/spanien/barcelona/forum/286.aspx/spanien/barcelona/forum/286.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Infinit8Don
2018-11-07 00:34
Vilka hade ni föredragit i en åttondel, Psg eller Liverpool? Är kluven där faktiskt. Liverpool känns bättre i nuläget (-idag då), känns som ett komplett lag där klopp verkligen får ut maximalt hela tiden. Samtidigt har Psg väldigt många världsstjärnor och matcher när det klickar, ja, då klickar det. Men är ändå ett svårt val. Åttondelarna är ju trots allt om några månader. Hinner hända mkt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Soko
2018-11-06 23:53
@ || #5 sergiobusquets:

Liverpool kan åka ur redan i nästa match, förlust borta mot PSG och det blir Hej då för denna gång. Från att spela final till att åka ur redan i gruppspelet.
Barcelona wallmannen
2018-11-06 23:51
Japp, Barca har gått vidare till slutspel.
Barcelona Taio.
2018-11-06 23:48
Förstår inte att det ska vara så svårt att stava namnet Malcom. Sett över 5 olika stavningar bara ikväll...
Barcelona Alvés - Por Que?
2018-11-06 23:47
Glömde det viktigaste han sa

Malcom: "I will not leave."
Barcelona Soko
2018-11-06 23:46
Barcelona är förresten helt klara vidare då Tottenham och Inter möts i nästa omgång och finns ingen chans att båda kommer ikap även om Vi skulle förlora våra två sista matcher..Vinner Tottenham mot Inter eller spelar oavgjort räcker bara 1 poäng för oss att säkra första platsen .. Två bra matcher nästa omgång samma kväll som vår match mot PSV. Totenham Inter PSG Liverpoll .
Barcelona Damon2022
Mesis startar mot betis sen 2 veckor vila tills athletico. De blir mkt vila för messi i år. Tror faktisk han har spelat 1000 minuter mindre i år om man räknar med att han missar matcher med Argentina
Ett citat från Malcoms intervju efter matchen

Malcom: "My dream at Barça is beginning, my dream is to write history. I will try to do great things."

Malcom: "I want to play more, I train every day to show that I have the quality to be at this team."

Malcom: "My debut in the Champions League and scoring... It's unforgettable. I want to celebrate this with my family tonight." [rac1]

Gillar killens ambition, inte fått någon speltid men vill fortfarande göra historia, många spelare hade gett upp men han har iaf vinnarskalle vilket behövs ifall man ska bli en världsspelare.
Barcelona Passa_Bollen
2018-11-06 23:39
Bra att Malcom gjorde mål, blir mer konkurrens med dembele och mer motivation, bara Vidal kvar och jag har en känsla över att denna säsongen kommer bara bli bättre. Nu när Messi äntligen är mer utvilad en någonsin kan det bli hur bra som helst under våren. Kortsiktigt har det känts förfärligt att Messi missat massa matcher men förhoppningsvis blir det hur bra som helst senare och när laget är spelat in sig mer med alla nya spelare.
Barcelona astrid
2018-11-06 23:36
frågan är om suarez var bra idag? han hade ju ändå ca 6 avslut mot mål...

och varför slår vi inte fler långa bollar mot mallkon? han är ju snabb, har pigga ben o skulle haft löpdueller mot en spelare som spelat hela matchen! kunde blivit fler mål!!

+ vidal istället för raketen idag... snälla vv. kom igen!
Barcelona Davids3
2018-11-06 23:34
Älskar verkligen hur alla spelare samlades kring Malcom efter hans mål som tröst och visar förståelse för hans situation. Sånt gör mig glad!
Barcelona Soko
2018-11-06 23:32
Suarez alltså, vilken kämpe.. Försöker komma på någon liknande men svårt att hitta , kanske en viss Gattuso?! Jag undrar om Messi hade redan gjort 1000 mål om han varit så kämpande och hungrig som Suarez .
2018-11-06 23:30
Oj oj oj snacka om att ta vara på chansen för Malcom.

Väldigt intelligent av honom vid målet att skapa sig ytan med kroppsfinten han gör.. Och målet betydde så mycket för honom att han nästan blev tårögd..

Glöm inte att han bara ä 21 år och bara 1 år äldre än Dembele, hoppas verkligen han blir kvar och belönas med att få speltid i helgen.
Barcelona Unicef1983
2018-11-06 23:25
Vi kan vell ändå alla glädjas åt hur otroligt mycket vi skapar och oroar Inter idag. Med bara lite mer skärpa och flyt i den sista tredjedelen så gör vi 3-4mål minst i den här matchen! Finns ändå otroligt mycket bra att plocka upp efter en sån här match! Vi är ändå jävligt bra!
Barcelona Port Olímpic.
2018-11-06 23:25
Till att börja med är jag inte bitter över krysset idag. Dödar vi inte matchen i första halvlek så får vi skylla oss själva. Det beskedet jag tar med mig är att vi har en stigande formkurva på hela laget för varje match som går denna säsong och det känns verkligen som att vi blir att räkna med i Champions.

Sedan måste jag nämna Arthur. Herrejisses vilken spelare vi funnit. Han är så självklar. Så bollsäkert. Så underbar spelare att skåda! Han gör alla runtomkring honom bättre.

Suarez. Så otroligt kul att han hittat formen igen. Jag ska erkänna att jag trodde att han var slut men han bidrar med så otroligt mycket i spelet samt att han känns farligare än på väldigt länge.

Dagens suris delar jag ut till Valverde. Hur kan man satt en 40 millars värvning som Malcom i frysboxen tidigare. Vad hade man för tanke med honom när han värvades? Ingen verkar det som. För när han får chansen så har han bara gjort positiva avtryck. Missförstå mig inte, han är på något sätt inte självklar i någon startelva, men förtjänar betydligt mer speltid än den han fått hittills. I min bok går han före Munir alla dagar i veckan.
Barcelona Soko
2018-11-06 23:15
Vi hade varit helt klara för vidare avancemang och gruppsegern om det inte vore för det "obligatoriska" målet från just Icardi.. Och så två av världens mest turliga spelare jag sett , Kane..
Barcelona Andreas FCB
2018-11-06 23:13
@Barcelonistas:

Vad snackar du om? Har inte ändrat något nämnvärt.
Skitsamma, är personligen glad över kryss.

Hellre Inter vidare än Spurs alla dagar i veckan. Av flera anledningar.
Barcelona A good coach is everything!
2018-11-06 23:11
Kubala // Precis så jävla fegt och så långt från Barca stilen det bara går! Hade vi spelat vårt spel och fortsatt hålla i bollen så hade den möjligheten inte skapats! Men VV vill spela fegt det därför han tar ut den betydligt mer bollsäkra Arthur och inte Raktic för han vill fega dem sista 10-15 !
Barcelona Barcelonistas
2018-11-06 23:02
Jag var också nöjd med kryss innan matchen. När Inter spelar som bäst är dom ett lag som kan slå vilka som helst hemma. Men gud detta känns som en förlust vi borde krossat Inter ikväll. Usla avslut och dålig koncentration stoppade oss.
Barcelona DM1982
2018-11-06 23:02
[QUOTE=wallmannen]Fin match och fin poäng. Molkom! [/QUOTE] Malkolls mål var sjukt snyggt.
Barcelona Cule4Life
2018-11-06 23:00
När ska VV lära sig att inte ta ut Arthur för Vidal ? Han bör skifta till att byta ut Rakitic mot Vidal istället. Det kommer ge oss mer kontroll i slutet av matcherna.

Arthur ger oss lugn och låter bollen andas hos oss.
Barcelona NoGo™
Fan gör Sergio vid deras mål?? Helt efterblivet ju...
Barcelona wallmannen
Fin match och fin poäng. Molkom!
Barcelona Xavi #6
2018-11-06 22:58
Kul för Malcom att näta i San Siro, tycker han är mer av en Barca lirare än Dembele. Dock är Busquets ingripande vid Icardis mål så pinsamt så amatörmässigt.
Barcelona Soko
2018-11-06 22:58
1 skott på mål av Inter = 1 mål.
Barcelona Barcelonistas
2018-11-06 22:57
Andreas - du ändrade ditt inlägg jag trodde du menade vilken klubb man sympatiserar lite mer med. Så lek inte smart.
Barcelona Smogen
2018-11-06 22:57
Coutinho gör ju sin bästa match under hela hösten.
Tycker däremot att trotjänarna S.Roberto och Busquets gör ovanligt slätstrukna insatser.

O kul för MalcoLm att få göra det målet! Hoppas både han och Dembele får fler chanser trots att Messi snart är tillbaka.
Barcelona Erik Satie
2018-11-06 22:56
Förstår inte varför folk försvara Dembele med näbbar och klor bara för att han nyligen värvats och "måste utvecklas". Han är tyvärr en flopp som kostade skjortan. Verkligheten är grym ibland. Han måste bort från klubben. Låt Malcom blomma ut i hans ställe.
Barcelona Andreas FCB
2018-11-06 22:54
@Barcelonistas:
Så du tycker Inter och Spurs är precis lika bra fotbollslag? Okej.. men det tycker inte jag. Håller Spurs som det bättre laget när båda lagen har fulla trupper.
Barcelona Barca4life98
2018-11-06 22:53
Coutinho bäst på plan idag i mitt tycke! Tog för sig som han ska idag. Hans form kommer bara vara stigande.
Annons: