
Barcelona Koeman!!
2018-06-16 17:36
Caz: Jag förstår vad du menar. Det var mina känslor som tog över bara.
Barcelona El Soap
2018-06-16 17:34
Om man bortser lite från Messis match (en helt okej match, men straffen drar ju ner betyget) så skulle jag inte vara främmande för att ta in Pavon till nästa år. Bra ålder (22), har bra speed och teknik som vi skulle kunna behöva, bör inte vara allt för dyr att ta in heller från Boca Juniors.

Gjorde ju mer idag på sina 15 minuter än vad Di Maria gjorde på 75. Inte för det säger mycket då Di Maria var helt värdelös.
Barcelona Caz
2018-06-16 17:33
@Koeman!!:

Många här vill se Messi lyfta bucklan, vi räknar inte ut honom men vi kräver mer. De senaste åren har man sett Messi vila under matcher och tänkt att det är bra så han kan tagga till i de viktigaste matcherna i CL och ofta är ju Messi som spelar på 60 procent av sin förmåga tillräckligt bra för att avgöra en ligamatch med ett par mål och assist ändå men detta är en annan nivå och titeln han har drömt om så länge och då kan man inte vila stora delar av en match. Jag kanske överreagerar och är för känslosam just nu men blir så besviken när Messi spelade som det vore en död ligamatch och det blir vanligare och vanligare att Messi ser uttråkad ut i matcher.

Det är sju matcher i hans förmodligen sista VM, ge 100 procent!
Barcelona Koeman!!
2018-06-16 17:30
Uppskattas :) Jag ser fram emot matchen mot Kroatien, tror han kommer få mer ytor då..
Real Madrid Dûssel
2018-06-16 17:29
@Koeman!!:

Det kan vi göra.
Real Madrid Dûssel
2018-06-16 17:28
@Davids3:

När han inte ska löpa eller springa? Han gjorde en jävligt dålig match.
Barcelona Davids3
2018-06-16 17:26
Efter alla dessa år, efter alla ord ni har fått äta upp gång efter gång. Ska ni säga till Messi när han ska löpa och när han inte ska?
Barcelona Koeman!!
2018-06-16 17:25
Jag kollar på fotboll massvis med timmar varje vecka och helg. Jag vill tycka att jag kan fotboll. Ibland kanske man är frustrerad då känslorna går över. Eftersom vi båda attackerade varandra nu efter ditt inlägg kanske vi kan släppa det?
Barcelona Sean
2018-06-16 17:23
@Koeman!!:

Lojal och lojal. Man måste ju erkänna att han var riktigt, riktigt dålig idag och att det inte var alls den prestationen man ville se efter Ronaldos uppvisning i går. Han uppträdde inte alls som världens bästa idag och det gör ont när man vet vad han kan.
Real Madrid Dûssel
2018-06-16 17:19
@Koeman!!:

Klart vi ser på saker olika. Men när du vrålar ut ' man märker vilka som är lojala här' så är det kanske inte konstigt att ifrågasätter ditt kunnande om fotboll.
Barcelona Koeman!!
2018-06-16 17:17
Väljer att inte hamna i en arg diskussion Dussel. Vi båda ser kanske fotboll på olika sätt, det behöver inte betyda att den ena kan mer fotboll.
Barcelona A good coach is everything!
Detta är resultatet av att låta en stjärna blir för stor! Messi har blivit så stor att han gör inprincip som han vill i Barca. Det stjälper han nu, då han säkert inte tränar som han gjorde, och förlorar den explosivitet vi känner till. Det märks tyvärr i alla Barca spelarena massvis med talang men för mycket makt i klubben. Blir så jävla arg när jag ser Messi,Suarez, Alba, Pique lunka in sent på träningen när resterande av gruppen står i ring och väntar. Hur i helvete är det möjligt inte konstigt att Suarez ser 10 kilo tyngre ut än han gjorde i Liverpool. Sen att detta med straffar att man liksom inte har tagit tag i det. Det är liksom inte direkt första året Messi har problem med straffar. En sådan enkel sak borde man åtgärdat. Att exempelvis Messi kollar ner och knappt kollar på mål innan han lägger straffen det är sjukt. Messi är känd för att vara lugnet själv men den taktiken är katastrof!
Detta är resultatet av att låta en stjärna blir för stor! Messi har blivit så stor att han gör inprincip som han vill i Barca. Det stjälper han nu, då han säkert inte tränar som han gjorde, och förlorar den explosivitet vi känner till. Det märks tyvärr i alla Barca spelarena massvis med talang men för mycket makt i klubben. Blir så jävla arg när jag ser Messi,Suarez, Alba, Pique lunka in sent på träningen när resterande av gruppen står i ring och väntar. Hur i helvete är det möjligt inte konstigt att Suarez ser 10 kilo tyngre ut än han gjorde i Liverpool. Sen att detta med straffar att man liksom inte har tagit tag i det. Det är liksom inte direkt första året Messi har problem med straffar. En sådan enkel sak borde man åtgärdat. Att exempelvis Messi kollar ner och knappt kollar på mål innan han lägger straffen det är sjukt. Messi är känd för att vara lugnet själv men den taktiken är katastrof!
Real Madrid Dûssel
2018-06-16 17:13
@Koeman!!:

Lojala? Till vad? Messi? Han var dålig idag. Handlar inte om att vara lojal, utan att kunna fotboll.
Barcelona Koeman!!
2018-06-16 17:12
Man märker vilka som är lojala här. Så fort det går dåligt för Messi så höggs det. Bryt ihop och kom igen. Räkna aldrig ut Messi, forza Messi!
Barcelona JakWah
2018-06-16 17:11
Island skall inte underskattas. Det är ett av VM:s starkaste lag defensivt.
D10S
2018-06-16 17:07
Bara löjligt att flera skall skydda Messi som inte bara slog en urusel straff utan underpresterade i själva spelet... Han var dålig precis som 10 övriga spelarna i Argentina idag.
Barcelona Nelson Umtiti
2018-06-16 17:06
När man ser Messi spela i Argentina så ser det ut som att det är en börda för honom att vara den som ska leda laget. Han ser inte ut att ha kul på samma sätt som när han spelar i Barcelona. Han psyke verkar inte riktigt kunna hantera den pressen tyvärr.
Barcelona Sean
2018-06-16 17:03
@Blaugrana91:

Hehe, sant. Men det känns som en förlust när en så stor fotbollsnation inte klarar av att slå fucking Island.
Annons: